Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
quote:ngs schreef op 09 november 2014 @ 19:22:

Even een ego berichtje want...help! Morgenavond eerste date en nu wil 'ie gaan klimmen op zo'n klimmuur... Hartstikke leuk dat ie initiatief toont, maar ik dacht gewoon simpel wat te gaan drinken.... Maar om nee te zeggen vind ik ook weer zo stom....help! ;)Helemaal niet stom. Zeg gewoon dat dat jouw ding niet is, dat je liever iets anders gaat doen (en doe dan zelf een voorstel). Als hij dat vervelend vindt of het niet leuk vindt dat jij niet van klimmen houdt, is t sowieso misschien al geen match. En misschien vindt ie t helemaal niet erg. Klimmen is niet iets waar iedereen van houdt natuurlijk.
@ngs Haha, ik begrijpt het heel goed! Voor een eerste date vind ik dat ook een beetje een gedoe. Moet je daar helemaal heen, en je hebt ook geen tijd om even te kletsen. Plus hij zal het wel vaker doen (het is nogal een subcultuur) dus dat is dan ook een beetje suf. Hij in en jij uit je comfortzone. Ik zou een man ook niet voorstellen om mijn hobby te gaan uitvoeren terwijl dat helemaal nieuw is voor hem... Dat is mijn idee hoor.

Als je dat liever hebt zou ik gewoon zeggen dat je een drankje wel prettiger vindt voor een eerste date.

@Amy Je voelt je echt een beetje schuldig he? Een aardig berichtje kan nooit kwaad..

@Nadinej Je hebt wel gelijk ja. Inderdaad, alleen googelen voor de belangrijkste dingen, beter niet op details letten. Goede nieuwe vuistregel!

@Rasa Ja, ook jij hebt een punt. Ik kreeg alleen de kriebels vanochtend, vind het blijkbaar toch wel eng om zonder enig idee af te spreken. En zijn nickname bleek een deel van zijn achternaam te bevatten..

Ben dus net terug

We hebben wat gedronken in een gezellig cafeetje (konden niet weg ivm een blessure). Hij kwam uit een andere stad en we hebben het nog 3 uur volgehouden, best gezellig maar ik voelde vrij duidelijk geen klik. Heb het wel echt geprobeerd! Hij lachte nauwelijks, leek niet zozeer zenuwachtig maar wat negatief, veel verhalen over dingen die niet gelukt waren en niet zo ruimdenkend (vind ik een hele geweldige eigenschap).

Vorige week zondag had ik een date die leuker was, maar ook geen vonk. Meer vriendschappelijk. Dus maar weer vrolijk verder...
When nothing goes right ... go left
@Emma, jammer van je date! Je hebt het nog lang volgehouden dan. Negativiteit op een date vind in altijd wel een teken aan de wand.

En ja, voelde me wel een beetje schuldig heb een berichtje gestuurd, geen excuus of zo, maar gewoon om te vragen of ie goed thuis gekomen was en of hij een beetje bijgekomen was. Normaal antwoord en wedervraag op gekregen, maar ik denk dat het daarbij blijft

Vandaag aan de langzame Tinderman (doet er een dag over om te antwoorden) of hij zin heeft om wat te gaan drinken. Keep you posted.
@ngs: begint zijn naam toevallig met de G.? Heb ook eens dat voorstel gehad en toen ook gezegd dat ik klimmen liever een latere date doe. En dan voorgesteld wat te drinken.

@famkej:

""" 'Wow, wat een eer dat deze leuke mooie man naast MIJ op de bank zit' meen je dat echt? Een eer? Zet je hem nu niet teveel op een voetstuk? Ik denk dat dat geen goede insteek is, hij moet namelijk ook heel blij zijn dat jij met hem wilt daten. Snap je wat ik bedoel?

Wat ik me ook nog afvroeg, hebben jullie na de date nog contact gehad? En wat was jouw indruk van wat hij vond?

""

Hmm, ja, ik zette hem wel erg op een voetstuk. En daarmee haal ik mezelf omlaag. Bedoel je dat? Ja, daar zit wel wat in.

Pff, vind hem gewoon zo fijn, we kunnen t denk ik heel fijn hebben. Ook na 1e date. Zag ook wel wat onzekerheid bij hem, dus zag niet alleen zijn topkanten.

Geen contact gehad na de date. En hij heeft vandaag niks laten horen.
Qian, hebben jullie het wel gehad over een eventuele tweede date? En je wilt ook echt niet als eerste een berichtje sturen? Want dan zou ik gewoon iets neutraals sturen als: ik vond het gezellig, fijne avond nog! Oid.... Wel lastig hoor... Ik duim dat ie jou snel appt!

En mijn date begint niet met een G... Dat zou wat zijn haha! Ik heb idd laten weten dat ik voor een eerste date wat drinken wel prima vind en klimmen dan op de volgende date (eventueel natuurlijk ;)) Hij vond het geen probleem maar ik voel me wel een beetje een saaie muts nu.... :(

Hoe oud zijn jullie trouwens allemaal? Ik ben 33.
@ngs, mooie oefening in eerlijk zeggen wat je wil en vindt

Ik zou het zelf wel heel leuk vinden als een date dit soort originele voorstellen doet, maar inderdaad liever voor een 2e date. Ik ben trouwens 40.

@emma, jammer... keep calm and date on

Real life kwam bij er bij mij even tussendoor vanavond. Etentje gehad bij vrienden waar ook een man bij was die ik eigenlijk best leuk vind. Had hem lang niet gezien. Hij zit in mijn zakelijke netwerk en dan durf ik eigenlijk meteen niks meer. Toevallig kwam hij een paar dagen geleden voorbij op Tinder en toen heb ik hem naar rechts geswiped. Verder gaat mijn lef niet. Ik verwacht niet dat we nog een Tindermatch gaan worden. De kans is klein dat hij mij ook leuk vindt. Daarbij denk ik dat ik bij Tinder qua leeftijd boven zijn zoekvoorkeuren zit (we zijn even oud).

Ach ja...
@Ngs: waarschijnlijk ben ik mosterd, maar ik zou ook zeggen dat je liever wat gaat drinken. Met zo'n klim muur zit je ook weer zo lang met elkaar opgescheept als het helemaal niks is. Zou dus zeggen dat je dat klimmen leuk lijkt, maar het voor een eerste date simpel wil houden en liever iets gaat drinken. Als ie dat verkeerd opvat, dan matcht het zowieso niet:)

@Emma: jammer dat het m niet is, maar blijkbaar was het wel gezellig anders had je het niet zo lang volgehouden toch? Staan er nog dates in de planning?

@Qian: famkej:

""" 'Wow, wat een eer dat deze leuke mooie man naast MIJ op de bank zit' meen je dat echt? Een eer? Zet je hem nu niet teveel op een voetstuk? Ik denk dat dat geen goede insteek is, hij moet namelijk ook heel blij zijn dat jij met hem wilt daten. Snap je wat ik bedoel?

Wat ik me ook nog afvroeg, hebben jullie na de date nog contact gehad? En wat was jouw indruk van wat hij vond?

""

Ik ben het hier niet zo mee eens hoor Ik vind het niet vreemd dat je dat denkt. Heb het ook ooit wel eens met een ex gehad. Toen zei ik tegen iedereen dat hij veel te "hip" voor mij was haha. Het gaat mis als de gelijkwaardigheid weg is, maar een beetje dat gevoel van: wow ben ik blij dat ik JIJ bij MIJ bent... dat vind ik eigenlijk alleen maar goed. Je moet wel blij met iemand zijn he:)

@Rasa: als je hem leuk vindt, zou ik vragen of hij een keer wat wil drinken. Ongeacht of jullie op Tinder een match zijn. Zoals ik al eerder aangaf: match op Tinder met zaken relatie, wil niet perse zeggen dat hij geinteresseerd is. Kan ook zijn: ow wat grappig ik ken jou en dus swipe ik je naar rechts. Heb ik ook eens gehad: ik was toen in de veronderstelling dat het wel iets betekende, maar niet dus. Die fout maak ik niet nog een keer :D Dus als je hem leuk vindt, dan zou ik doen wat je ook zou doen als je hem niet op Tinder tegen kwam: hem vragen iets te gaan drinken. Of niet natuurlijk als je dat niet wil. Hoe close werken jullie samen? Niet zo heel close wat ik lees toch? Dan kan je best zeggen: joh lang niet gesproken, vond het leuk je weer even tegen te komen, heb je zin om iets te gaan drinken en even bij te kletsen. Afhankelijk van hoe dat gesprek dan gaat, weet je of het puur zakelijk blijft of dat er meer in zit
quote:nadine_j schreef op 10 november 2014 @ 11:07:

@Rasa: als je hem leuk vindt, zou ik vragen of hij een keer wat wil drinken. Ongeacht of jullie op Tinder een match zijn. Zoals ik al eerder aangaf: match op Tinder met zaken relatie, wil niet perse zeggen dat hij geinteresseerd is. Kan ook zijn: ow wat grappig ik ken jou en dus swipe ik je naar rechts. Heb ik ook eens gehad: ik was toen in de veronderstelling dat het wel iets betekende, maar niet dus. Die fout maak ik niet nog een keer :D Dus als je hem leuk vindt, dan zou ik doen wat je ook zou doen als je hem niet op Tinder tegen kwam: hem vragen iets te gaan drinken. Of niet natuurlijk als je dat niet wil. Hoe close werken jullie samen? Niet zo heel close wat ik lees toch? Dan kan je best zeggen: joh lang niet gesproken, vond het leuk je weer even tegen te komen, heb je zin om iets te gaan drinken en even bij te kletsen. Afhankelijk van hoe dat gesprek dan gaat, weet je of het puur zakelijk blijft of dat er meer in zit

Eh, ik aan een man vragen of hij het leuk vindt om een keer wat te drinken? Ik geloof dat ik dat lef zelden heb gehad... Enne, hij heeft mij dus (nog) niet naar rechts geswiped hè, ik hem alleen. Mocht het een Tindermatch worden, dan zou ik het wel aandurven om het aan te sturen op een afspraak.

We werken zeker niet close samen. Het is ivm herkenbaarheid lastig te omschrijven, maar zakelijk gezien zijn we eigenlijk een soort concurrenten van elkaar. Alleen heb ik op mijn werk tijdelijk een andere functie, waardoor we elkaar zakelijk nu niet tegenkomen. Ik heb dus wat dat betreft geen reden om hem te benaderen. En dat bijpraten hebben we eigenlijk gisteren tijdens dat etentje al gedaan.
Wat leuk om ieders vorderingen te lezen! Ik had het te druk om eerder te reageren.

Date is niet doorgegaan (communicatie...)..wel verschoven naar donderdag..

Erg benieuwd, welke kant het opvalt.

@ Rasa: oei lastig dat je hem zakelijk dan kent. Dan wil je helemaal geen blauwtje lopen!

@ Emma: klinkt als geen klik.. Nextt??
@Rasa doe eens gek :-) Nee ik kan me wel voorstellen dat je iemand uit je zakelijke netwerk niet snel mee uit vraagt. Aan de andere kant.... dan weet je het ook nooit. Alleen als je hem écht leuk vindt he?

@Emma wat jammer geen klik. En nu?

Mijn date zaterdag was erg leuk. Heel veel lol gehad, genoeg te kletsen, gezoend We zien elkaar komend weekend weer. Dat betekent dat ik de jongere date aan de kant schuif denk ik......
@Rasa, ik zou het ook niet durven hoor. In mijn geval moet ik zeggen, niet meer durven. Ik heb eens gedurft een collega uit een andere vestiging te vragen.

Zijn antwoordt was, oh leuk! Heb ik niks te doen kom ik bij jou een bakje halen serieuze afknapper!

Mijn date was wederom erg leuk, heerlijke en gezellige kookworkshop gedaan. Als afsluiting een wandeling door de stad. Zondag filmpjes avond en ben ik blijven slapen
Ow wat leuk Marleen, klinkt goed!!

@Koekske: was eerste date zaterdag toch? Waarom schuif je jongere date nu al aan de kant? In de beginfase kun je best nog een optie open houding zou ik denken. Je kan het altijd nog afkappen.
@Marleen, wat leuk! Heerlijk gevoel he

@Koekske, eens met Nadine. Niet op 1 paard wedden zo vroeg in de wedstrijd
Marleen, volgens mij heb je n winner!

Ik gister leuke dag gehad met DU en onze gezamelijke kids. Heb m echt van alle kanten bekeken en ik ben dol op de man, maar er is verder echt niets. Ik wil echt alleen latter. Het voelt een beetje als favoriete homo vriend. Wel jammer want hij is op alle fronten echt helemaal leuk en perfect, grappig. Goede gesprekken. Geen don juan maar ziet er goed uit, goede baan, vindt mij overduidelijk leuk etc etc. Maar ja. Dat gevoel he?!

Nu maar even goed op een rijtje krijgen wat ik wil en wat ik belangrijk vind. Mss dat het einde van het liedje is dat ik twee hele goede vrienden heb... Een waarmee ik veel samen doe en de andere waar ik seks mee heb. Ik zou willen dat ik dat in een persoon zou vinden, maar aan de andere kant, ik kan het ook slechter treffen.
@Emma, wat jammer want het leek zo veelbelovend. Je hebt het lang volgehouden met iemand die niet lacht en negatief is. Durfde je niet weg of was het op zich toch wel leuke avondvulling.

@Ngs, al wat wezen drinken of is dat later pas. Klimmen zou ik op eerste date ook niet doen (of ik zou klimkampioen moeten zijn

@Marleen, klinkt heerlijk, lekker van genieten meid!

@Koekske, eens met Amy (al snap ik dat dubbel daten lastig is), maar eerste de 2e date maar afwachten en als het dan nog leuk is kun je altijd nog kappen met het jonkie :-). Of gewoon druk druk druk zijn en even uitstellen die keuze, dat kan ook nog.

@Imogen, jammer he dat je niet zelf uit kunt zoeken op wie je verliefd wordt, zou een hoop gedoe schelen. En ik snap je positieve draai, twee vrienden top! maar... het is niet wat je eigenlijk wilt, dus in the end is het toch jammer (of zie ik dat verkeerd).

Hier date voor donderdag, uit eten en eens goed praten over hoe het nu verder gaat etc. Hij heeft nagedacht, ik heb nagedacht, nu nog een oplossing en duidelijk gevoel welke richting ik in wil slaan
Dankje dames

@Imogen, zo jammer he dat je jouw gevoel niet kunt dwingen. De een heeft altijd wel dat ene wat de ander niet heeft. Klinkt heel cliché maar toch waar.
@Koekske: Klinkt goeoed!

@Imogen: Kan me voorstellen, dat het zo`n fijne man is, maar de aantrekkingskracht mist. En die ja, dat ga je niet kunnen dwingen. Waardevol als je hem als vriend kan (hebben jullie eigenlijk eerder gezoend?)

@Ngs: Nee, ik wil echt niet het eerste berichtje sturen. Heb tenslotte al de 1e date geregeld, en ben onzeker nu. Initiatief van hem zou me wel wat zekerder kunnen maken en dat kan ik wel gebruiken.

Edit: nee, nee, even wat verwijderen. Ben mezelf de gronf in aan het praten. Ik ga even positiever zijn dan net. Ik twijfel omdat ik ziek was en daardoor warrig, en ik vrees dat hij daar niet doorheen gaat kijken, want hij kent mij simpelweg verder niet. Heb geleerd beter niet bij mij thuis èn ziek afspreken... Aan het begin van de avond hadden we het even over de gekke situatie van deze date, en en zei hij wel iets over dat we nu wel even zouden zien en een volgende keer misschien wat minder huiselijk konden afspreken. Maar later op de avond kwam er helemaal niks meer als 'tot binnenkort, snel of ziens of ik sms je nog'. Ofwel: Ik heb geen idee en ga afwachten!

@Nadine: Dankje dat je jouw idee geeft op dat gevoel van "wow, wat een eer dat hij er zit..".

Zit nu te denken, dat bewondering OK is, zolang ik mezelf dan maar niet neerhaal of een roze bril vergroot. Geloof dat ik wel erg onzeker werd, of tenminste nu alle negatieve dingen van mezelf die avond aan het herkauwen ben :S

ben nu trouwens deze docu aan het kijken, wat een wereld van verschil: http://www.documentairenet.nl/review/su ... -sex-cuba/
@ Emma, je kunt geen eigenschappen plakken aan interesses. Sommige mensen hebben het kind in zichzelf niet verloren, terwijl ze wel opgegroeid zijn op andere vlakken. Ik beschouw dat als een goede eigenschap. Neemt niet weg dat deze date duidelijk te negatief was.

@ imogen, mijn tip, zoek een derde. Dit is niet voor niets het datingtopic.

@ qian, ben je misschien juist bang om erachter te komen dat hij het niet voelt? Deze onzekerheid lijkt mij namelijk erger.

Ik heb de situatie met twijfeldame opgelost. Ik heb haar op de man af gevraagd of ze nog wat wilde afspreken. Het heeft even geduurd voor ik antwoord kreeg, maar ze is op dit moment verliefd. Mooi, kan ik mij losmaken. Ik heb haar dus succes gewenst. Ik kreeg ook te horen dat ik geweldig kan zoenen.

Het helpt dat ik opeens een berichtje heb gekregen van een leuke dame, (ik ben wel zo stijlvol om dat niet aan twijfeldame te zeggen) dus ik weet wat mij te doen staat! Haar melden dat mijn vorig date vond dat ik geweldig goed kon zoenen!!!

Ok, wat beters natuurlijk...
anoniem_636f679abb395 wijzigde dit bericht op 10-11-2014 17:58
Reden: De andere smiley leek te suggereren dat forumdames mijn zoenskills moesten uittesten.
% gewijzigd
Hahaha @Sybreed is weer in de game! Wat goed dat je jezelf uit die positie hebt gewerkt!

En je hebt wel gelijk, googelen en preselectie dus alleen op de echt belangrijke breekpunten. Tip #1

@Famkej Succes joh, het klinkt wel alsof jullie elkaar heel serieus nemen. En dat is wel bijzonder, wat jullie uiteindelijk ook beslissen. Kan me voorstellen dat je er best veel over denkt?

Mja, inderdaad ik ben wat te lang blijven hangen. Maar hij was dan ook met zijn blessure naar mijn stad gekomen (vandaag las ik dat hij een tweede date wil). En ik voel me gauw een beetje schuldig/bezwaard en vertrouw mijn indruk niet zo, terwijl ik het toch wel zeker weet. Maar het is zo anders he, om iemand in het gewone leven te leren kennen. Daar gaat het toch ook vaak van niet geinteresseerd of zelfs ergernis naar vonk over maanden (soms jaren). Bij (internet)daten is het allemaal nogal to the point he.

@Rasa! De kans is klein dat hij mij ook leuk vindt. Daarbij denk ik dat ik bij Tinder qua leeftijd boven zijn zoekvoorkeuren zit (we zijn even oud). Waaat? Hij moest zijn handjes ineen knijpen met jou! En als mannen je eenmaal zien en spreken dan verdwijnt dat idee van jongere vrouw toch (bij de goeien), vind je niet?

@Imogen Dus dan zeg je: "twee mannen gecombineerd" en niet: "allebei missen ze belangrijke dingen, dus next!" ? Want dat doe ik dus steeds. Plus ik heb ooit een scharrel gehad maar na een paar maanden ging ik me toch aan hem hechten terwijl dat het laatste was wat moest gebeuren (geen relatiemateriaal).

@Qian Afwachten lijkt me het beste in alle gevallen. En Sybreed heeft misschien een punt? Je klinkt niet happy. Als hij onzekerheid in je oproept dan hoeft dat niet alleen aan jou te liggen, kan ook de match zijn met hem. Maar ruimte geven kan helpen, mocht het er toch in zitten. En jullie zien elkaar sowieso wel weer via via? Meteen thuis is misschien wel wat te intiem geweest (voor hem). Uit enthousiasme liep je hard van stapel of niet? Maar de juiste man vind dat juist leuk hoor! En je hebt het gedurfd, ook nog es!

@Marleen Volgens mij ben je hier weg straks

@Amy moet echt hardop lachen om jouw tekst, haha, met die paarden @Koekske Een luxeprobleem, yay! Ik heb geen tips op dit gebied...
Excuus voor de enorme lap tekst!
Is juist een leuke lap tekst, Emma ;)
@Imogen: ben het ergens wel eens met Emma eigenlijk... als ze allebei iets missen... waarom dan doorzetten met latter? Of is het gevoel er wel heel sterk en zijn het rationele redenen die het tegenhouden?

@Sybreed: hahaha, moet zo lachen om je post. Zeggen dat je goed kan zoenen volgens je vorige date :D Maar wat fijn dat je in elk geval duidelijkheid hebt. En inderdaad: richt je pijlen op date twee die wel interesse heeft!

@Emma: herken zo wat je zegt over "to the point"met internetdaten. Ik heb dat ook altijd gehad. Dat idee van: je bent allebei zo ontzettend available terwijl de spanning er juist ook in zit dat je elkaar moet veroveren en niet weet wat de ander vindt. Aan de andere kant werkt het ook wel relaxed hoor: je weet allebei dat je eventueel open staat voor een relatie mits de klik er is. Scheelt een hoop onzekerheid. Maar dan nog: als je het niet voelt --> NEXT
Lol point taken. Ik ga idd wel erg off topic...
quote:systeemkast schreef op 17 oktober 2014 @ 16:02:

[...]

dat heb ik best vaak. En daar knap ik ook op af.

alsof ik super geïnteresseerd, charmant en grappig moet zijn om haar te bewijzen dat ik haar tijd niet verspil.

pff, zij zit toch ook op een datingsite.

en dan de 'ik zit er om leuke mensen te leren kennen' na zowat een uur chatten. Als ik een afspraakje voorstel waar ze niet duidelijk antwoord op geeft.

soms heb ik het gevoel dat vrouwen zo veel keuze hebben dat ze alles maar aan de man over laten. (Paiq en tinder) kan zijn dat ik dat type aan trek

Dat als de vent niet precies zegt, doet, denkt en voelt wat en hoe zij wil dat hij dat doet, hij direct exit is.

ik ben nog nooit iemand tegen gekomen waarmee ik precies op dezelfde lijn zit. Verwacht ik ook niet, iedereen heeft z'n eigen dingen.

of ik moet op de chat minder mezelf zijn, geen grapjes maar wat zakelijk geïnteresseerder overkomen.

Je gaat volledig uit van "wat je moet zijn om een vrouw aan te trekken". Vraag je eens af wat jij in een vrouw zoekt. Worden wat een ander wil is nooit een optie. Verkort de chats, komt eerder to the point. Verklein de tijd en irritatie. Sommige mensen zitten op een datingsite voor aandacht. Daar kom je snel genoeg achter.

Wat betreft vrouwelijk datinggedrag en psychologie verwijs ik je graag door naar The Rational Male. Wie weet verfrist dat je blik. Succes.
Hallo allemaal,

Ik ben ook weer terug van weggeweest. Ik zie een hoop "nieuwe gezichten."

Ik heb een tijdje gedate op e-darling. Doe ik nooit meer, veel te duur. Een tijdje ge-appt en gebeld met een jongen. Eerste date stond gepland maar hij zei af omdat hij ziek was. Het plannen van de eerste date had laaaaaaaang geduurd omdat hij druk was met werk etc en toen hij af zei was ik er eigenlijk al wel klaar mee. Hij heeft niets meer laten horen ( ging op ook op vakantie) en ik heb het er toen ook bij gelaten.

Tijdje heel druk geweest met solliciteren en even wat minder met daten. Nu is het weer even omgedraaid ( werk zoeken is echt best wel moeilijk) zit ik op Lexa. ( sinds 1 dag). Weet nog niet zo goed wat ik er van vind.

Verder is het hier erg druk. Moeilijk om van iedereen alles bij te houden.

Imogen: Lastige situatie voor jou...

Sybreed: je hebt nu wel duidelijkheid.

Qian: Ik hoop dat date nog wat van zich laat horen!
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven