Betaal jij mee?

woensdag 23 juli 2008 om 23:11
Hm nu ik een bijna-vriend heb (jaja, het is nog altijd niet officieel) kan ik erover mee praten.... Ik wil 50/50... hij wil graag mij veeeel trakteren (eten, drankjes op terrasjes). Dan ben ik zo eigenwijs om in discussie te gaan. Het helpt niet. Hij trekt zijn portomonne al... al zeg ik: deze betaal ik.. Hij vind het niet zo nodig dat ik zoveel betaal (ja af en toe een drankje doen vind ie oke), omdat ik nog studente ben en hij een fulltime baan. Klinkt opzich wel logisch, maar het voelt niet altijd fijn.
Maar wat doe je eraan? af en toe dus echt op de strepen staan: want déze betaal ik toch echt voor ons!
Gaan trouwens niet aan tafel een rekening delen hoor, gewoon de ene keer die, de andere keer die... geen gemier.
Maar wat doe je eraan? af en toe dus echt op de strepen staan: want déze betaal ik toch echt voor ons!
Gaan trouwens niet aan tafel een rekening delen hoor, gewoon de ene keer die, de andere keer die... geen gemier.
donderdag 24 juli 2008 om 08:28
Gelukkig allemaal geëmancipeerde vrouwen die niet vastgeroest zijn in oude denkbeelden!! Ik ken er anders wel een paar die er vanuit gaan dat de man betaalt... Stom hé. Vind ik ook.
Gelukkig zie je dat steeds minder en minder. Vrouwen hebben ook een inkomen en vinden het betuttelend om steeds te worden betaald. En wie het normaal vindt dat de man betaalt, die is niet beter dan een prostituée.
Gelukkig zie je dat steeds minder en minder. Vrouwen hebben ook een inkomen en vinden het betuttelend om steeds te worden betaald. En wie het normaal vindt dat de man betaalt, die is niet beter dan een prostituée.
donderdag 24 juli 2008 om 15:19
Dat vind ik een beetje kort door de bocht gusher...Het 'normaal vinden' kan er ook gewoonweg insluipen. Het ligt naar mijn idee volkomen aan het inkomen. Ik betaal wat ik kan, al is dat stukken minder dan vriend. Dus ja, soms heb ik ook zoiets van: laat hem maar betalen (bijv bij uit eten gaan), hij vind het niet erg, en ik heb erg weinig geld deze maand over.. En dan betaal ik wel ergens die dag een drankje bijv. Prima toch?! Dan ben ik niet gelijk een prostituee, zoals jij dat zegt. Raar om het daar mee in vergelijking te trekken trouwens....
donderdag 24 juli 2008 om 16:30
donderdag 24 juli 2008 om 20:51
quote:Branwen76 schreef op 23 juli 2008 @ 21:27:
Nee, hoor, geen profiteurs. Die mannen bieden het neem ik aan zelf aan om te betalen. Als beiden daar zich prettig bij voelen moeten ze dat doen. Ik zou me er alleen niet prettig bij voelen, en heb daarom ook altijd voor mezelf betaald.Vreselijk van die mensen die altijd per se voor zichzelf willen betalen........ik vind het hartstikke leuk om iemand (of dat nu dates zijn of vrienden) af en toe op een lekker etentje of whatever te trakteren, dat voelt zoiets als het geven van een cadeautje oid........ronduit vervelend als diegene er dan op staat de helft van het 'cadeautje' mee te betalen, vind het zelfs ondankbaar, onvriendelijk en zakelijk overkomen..........brrrr......
Nee, hoor, geen profiteurs. Die mannen bieden het neem ik aan zelf aan om te betalen. Als beiden daar zich prettig bij voelen moeten ze dat doen. Ik zou me er alleen niet prettig bij voelen, en heb daarom ook altijd voor mezelf betaald.Vreselijk van die mensen die altijd per se voor zichzelf willen betalen........ik vind het hartstikke leuk om iemand (of dat nu dates zijn of vrienden) af en toe op een lekker etentje of whatever te trakteren, dat voelt zoiets als het geven van een cadeautje oid........ronduit vervelend als diegene er dan op staat de helft van het 'cadeautje' mee te betalen, vind het zelfs ondankbaar, onvriendelijk en zakelijk overkomen..........brrrr......
vrijdag 25 juli 2008 om 01:26
quote:sweetcandy schreef op 24 juli 2008 @ 21:27:
IK vind het wel leuk om mensen te trakteren, ben daar heel gul in. Máár ik houd er dus niet van als juist mensen voor míj willen betalen.
En in godsnaam waarom dan toch niet? Het is toch ontzettend leuk als mensen elkáár af en toe eens trakteren (ipv altijd maar de rekening te delen), waarom gun je dat jezelf én degene die jou wil trakteren niet?
IK vind het wel leuk om mensen te trakteren, ben daar heel gul in. Máár ik houd er dus niet van als juist mensen voor míj willen betalen.
En in godsnaam waarom dan toch niet? Het is toch ontzettend leuk als mensen elkáár af en toe eens trakteren (ipv altijd maar de rekening te delen), waarom gun je dat jezelf én degene die jou wil trakteren niet?
vrijdag 25 juli 2008 om 12:54
Ik heb geen idee waarom ik dat nou niet wil hebben. Misschien ben ik wel te eigenwijs daarvoor en wil ik alleen iets doen als ook ík het kan betalen. Krijg er een vervelend gevoel bij, als iemand zomaar wat voor me wil betalen. Af en toe een drankje oké hoor, maar complete dagjesuit, uitgebreid uit eten.. of echt duurdere dingen, liever niet.