Zwanger en thee

26-11-2014 13:19 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik, zwanger (23 weken) en verslingerd aan thee. Liefst kruidenthee / bio thee oid.

Nu drink ik vooral veel verveine thee, maar nu lees ik op internet (toen ik nieuwe combi's aan het opzoeken was) dat verveine afgeraden wordt bij zwangerschap en nog tal van andere kruiden.

Hebben jullie je hier strikt aan gehouden of gaat het zelfs rekening houden met een beetje kruiden in de thee echt te ver??

Ben redelijk nuchter hierin normaal gesproken maar vroeg me af wat jullie zouden doen! Thanks!
Mijn vlk zei alleen geen rauw vlees/ei/kaas en geen alcohol/sigaretten. Toen ik vroeg hoe ze nadacht over speculaasthee (oid) zei ze dat al die dingen met mate geen kwaad konden. Misschien kun je een beetje wisselen met verschillende soorten thee.

Ik drink bijna alleen maar thee, in het begin van de zwangerschap toen ik nog niet misselijk ed was braaf naar kruidenthee's gegaan. Maar als je last krijgt van misselijkheid en hormonen wil je gewoon je eigen thee dus ik drink nu weer lekker groene thee en soms een kopje zwarte thee.
Iemand?

Een off topic vraagje... Ik dronk tijdens mijn zwangerschap weinig. Denk dat ik soms maar 3 glazen en een kopje koffie of thee per dag dronk. En dat terwijl je minstens 1,5 tot 2 liter per dag moet drinken. Ik heb nooit alcohol gedronken tijdens mijn zwangerschap!

Mijn vraag is, is dat slecht geweest voor mijn kindje? Mijn kindje is al geboren, maar ben gewoon benieuwd of dat nou erge risico's met zich meebrengt. Als je internet mag geloven dan krijg je een onhandelbaar/adhd kind als je te weinig drinkt. Maar dat zijn niet de medische sites. Dus ik ben benieuwd.
up
quote:Doreia schreef op 26 november 2014 @ 13:24:

Bel even met je verloskundige, wat die erover zegt.

Maar even: Het protocol van 2015 wordt nu dat je helemaal gene koffie meer mag drinken, terwijl in 2013, toen ik zwanger was, je nog 2 kopjes per dag kon drinken.

Ik was ook in 2013 zwanger, en toen mocht ik nog 4 kopjes van het voedingscentrum. Tegen het eind niet meer, toen werd het 2.

Ik ben erg benieuwd hoe ze dat onderzoek hebben opgezet. Dubbel blind in grote groepen uittesten lijkt me ethisch niet netjes En dan te bedenken dat mijn moeder in '78 het advies kreeg om 1 glaasje wijn per dag te drinken, en te proberen sigaretten tot 5 per dag te beperken.
Toch goed om zoveel waarschuwingen te geven. Als er dan iets mis is met je kleine is het in ieder geval de schuld van de moeder! Lekker terug naar de middeleeuwen.

Alles waar te voor staat is niet goed voor een mens behalve tevreden maar dat schijnen we niet te mogen zijn.
Hier gewoon 3 bakskes koffie hoor, elke dag! En tussendoor heerlijke rooibos-thee en water!

Overdrijven is ook een vak! Straks mogen we niks meer 😴

Als ik me bedenk inderdaad wat mijn moeder "vroeger" allemaal wel niet dronk en at... Tja! Oh en dan niet te vergeten, dr sigaretten.. Dan mogen wij heus wel koffie & thee! 😃
Moonlight, ik heb geen idee. Maar ik zou niet medische sites zeker niet geloven.

Ik was zwanger in 2013 en heb mijn rooibosthee en kruidentheeen gewoon gedronken en ook kaneel gegeten. Met de kruiden heb ik dus niet echt rekening gehouden. Ik heb het advies van de verloskundige gevolgd en die zei niets over kruiden.
Ik probeer mijn cafeine en theine inname te beperken. Ik drink daarom max. 4 kopjes thee per dag, of 2 glazen cola (drink geen koffie).

Rooibos drink ik daarnaast wel nog veel, want daar zit geen theine in. Weet niet of je dat ook lekker vindt TO? Dan zou dat een optie zijn..
quote:elein schreef op 26 november 2014 @ 23:49:

[...]

Ik was ook in 2013 zwanger, en toen mocht ik nog 4 kopjes van het voedingscentrum. Tegen het eind niet meer, toen werd het 2.

Ik ben erg benieuwd hoe ze dat onderzoek hebben opgezet. Dubbel blind in grote groepen uittesten lijkt me ethisch niet netjes En dan te bedenken dat mijn moeder in '78 het advies kreeg om 1 glaasje wijn per dag te drinken, en te proberen sigaretten tot 5 per dag te beperken.

Dat soort onderzoeken lopen nog steeds (ben zelf ook geincludeerd ). Ze werken met vragenlijsten waarin ze naar je leefgewoonten vragen en als kind er is naar gewicht, gezondheid en ontwikkeling van het kind.

Verder is er waarschijnlijk proefdieronderzoek gedaan.
quote:Elmira schreef op 27 november 2014 @ 21:43:

Dat soort onderzoeken lopen nog steeds (ben zelf ook geincludeerd ). Ze werken met vragenlijsten waarin ze naar je leefgewoonten vragen en als kind er is naar gewicht, gezondheid en ontwikkeling van het kind.

Verder is er waarschijnlijk proefdieronderzoek gedaan.Interessant. Vragen ze ook naar jouw geboortegewicht, ontwikkeling, gezondheid etc? En die van je partner, of eerdere generaties?
Ja wel naar je eigen geboortegewicht, of je op tijd of te vroeg was, eventuele handicaps ed en ook van partner. Volgens mij zitten er dan ook vragen bij van komen in je familie aangeboren afwijkingen voor, beetje algemene vragen. En ze vragen ook naar medicijngebruik, of je naar de sauna bent geweest en wanneer dan, of je huidige ziektes hebt, en zelfs als je een verkoudheidje hebt gehad willen ze graag weten hoelang en in welke weken Het is heel uitgebreid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven