Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
he meiden,

Wat gezellig dat het hier weer wat drukker is!

Oempa ik vind het nog steeds heel leuk dat jij je hier hebt kunnen melden!

Het is echt zoooo verdiend!!

Hoe was het vertellen tegen je vriendinnen? Brullen geblazen? :-D

Millen en Minni hebben het ook al gezegd en ik sluit me er echt volledig bij aan:Ik hoop ook echt dat Lavendel snel volgt, gun het haar zo... ( de anderen meiden ook natuurlijk want dit gun je niemand, en we weten allemaal hoe ellendig het kan zijn, maar die ken ik niet zo goed)

Ik praat ook wel eens over jullie tegen mijn vriend, en hij is heel slecht in het onthouden van namen

maar hij kent sommige verhalen van jullie ook doordat ik het soms even ' kwijt' wil.

@ Oceanne, gecondoleerd met het verlies van jouw vader..Wat een verlies moet dat zijn...

Een hele dikke knuffel. En doe rustig aan..

@ biscuit, leuk om weer wat van je te lezen. gaat snel he. Hier heeft hij nog truitjes van maat 62 aan maar dat worden eerder naveltruitjes..moet dus snel gaan shoppen voor maat 68.

En ik had zoveel leuke truitjes in maat 62, snik, gaat echt heel snel!

@ Millen, gefeliciteerd met de goede 20 weken echo!!! Ahhh een meisje wat leuk!!!

Wat een opluchting he dat alles goed is bij de 20 weken echo!

Hoe gaat het met de verbouwing verder?

En op het werk? Pfff echt irritant als ze opeens poeslief doen he...dat lijkt mij gewoon echt nep.

@ hier: mijn zwangerschaspverlof liep 14 november af en de rest van het jaar neem ik verlof op (is mijn grote vakantie en nog verlofdagen die ik nog niet eerder had opgenomen).

Wel heel jammer dat mijn werk al op 24 november ging mailen dat ze vonden dat ik eerder moest beginnen met werken...

Ik heb mijn poot stijf gehouden en aangegeven dat ik graag onze afspraak wil handhaven, is en dat is me uiteindelijk gelukt, maar ik vind dit wel weer heel jammer zoiets. Nu nog genieten van het laatste maandje thuis. Nooit geweten dat ik zo'n huismus zou worden :-D. Vind het nog fijn om thuis te zijn en werk heeft nu nog even geen prioriteit voor me maar moet er over een paar weken toch aan gaan geloven.
Millen wat een heerlijk nieuws! Super dat alles goed is Heb je dit weekend al wat roze spulletjes gekocht

Eetstokje wat gaat het snel zeg, nu al zo groot! Goed dat je je poot stijf gehouden hebt hoor, lekker genieten van je kleine mannetje!

Oempa heerlijk dat je zo kunt genieten. Klopt het dat vrijdag jouw wisseldag is? Dan pas ik dat nog even aan in de tabel. Hoe reageerden je vriendinnen? Enne, hormonen of gewoon geluk, dat maakt niet uit hoor, laat die tranen maar lopen!

Oceanne hoe gaat het met je? Zorg goed voor jezelf, dikke knuffel!

Hier gaat ook alles nog steeds goed, laatste loodjes op het werk. Morgen nog maar 2 maanden te gaan. Ik begin hier trouwens ook behoorlijk emotioneler te worden, tot nu toe niet zo'n last van hormonen gehad maar de laatste week... Zou ik dan toch nog nesteldrang gaan krijgen Ligt ook aan de tijd van het jaar denk ik. Ik vind kerst altijd heerlijk, gezellig met al die lampjes en zo. Maar de afgelopen jaren was het ook steeds verdrietig, want weer een jaar verder zonder resultaat (wij zijn ooit in januari gestart). En nu kan ik nog steeds bijna niet geloven dat ik gewoon hoogzwanger van de kerstperiode mag gaan genieten Mijn man moet nu al lachen om mijn sentimentele gedoe, maar vind het stiekem geloof ik ook wel leuk. Hij kent trouwens ook veel van de verhalen van het forum, alleen niet de bijbehorende namen. Ik moet het vaak ook 'even kwijt'.
Millen: wat fijn dat alles goed is! En wat leuk een meisje!! . Groot gelijk dat je nu even gaat genieten. Het gedoe op het werk moet absoluut niet de boventoon gaan voeren!

Eetstokje: wat goed dat je je poot stijf hebt gehouden en wat lekker dat je nog een maand vrij bent. Ga er maar extra veel van genieten van de december maand vliegt meestal om met al die feestdagen.

Minni:vrijdag is voorlopig inderdaad de wisseldag. Weet niet of dat veranderd als ik de echo heb gehad. Wat lekker dat je de weken kunt gaan aftellen. Oh ik snap je emoties helemaal hoor. Het is toch ook geweldig om met dikke buik aan het kerstdiner te zitten. En volgend jaar zelfs met baby!

Weekend weg met vriendinnen was super leuk. Ik had koekjes met muisjes op tafel gezet en toen begon het gegil haha. Iedereen reageerde zo leuk en ze waren zo blij voor ons. Goed begin van het weekend. Gisteren werd ik nog gebeld door een andere vriendin dat zij ook zwanger is! We zijn gelijktijdig gestopt met de pil en zij werd al snel zwanger en heeft al een kleintje van bijna 1,5. Nu zijn we dus samen zwanger en schelen we maar 2 weken, echt heel bijzonder (dit was vroeger altijd al onze droom haha). Hier gaat alles goed dus! Alleen de tijd gaat zo langzaam he! Nog 16 dagen tot de 1e echo.
Oempa, hier een bericht van een oude 'mei 2012 topicschrijver'. Van harte gefeliciteerd!!!!! Te gek dat het nu eindelijk gebeuren mag! Ik las net je goede bericht in een ander topic en moest gewoon even reageren. Ik zit zelf niet bij de fb-groep, want heb geen facebook, maar als ik Kroes lees word ik ook heel niewsgierig naar alle andere kleintjes.

Geniet van dit prille geluk!!!
He Barbabientje! !! Das lang geleden!!!

Leuk dat je reageert! Verder alles goed met jou en je kindje?

Jammer dat je geen fb hebt!

Wat een super leuke reacties van je vriendinnen Oempa! Ik duim nog steeds hoor!!!
Gelijk heb je eetstokje! Nog even genieten van de laatste weken thuis! Je hebt ze ook gewoon verdiend

En jeetje, wat is je mannetje al groot dan eigenlijk, mijn zit ook nog in 62, maar is wel 4 weken ouder dan jouwe! Nou ja, hij zal het nog wel inhalen op een dag :P

Millen, heb je geshopt voor je meisje?? Leuk joh, echt spannend allemaal he?

Wat geweldig Oempa! Zo leuk he als ze allemaal zo enthousiast zijn! Nog maar 12 dagen! Ik duim nog hoor!!
Hee Oempa, kom weer even koekeloeren voor een update van jou kant, wat fijn dat het tot nu toe goed is gegaan! Nog maar 9 dagen tot de echo. Ik zal voor je duimen & aan je denken, veel succes!

Hopelijk kom je snel bij onze facebookgroep (Super gezellig daar!!)
Barba: wat leuk een berichtje van jou!! Dank je! Ben ook nog steeds in de 7e hemel haha. Hoe gaat met jou en de kleine?

Kroes: lief dat je nog even meeduimt! :-)

BN: ja nu nog 8 dagen, kan niet wachten! Lief dat je meeduimt!

Schrijven jullie trouwens allemaal onder je eigen facebook account of hebben jullie een daarvoor een neppert aangemaakt?

Hier gaat alles nog steeds goed. Het wordt tijd voor nieuwe bh's . Begin wel zenuwachtig te worden voor volgende week. Ben zo bang dat mijn lichaam mij voor de gek houdt en er geen hartje klopt. Hopelijk gaat deze week een beetje snel.

Van sinterklaas een 9 maanden dagboek gekregen. Hebben jullie nog sinterklaas gevierd?
Fijn Oempa dat alles nog steeds goed gaat! Super spannend volgende week de eerste echo, ik snap wel dat je zenuwachtig bent. Maar vergeet niet dat het in de meeste gevallen gewoon goed is en je dan een super momentje hebt! Ik duim stevig door voor je!

Op facebook zit iedereen onder haar 'echte' naam. Maar het is wel een besloten groep dus verder kan niemand zien dat je lid bent. BN heeft wel gelijk, het is daar erg gezellig! En veel foto's en filmpjes van alle kleintjes, ook heel leuk! Dus gezellig als je straks aan wilt sluiten, is er eindelijk weer een zwangere bij!

Millen en Oceanne hoe is het met jullie?

Hier gaat het nog steeds goed. Ik ben wel wat sneller moe de laatste tijd. Vannacht weer de halve nacht lopen spoken dus vandaag geen topdag, gelukkig had ik geen afspraken op mijn werk dus heb ik er maar spontaan een thuiswerkdag van gemaakt. Kijken of ik zo nog een dutje kan doen tijdens de lunchpauze Maar ik mag niet klagen verder, het verloopt eigenlijk heel voorspoedig allemaal. Begin nu stiekem wel al een beetje uit te kijken naar mijn verlof.
Oempa! Nog maar 8 nachtjes!! Ik denk bijna elke dag aan je en duim knetter hard!

Nieuwe bh's lijkt een goed teken toch? Ik snap wel dat je zenuwachtig bent. Het is ook rete spannend!

Ja sinterklaas gevierd. Ons poekie was in slaap gevallen, dus al slapend op schoot bij zwarte piet. Het is zo'n grapjas, ons kind (heeft ie van mij ) Wij vierden al elk jaar sinterklaas met de schoonfamilie, anders hadden we het nu nog niet gedaan hoor, hij is nog te klein. Maar het was wel gezellig en we zijn allemaal verwend!

Leuk een 9 maanden dagboek! Ik heb m ook ingevuld, echt trouw iedere week. In het begin op een kladblaadje, want na 3 miskramen moest ik eerst maar eens zien dat het goed zou gaan, maar na de 1e echo met kloppend hartje ben ik er echt in gaan schrijven.

We schrijven onder ons eigen account, maar op een prive pagina, die alleen door ons als leden bezocht kan worden. Je moet ook eerst toegelaten worden. Erg leuk en vooral handig, want ik heb er al heel veel tips en trucs vandaan gehaald. Voordeel van niet als eerste doorstromen

Minni, het gaat opschieten voor je meid! Fijn hoor, het wordt op het laatst ook gewoon zwaar, ook al heb je nog zo'n fijne zwangerschap. Makkelijk dat je thuis kon werken!

En idd leuk als Oempa komt! Kun je weer over zwanger zijn kletsen ipv babies! Als je bij ons iets wilt vragen, delen etc dan mag dat he

Millen, oceanne alles goed met jullie?

Tot gauw meiden!
Hé meiden!

Oempa: hoe is het nu meis? Al enigszins aan het idee gewend of nog steeds helemaal verbijsterd Nog even en je hebt de echo! Wat leuk en spannend, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat het gewoon helemaal goed gaat! Ik weet nog wel hoe eindeloos die eerste weken duurden, hoop dat je lekker veel afleiding hebt! Enne....de voorverkoop voor alle festivals van volgende zomer begint nu zo langzaam aan, maar wij kopen dit jaar geen kaartje

Minni: wat fijn dat het goed gaat, tja en ook logisch dat je moeier bent en 's nachts wat onrustiger! Nog een paar weekjes en dan verlof. Stop je vier of zes weken van tevoren met werken?

Hopen: aaaaah, baby's eerste Sinterklaas (alhoewel hij er natuurlijk niets van snapt ) Toch leuk om het te vieren!

Hier: alles goed met mij en de beeb. Ik voel me goed, de kilo's beginnen er nu wel echt aan te komen en mijn buik flink te groeien! Van het weekend zei een vrouw in een winkel iets in de trant van 'wordt het een kerstkindje'? Eeeehm...nee, ik ben 22 weken . Maar goed, ik ben nu zo'n 4,5 kilo aangekomen in totaal, dus ga er maar vanuit dat die vrouw een beetje blind is.

Ik loop nu bij de verloskundige! Gisteren de eerste afspraak gehad en was heel prettig. Toch beter en wat minder medisch dan het ziekenhuis. Er moest wel even worden gezocht naar het hartje en wéér kreeg ik een halve hartverzakking (terwijl ik haar nu bijna iedere dag voel, maar toch). Verder shop ik lekker voor roze spulletjes (niet té veel natuurlijk ) en verheug ik me erg op haar, maar vind ik het zwangeren voorlopig ook nog heel leuk!

Tja en werk: Kan niet zeggen dat het nog echt leuk is. Ik heb nog steeds geen ouderschapsverlof, er is een extern ingehuurd om te beoordelen of dit kan worden tegengehouden. Ik denk niet dat het daar op aan zal komen, maar het steekt toch wel dat me dit gewoon echt niet wordt 'gegund' en ik het alleen krijg als het echt moet. Er is gewoon geen enkele aandacht voor mij persoonlijk en het feit dat ik dit graag wil. Maar ik vecht gewoon door, mensen om mij heen zijn verbaasd omdat ik normaal op werk eigenlijk altijd in alles meega en niet op mijn strepen sta. Maar ik twijfel er geen moment over, het voelt zo anders, ik doe dit niet voor mijzelf, maar met name ook voor mijn dochter en ik merk nu al dat je daar keihard voor wilt vechten, waar je dat voor jezelf misschien niet eens zou doen. Misschien zeg ik mijn baan wel op

Maar het belangrijkste is de beeb en dat gaat goed!

XXXXX Millen
Millen, ik moet lachen om jou! Volgens mij ben je een echte spring in t veld, zo leuk! Als t kan en je voelt je er goed bij kun je idd je baan nog opzeggen, maar niet te hard van stapel lopen he? Hormonen zijn vreemde dingen ;)

Wel super dat de beeb het zo goed doet! Heerlijk he dat getrappel!! Ik mis t nog met regelmaat hoor...

Oempa! Nog 4 nachtjes!! Spannend, ik denk aan je!
O en die buik, mensen kletsen echt maar wat hoor! Ik ben in totaal 7 kilo aangekomen, das niks en iedereen had t maar over die enorme buik en of t er geen 2 waren en idd of ik bijna uitgeteld was, nog lang niet dus. Niks om geven, lekker showen die handel ;)

Fijn dat je bij de vk zit! Ik snap je gevoel, maar ik was blij dat ik nog altijd naar de gym mocht voor echo's, lekker naar binnen kijken!
Minni: ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar je verlof! Hoeveel weken moet je nog werken? Wat fijn dat je dan zo kan beslissen dat je thuis werkt. Lijkt me heerlijk haha

Wat leuk dat jullie sinterklaas hebben gevierd en wat lief dat hij bij zwarte piet in slaap is gevallen haha.

Millen: nou idd geen festivals dit jaar! Ach dat komt het jaar erop wel weer! Oh het lijkt me zo spannend elke bezoekje aan de verloskundige! Wat was bij jou de reden dat jij eerst in het ziekenhuis liep? Wat leuk dat je buik nu begint te groeien! 4,5 kilo is nog niet zoveel toch!? Wat een gedoe op je werk zeg! Maar super goed dat je zo resoluut bent voor je dochter! Dat moet ook, werk is ook niet alles gelukkig!

Whaaaa nog 1 nacht slapen! Ben zo vreselijk zenuwachtig! Heb er wel een goed gevoel over maar toch je weet het niet. Ben onwijs bang dat er geen hartje klopt en tegelijkertijd kijk ik er zo naar uit omdat we voor het eerst ons kindje zien. Ik vind het zo bizar! Haha

Ik ben trouwens heel erg aan het twijfelen of we de combinatietest zullen doen ivm de icsi behandeling. Eetstokje hoe zijn jullie daarmee om gegaan?
oempa, wij hebben geen combinatietest gedaan. Ik heb heel erg getwijfeld, maar de verloskundige heeft me wel geholpen om ons de vraag te stellen:

zijn jullie bereid om een punctie te doen als de combinatietest minder gunstig uitvalt dan gehoopt?

En nee dat was ik niet want een punctie kan ook weer een miskraam opwekken. Dus de verloskundige zei al van dan weet je het antwoord eigenlijk al, als je dit al weet.

Daarbij is het een kansberekening, dus de uitslag geeft geen zekerheid. Als de uitslag positief is kan het kindje alsnog wat mankeren, maar ook zeker andersom, dus eigenlijk zegt de uitslag niet zoveel.

En als de uitslag minder gunstig is en je wil geen punctie doen dan zit je de rest van de zwangerschap in onzekerheid omdat je die uitslag niet zomaar kan vergeten.

En daarnaast is de test geloof ik ook het meest efficient bij mensen die rond de 35 jaar zijn en waarbij afwijkingen ook in de familie voorkomen en wij vielen dus ook niet in de bedoelde doelgroep.

Heeel veel succes morgen!! Ik denk aan je!!

Millen, wat erg...Ik herken je helemaal. Het bedrijfsleven is zo hard.

Ze denken alleen maar aan wat voor hen het beste is, en het wordt dan heel onmenselijk. Zo'n stank voor dank gevoel moet je nu wel niet hebben na al die jaren hard werken in dit bedrijf.

goed zo, je staat echht heel erg in je recht!! Gewoon volhouden en laat ze maar bluffen want jij staat in je recht en dat weten zij ook dondersgoed. Ik herken ook precies wat je bedoelt, ik heb ook jaren overal 'ja' opgezegd en daar ben ik nu mee opgehouden.

Bah, je wilt juist genieten van de zwangerschap nu en niet bezig zijn met negatieve energie. Misschien idd rustig aan rond gaan kijken?

en laat die dame in de winkel maar kletsen, die heeft er gewoon echt geen kijk op :-).

Hihi, ow ja jij bent van de festivals he :-). Ik heb nog met 30 weken op pinkpop gestaan vorig jaar hihi

Hopen, wat schattig dat de kleine in slaap was gevallen bij zwarte piet! Dan smelt je weer helemaal weg lijkt me of niet?

Ja mijn mannetje is idd groot, nu al maat 68 en hij woog 3 weken geleden al 7.25 kilo! Ik ben zelf ook lang en mijn partner ook dus we staan er niet echt van te kijken. Mocht hij rond de 1.95 cm uitkomen later zou dat niet heel gek zijn. Woensdag wordt hij weer gemeten bij het consultatiebureau dus ik ben benieuwd hoe veel hij nu weegt, hopelijk gaat die stijgende lijn van zijn lengte en gewicht nu wat minder stijl omhoog.

Ben ook overgegaan op 4 flessen per dag. zijn ontlasting is wel anders geworden, eerst super netjes 1x per dag, en nu opeens wel 3x op een dag sinds twee weken, heel vreemd :(

Herkent iemand dit?
Meiden!

Oempa: wat spannend zeg! Ooooo, ik duim zo voor je! Maar de kans is verreweg het grootst dat alles goed is, dus daar gaan we gewoon helemaal vanuit! Hoe laat moet je?

Ik snap dat je twijfelt over prenatale screening, dat heb ik (met name ik, man zei direct dat hij dit niet wil. Met als argument: als het (gezien mijn leeftijd) niet wordt vergoed in de basisverzekering is het niet nodig. Had ik al gezegd dat mijn man erg praktisch is ingesteld?) ook erg gedaan en uiteindelijk besloten dat we dat niet wilden. Ik las ook het topic dat je erover hebt geopend. Bij ons gaf de doorslag dat we nu het gevoel hebben dat we bij een kindje met down de zwangerschap niet zouden afbreken, maar dat we anderzijds niet die keuze (nogmaals) wilden maken als we er echt voor zouden staan. We hadden gewoon geen behoefte aan alle stress en onzekerheid en onderzoeken als het niet direct goed lijkt (van combinatietest naar NIPT naar vlokkentest), waarbij wij het ook zagen als een schijnzekerheid, want je kindje kan nog allerlei andere dingen mankeren die niet zijn vast te stellen. Ook speelde voor ons een rol dat we denken dat we een kindje met syndroom van down een mooi leven zouden kunnen bieden.

Ik denk dat het belangrijkste is om te bedenken wat je zou doen als de (uiteindelijke) uitslag niet goed zou zijn? Want als je het gevoel hebt dat je dan de zwangerschap zou afbreken kan je het zeker serieus overwegen. Daar is de test denk ik uiteindelijk voor bedoeld. Daarnaast geldt natuurlijk ook wat Eetstokje zegt: als je nu al weet dat je het risico van een vlokkentest niet zou willen lopen, kan je het ook laten. Bedenk goed voor jezelf dat iedere stap weer een volgende stap kan meebrengen. Aan de andere kant kan een goede uitslag misschien wel erg opluchten (het schiet nu nog wel eens door mijn hoofd: hadden we dan niet toch? Wat nou als?).

Luister ook naar je gevoel! Dat bedriegt je nooit.

Wat ik niet helemaal begrijp: is een icsi traject een reden om aan te nemen dat de kans op trisomie 21 verhoogd is? Laat je in dat geval goed voorlichten! Ik las in het andere topic dat de icsi voor jou de reden zou zijn een onderzoek te doen, maar als de kans 1 procent hoger is, is de vraag of dat een valide argument is.

En je hebt nog even om erover na te denken......

Eerst lekker gluren morgen!

EetstokjeL laat je niet gek maken door gemiddelden en al helemaal niet door het consultatiebureau! Jouw mannetje groeit gewoon in zijn tempo hoor! Enne: dat van de ontlasting kan ik misschien over een jaar op antwoorden, maar nu niet

Ben jij dit jaar naar Pinkpop geweest? Ik (en Oempa!) ook! Maar man man man, wat was het warm. Hoe heb je dat in vredesnaam gedaan? En toch niet ook nog eens drie dagen?

Ik voel de beeb steeds vaker en nu ook echt schoppen ipv beetje draaien zeg maar. Ik denk dat het niet lang meer duurt voor man haar kan voelen!

XXXXXXXXXXXX Millen
Oempa! Heel veel succes morgen! Ik hou t forum in de gaten!!

Wat betreft de combinatietest: wij hebben t wel gedaan. Gewoon om te weten hoe de kansen waren zodat we ons eventueel konden voor bereiden. Bij 20 weken wordt veelal ook wel duidelijk of er iets missie met t kindje.

Je kan de test doen en daarna verder nadenken over wat je wil? Inmiddels is in NL ook de nipt een gangbaar onderzoek geworden. Hierbij hoef je alleen bloed te prikken en een echo te laten maken om een aantal afwijkingen uit te sluiten. Vlokkentest/punctie wat de kans op mk verhoogd is dus niet meer nodig.

Wij gingen met 22 weken nog 2 weken rondreizen in Marokko. Ging prima hoor! Als je je goed voelt kun je nog veel doen ook al ben je al wat verder in de zs. Als je maar naar je lijf luistert!

Eetstokje, idd heerlijk dat hij in slaap viel bij piet! Echt verliefd ben je dan!

Lekker laten groeien jullie bink hoor! Geeft niks! Die ontlasting herken ik hoor! Is ook vaker dan eerst en nu ik hapjes geef heeft hij soms ook een echte keutel! Hahaa! Geen gezicht joh in zo'n luier!

Ons mannetje zit nog op 5 flessen, waarvan soms zelfs 2 papflessen. S morgens fruit en s avonds groente. Als hij gaat kruipen gaat t er wel weer af. Hij zit sinds een paar dagen in 68 ook!

Nogmaals succes Oempa! Tot morgen!
Oempa succes morgen! Ik duim dat jullie morgen mogen genieten!
Hey meiden bedankt allemaal voor het duimen!

We hebben een prachtig knipperlichtje gezien vanochtend! de grootte klopte ook precies met de termijn dus alles zag er goed uit. Jeetje wat bijzonder zeg, we zijn helemaal door het dolle heen haha op naar de volgende echo!
Whaaaaaaaa Oempa! Wat goed! Logisch dat jullie door het dolle heen zijn! Gefeliciteerd!
Oempa: heel erg gefeliciteerd!

Hopelijk bij mij vrijdag ook positief nieuws.
Oooh Oempa, wat gaaf!!
Spannend selectia, ik ga keihard voor je duimen!

Ik heb 29 december de intake en 2e echo bij de verloskundige.
Super Oempa!!! Gefeliciteerd!!!
Breek even in

Oempa wil je wil je nogmaals super feliciteren met deze mijlpijl. Op naar de volgende. Echt meid het is je van harte gegunt. Lekker genieten van de kerst en oud en nieuw met het idee volgend jaar met kindje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven