gebruikte keuken kopen?

09-11-2014 19:13 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
niets
Wat is je budget? Ik denk dat een nieuwe keuken aan alle budgetten is aan te passen.
Maar...dat past toch niet? Ik snap niet zo goed hoe je een tweedehands keuken kan kopen, tenzij het 1 recht stuk is. Anders zijn de maten toch niet goed? Of de keuken van de buren moet er net op staan en dan moet je ook nog net iets vinden in het goede formaat en in je smaak en qua kastjes/indeling zoals jullie het prettig vinden (dus wel of geen lades, apotheekkast, oven, vaatwasser enz).
Als ik geen geld had voor de keuken op dit moment dan zou ik persoonlijk nog even verder sparen. Geen ervaring met een 2e hands keuken, maar ben bang dat je dan over 4/5 jaar weer een nieuwe kan gaan plaatsen.
Ga dan naar de ikea, die zijn goedkoop hoor.
Poeh, zeg, wat een spelfouten op die site. Erg onprofessioneel.

Ik ben misschien een pietlut, maar alleen al daarom vind ik het nogal onbetrouwbaar overkomen. Niemand die even de website gecontroleerd heeft kennelijk.
Ik weet niet wat je budget is, maar wij hebben een keuken van i-kook voor 3800. Redelijke kwaliteit en je keuze is wat breder.
zeker als je man er geen verstand van heeft, niet doen

zoiets is leuk voor een handige klusser maar niet voor een aannemer

en daarbij: je zit toch niet op andermans vette oven en afzuigkap te wachten, wel dan? bah.......
Ik zou maar even doorsparen. De kans dat die tweedehandskeuken precies gaat passen is ongeveer nihil en als jullie er dan allebei geen verstand van hebben ook lijkt de aankoop van een tweedehandskeuken me een uitgelezen recept voor narigheid en ellende.
Gut, trappen we nou met z'n alle in een spam-val?
Waar wij wonen, hoort bij huurhuizen de keuken vaak niet bij het huis, maar is van de huurders. Voorheen woonden we huur, en hebben we toen we in dat huis trokken de keuken van de eerdere huurders overgekocht. Daarna zijn we naar een koophuis overgegaan. Door allerlei omstandigheden hebben we toen besloten de keuken mee te verhuizen. En dat is een behoorlijke gepuzzel geweest....

Allereerst puzzelen hoe we de bestaande kastjes het beste zouden kunnen plaatsen in de nieuwe keuken. De opzet was heel anders, opeens hadden we ook een raam zitten in het keukenstuk, in het oude huis niet. Daardoor kwamen we qua bovenkastjes al heel anders uit. Verder bleek qua onderkastjes dat we op 2 plaatsen wel een extra kastje konden gebruiken. Van ons merk/type keuken was er helaas niets meer te krijgen. Uiteindelijk bleek dat Ikea een kleur frontjes had die vrijwel gelijk was aan onze kleur. Maar dan blijken die kastjes met een andere diepte te werken dan de standaard keuken. Dus vervolgens zitten puzzelen om met een nieuw blad ook qua diepte goed uit te komen. Plinten (beneden en boven) hebben we ook allemaal nieuw moeten halen, was qua kleur makkelijker op te lossen. Gelukkig is mijn partner een goede doe-het-zelver.

Mijn grootste vraag zou zijn hoe dit bedrijf levert en wat van al het plaatswerk op jouzelf neer komt.
Nog even doorsparen en dan naar de IKEA. Dan heb je in elk geval een keuken die schoon is en die past.
Mijn nicht heeft een nieuwe Ikea keuken, ziet er goed uit en was helemaal niet zo duur.

Zo'n tweedehands past toch helemaal niet? Dan moet je maar net een keuken met dezelfde maten treffen, toch?
quote:StoraHuntur schreef op 09 november 2014 @ 19:30:

Gut, trappen we nou met z'n alle in een spam-val?TO heeft 1 post idd.
quote:StoraHuntur schreef op 09 november 2014 @ 19:30:

Gut, trappen we nou met z'n alle in een spam-val?Dat gevoel had ik ook al.
Nou ja, laat maar staan die spam-val. De enthousiaste commentaren zullen heus geen klanten trekken .
Ouwe spammert, ga jij je eens bezig houden met vette keukens en apparatuur verkopen op dat websiteje van je.
Ow duh haha! Spam...

Maar ikea is zo goedkoop nou ook weer niet. Wij willen daar een keuken kopen, maar zijn ook daar zo tegen de 10.000 kwijt.
Erg vervelend dit te lezen dat mensen al meteen aan spam denken?

Ik heb nooit hier op een account aangemaakt en het is inderdaad allemaal nieuw voor mij en heb even zitten googlen en kwam meteen op deze forum terecht.

is het dan niet normaal dat ik deze vraag even mag stellen?

Ik zal de vraag zo weer verwijderen als jullie niet serieus kunnen reageren.

Mijn budget is maximaal ¤2.500
quote:itsme1973 schreef op 09 november 2014 @ 19:25:

zeker als je man er geen verstand van heeft, niet doen

zoiets is leuk voor een handige klusser maar niet voor een aannemer

en daarbij: je zit toch niet op andermans vette oven en afzuigkap te wachten, wel dan? bah.......Ik neem het mee.
quote:oldwood schreef op 09 november 2014 @ 19:44:

Ouwe spammert, ga jij je eens bezig houden met vette keukens en apparatuur verkopen op dat websiteje van je.Ik zal deze melding aan de moderator overlaten.
quote:riannerianne schreef op 09 november 2014 @ 19:22:

Poeh, zeg, wat een spelfouten op die site. Erg onprofessioneel.

Ik ben misschien een pietlut, maar alleen al daarom vind ik het nogal onbetrouwbaar overkomen. Niemand die even de website gecontroleerd heeft kennelijk.

Het gaat er mij dat we een deftige binnen budget keuken hebben en niet om de spelfouten.

Als er iets zinnigs te melden valt dan lezen we dit graag.
Het blijkt toch lastiger dan we dachten inderdaad, als we al deze reacties mogen geloven.

Hoe kan deze topic weer verwijderd worden?
quote:wokkels7 schreef op 09 november 2014 @ 19:53:

[...]

Ik zal deze melding aan de moderator overlaten.Doe jij dat maar.
Als dat je budget is, warom wil je dan een andere keuken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven