Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.

In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva

edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD

Veelvoorkomende vragen of problemen:

- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone

Layoutklachten

- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
F5 doet het niet

Ik had voor het eten een topic open staan. Klik nu op F5, kom dan op de startpagina uit. Das niet handig, vooral niet omdat je ook al geen ´mijn laatste´ meer hebt. Ik vind echt helemaal niks meer makkelijk terug, heel vervelend.

Ook lastig;

Ik klik het bewuste topic weer aan, kom dan uit op de eerste reacties. Ik heb het forum zo ingesteld dat de nieuwste berichten bovenaan komen. Maar dan moet ik dus eerst op de 1 klikken, omdat ik op de eerste pagina wil komen. Dan staat het nieuwste bericht vervolgens wel bovenin.

Het lijkt erop dat ze alle wensen van de forummers in een nieuwe site hebben gemikt, dat is prima natuurlijk, maar de goede dingen van het oude forum hadden jullie er wel in mogen houden. Nu hebben we alsnog een hoop ergernissen.

Oja, oude pc en ik forum op chrome.
quote:SuzanneSuus schreef op 18 november 2014 @ 20:31:

Met de kans op mosterd in een lang topic:

Als ik iemand loep en ' alleen reacties' aanklik zie ik prima alleen de reacties maar kom niet bij die bewuste post in een topic.

In dat overzicht via lopen zie ik topictitels, de TO's waar blijkbaar de geloepte in heeft gepost, hoeveelheid posts per topic, de laatste poster per topic. Maar ik loep iemand om diens post te zien in een topic

Moet ik op iets anders klikken of is het niet mogelijk om de specifieke posts te zien?Voor jouw posts bijvoorbeeld klik ik op het oogje onder je avatar. Dan kom je op deze pagina: SuzanneSuus. Daar staat, een klein stukje onder je avatar, een zwarte knop met de tekst: Alle berichten van SuzanneSuus.

Daar zou ik eens op klikken.
Oh wow. Het linkje naar jouw profielpagina heeft zichzelf opgeleukt! Ik had alleen een URL geplakt!
quote:SuzanneSuus schreef op 18 november 2014 @ 20:31:

Met de kans op mosterd in een lang topic:

Als ik iemand loep en ' alleen reacties' aanklik zie ik prima alleen de reacties maar kom niet bij die bewuste post in een topic.

In dat overzicht via lopen zie ik topictitels, de TO's waar blijkbaar de geloepte in heeft gepost, hoeveelheid posts per topic, de laatste poster per topic. Maar ik loep iemand om diens post te zien in een topic

Moet ik op iets anders klikken of is het niet mogelijk om de specifieke posts te zien?

Jouw optie voor 'alleen reacties' zie ik trouwens nu pas voor het eerst.

Ik zie de toegevoegde waarde van deze optie trouwens niet zo....of doet de optie niet wat 'ie moet doen?

De optie 'toon alleen topics' laat wel een ander beeld zien, maar de optie 'toon alleen reacties' geeft precies dezelfde pagina als 'toon alles'.
Zarah, ik snap jouw post niet of jij mijn post niet

Als ik iemand loep kan ik kiezen tussen de geopende posts van diegene(TP) of de posts/ reacties.

Maar in de lijst van die laatste keuze kom ik niet bij die reacties.

Misschien doe ik iets verkeerd of is het een bug
Je bent zelf een theepot
Wij snappen elkaar niet denk ik.

Ik dacht dat jij op zoek was naar een overzicht van alle reacties van een forummer.

Maar als ik je oorspronkelijke bericht nog eens lees, dan wil je volgens mij, op basis van een bepaalde reactie van een forummer, naar die reactie in dat betreffende topic kunnen?

Dat kan met het meest rechtse knopje onder de avatar.

Of praten we nu nog steeds langs elkaar heen?
Oh, kom nog een bugje tegen. Als je op iemands profiel bent staat boven in een uitklapmenuutje met Pijlers.

Dat menuutje klapt niet meer (automatisch) terug. Je moet echt weer op het pijltje klikken om 'm terug in te laten klappen. Intuïtief klik ik, als gewoon 'eraf' gaan met je muis niks doet, ernaast om 'm in te klappen, maar dat werkt niet.

Laptop, firefox.
Het meest rechter knopje is een bedoeld om een link te versturen van dat betreffende bericht.

Ik hoop dat de mods mij wel begrijpen
Je bent zelf een theepot
Holy shit wat is dit forum onoverzichtelijk geworden. Héél veel wit en overduidelijk gericht op touchdevices.

Maar het zal vast wel weer wennen.
quote:Zarah schreef op 18 november 2014 @ 21:55:

Oh, kom nog een bugje tegen. Als je op iemands profiel bent staat boven in een uitklapmenuutje met Pijlers.

Dat menuutje klapt niet meer (automatisch) terug. Je moet echt weer op het pijltje klikken om 'm terug in te laten klappen. Intuïtief klik ik, als gewoon 'eraf' gaan met je muis niks doet, ernaast om 'm in te klappen, maar dat werkt niet.

Laptop, firefox.Dit gebeurt ook met het uitklappen van smileys (in elk geval mobiel). Als je op de smileys klikt en je bedenkt dat je liever toch geen smiley wil plaatsen, kun je het smileymenu niet meer wegklikken. Je moet dan een smiley plaatsen en hem weer verwijderen om het weg te krijgen. En je bent dus gedwongen dat te doen omdat het menu over de 'plaats bericht' knop wordt geopend.
quote:Qthee schreef op 19 november 2014 @ 00:09:

Holy shit wat is dit forum onoverzichtelijk geworden. Héél veel wit en overduidelijk gericht op touchdevices.

Maar het zal vast wel weer wennen.Hahaha tis een hell op touchdevices! Knuffel je pc nog maar even goed!
Beste mod, ik heb ook al een paar keer genoemd dat de layout van de inbox volledig onleesbaar is (laptop/Chrome), maar die zie ik nog steeds niet in de lijst staan in de OP.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
O, de OP is ook al 5 dagen niet bijgewerkt.

Ligt het stil of is het alleen niet geupdate...?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
De voorkeuren werken nog steeds niet goed, ik zie nog steeds topics van pijlers voorbij komen waarvan ik heb ingesteld dat ik ze niet wil zien.
Die voorkeuren zijn inderdaad nog niet opgelost... en zo moeilijk moet het toch niet zijn? Het meest erger ik me aan de functies die op dit forum niet werken, terwijl ze op het oude forum wel werkten, dan is het namelijk gewoon achteruitgang..

Ook mis ik nog steeds de knop 'laatste' in het topic zelf en de mogelijkheid om een pagina in te toetsen. Anders moet je wel heel vaak klikken voor pagina 50 in een topic moet 100 pagina's.
Dit gaat waarschijnlijk ooit opgelost worden en dan kunnen we een maand normaal forummen en dan komt er weer een nieuw forum. Zo gaat het al 10 jaar ik kijk nergens meer van op.
Nog iets: het forum refresht niet goed, of ik nu op de mobiel/ipad of pc zit.

Net zag ik (maar dit staat daar misschien los van) in de lijst actieve topics dat een topic 4 reacties had, maar in de lijst nieuwe topics had datzelfde topic maar 3 reacties.

Edit: ik zie nu dat dit geldt voor veel topics die zowel in de actieve als in de nieuw lijst staan.
Mods??
quote:Miss.Innuendo schreef op 19 november 2014 @ 09:42:

O, de OP is ook al 5 dagen niet bijgewerkt.

Ligt het stil of is het alleen niet geupdate...?

Er zijn geen meldingen dat er een bug is opgelost, dus wordt de OP niet bijgewerkt

met vriendelijke groet,

Junior
quote:JuniorModeratorViva schreef op 19 november 2014 @ 16:24:

[...]

Er zijn geen meldingen dat er een bug is opgelost, dus wordt de OP niet bijgewerkt

met vriendelijke groet,

JuniorWowww dat zijn dan wel mega bugs!! Die zijn zoooo moeilijk!
Ongelofeloos.
Als ik inlog (PC/Chrome) klopt de lijst "JOUW TOPICS, REACTIES EN FAVORIETEN" niet. Die zegt namelijk dat ik 10 seconden geleden heb gereageerd in het topic:"Dochter plast weer in haar broek" Alle reacties van 18-11 kun je wel zien als je in mijn berichten kijkt, maar in de topics zijn ze verdwenen.
quote:Miss.Innuendo schreef op 19 november 2014 @ 09:37:

Beste mod, ik heb ook al een paar keer genoemd dat de layout van de inbox volledig onleesbaar is (laptop/Chrome), maar die zie ik nog steeds niet in de lijst staan in de OP.Heb ik ook al gemeld en zelfs gemaild. Enige oplossing is een nieuwe PB maken voordat die conversatie aan pagina 2 zit. Zodra er meerdere pagina's zijn loopt het volledig door elkaar.
Life is short. Eat dessert first.
Mod, kunnen jullie niet even al mijn posts verwijderen in het 'Uitgerekend eerste week mei 2015' topic? Want zo lang jullie geen oplossing gevonden hebben, blijft die maar in mijn lijstje met topics staan. En hoewel ik mijn best doe om 'm steeds te negeren, moet ik eerlijk zeggen dat het mijn forumplezier wel een klein beetje begint te verpesten...
'Jouw topics, reacties en favorieten' slaan idd nergens op.

De queries hiervan moeten simpelweg worden aangepast, mbo- niveau met wat input van gebruikers.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven