Vochtprobleem?
donderdag 20 november 2014 om 09:47
Dat was een verrassing vanmorgen... wil ik het vaatwaszout pakken is de hele verpakking slap en nat! Bah! Maandag had ik hetzelfde met een (open) verpakking van wc-blok, leek me toeval maar nu twijfel ik toch. Het rare is dat andere kartonnen verpakkingen niet nat zijn. Van hondenkoekjes, rijst, macaroni en cup-a-soup zijn de verpakkingen normaal.
Ik heb nu alle ramen in huis open staan, al dacht ik dat ik goed ventilerde. Iedere dag staan boven de ramen minimaal 1 uur op de klap, koken doe ik met afzuigkap aan en raampje in de keuken open, het raampje op het toilet staat bijna 24 uur op de klapstand open. De deur van de voorraadkast (waar het pak vaatwaszout in stond) staat de laatste tijd vaak open.
Wat zou dit kunnen zijn? Wat doe ik verkeerd?
Ik heb nu alle ramen in huis open staan, al dacht ik dat ik goed ventilerde. Iedere dag staan boven de ramen minimaal 1 uur op de klap, koken doe ik met afzuigkap aan en raampje in de keuken open, het raampje op het toilet staat bijna 24 uur op de klapstand open. De deur van de voorraadkast (waar het pak vaatwaszout in stond) staat de laatste tijd vaak open.
Wat zou dit kunnen zijn? Wat doe ik verkeerd?
donderdag 20 november 2014 om 11:36
Jahoor, als de verpakking een kartonnen doos is kan het best zijn dat het vaatwasserzout vocht aantrekt ondanks dat het in een dichte verpakking zit. Vocht gaat gewoon door het karton heen.
Ik heb pas hetzelfde gehad met een pak vaatwasserzout wat in het keukenkastje stond, ook opeens helemaal nat. En er stond een kartonnen doos vaatwasserblokjes langs die nergens last van had.
Enige oplossing die ik kan bedenken is om de inhoud van het pak in een afsluitbare plastic bak te doen ipv in de kartonnen doos, wel een beetje onhandig, maar iets anders weet ik ook niet.
Ik heb pas hetzelfde gehad met een pak vaatwasserzout wat in het keukenkastje stond, ook opeens helemaal nat. En er stond een kartonnen doos vaatwasserblokjes langs die nergens last van had.
Enige oplossing die ik kan bedenken is om de inhoud van het pak in een afsluitbare plastic bak te doen ipv in de kartonnen doos, wel een beetje onhandig, maar iets anders weet ik ook niet.
donderdag 20 november 2014 om 18:02
Ik denk dat je inderdaad de te hoge vochtigheid moet aanpakken. Een uurtje per dag een raampje open is denk ik niet genoeg. Ik had het ook, 's morgens waren de raamkozijn helemaal nat. Sinds ik de tochtroosters op een kiertje heb gezet is het weg.
Je red het gewoon niet met een uurtje.
Ook is het opwarmen van een vochtig huis veel duurder.
Je red het gewoon niet met een uurtje.
Ook is het opwarmen van een vochtig huis veel duurder.
donderdag 20 november 2014 om 18:06
donderdag 20 november 2014 om 19:37
vrijdag 21 november 2014 om 07:10
Hier ook het probleem van een te hoge vochtigheid in huis.
We kunnen in de woonkamer/keuken maar een klein raampje openzetten, en die staat overdag flink wat uurtjes open en uiteraard bij het koken. Het kan helaas niet echt doorluchten.
Ik merkte het een paar weken terug omdat er veel schimmelvorming was achter een kast en in keukenkastjes.
We hebben nu een vochtvreter in de woonkamer gezet. Ook stoken we het huis iets warmer.
Het lijkt erop dat dit helpt.
Al blijft er bij de lichtkoepel door de condens toch schimmelvorming.
We kunnen in de woonkamer/keuken maar een klein raampje openzetten, en die staat overdag flink wat uurtjes open en uiteraard bij het koken. Het kan helaas niet echt doorluchten.
Ik merkte het een paar weken terug omdat er veel schimmelvorming was achter een kast en in keukenkastjes.
We hebben nu een vochtvreter in de woonkamer gezet. Ook stoken we het huis iets warmer.
Het lijkt erop dat dit helpt.
Al blijft er bij de lichtkoepel door de condens toch schimmelvorming.
vrijdag 21 november 2014 om 07:54
Ik ga ook een vochtvreter in de voorraadkast zetten. En verder luchten en iets om te ventileren zoeken. Vanmorgen boven alles open gezet en zag dat op de waskamer, oei wat genant om te zeggen, schimmel op de vensterbank zat...
Had het kunnen weten, we gebruiken de droger de laatste 3 weken zeker 2x per week en heb daar geen raam open gehad. Stom!!!
Had het kunnen weten, we gebruiken de droger de laatste 3 weken zeker 2x per week en heb daar geen raam open gehad. Stom!!!