weekendje weg met man half dec

18-11-2014 14:43 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand tips voor een leuk weekend weg rond 20 dec?

Heb al gekeken naar Rome, Parijs, Barcelona, maar ik weet niet welke stad het leukste is zo vlak voor kerst.

Hebben jullie ook nog tips over een boekingswebsite?

Alvast bedankt!!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Duitse stad met kerstmarkt?
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Wat Harry zegt! En dan Keulen! Echt zo ontzettend gezellig, hele mooie stad ook en genoeg te zien/doen. Ook vriendelijk geprijsd en niet zo ver weg
München schijnt ook leuk te zijn met kerst. Sowieso een mooie stad.
Ik zou in december tijd toch naar een stad gaan waar het geen 20 graden is..

Ideeen:

Parijs, londen, brugge, munchen, berlijn, wenen, krakau, stockholm, dublin..

de laatste hebben mijn persoonlijke voorkeur omdat daar de mate van toerisme nog iets minder is!

alvast veel plezier!
Antwerpen is ook leuk !gaan wij half december ook (weer) heen!
c'est le ton qui fait la musique
Ik lees mee! Was aan t kijken voor Praag, maar vliegen en zwanger? Nu m'n zinnen gezet op Parijs maar moeilijk om een hotel te vinden waar je bij kan parkeren...
quote:koos03 schreef op 18 november 2014 @ 15:28:

Ik zou in december tijd toch naar een stad gaan waar het geen 20 graden is

Waarom niet?

Mij lijkt het heerlijk.

Wij zijn jaren geleden eens in Thailand geweest eind november/begin december en ik vond het juist wel grappig om met die warme temperaturen overal kerstlampjes etc te zien.

Ik zou gewoon een bestemming zoeken waar je toch wel naar toe zou willen gaan of het nou kerst is of niet.
Ik vind het ook niks, warm weer in deze periode. Maar ik heb dan ook ooit een mega winterdip gehad toen ik eind oktober vanaf 30 graden in Turkije ineens in de vrieskou van hier kwam. Ik heb me de hele winter klote gevoeld, kwam er niet uit. Voor mij dus nooit meer naar de zon als het winter is
Bij mij is het juist andersom,ik kan de kou dan veel beter aan als ik in november of in februari/maart naar de zon ga.
Niet naar Londen gaan hoor, daar lopen het weekend voor kerst meer Nederlanders rond dan in Amsterdam. Afgelopen jaar daar geweest en werd gek van de "koopjesjagende" Nederlanders.

Parijs vond ik erg romantisch zo voor kerst, mooie straten.
London of Parijs.
Carpe Diem!
Ik ben ooit met kerst in Parijs geweest; prachtig!
Oslo of andere Scandinavische stad.
quote:ponny schreef op 18 november 2014 @ 17:08:

Ik lees mee! Was aan t kijken voor Praag, maar vliegen en zwanger? Nu m'n zinnen gezet op Parijs maar moeilijk om een hotel te vinden waar je bij kan parkeren...Kyriad prestige boulogne hotel , keurig hotel met ook een eigen parking .
Edinburgh
Rome...met mooie temperaturen..

Prachtig in December..
Munster, Berlijn, Trier. Ik zou het in Duitsland zoeken
Rome, absoluut. Ben daar een paar jaar geleden het eerste weekend van december geweest. We hadden heerlijk weer, tussen de 18 en 20 graden. Maar wat belangrijker was, het was relatief rustig. Rome is eigenlijk het hele jaar door crowded en eind november/begin december is het ook druk, maar nog leuk. Wel is het aan te raden om thuis al entreetickets te boeken voor het colloseum en het vaticaan, anders sta je daar evengoed nog een flinke tijd in de rij. Ik geloof dat er kort voor kerst ook een hele grote boom op het Sint Pietersplein komt, maar die was er nog niet toen wij er waren, we hebben alleen een kerstmarkt op Piazza Navona gezien, maar die stelde niet veel voor. Dus als je voor kerstmarkten etc gaat , dan is misschien een Duitse stad meer aan te raden, maar ik heb ook gehoord dat die van Wenen en Bratislava heel mooi zijn. Toevallig moet ik binnenkort in Innsbruck zijn en dat schijnt ook heel mooi te zijn met meerdere kerstmarkten, maar dat kan ik nu nog niet uit eigen ervaring vertellen.
Wij gaan half december naar Dresden . Prachtig mooie stad. De oudste kerstmarkt van Duitsland bezoeken, winkelen en heerlijk rondslenteren is het plan!

Ik zou naar Duitsland gaan, maar wij zijn dan ook van de kerstmarkten en houden van Duitse steden.
Bedankt voor alle tips! Rome wordt t. En dan hopen op wat warme temperaturen!!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven