Quick chef Tupperware, deksel schoonmaken?

11-11-2014 18:04 5 berichten
Ik heb een quick chef van Tupperware, deze om precies te zijn :

Nu werd er op de party gemeld dat hij in de vaatwasser kan. Ideaal, 1 van de redenen dat ik hem heb gekocht want ik haat het als ik nog dingen met de hand moet afwassen en vaak is dat zo met keukenmachines.

Maar nu het probleem, het deksel boven bestaat uit 2 delen. Een zwarte kap en een witte onderkant waar de tandwielen op vast zitten. Het deksel is dus niet waterdicht en in de vaatwasser loopt deze dus vol met water. Als ik hem eruit haal, zit er voornamelijk vuil en vet water in, omdat de openingen van het deksel maar klein zijn en er komt geen stromend water in met sop enz. Hij word dus niet goed schoon en laat een viezige, vette laag achter tussen de tandwielen enzo. Hoe krijg ik dit schoon? Ik kan niet met mijn hand tussen die tandwielen komen, er zit een soort plaatje op waar die tandwielen weer onder zitten. De afwasborstel komt er ook niet tussen. Hoe dan anderen dit? Ook als ik hem met de hand afwas kom ik niet goed op die plekken daartussen en buiten dat is hij geschikt voor de vaatwasser dus het zou moeten werken.

De zwarte deksel eraf laten in de vaatwasser heb ik ook al gedaan, maar ook dan word hij niet echt schoon daartussen.

Het is trouwens niet zo dat het daar vies word na elk gebruik, maar hij is nu dus vies doordat hij in de vaatwasser is geweest en dat wil ik schoon krijgen

Hoop dat ik hier tips krijg over hoe ik hem voortaan het beste schoon kan maken!
Dit vond ik:

Het deksel kan volledig uit elkaar genomen worden door de twee delen van elkaar te

scheiden. Dit kan door een theelepel te gebruiken ter hoogte van de inkeping in het

deksel

Geschikt voor de vaatwasser met uitzondering van de antisliprand en de messen. Het

stalen mes met de hand afwassen. Geen schuursponsjes gebruiken.

www.ingridstoopen.nl/tiki-download_file.php?fileId=801
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de voorloper (dus moet zelf draaien) en ik haal hem inderdaad uit elkaar. Uit elkaar gehaald ook laten drogen en dan zo weer in elkaar te klikken

Ik begrijp je frustratie, had het ook in het begin
Nachtvlinder : ik weet dat hij uit elkaar kan maar dan nog word hij in de vaatwasser niet echt schoon, omdat er blijkbaar vuil water tussen blijft zitten dat niet goed weggespoeld word.
Alle reacties Link kopieren
Niet echt een nuttige bijdrage van mijn kant maar ik zou het vragen aan de demonstratrice. Als ze zeggen dat het in de vaatwasser kan, dan moet het ook schoon uit de vaatwasser komen. Ik heb hem zelf niet maar ik begrijp wat je bedoelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven