vakantie dubai

12-11-2014 16:33 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend gaan 3 hele dagen naar Dubai.

We willen een hoop leuke dingen gaan doen.. En natuurlijk ook beetje leuk kunnen winkelen..

Dit is ons eerste keer Dubai. Hoeveel zakgeld ong mee voor 3 dagen , om het echt leuk te hebben? Alvast bedankt
Om het echt leuk te hebben? Zo veel mogelijk natuurlijk
Hoeveel zakgeld hangt toch af van hoeveel je wilt winkelen?

En wat vind je 'een hoop leuke dingen doen'? Het verschilt nog al of je bovenin de Burj Khalifa wilt gaan eten, of dat je je vermaakt met een boekje in een park.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Haha dat is zo.

Nja we willen elke dag wel dingen bezichtigen en bijv de safari desert ( de woestijn in) dat soort dingen. En ja ook wel lekker shoppen...

Ik vroeg me ook wel af ( voor de mensen die er geweest zijn) of alles erg duur is? Zoals eten, drinken, taxies etc. En is het ook echt zo streng kwa kleding.. En met je partner hand in hand lopen? (als je niet getrouwd bent) waarderen ze niet ( ergens gelezen)
Per persoon zo'n 1250 euro voor eten, drinken, shoppen, activiteiten en bezienswaardigheden.
quote:kim_bloem schreef op 12 november 2014 @ 16:48:

Haha dat is zo.

Nja we willen elke dag wel dingen bezichtigen en bijv de safari desert ( de woestijn in) dat soort dingen. En ja ook wel lekker shoppen...

Ik vroeg me ook wel af ( voor de mensen die er geweest zijn) of alles erg duur is? Zoals eten, drinken, taxies etc. En is het ook echt zo streng kwa kleding.. En met je partner hand in hand lopen? (als je niet getrouwd bent) waarderen ze niet ( ergens gelezen)

Als je al geboekt hebt en je gaat je dit nu pas afvragen ben je prima op tijd???!!

3 dagen en dan de woestijn in? Krijg je een prima indruk van 2 uurtjes in het zand. Waarom niet langer gegaan? Geen geld voor of zo? Of wil je kunnen zeggen dat je daar geweest bent????
quote:kim_bloem schreef op 12 november 2014 @ 16:48:

Nja we willen elke dag wel dingen bezichtigen en bijv de safari desert ( de woestijn in) dat soort dingen.Wat je daar voor kwijt bent kun je in ieder geval opzoeken/opvragen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Google is your friend!
Klopt!

Maar vroeg me af wat alles zo beetje kost daar, of het dus erg prijzig is enz, kwa eten drinken enz.
Carenza, wat bedoel je met, of wil je kunnen zeggen dat je daar geweest bent?

We gaan 5 dagen , 3 hele dagen daar. Het heeft niet te maken met geen geld. Maar eerder geen tijd.
Geld/visum

Munteenheid van de VAE is de dirham, ¤ 1 = 4,7 VAE Dirham. Pinnen kan overal in Dubai.Visum is niet nodig: op de luchthaven krijg je een gratis ‘visum-on-arrival’. Paspoort moet nog minimaal 3 maanden geldig zijn. Pas op met medicijnen: zelfs sommige hoestsiropen zijn verboden in te voeren.

Prijsniveau

Dubai is niet goedkoop. Een langere taxirit kost al snel ¤ 10, in de shopping malls en voor attracties en toeristische restaurants betaal je westerse prijzen. Biertje ¤ 4 à ¤ 5, hoofdgerechten zeker ¤ 20. Betaalbaar eten kan bij een Indiër of Pakistaan in het ‘oude’ Dubai: curry plus frisdrank voor ¤ 5. Goedkoop vermaak: huur een abra voor enkele euro’s en maak een tocht over de Kreek.

Accommodatie

In Dubai kun je het zo gek maken als je het zelf wilt. Van doodeenvoudige 1-sterrenhotels à ¤ 30 p.p.p.n. tot het 7-sterrenhotel

Burj al Arab (www.jumeirah.com) voor ¤ 1500 p/n. Een gemiddelde hotelkamer kost al snel ¤ 125 per nacht. Kijk bijv. op www.hotelscombined.com voor een snelle prijsvergelijking. Beste locatie: voor het oude Dubai kies je een hotel in de buurt van de Kreek (wijken Deira en Bur Dubai). Voor het nieuwe Dubai kies je voor de wijken Jumeirah, New Dubai of de Sheik Zayed Road.Tips: prima luxehotel in Bur Dubai is Hotel Majestic Luxe, ruime kamers en faciliteiten als buitenzwembad, zonneterras, stoombad en gym. 2-pk ca. ¤ 137 p/n, zie www.dubaimajestic.com Een van de zeldzame karakteristieke hotels is XVA (tevens café-galerie) in het historische wijkje Bastikya. 2-pk v.a. ¤ 127 l/o, zie www.xvagallery.com

Vervoer ter plekke/excursies

In Dubai verplaats je je vrijwel altijd per taxi. De meeste afstanden zijn te groot om te lopen (m.u.v. het gebied rond de Kreek). Voor woestijntrip of rondvaart boek je een georganiseerde excursie. Bijvoorbeeld bij de lokale agent Net Tours (www.nettoursdubai.com): een woestijnexcursie (275 AE D =¤ 57) of dhow cruise (225 AE D = ¤ 47).

Reisgidsen

Dé Dubai-gids is de Time Out Dubai, Abu Dhabi and the UAE (ca. ¤ 18; 2007), met prima hoofdstukken over o.m. architectuur en geschiedenis, plus de hipste shop-, eet-, drink- en slaaptips. Ook de andere Emiraten komen aan bod, zij het iets minder uitgebreid. Andere gidsen: Lonely Planet City Guide (ca. ¤ 20; 2008) en de Nederlandstalige ANWB Extra Dubai (¤ 7,50, met kaart).

Informatie & internet

www.dubaitourism.ae Officiële toeristische site van Dubai. O.m. met interactieve kaart en veel tips voor bezienswaardigheden, winkelcentra en accommodatie.

www.dubaiasitusedtobe.com Hoeveel is er in Dubai veranderd? Veel! Bekijk de serie historische foto’s op deze site.

www.burjdubai.com Website van Burj Dubai, ‘s werelds hoogste toren.

www.malloftheemirates.com Shop met beleid: plan je bezoek aan de kolossale Mall of the Emirates vooraf.
Ik ben ongeveer 2 jaar geleden een paar dagen in Dubai geweest. Je kunt het echt zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wilt. Van duizenden euro's voor een 13-gangen diner in de Burj Khalifa tot met z'n tweeën voor ¤7,- eten in een klein Ethiopisch restaurantje. Gemiddeld betaal je voor eten een beetje de Nederlandse prijzen.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor winkelen. In de grote winkelcentra kun je echt alles vinden, waaronder de grote internationale haute couture merken. Kleding is helaas niet echt goedkoper dan in Nederland. Taxi's zijn wel heel goedkoop. Voor een paar euro ben je aan de andere kant van de stad.

Wat betreft de gedragsregels, ze doen voor toeristen niet heel moeilijk maar het wordt wel gewaardeerd als je je een beetje aanpast. Dus je hoeft als vrouw geen hoofddoek te dragen (behalve in de moskee) maar korte rokjes en blote schouders wordt niet gewaardeerd. Hoewel het wel voorkomt. Ik droeg zelf wijde linnen broeken met een tuniek erop en dat voelde prima. Hand in hand deden wij af en toe, als het niet te druk was maar zeker buiten is het daar toch veel te warm voor. Uitgebreid op straat gaan staan knuffelen of zoenen is wel een no go.
quote:borboletas schreef op 12 november 2014 @ 17:58:

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden een paar dagen in Dubai geweest. Je kunt het echt zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wilt. Van duizenden euro's voor een 13-gangen diner in de Burj Khalifa tot met z'n tweeën voor ¤7,- eten in een klein Ethiopisch restaurantje. Gemiddeld betaal je voor eten een beetje de Nederlandse prijzen.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor winkelen. In de grote winkelcentra kun je echt alles vinden, waaronder de grote internationale haute couture merken. Kleding is helaas niet echt goedkoper dan in Nederland. Taxi's zijn wel heel goedkoop. Voor een paar euro ben je aan de andere kant van de stad.

Wat betreft de gedragsregels, ze doen voor toeristen niet heel moeilijk maar het wordt wel gewaardeerd als je je een beetje aanpast. Dus je hoeft als vrouw geen hoofddoek te dragen (behalve in de moskee) maar korte rokjes en blote schouders wordt niet gewaardeerd. Hoewel het wel voorkomt. Ik droeg zelf wijde linnen broeken met een tuniek erop en dat voelde prima. Hand in hand deden wij af en toe, als het niet te druk was maar zeker buiten is het daar toch veel te warm voor. Uitgebreid op straat gaan staan knuffelen of zoenen is wel een no go.

Dank je wel voor je bericht!

Klinkt goed. Ik ga me maar netjes aanpassen. Heb nog geen idee wat ik mee neem kwa kleding, vind ik toch wel lastig. Aangezien het daar erg warm kan zijn. Maar een topje mag wel, met een lange broek? En hoe zit het met uitgaan, is dat erg prijzig? Zoals de drankjes en entree. Ik dacht er aan om een jurkje mee te nemen als we een keer uitgaan.. En zodra ik de straat op ga een sjaal om mijn schouders doe.. Zijn ze daar erg streng in? Ik heb dan wel blote knieën.
quote:Louise70 schreef op 12 november 2014 @ 17:51:

Geld/visum

Munteenheid van de VAE is de dirham, ¤ 1 = 4,7 VAE Dirham. Pinnen kan overal in Dubai.Visum is niet nodig: op de luchthaven krijg je een gratis ‘visum-on-arrival’. Paspoort moet nog minimaal 3 maanden geldig zijn. Pas op met medicijnen: zelfs sommige hoestsiropen zijn verboden in te voeren.

Prijsniveau

Dubai is niet goedkoop. Een langere taxirit kost al snel ¤ 10, in de shopping malls en voor attracties en toeristische restaurants betaal je westerse prijzen. Biertje ¤ 4 à ¤ 5, hoofdgerechten zeker ¤ 20. Betaalbaar eten kan bij een Indiër of Pakistaan in het ‘oude’ Dubai: curry plus frisdrank voor ¤ 5. Goedkoop vermaak: huur een abra voor enkele euro’s en maak een tocht over de Kreek.

Accommodatie

In Dubai kun je het zo gek maken als je het zelf wilt. Van doodeenvoudige 1-sterrenhotels à ¤ 30 p.p.p.n. tot het 7-sterrenhotel

Burj al Arab (www.jumeirah.com) voor ¤ 1500 p/n. Een gemiddelde hotelkamer kost al snel ¤ 125 per nacht. Kijk bijv. op www.hotelscombined.com voor een snelle prijsvergelijking. Beste locatie: voor het oude Dubai kies je een hotel in de buurt van de Kreek (wijken Deira en Bur Dubai). Voor het nieuwe Dubai kies je voor de wijken Jumeirah, New Dubai of de Sheik Zayed Road.Tips: prima luxehotel in Bur Dubai is Hotel Majestic Luxe, ruime kamers en faciliteiten als buitenzwembad, zonneterras, stoombad en gym. 2-pk ca. ¤ 137 p/n, zie www.dubaimajestic.com Een van de zeldzame karakteristieke hotels is XVA (tevens café-galerie) in het historische wijkje Bastikya. 2-pk v.a. ¤ 127 l/o, zie www.xvagallery.com

Vervoer ter plekke/excursies

In Dubai verplaats je je vrijwel altijd per taxi. De meeste afstanden zijn te groot om te lopen (m.u.v. het gebied rond de Kreek). Voor woestijntrip of rondvaart boek je een georganiseerde excursie. Bijvoorbeeld bij de lokale agent Net Tours (www.nettoursdubai.com): een woestijnexcursie (275 AE D =¤ 57) of dhow cruise (225 AE D = ¤ 47).

Reisgidsen

Dé Dubai-gids is de Time Out Dubai, Abu Dhabi and the UAE (ca. ¤ 18; 2007), met prima hoofdstukken over o.m. architectuur en geschiedenis, plus de hipste shop-, eet-, drink- en slaaptips. Ook de andere Emiraten komen aan bod, zij het iets minder uitgebreid. Andere gidsen: Lonely Planet City Guide (ca. ¤ 20; 2008) en de Nederlandstalige ANWB Extra Dubai (¤ 7,50, met kaart).

Informatie & internet

www.dubaitourism.ae Officiële toeristische site van Dubai. O.m. met interactieve kaart en veel tips voor bezienswaardigheden, winkelcentra en accommodatie.

www.dubaiasitusedtobe.com Hoeveel is er in Dubai veranderd? Veel! Bekijk de serie historische foto’s op deze site.

www.burjdubai.com Website van Burj Dubai, ‘s werelds hoogste toren.

www.malloftheemirates.com Shop met beleid: plan je bezoek aan de kolossale Mall of the Emirates vooraf.Hier heb ik wat aan. Bedankt!
quote:Carenza schreef op 12 november 2014 @ 17:19:

[...]

Als je al geboekt hebt en je gaat je dit nu pas afvragen ben je prima op tijd???!!

3 dagen en dan de woestijn in? Krijg je een prima indruk van 2 uurtjes in het zand. Waarom niet langer gegaan? Geen geld voor of zo? Of wil je kunnen zeggen dat je daar geweest bent????

Altijd vriendelijk, zulke reacties.

Je kunt heel goed een dagje woestijnsafari doen. Prijzen lopen uiteen. Vaak zit er een barbecue bij na afloop. Is een leuke belevenis, je moet niet wagenziek zijn.....het gaat behoorlijk tekeer.

Je kunt er verder van alles doen wat weinig geld kost ( strand en stad bezichtigen) of wat een flinke dot geld kost ( wadi world, Atlantis )

En ga eens eten bij La Veranda, zit aan de voet van de Burj al Arab, je moet door het hotel heen wat daarvoor staat, dan kom je op het strand waar allemaal kleine restaurantjes zitten. Erg gezellig en heel goed eten is de Italiaan. La Veranda dus. Kost evenveel als hier.

Je kunt de souk bezichtigen. Een taxi kost niet zoveel maar een auto huren ook iet. Benzine kost geen drol. Wel even internationaal rijbewijs regelen bij de ANWB. Veel plezier! Ik ben jaloers, mag ook bijna weer
quote:kim_bloem schreef op 12 november 2014 @ 18:19:

[...]

Dank je wel voor je bericht!

Klinkt goed. Ik ga me maar netjes aanpassen. Heb nog geen idee wat ik mee neem kwa kleding, vind ik toch wel lastig. Aangezien het daar erg warm kan zijn. Maar een topje mag wel, met een lange broek? En hoe zit het met uitgaan, is dat erg prijzig? Zoals de drankjes en entree. Ik dacht er aan om een jurkje mee te nemen als we een keer uitgaan.. En zodra ik de straat op ga een sjaal om mijn schouders doe.. Zijn ze daar erg streng in? Ik heb dan wel blote knieën.

Wanneer ga je? Ivm de warmte.....

Ik draag daar wel altijd hemdjes, maar niet in t openbaar. Welop t strand, maar ik heb altijd een gehaakte open poncho mee die ik om doe. Tot op de knie is ok, niet heel kort. Ik vind een lange flodderrok erg geschikt, maxijurken draag ik daar en een ( gehaakte ) sjaal voor om je schouders is erg praktisch!!!
Ik heb er nog nooit gedacht om een paar dagen naar Dubai te gaan maar als ik die prijzen qua hotel/vliegen zie dan valt het reuze mee. Heb een negatief beeld bij Dubai, graailand en veel overheersing maar weet eigenlijk niet echt of dat klopt.
Ik vond Dubai wel echt schrikbarend duur.

Waterparken kosten ook een vermogen, net als de burj kalifa op.

Maar goed, niet te veel over nadenken is mijn motto.

Taxi en openbaar vervoer is goedkoop.

Dubai Museum ook (paar dirham)
quote:Carenza schreef op 12 november 2014 @ 17:19:

[...]

Waarom niet langer gegaan? Geen geld voor of zo? Of wil je kunnen zeggen dat je daar geweest bent????Wat maakt het uit als TO alleen gaat om te kunnen zeggen dat ze daar geweest is? Als geld haar reden is dat ze niet langer gaat, had jij haar wat toegestopt? of 3 dagen lang of kort is, mag TO lekker zelf bepalen. Uiteraard kan uit eigen ervaring of voorkeur aangegeven worden dat je 3 dagen tekort vindt, maar de manier waarop jij reageert is zo bepalend.
Die desert safari is echt hartstikke leuk! Je rijdt naar een heel leuk soort kampje midden in de woestijn waar ze heel veel lekker eten hebben, dansers, kamelen, quadrijden, sandboarden, ik vond het een aanrader.

Alleen geen idee meer wat het kostte!
het is hier binnen beter dan buiten
Ik zou ongeveer ¤150 per dag meenemen. Inderdaad wel bedekkend kleden (sowieso schouders en knieën, niks straks/doorschijnends) en niet zoenen, hand-in-hand lopen etc.

Het is er super leuk, veel plezier!
Ik wil binnenkort ook met mijn gezin naar Dubai. Gewoon om te kijken, voor de hype etc. Mijn man is er al geweest en hij was enthousiast. Dus waarom niet?
quote:liubi schreef op 12 november 2014 @ 20:22:

Ik wil binnenkort ook met mijn gezin naar Dubai. Gewoon om te kijken, voor de hype etc. Mijn man is er al geweest en hij was enthousiast. Dus waarom niet?Moet je doen! genoeg leuks te zien, en vond het ook erg kindvriendelijk
Leuk tips over Dubai. Ik lees mee, we gaan in maart 7 dagen.
Ik lees mee. Whopper wat ben je enthousiast! Leuk, als je nog meer tips hebt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven