Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Ambra, das nie goe nie... Kalm aan!

Was ook raar... Ik had kids naar school gebracht (rommelpiet was langsgeweest, hier thuis ook geloof ik) en de jongste naar de psz. Kom thuis meld oudste ziek, voel ineens enorme buikkramp, gauw naar de wc, van boven en onder tegelijk, zweten! en nu half uur later niks meer aan de hand...

Dan toch maar naar de aktion zoals het plan was.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dat is bizar Suzy. Ik hoop dat het verder goed gaat zeg.

Hoe gaat het vandaag Ambra? Sja.. als je niet kunt typen, zal er ook niet snel antwoord komen, natuurlijk. Lastig ook voor je zoon om je zo te zien?

Wij hebben vandaag maar weer eens een gesprek op school gehad over de mogelijkheden voor dochter. Ik ben moe moe moe.. maar niet genoeg voor ziekmelden en ik wil geen vrij nemen, want heb niet zoveel dagen meer. Dilemma!
Later is nu
Hoi hoi, kom net uit bed gerold. Typen gaat wel, zij het langzaam. Het is vooral het vastpakken en vasthouden van dingen. Lopen gaat weer, maar het ziet er nog niet uit. En het is stapje voor stapje..Ik heb dit vaker hoor, op de donderdagavond. Is het gevolg van die 2 dagen van 5 uur werken. En ik heb geleerd dat spreiden over de week het niet beter maakt, anders deed ik dat wel. Moet nu wel boodschappen gaan doen, daar zie ik wel een beetje tegenop.

Suzy, jij had vliegende buikgriep zo te lezen! Heftig..

Dreamer, wat een zorgen toch steeds om je meissie..knuffel terug.. Het is geen wonder dat je zo moe bent he..
nee, weet ik, maar het valt me tegen dat die extra dag cursus er zo inhakt. Komt natuurlijk ook door de 'psychische uitputting' wat zwaarder klinkt dan het is, maar het speelt wel mee.

Ik heb trouwens vannacht ook raaaar gedroomd. Bij een meeting van een groep vriendinnen (ooit leren kennen op dit forum) gingen dit keer mannen mee. En ineens was er ruzie over wie welk bed had en weet ik niet wat voor gedonder. En dat terwijl er nooit sprake is geweest van mannen mee. Wat kan je geest toch rare dingen met je doen.
Later is nu
Dreamer, natuurlijk hakt een extra dag erin, meid. Zeker in combinatie met het pakketje dat je al op je dak hebt. Kun je het weekend iets rustiger aandoen?

Zoon ( en man & dochter) is wel wat gewend hoor. Hij hoeft me gelukkig niet op het toilet zelf te helpen, dat lukt wel. Terug kon ik ook weer zelf lopen. Het is vooral het opstarten na een tijd zitten. Toen ik naar bed ging en nog even zijn kamer opkwam om hem welterusten te zeggen, ging het vertrek nou ook niet echt soepel, en dan roept hij ook zoiets van "kan dat niet wat vlotter" Ik mag dat wel.

Heb met de rolstoel de boodschappen gedaan, ff wat meer gedoe maar had geen zin om te stranden bij de toiletrollen of zo..
Ik heb morgenmiddag een kennismaking met de vivaforumpostcrossers

Verder hoeft er niets. Nouja, was, dat wel. En bedenken wat we morgen eten enzo.
Later is nu
dreamer, het is een mooi scrabble woord...vivaforumpostcrosser...? wasda?

ik heb volgens mij heel veel hoeken en gaten van het forum nog nooit ontdekt ondanks dat ik veel lees. Rellen gaan mij altijd voorbij, ''beroemde'' forummers zeggen me niks, ik zit blijkbaar in de brave hoek.

Maar goed, dat dus en verzinnen wat te eten is te overzien he?

Prettig weekend voor iedereen!

Wij gaan morgen bowlen en daarna uit eten met jarige vader. Bowlingballen met die handjes van mij? Dat wordt weer met 2 handen gooien
Postcrossing is dat je via de website postcrossing.com kaartjes over de hele wereld stuurt en ontvangt. En een aantal postcrossers heeft zich verzamelt op dit forum, daaronder komen dan weer een aantal uit mijn regio en wij ontmoeten elkaar morgen
Later is nu
Gezellig Dreamer

Rustig aan dus Ambra en veel plezier met bowlen.

Hier nog geen plannen en ik vermoed dat het ook heel rustig blijft.
Leuk Dreamer , veel plezier morgen!

Ambra, doe je een beetje rustig aan met bowlen?

Ik lig in bed te forummen. Van ellende. Voel de pijn weer hevig opkomen. Gek is dat. Uur terug dacht ik nog wat gaat het goed na een drukke werkdag. En nu lig ik in bed en voel de pijn zo mijn arm en been inschieten. En hoofdpijn opkomen. Grrrrr. Ik wil slapen!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Morgen ben ik weer taxi chauffeur voor mijn kinderen. Verder heb ik bergen was liggen en ziet het huis er niet echt schoon uit.

Dus plannen genoeg. Maar het zou zomaar kunnen dat dit voor mij ook een verplicht rustig weekeind wordt.

Ziet er vooralsnog wel zo naar uot..
Slechte nacht gehad. Al vanaf vijf uur weer wakker.

En hier ook zere vingers dus lastig typen.

Ooit gebroken geweest en deze doen pijn als het gaat vriezen. Dus krijgen we vorst.

Gelukkig dat ik meestal in de loop van de dag wel opknap.

Maar nu op dit moment heb ik ook pijn op plaatsen waar dat normaal niet zo is. Zoals vingers en rug.

Ik ga een rondje taxi spelen voor mijn kinderen en wens iedereen een heel fijn weekend!
sterkte lientje!

Ik ga samen met mijn dochter als 1 persoon spelen, dat is voor ons allebei beter.

dreamer gezellige meeting gewenst.

aso jij ook een rustig weekend, en de rest ook van wie ik weet dat ze meelezen
Ooeh.. bowlen.. dat vind ik leuk, maar krijg altijd last van schouder .. of kreeg.. heb het duszodoende al tijden niet gedaan. Als we het doen als bedrijfsuitje is het altijd bij de kartbaan, ben ik de enige vrouw die gaat karten, veel leuker (en áltijd de beste vrouw!)

heb een brace van m'n dochter om m'n enkel. Handig hoor.. Lijkt wel even prettig te voelen.

Sterkte Lientje. Vervelend is dat he, als je ineens weer een nieuwe pijnlijke plek hebt.

Voor iedereen (toch) een fijn weekend!
Later is nu
Ondanks mijn slechte dag gisteren ,heb ik toch best veel gedaan met wat tussenpozen.

Bijna al mijn was is gewassen (nou ja er draait er nu nog eentje).

Heb een kast opgeruimd waar ik me al weken aan ergerde ( hebben jullie ook van die kasten dat als je de deur opentrekt alles zó in je armen rolt omdat hij zo volgepropt is?, Of ben ik de enige slons hier? )

En ik heb vandaag zowaar een goede nachtrust gehad!

Nu nog wel her en der pijn maar niet zo erg meer gelukkig.

Mijn oudste kwam gisteren blij thuis want hij is door naar een landelijke finale debatteren en dochter was blij want ze mocht extra uur gratis rijden op paard dat veulen heeft gekregen. ( was geen succes, want paard wilde terug naar haar veulen dus die was nogal wild maar ze had wel genoten.)

Kinderen blij dus mama blij

Wat een cliché zeg, maar o zo waar.

Een hele fijne relaxzondag iederen !
Ambra: ik vind het stoer hoor, dat je naar het centrum bent gefietst! En ook dat je naar je werk fietst, zat mensen die normaal kunnen fietsen en toch uit gemak de auto pakken.

Gelukkig zijn de nieren van je katje nog goed, fijn dat ze de pijnstillers door mag krijgen. Ik ken katten die baadt hebben bij een middel dat duralactin heet, het is alleen in Nederland moeilijk te krijgen. Via een webshop kan je een pasta krijgen waar ook lysine in zit. Als je zoekt komt je denk ik vooral tegen dat het helpt bij niesziekte-achtige dingen, maar het werkt dus ook bij artrose.

Ik hoop dat je je vandaag beter voelt

Dreamer: ik hoop dat je meeting gezellig was!

Lientje: fijn dat jij je weer wat beter voelt Wat goed dat je zoon in de landelijke finale staat.

Ik heb mijn project afgerond met een goed resultaat. Mensen tevreden, overwegend goede feedback gehad, collega’s trots. Ik voel nu de spanning daarvan weg is eigenlijk alleen maar dat ik moe ben en pijn heb. Mijn schouders zaten helemaal vast toen ik vrijdag thuis kwam. Ik heb nu in ieder geval wel het gevoel dat ik iets meer rust kan nemen. Volgende project staat al op de planning, maar eerst even een adempauze.

Fijne zondag
Lien, heel herkenbaar van die kasten alleen niet bij mij . Bij één van mijn zussen moet je echt geen enkele kast opentrekken want anders valt de boel er gewoon uit. Ach, zo heeft ieder wel wat en als dat alles is

Geniet nog van je zondag

Geldt voor allemaal

Nes, fijn dat je project met ook nog eens goede resultaten voorbij is. Fijn dat die spanning nu weg is.

Heel verstandig dat je een adempauze neemt. Nu is het Nes-time
Goed Nes! En het kan zijn dat je ná een stressvolle periode nog even wat extra last krijgt. Goed dat je even wat meer rust neemt.

Lientje.. jahoor, die kasten heb ik. Mijn man ruimt ze af en toe op/uit. (dan kan ik vervolgens niets meer vinden, trouwens)

Meeting was inderdaad leuk. De brace lijkt te hebben geholpen. Thuisgekomen ging ik gelijk pannenkoeken bakken (ik stond toch nog) maar dat heeft dochter uiteindelijk overgenomen. Deed ze ook zonder morren.

Ik ben zo trots op haar. Haar manier van met stress omgaan is sporten/bewegen. Maar haar lichaam beperkt haar daar dus in. Steeds weer. Nu is ze begonnen thuis te sporten. Z staat nu te hijgen op de wii-fit. Even leek het erop dat ze bij het pakken neerzette, maar nu werkt ze er toch weer aan om op te krabbelen.
Later is nu
Nes, wat fijn dat je project goed is afgerond. En nu even een beetje rustiger aan he.. (en dank voor tip voor poesie, ik noteer het meteen).

Lien dat moet toch echt aan jou liggen hoor, die kasten .

Dreamer, denk je om je bloeddruk in het nieuwe fibro-topic?

Fijn dat het gisteren gezellig was.

Ik heb net kruidnootjes deeg gekneed, dat gaat straks de oven in. Het om en om met dochter gooien bij het bowlen scheelde voor ons beiden heel veel. Helaas wel verloren, tegen die kerels met die zware ballen kunnen we niet op. Maar het was gezellig en daar gaat het om.

rustige zondag nog voor jullie!
Fijn dat het om en om gooien wel ging, Ambra. Ik ga als ik meedoe altijd voor de poedelprijs, zo flauw als er dan iemand nóg slechter is Lekker, verse kruidnootjes!

Af en toe voel ik me een soort fibro-ambassadeur, die ongenuanceerde opmerkingen als 'fibro zegt niets' en 'ziektewinst' gelijk de kop in probeer te drukken. Daarnaast moet ik dus wel eerlijk toegeven dat ik bij sommige fibro's ook wel zou willen blijven motiveren (roepen/gillen/schreeuwen) dat ze moeten blijven proberen en doen. En dat ze vooral heel langzaam op moeten bouwen. Ik ken dus iemand, die heel enthousiast begon met een sportschoolabbo, daar 'ja, écht écht' heel rustig aan zou starten, 1 of 2x is geweest en nu zegt dat ze het zo jammer vindt maar gewoon niet meer kan sporten. Ik heb mijn zegje diverse keren gedaan, voordat ze ging sporten, en houdt me nu stil, maar ik wéét dat ze meer kan dat ze doet. Maar zij is enorm eigenwijs (ongeveer net zo erg als ik) en ik heb gemerkt dat het toch niet werkt. Ik heb deze strijd al met mijn dochter gehad, dat weet ze ook. Meer kan ik niet doen. Maar het blijft jammer. Vooral omdat ze niet werkt kan ze voor mijn gevoel juist in- en ontspanning veel beter plannen.

Daarnaast zijn er mensen op een fibrosite die vertellen dat ze alleen maar zitten en niets meer kunnen. Echt heel triest. Anderen vertellen dat ze zijn begonnen met 100 meter lopen, elke dag, en dit nu uitgebreid hebben naar dagelijkse wandelingen van 2 uur. Ik ben ervan overtuigd dat die anderen dat ook zouden moeten kunnen, maar misschien is dat niet zo. Misschien zijn er echt verschillende fibro-oorzaken en komt het daardoor dat de één wel op kan bouwen en de ander niet.

Mijn voorbeeld is die 100 meter persoon

Ik ga zo wandelen met dochter. Haar initiatief.
Later is nu
Rust roest

Voel me niet fit, last van mijn keel en denk toch teveel gedaan de laatste dagen...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
he suzy, vervelend. Er heerst ook vanalles he..

de kruitnootjes zijn op. Goed recept blijkbaar.
Vervelend Suzy.. hielp een dagje rust?

Er wordt inderdaad aan alle kanten gesnotterd.
Later is nu
Pepernootjes gisteren maar vast gekocht voor vrijdag, vorig jaar waren ze de dag tevoren op...

Er gaat idd heel wat rond, vanavond de jongste niet fit en volgens mij koorts, ze wilde ook graag slapen...
Ik heb bedacht dat ik één dezer dagen een pietenmuts (die kennelijk al een paar jaar bij de kapstok ligt) in de tuin van de buren te gooien. Buurjongetje gelooft nog
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven