Entertainment alle pijlers

Ik vertrek

01-11-2014 21:09 3045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe afleveringen per 1 november. Wie kijkt ook?
Ik vind hier dingen van.
Aan de ene kant vind ik het wel knap dat ze terug zijn gegaan; ze hebben schijt aan wat anderen denken omdat iedereen het raar vind natuurlijk (behalve ma). Ik zou me toch wel een soort rot schamen maar hun hebben daar poep aan.
Ik vond het best wel een ok stel en ze hebben het in ieder geval geprobeerd, ook al was het maar heel kort. Later begreep ik ook waarom die intro in NL zo lang was, van de periode in het buitenland hadden ze maar weinig materiaal. Vond het wel een stabiel stel en ze weten nu dat ze echt happy zijn in NL. Ook goed dat ze zo snel weer een andere baan hadden.
Cum non tum age
Maar ik snap oprecht niet dat je verhuisd naar een plaatje waar je nog op zoek moet naar de bakker, waarvan je nog helemaal niet weet of je je er thuis voelt... Ze kwamen er na het verhuizen achter dat het er toch wel erg stil is.

Wil jij emigreren dan ga je toch eerst even een maandje daar bivakkeren, kijken of je er kunt aarden enzo? En dan het jaar daarna eens wat langer en als het dan nog bevalt ga je eens verhuizen?
quote:StoraHuntur schreef op 22 november 2014 @ 22:49:

Aan de ene kant vind ik het wel knap dat ze terug zijn gegaan; ze hebben schijt aan wat anderen denken omdat iedereen het raar vind natuurlijk (behalve ma). Ik zou me toch wel een soort rot schamen maar hun hebben daar poep aan.ik vindt er niks knaps aan wist toen ik ze zag dat het niks werd
quote:Thordis2.0 schreef op 23 november 2014 @ 10:32:

Maar ik snap oprecht niet dat je verhuisd naar een plaatje waar je nog op zoek moet naar de bakker, waarvan je nog helemaal niet weet of je je er thuis voelt... Ze kwamen er na het verhuizen achter dat het er toch wel erg stil is.

Wil jij emigreren dan ga je toch eerst even een maandje daar bivakkeren, kijken of je er kunt aarden enzo? En dan het jaar daarna eens wat langer en als het dan nog bevalt ga je eens verhuizen?ik vind dat de mensen de boel maar slecht geregelt hebben, vergunningen
Binnenkort gaan vrienden van mij (met kinderen) emigreren. Maar die hebben het ook niet geprobeerd, zijn er alleen wel eens op vakantie geweest...en die gaan ook in een dorpje wonen.

Maar ik vroeg me af of zij nou nooit eerder last van heimwee heeft gehad, ik weet van mezelf dat ik dat heb, ook in de vakantie, en zou nooit zo'n stap kunnen zetten denk ik.
Ozo.
Ik heb het begin gemist dus ik weet niet of ze meteen in het diepe zijn gesprongen maar als je je ergens anders, waar dan ook ter wereld, wilt vestigen, ga je volgens mij eerst op onderzoek uit. Via het Internet kom je al heel veel te weten over het betreffende land en de gebruiken, de papierwinkel waar je tegenaan loopt, de huizenmarkt, infrastructuur enzovoort. Nou was het voor die ene dame wat makkelijker omdat ze Spaanse roots heeft en de taal spreekt waardoor ze makkelijker contact maakt, misschien voelde haar partner zich een beetje buitengesloten. In Spanje heb je, net als in Frankrijk, heel wat van die uitgestorven of uitstervende dorpjes, mijn oude buurvrouw zaliger kwam uit zo'n dorp, haar man was een Rotterdammer maar na alle jaren die ze voor hem in Nederland is gebleven vond hij het tijd om nu voor haar naar geboortedorp, waar ook nog familie van haar woonde, in Spanje te verhuizen, hij kon het aardig wennen, sprak ook redelijk goed Spaans maar hij had soms toch wel last van heimwee. In het dorp zelf, we zijn er een paar keer geweest, was bijna niets te beleven, eens in de week markt, een dorpskruidenier annex slagerij en verderop een bakker, zo nu en dan een dorpsfeest maar voor de gewone boodschappen en bankzaken moesten ze toch iedere week een aardig eind rijden naar een grotere plaats in de omgeving.
verba volant, scripta manent.
Ik ken iemand die elk jaar op vakantie ging naar het buitenland, zelfs heel lang in het buitenland gewoond heeft. En toen hij eens op vakantie was op een Europees eiland, werd hij letterlijk doodziek van heimwee. Nog nooit eerder gehad. Hij werd er zo ziek van dat hij met de boot van het eiland vertrok, omdat er maar 1 keer per week een vliegtuig vertrok. Ik had hem nog nooit horen huilen, maar toen wel. Hij móest naar huis.

Zoiets kan deze Ingrid ook overkomen zijn.
Wordt het eigenlijk herhaald? Ik mis het iedere zaterdag.
Ik ken de dames, ze stonden hier vroeger op de markt.

Ik heb het begin vd uizending gemist, zag pas de aflevering vanaf hun aankomst in Spanje ( het niet openmaken vd post ).

Ik las dat hun viskraam gestolen was ( en ik weet dat ze met die kar heel blij waren), ze hadden erg veel hart voor hun zaak. Ik geloof nooit dat Inma blij zal blijven met de baan bij Appie maar er komt wel iets anders op haar pad, ze is erg ondernemend. Ingrid heeft wel weer een passendere baan ( ze was ooit agente).

Heel leuk om ze zien, heel herkenbaar ook ( emowijven).

Ik kwam jarenlang elke zaterdag bij de kraam, mijn dochter mocht altijd even helpen.
Je bent zelf een theepot
quote:nikki_nuts schreef op 23 november 2014 @ 18:45:

Wordt het eigenlijk herhaald? Ik mis het iedere zaterdag.Kijk gewoon uitzending gemist. Het wordt ook nog wel ergens overdag een keer herhaald, wanneer weet ik zo niet.
quote:nikki_nuts schreef op 23 november 2014 @ 18:45:

Wordt het eigenlijk herhaald? Ik mis het iedere zaterdag.Bij mijn weten niet. Wij missen het ook altijd. We kijken het terug via uitzending gemist op de tv. ( of laptop kan ook als je geen tv met die functie hebt).
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ah crosspost.
quote:SuzanneSuus schreef op 23 november 2014 @ 19:13:

Ik ken de dames, ze stonden hier vroeger op de markt.

Ik heb het begin vd uizending gemist, zag pas de aflevering vanaf hun aankomst in Spanje ( het niet openmaken vd post ).

Ik las dat hun viskraam gestolen was ( en ik weet dat ze met die kar heel blij waren), ze hadden erg veel hart voor hun zaak. Ik geloof nooit dat Inma blij zal blijven met de baan bij Appie maar er komt wel iets anders op haar pad, ze is erg ondernemend. Ingrid heeft wel weer een passendere baan ( ze was ooit agente).

Heel leuk om ze zien, heel herkenbaar ook ( emowijven).

Ik kwam jarenlang elke zaterdag bij de kraam, mijn dochter mocht altijd even helpen.Het zijn stomme dozen die on voorbereid te werk gaan
Ik heb het gisteren tien minuten uitgehouden, en toen heb ik gauw weggezapt omdat ik dat vreselijke accent niet kon aanhoren.
Oh ja, tuurlijk, uitzending gemist! Bedankt!
quote:winnie2000 schreef op 23 november 2014 @ 19:20:

[...]

Het zijn stomme dozen die on voorbereid te werk gaanVolgens mij waren ze prima voorbereid, maar tegen een gevalletje heimwee kan niemand op.
Ik vind het geen stomme dozen, best leuke vrouwen.
hahah ik vind het grappig wel stoer toch.. gewoon gaan en gewoon weer inpakken en wegwezen, wat zullen ze zich heerlijk voelen weer thuis haha
quote:zaligleventje schreef op 23 november 2014 @ 20:10:

hahah ik vind het grappig wel stoer toch.. gewoon gaan en gewoon weer inpakken en wegwezen, wat zullen ze zich heerlijk voelen weer thuis hahaNiks stoers en grappigs aa, Het kost je een hoop geld,, 750 euro hoor, verhuiswagen die niet voor niks rijdt 2x
Net gekeken. Vind het helemaal geen stome dozen die onvoorbereid waren.

Ze hadden overal rekening mee gehouden behalve heimwee. Daar denk je idd niet snel aan.

Wij willen over een aantal jaar ook vertrekken, ga ervan uit dat heimwee niet aan de orde zal zijn, maar je weet het nooit.
Ik vond ze ook wel leuk. Een van de eerste stellen waarvan ik dacht, die zullen het kunnen redden. Tja, als je dan heimwee krijgt is dat heel erg jammer. Maar ik vind het heel knap dat ze zich zo konden herpakken om dan terug te gaan. Ook voor degene die geen heimwee had, het is toch ook haar droom die nu niet doorgaat. Maar geen onvertogen woord heeft ze gezegd over de ander.
Drie weken noem ik geen proberen. De verf is nauwelijks droog, de auto net afgekoeld van de lange reis. Ik vond het leuke dames, maar iemand die na drie weken alweer teruggaat kan ik moeilijk serieus nemen.

Ik weet dat je ziek kan worden van heimwee, maar kom op zeg. Wat is nou drie weken?!
quote:bubbelwijn schreef op 23 november 2014 @ 21:22:

Ik vond ze ook wel leuk. Een van de eerste stellen waarvan ik dacht, die zullen het kunnen redden. Tja, als je dan heimwee krijgt is dat heel erg jammer. Maar ik vind het heel knap dat ze zich zo konden herpakken om dan terug te gaan. Ook voor degene die geen heimwee had, het is toch ook haar droom die nu niet doorgaat. Maar geen onvertogen woord heeft ze gezegd over de ander.Op tv in elk geval niet. Zal voor haar toch echt zuur zijn geweest, en misschien nog steeds wel, al zal ze dat op tv niet laten blijken.
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 24 november 2014 @ 12:21:

Drie weken noem ik geen proberen. De verf is nauwelijks droog, de auto net afgekoeld van de lange reis. Ik vond het leuke dames, maar iemand die na drie weken alweer teruggaat kan ik moeilijk serieus nemen.

Ik weet dat je ziek kan worden van heimwee, maar kom op zeg. Wat is nou drie weken?!

Het waren geen drie weken hoor. Het waren 3 maanden. Na 4 maanden waren ze weer helemaal terug.

Maar ook dan zou ik het iets langer geprobeerd hebben.

Ze sprak de taal ook nauwelijks, dan ben je natuurlijk ook sneller geisoleerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven