Napraattopic 9

14-11-2014 09:22 3049 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:

- Bans bespreken Bantopic

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Lady-Voldemort schreef op 23 november 2014 @ 20:36:

[...]

Winnie heeft gestudeerd voor irritante zijkert. Ik reageer in principe niet op haar, maar ik vind het wel fijn dat ze nu even bespreekbaar wordt gemaakt .
Life is short. Eat dessert first.
Ik weet het, dat is mijn gave. Ik sla ieder goedlopend topic dood
Iemand met als Nick de dorstige zegt dat je tijdens de zwangerschap best af en toe kan drinken
Zal ik anders toch maar dat glaasje wijn inschenken? Keuzes, keuzes...
quote:lemoos2 schreef op 23 november 2014 @ 20:47:

[afbeelding]

Stokpaardje voor ThordisAh die is lief! Ik voel me net Anky!
Winnie1999 is mijn beste vriendin hoor!!
quote:Amaqanda schreef op 23 november 2014 @ 21:03:

Het wordt nu wel erg paardachtig allemaal hoor...

Ik had dat gister ook al met de hogedrukspuit. Dat woord kan ik bijna niet meer zien.dat had ik ook! Belachelijk woord is dat!
quote:ThunderassMan schreef op 23 november 2014 @ 10:54:

Ik MissI. (woordgrapje)

quote:StoraHuntur schreef op 23 november 2014 @ 12:15:

[...]

Mijn vent komt vandaag terug van vakantie en dus ben ik sinds 05.30 bezig met vachtverzorging. De intieme delen zijn nu klaar dus nu eerst even rusten. Ik zal ook nog een na-foto plaatsen.

[afbeelding]

Biedermeierclub heb ik vandaag afgezegd; anders moest ik helemaal al om 03.00 op. Volgende week doe ik een dubbele les.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
LV is ook van de kleuterverlenging en Enn uiteraard van het staffen. Lemoos, weet ik sinds kort, van het dagelijks invetten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zo, ik ben d'r weer.

Een aantal mensen hebben een pb (terug).
quote:Miss.Innuendo schreef op 23 november 2014 @ 21:19:

Zo, ik ben d'r weer.

Een aantal mensen hebben een pb (terug).Welkom terug!
quote:Nouschi schreef op 23 november 2014 @ 21:19:

LV is ook van de kleuterverlenging en Enn uiteraard van het staffen. Lemoos, weet ik sinds kort, van het dagelijks invetten.Nu laat je het wel wat ranziger overkomen dan het is
Kan je forummers met een ban een Pb sturen???
quote:Thordis2.0 schreef op 23 november 2014 @ 21:19:

[...]

dat had ik ook! Belachelijk woord is dat!Niet geschikt voor veelvuldig gebruik in ieder geval, net als het ding zelf.
quote:Amaqanda schreef op 23 november 2014 @ 21:21:

Kan je forummers met een ban een Pb sturen???

Ja, als het een tijdelijke ban is wel.

Ik kon ze alleen niet lezen, dat heb ik net gedaan.
quote:lemoos2 schreef op 23 november 2014 @ 21:21:

[...]

Nu laat je het wel wat ranziger overkomen dan het is Dat is Enn haar specialiteit.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Enn schreef op 23 november 2014 @ 20:43:

@Thordis

Jouw stokpaardje is dat mensen die in een langdurige relatie zitten niks hebben aan het advies: "ga bij hem weg' .

Is dat zo?

Het is wel wáár... Uiteraard. Maar roep ik dat?
quote:Miss.Innuendo schreef op 23 november 2014 @ 21:22:

[...]

Ja, als het een tijdelijke ban is wel.

Ik kon ze alleen niet lezen, dat heb ik net gedaan.Weer wat geleerd dan
Ja, nou ja niet letterlijk zo. Maar je schrijft min of meer wel regelmatig deze boodschap in topics van mensen in langdurige relaties waarin al veel 'ga bij hem weg' is geroepen. Ik ben het er ook soms echt mee eens. En soms biedt het in mijn ogen teveel ruimte aan een TO die zich toch al onzeker voelt met veelal een partner die gewoon goed fout zit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:hatsetats schreef op 23 november 2014 @ 21:23:

[...]

Dat is Enn haar specialiteit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 23 november 2014 @ 21:30:

[...]

[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb71 ... smile1.gif[/img]😂😂😂😂😂😂
quote:lemoos2 schreef op 23 november 2014 @ 21:21:

[...]

Nu laat je het wel wat ranziger overkomen dan het is Ik ga het niet mooier maken dan het is
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Whahahaha waarom denk ik nou dat Enn dat zei?? Whaha
Ik zag dat er gisteravond werd nagepraat over mijn ban. De tweede ban in mijn bijna 13-jarige forumcarrière.

Gelukkig had ik gisteravond en het grootste gedeelte van vandaag een leven, anders had ik toch mooi met mijn handen in mijn haar gezeten zonder forum

Maar aangezien bans in dit topic mogen worden besproken en Hatsetats gisteravond 'even haarfijn heeft uitgelegd' waar de ban vandaan kwam, zal ik even mijn kant van het verhaal vertellen, want die is toch heel anders.

De bewuste posting, die door Yasmijn als provocerend werd bestempeld en door Hats werd gestaft, was een quote van TAM waarop ik iets zei over het artikel. Het was dus inderdaad niets schokkends of banwaardigs, zoals sommigen gisteravond ook al opmerkten.

Ik gok dat de opmerking is gestaft met een huilie verhaal over dat ik weer Hats aan het pesten was, maar niets was dus minder waar. Voor de goede orde, Hats staat bij mij al een tijdje onder de negeerknop.

Anyway, hou het er maar op dat er een aantal dames zijn die er een queeste van hebben gemaakt om mij dwars te liggen omdat ik omdat ik me heb uitgesproken over een aantal dingen die zich in het verleden hebben voorgedaan en over hoe ze zich hier op het forum manifesteren.

En dat had ik niet mogen doen, dus sinds kort wordt daarom door hen ineens constant bij iedere posting van mij geinsinueerd dat ik banwaardig of provocerend post.

Maar -en daar gaat het me nou juist om- het is niet de eerste keer dat ze zoiets doen. Er zijn al meer dames van dit forum weggepest of een permaban aangesmeerd en zelfs IRL lastig gevallen omdat Het Groepje dames vond dat ze een te grote bek en teveel weerwoord hadden en dus moesten ze het veld ruimen en de mond gesnoerd worden. En omdat de dames zoveel macht hebben, worden de weggepeste dames hier nu heel negatief gezien en besproken, ook door anderen, die niet doorhadden hoe het werkelijk ging en hoe manipulatief het gespeeld werd.

Grappig genoeg werd dat dan toevallig weer wél in het niet diepzinnige artikel van NRC genoemd.

Uiteraard heb ik dit alles ook bij de mods neergelegd.

Ik kan me erover verbazen dat op een forum, waar iedereen gelijke rechten zou moeten hebben er blijkbaar toch een aantal forummers zijn die op deze manier macht krijgen en de dienst kunnen uitmaken. Wat ze zelf natuurlijk constant ten stelligste ontkennen. Maar ondertussen, heel subtiel, manipulatief en slim…en uiteraard als het zo uitkomt de vermoorde onschuld spelen. Daar zijn ze heel goed in. Het gaat zelfs zo ver dat als één van hen een permaban krijgt, deze met speciale voorwaarden terug mag komen.

O, en mocht ik nu weer een ban krijgen, lekker boeiend. Zoals ik gisteren al uitlegde heb ik IRL al genoeg aan mijn hoofd. Een verplichte forumpauze is wel het minst belangrijk.

Tot slot: mogelijk zal dit hele verhaal ten stelligste worden ontkend, ontkracht of word ik zelfs voor gek verklaard.

Ik verwacht eigenlijk dat er niet op gereageerd wordt door Het Groepje dames en dat er als een gek zal worden gepost om deze posting de diepte in te laten verdwijnen.

Voor iedereen; doe er voor jezelf mee wat je wil, ik wilde het even een keer geschreven hebben.

aan een aantal mensen, jullie weten zelf wel wie ik daarmee bedoel.

En ja, de negeerknop staat nog steeds aan, inmiddels voor meer mensen dan alleen Hatsetats.

Een vriendelijk verzoek dus om wanneer een posting over mij gaat deze niet te quoten. Ik hoef niet te lezen wat zij-die-genegeerd-worden schrijven.
Nu is je kind op zolder laten slapen ook al niet verantwoord meer

Ten dode opgeschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven