Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Ben n beetje in shock. Ik heb een tweedehands amerikaanse koelkast gekocht en die kwamen ze wat eerder brengen dan verwacht. Volgens man pastte deze makkelijk door de deur .

Milimeterwerk dus....

En hij is gróót. In mijn kleine huisje... wel héél mooi.

Afijn. Na heel wat geschuif, getrek en geduw staat hij op zijn plek. Nu nog waterleiding aanleggen ernaartoe wamt hij heeft een ijsblokjes en koudwatermachine. Dat was de wens van man en dochter, ik vond het niet nodig.

Morgen kan hij aangezet. Ik hoop dat ik alles uit mijn oude vriezer erin krijg maar ik vrees met grote vrezen. Vriezer is stukje kleiner. Maar wel een grotere koelkast nu, dat is wel weer fijn.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Jee Lien, die zijn echt groot ja! Mijn zoon wilde ook zo graag zo'n ding waar je ijsblokjes in kon maken. Hij heeft zijn zin niet gekregen, daar bij jou dus wel

Veel plezier ermee!
Onze koelkast, tweedehands gekocht vorig jaar omdat het toen financieel nog slecht ging (40euro) is het aan het begeven nu. Wat wil je ook voor 40 euro. Vriezertje ook op. Dus toen zei ik dat ik zo'n amerikaans ding wel leuk vond.

Van iedereen geld voor verjaardag gevraagd drie maanden terug. En boodschappengeld dat ik over heb weten te houden af en toe opgespaard.

Gisteren liepen we (waren af en toe bij 2e handswinkels aan het kijken) tegen een hele mooie aan voor een gunstige prijs.

Mét ijsblokjesmaker, tot grote vreugde van man en dochter.

Dat laatste had van mij niet echt gehoeven. Maar ik ben er wel zó blij mee! Na zoveel zware jaren zie je aan ons huisje dat we er langzaamaan weer bovenop aan het krabbelen zijn.

En dat voelt zó fijn!
Ik gun het je zo Lien..
Dank je Ambra, lief van je.

Vandaag een uurtje korter werken vanwege de sinterklaas.

Ik hoop dat het niet te druk word vandaag. Sta in de ochtend met onervaren iemand , en in middag met een nieuwe.

Dus eigenlijk (bijna) alleen vandaag.

Zal dus weer aanpoten worden. Verstand op nul, blik op oneindig en gáán dan maar.

Fijne vrijdag iedereen!
Heerlijk Lientje, zo'n grote Amerikaan. Wij hebben die al een tijd, maar zonder ijsblokjesmachine. Alleen al het idee dat er dan weer een waterleiding heengelegd moest worden.. bovendien (wij kochten 'm nieuw na de verbouwing van ons huis) werd die te duur. Bij ons paste hij overigens niet door de voordeur, gelukkig hadden we toen door de verbouwing net openslaande deuren gekregen in de woonkamer.

Ik had gisteren zo'n drukke dag, dat ik 's avonds jankend van vermoeidheid om 9 uur in bed viel. Hond er maar wat vroeger uitgelaten. Vandaag gaat het wel. Ik ben ook nog eens zó enorm ontzettend ongesteld! Zo erg ben ik het sinds de puberteit niet geweest, in elk geval niet 's nachts. En de wekker (van de telefoon) liep vanmorgen een kwartier later af Óf ik heb 2x op snoozen gedrukt, zonder dat ik het doorhad, of er is iets mis. Bizar.

Hier ook een uurtje korter werken ivm Sinterklaas, tenminste, de hoofdlocaties. Die mogen naar huis wanneer onze locatie sowieso dicht gaat. En op onze locatie werk ik altijd al een uurtje korter.. zou ik ook eerder weg mogen?

Hoe gaat het nu met jou, Suzy?

We hebben wel lekker roomboterstaaf bij de koffie. Mjumm!
Later is nu
Ik vrees het ergste voor je lientje ;) werk ze!

Ik zit hier op de bank, Brrr koud, oh de verwarming vergeten aan te doen, smart... Jongste ook weer ziek, sneu zo met Sinterklaas.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Oh ja, en de voorbereiding valt ook een beetje in het water zo... ;) normaal is iedereen op vrijdagochtend de deur uit, dus kon ik mooi de boel voor vandaag voorbereiden.

Begon trouwens de dag met een bloedneus, kon het gelukkig nog in mijn hand opvangen ipv dat het op het net opgemaakte bedje terecht kwam ;)

Hebben jullie gisteren die uitzendingen over de PiP implantaten gezien? Die klachten die zij hebben zijn dezelfde als ik heb, ik heb echter geen implantaten ;) alleen zitten er bij mij geen siliconen in mijn lymfe maar dat griep gevoel dat ze beschrijven heb ik ook heel vaak, gewoon omdat mijn lichaam zich steeds in die verdedigingsstand zet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Nee, dat heb ik niet gezien, Suzy.. ik heb wel (bijna) altijd dat 'griepgevoel'. Nouja, niet helemaal, voornamelijk in de spieren. Hoewel ik nu een 'ik heb een hele dag aan professioneel turnen gedaan'-gevoel heb in de spieren

Komt goed

ik zit op het werk met een heeeele saaie klus.. afleiding zoeken is te makkelijk
Later is nu
Na een paar meer dan pijnlijke dagen meer rust om weer eens te forummen.

Ondanks de medicatie blijf ik pijn houden en daar baal ik enorm van.

In Portugal is het rond de 18 graden dus hopelijk gaat het beter als we daar zijn.

Vandaag is het Sinterklaas alleen doen wij niets.

Voor man heb ik een boek, wat wij allebei, wilden ingepakt met een gedicht er bij om toch iets leuks te doen en van poes krijgen we een chocoladeletter met een gedicht. Ik ben benieuwd

Ik vermoed dat Poes morgen niet heel blij is want dan moet hij naar het kattenhotel. Gelukkig pas in de middag zodat we hem nog goed kunnen verwennen maar leuk gaat hij het niet vinden.

Voor jullie allemaal en voor diegene die Sinterklaas viert: veel plezier
Jij ook!! Lekker joh, Portugal.

Ik heb een foto van Portugal op m'n tweede scherm. Tenminste, als achtergrond en met tweede scherm niet in gebruik, heb ik 'm lekker als 'fotolijst' aan
Later is nu
Ah die arme poes Aso. Verwend hij jullie met zo n lekkete letter, wordt hij als dank uit logeren gestuurd

Dreamer: proffesioneel turnen, daar kan je volgens mij bakken geld meeverdienen.

Suzu: sterkte met je zieke kind.

Ik heb het koud, niet normaal meer. Wind staat hier precies op de deur en ik sta in de trek. Brrrrr. En ook nog in mijn nek geschoten.

Tot nu toe weinig klanten. Mensen gaan vandaag niet koken denk.
Nou, inderdaad. zo heb ik net geregeld dat wij uit eten gaan

Dochter had gisteren dat idee.. vond ik wel wat hebben, eigenlijk, toch een beetje feest... (en volgens mij heeft mijn zoon ook wat voor ons in petto)
Later is nu
Leuk, al die Sintplannetjes.

Als ik het net in de supermarkt zag, zijn mensen niet echt bezig met groente, Lientje.. ik zag me toch een hoop drank en hapjes ed voorbijkomen!

Man en ik gaan naar het Sanadome. Ik wil graag even mijn man terug, die is al twee weken iedere avond en weekend overdag met zijn winterdorp bezig.. En ik heb nog twee gratis toegangsbonnen, dus dat is goedkoop lekker badderen.

Ik heb net 2 bakken eten voor een vriendin gekookt, ze kookt nooit voor zichzelf en ik vind dat ze goed moet eten. Als ze woensdag op bezoek komt krijgt ze een halve diepvries mee .

Morgen verder koken, ik ga nu aan de brownies beginnen, zoals elk jaar voor Serieus Request, nee dat is niet de goede spelling maar jullie snappen me wel.

Dochter verkoopt er zo'n 300 stuks op school, en ik ben inmiddels zo'n door de wol geverfde brownie bakker, dat is een eitje..

Ik kom alleen niet aan mijn huishouden toe zo..he wat vervelend .

Aso, sterkte voor poes, en een fijne week in Portugal gewenst!

Dreamer, heb je je saaie klus al af?

Lien, sterkte met je nek, en Suzy met het zieke kind.. is dat nog steeds hetzelfde zieke kind als van de week?
Lekker, brownies

ik heb van de week voor het eerst cakepops gebakken. Voor de 'foto-per-dag-opdracht' dat 'POP' was (Engels)

Mijn saaie klus gaat wel een paar dagen duren, ben ik bang. Moet voor 1 januari af zijn, maar ik werk nog maar 2 weken. (bijna vakantie!)
Later is nu
waren ze lekker dreamer, die cakepops? ik heb ze nog nooit gemaakt.

Er zijn 30 brownies klaar, de volgende 30 in de oven.

Dochter bakt zelf zondag ook maar het is toch best veel..
Wat zijn jullie actief. leuk om te lezen

Lien, ik denk dat veel mensen of uit gaan eten of iets halen.

Sterkte nog de laatste uurtjes. Geldt voor jullie allemaal met al dat gebak, gekook en gewerk.

Cakepops was gewoon met muffinmix gemaakt, dus zo smaken ze ook

uit eten was lekker en gezellig. Zoon heeft nog voor cadeaus gezorgd, de schat. Echt zo lief!

Hij baalde nog wat, zorgde dat hij als laatste uit huis ging, en toen bracht man nog wat uit de auto naar huis, dus die heeft de cadeaus zien liggen.

Dochter zat 2 dagen in rolstoel, ligt net op de grond met hond te knuffelen en staat zo op. Bizarre ziekte, echt.
Later is nu
Hier ben ik weer even ....is weer een tijdje geleden, alles gaat ook zo snel en het is zo hectisch momenteel maar ik spiek toch stiekum regelmatig op deze site hoe het met jullie gaat. Wat zijn jullie allemaal lekker bezig dames!

@Aso Portugal, heerlijk! Ik hoop voor je dat het zonnetje toch even lekker schijn daar, zo mooi!

@Amra jij bent ook goed bezig en wat lief dat je voor je vriendin kookt! Heerlijk Sanadome! Geniet ervan! Ik ben net voor kerst jarig en ik ga mezelf trakteren op een dagje sauna, dat heb ik me voorgenomen en ik ga gewoon alleen.

@Lientje lekker zo'n grote koelkast, lekker voorraad inslaan!

@Dreamer inderdaad bizar bij je dochter, maar toch ook wel fijn dat er ook nog zulke momenten zijn!

Ik was van de week helemaal happy omdat mijn spraakcomputer het eindelijk deed op het werk! Maar toch ook weer een stukje teleurgesteld omdat je toch nog wel vaak je armen moet gebruiken, zeker in speciale programma's.....na een tijdje oefenen had ik weer veel pijn....dat was zo'n domper. Ben weer te enthousiast geweest, heb zo uitgekeken naar dat moment dat ik stiekum dacht dat ik dan weer "gewoon" net als een ander zou kunnen werken.....maar dat is dus niet zo...gaan we weer met de acceptatie....

Heb volgende week een sollicitatiegesprek, geweldig natuurlijk dat ze me weer uitgenodigd hebben (ik heb zelfs in mijn brief iets vermeld over mijn handicap) alleen voelt het ook dubbel omdat ik dan deze organisatie zal moeten verlaten en ik werk hier al meer dan 20 jaar.....maar goed het moest toch.

Vind het ook reuze spannend zeker omdat ik nu ook weet mijn "problemen" niet 100% opgelost zijn met die spraakcomputer, zo graag willen, weer net als een collega alles kunnen doen....maar dat is het hem nu juist, dat zal nooit meer zo zijn....en daar heb ik het wel weer ff moeilijk mee......maar goed, ik probeer toch positief te blijven. Wilde het hier ff posten omdat ik weet dat jullie het zullen begrijpen.

Mijn collega zei gisteren nog dat ze mij zo sterk vond en dat ik heel erg gegroeid ben in het denken in mogelijkheden en oplossingen, dat was natuurlijk een mooi compliment.
Ach, wat jammer Sanne, dat het dan toch weer tegenvalt, die spraakcomputer. Moet je veel corrigeren aan de teksten, of gaat dat wel goed?

Wij gaan morgen naar de dierentuin. Maandag ben ik dus vrij, dat vertelde ik m'n leidinggevende tijdens beoordelingsgesprek.. Nou, dat vond hij maar wat, dat ik na een dagje weg vrij moest nemen.. 'Ja, zo werkt het dus' was mijn antwoord. Hij zit op een andere locatie, weet hij veel..
Later is nu
Sanne, ik dacht dat je nog heel jong was je nick heeft mij verleid

Dreamer, leuk! Emmen?

Wij zijn van de zomer in Burgers geweest. Toch een van de mooiste dierentuinen. Het was toen alleen loeiheet dus alle beestjes buiten op apegapen of bezig zich zo koel mogelijk te houden (met name vogels, andere beesten lagen in de schaduw). Jullie zullen het wel koud krijgen. Hoe doe je dat met fotograferen? Ik zag laatst van die handige vingerwanten. Dan zitten je vingers in een vingerhandschoen en over het laatste stuk een wantstuk die je ook omhoog kan klappen. Bestaat vast al eeuwen maar ik zag het laatst pas ;)
Ja, Emmen. En als het te koud is, gaan we gewoon naar binnen, daar is ook genoeg te zien. Ik heb de leeuwen nog niet eens gezien!

Zulke handschoenen heeft m'n zus inderdaad ook, maar ze zijn uiteraard alleen van warme materialen, waar ik dan weer allergisch voor ben. Ik zie wel wat ik doe. Toestel gaat in elk geval mee! (oh.. ik moet nog batterij opladen, is ook zo )

Burgers.. daar ben ik 25 jaar terug eens geweest, geloof ik.

Zoon ligt trouwens zielig te kuchelen op de bank, hoop wel dat hij zich morgen beter voelt. Hij heeft zelfs voetbal afgezegd, dan is het erg..
Later is nu
Auw, na een week ziek zijn ben ik lichtelijk uitgedroogd geloof ik... Even bijdrinken dus. Hielkloven, auw!

De kiddies zijn goed verwend gisteren. Mijn vader en bonusmoeder zouden het met ons meevieren. Maar ze werden gebeld dat haar ex en vader van haar kids een hersenbloeding had gehad... Vannacht is ie overleden. Heavy hoor. De jongste is alweer druk aan het spelen. Gisteren nog een dood vogeltje... Ze had wel heel goed geslapen na de sinterklaasdrukte, dat zal wel geholpen hebben. Vandaag een rustig dagje... Alleen straks even naar het huis van mijn vader om de kat eten te geven. Heb gisteren mijn worst in een keer opgegeten want hele huis opgeruimd en schoongemaakt (wel met een beetje frans ) en daarna de sintviering. Maar ja, ziek, kind ziek dus de verspreiding over de week gaat dan al niet hèb;)
Sja.. dat is altijd weer jammer he.. dat je toch moet, ook al lukt het niet.

Wow.. wat plotseling zo van die vader van je bonusbrusjes. (met een bonuswoord) Bah.. eng eigenlijk ook.

Ik ga komende week toch eens mijn licht opsteken over de mogelijkheid van een eigen rolstoel voor dochter. Als het niet met conversie lukt, misschien met haar hypermobiliteit, hoewel het daar dan niet voor is. Want we lenen nu gratis van het ziekenhuis, maar dat kan natuurlijk niet oneindig doorgaan.
Later is nu
Hahah @Suzy, ik ben nog hééél jong hoor....bijna 45, mijn nick is niet mijn geboortejaar!

@Dreamer het wegschrijven van de ingesproken tekst gaat juist heel goed, weinig fouten, dat is fijn. Dus een brief typen of een document uittypen in Word is geen probleem maar juist in de speciale programma's gaat het vaak mis. Terwijl ze dat nu juist gehoopt hadden dat ik daar ook goed in zou kunnen werken want dan kun je zo bij heel wat bedrijven aan de slag. Ik was er in het begin al bang voor maar ze zeiden dat dit juist de bedoeling was.......maar goed, ik ben al verder dan ik was....zo probeer ik het nu maar te zien.

Veel plezier in de dierentuin!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven