Polyhydramnion
dinsdag 25 november 2014 om 10:42
Dit is vorige week vastgesteld door verschillende artsen. Ik heb teveel vruchtwater.
Ondertussen een hoop onderzoeken en testen verder. Conclusie: Hoort erbij.
Geen afwijkingen, geen infecties. Geen suiker. Alhoewel ze dat om het aantal weken willen blijven testen. (Juk!)
Door de Polyhydramnion heb ik een verhoogde kans eerder te bevallen en blijf ik onder controle bij de gynaecoloog.
Echter kan ik heel weinig informatie vinden of ik gebruik de verkeerde zoektermen.
Wie heeft dit ook gehad en ben je inderdaad eerder bevallen? En hoeveel eerder?
Ondertussen een hoop onderzoeken en testen verder. Conclusie: Hoort erbij.
Geen afwijkingen, geen infecties. Geen suiker. Alhoewel ze dat om het aantal weken willen blijven testen. (Juk!)
Door de Polyhydramnion heb ik een verhoogde kans eerder te bevallen en blijf ik onder controle bij de gynaecoloog.
Echter kan ik heel weinig informatie vinden of ik gebruik de verkeerde zoektermen.
Wie heeft dit ook gehad en ben je inderdaad eerder bevallen? En hoeveel eerder?
dinsdag 25 november 2014 om 10:49
Present! Ik had wat verhoogde suikerwaardes, en viel gelijk onder de noemer zwangerschapsdiabetes. Wanneer ik me aan het dieet hield had ik prima waardes.
Vanaf week 32 meette ze mijn vruchtwater en dat was 22. Ergens tussen 5 en 15 is normaal liet ik me vertellen. Ik zou een reuze baby krijgen, dat lieten de weekelijkse echo's ook zien.
Er was zelfs sprake van inleiden met week 37. Echter met 36w-4d, brak mijn water en begon de bevalling spontaal. 20 uur later werd onze dochter (met keizersnee) geboren, klein van stuk met haar 2800g, ipv de verwachte 4kg!
Meid laat je iet gek maken hoor. Vaak klopt 't allemaal niet.
Vanaf week 32 meette ze mijn vruchtwater en dat was 22. Ergens tussen 5 en 15 is normaal liet ik me vertellen. Ik zou een reuze baby krijgen, dat lieten de weekelijkse echo's ook zien.
Er was zelfs sprake van inleiden met week 37. Echter met 36w-4d, brak mijn water en begon de bevalling spontaal. 20 uur later werd onze dochter (met keizersnee) geboren, klein van stuk met haar 2800g, ipv de verwachte 4kg!
Meid laat je iet gek maken hoor. Vaak klopt 't allemaal niet.
dinsdag 25 november 2014 om 10:51
http://www.zwangerschapsp ... n-teveel-vruchtwater.html
Hier staat wat info van andere vrouwen die hetzelfde hebben gehad.
Hier staat wat info van andere vrouwen die hetzelfde hebben gehad.
dinsdag 25 november 2014 om 10:59
Ik ben ook vrij nuchter. Althans; zo probeer ik me voor te doen
Ik herken de waardes niet die je aangeeft. Mij werd verteld dat het tussen de 2 en de 8 moet zijn. Bij mij zat het op 10. Maar misschien ligt dat aan het termijn? Ik was vorige week 28 weken zwanger. De baby is meerdere keren gemeten. Ik pin me niet teveel vast aan de schattingen. En de metingen liepen nogal uiteen. Van gemiddeld tot drie weken voor op groei.
Eigenlijk weet ik zelf ook maar weinig en misschien is dat maar beter ook.
Ik ben gewoon benieuwd of het echt veel invloed heeft. (mbt eerder bevallen)
Ik herken de waardes niet die je aangeeft. Mij werd verteld dat het tussen de 2 en de 8 moet zijn. Bij mij zat het op 10. Maar misschien ligt dat aan het termijn? Ik was vorige week 28 weken zwanger. De baby is meerdere keren gemeten. Ik pin me niet teveel vast aan de schattingen. En de metingen liepen nogal uiteen. Van gemiddeld tot drie weken voor op groei.
Eigenlijk weet ik zelf ook maar weinig en misschien is dat maar beter ook.
Ik ben gewoon benieuwd of het echt veel invloed heeft. (mbt eerder bevallen)
dinsdag 25 november 2014 om 12:08
ik had ook mega mega veel vruchtwater...was 1 water ballon, daardoor voelde ik de baby ook nauwelijks. Maar baby kon natuurlijk wel goed zwemmen...
de hoeveelheid vruchtwater "schatten"ze aan het meten van oa de diepste poel.
ik ben wel eerder bevallen (ingeleid) maar dat had niets met het polyhydroamnion te maken maar met mijn eigen gezondheid. (36w2 is dochter geboren..en ze was een ukkie van 2180 gram!), dus ruim te licht voor het termijn.
Ik heb overigens ook geen suikerziekte..ben ook niet te dik of wat dan ook.
Omdat ik echt extreem veel vruchtwater had en ze wilden weten hoeveel, hebben ze geprobeerd bij het breken van de vliezen het vruchtwater op te vangen..(kansloze missie zo'n vloedgolf..).
Overigens boden ze ook aan om al in een eerder stadium wat vruchtwater af te tappen maar dat heb ik geweigerd.
groot gedeelte ging ernaast op bed..maar wat ze hebben kunnen opvangen was al 2.5 liter....
de hoeveelheid vruchtwater "schatten"ze aan het meten van oa de diepste poel.
ik ben wel eerder bevallen (ingeleid) maar dat had niets met het polyhydroamnion te maken maar met mijn eigen gezondheid. (36w2 is dochter geboren..en ze was een ukkie van 2180 gram!), dus ruim te licht voor het termijn.
Ik heb overigens ook geen suikerziekte..ben ook niet te dik of wat dan ook.
Omdat ik echt extreem veel vruchtwater had en ze wilden weten hoeveel, hebben ze geprobeerd bij het breken van de vliezen het vruchtwater op te vangen..(kansloze missie zo'n vloedgolf..).
Overigens boden ze ook aan om al in een eerder stadium wat vruchtwater af te tappen maar dat heb ik geweigerd.
groot gedeelte ging ernaast op bed..maar wat ze hebben kunnen opvangen was al 2.5 liter....