Nieuwe forummers

26-07-2008 11:55 712 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij verklaren waarom er de laatste tijd zoveel nieuwe forummers zijn? Waarom zijn velen van hen zo hypersensitief / minder begaafd / getraumatiseerd / etc. en waarom moeten we van de Angels aardig tegen hen doen? Ligt het Yes-forum of het Libelle-forum plat? Valt het allemaal onder Sanoma en zijn de Finnen boos?
quote:borodini schreef op 26 juli 2008 @ 14:03:

[...]

mv ? Dat had ze me wel eens mogen vertellen dan...Wist jij dat niet? En wist je ook niet dat ik de heilige maagd Maria ben?
Ik ben het deels met Angel4 eens dat nieuwe forummers de tijd moeten krijgen om hun draai te vinden. Maar soms zijn de topics zo ontzettend dom of lachwekkend dat het moeilijk is om serieus te reageren. Vaak denk ik dan ook dat TO het er om doet. Als er op dat niveau gereageerd wordt, vind ik het niet tof als alle reacties verwijderd worden. Het is net als in het echt, niet iedereen zal het met je eens zijn en niet iedereen is aardig. Maar er zitten altijd reacties tussen waar je wel iets aan hebt. Die moet je eruit pikken. Dat blijft ook als je langer op het forum post. Als ik een topic open over het welzijn mijn grote teen in mijn nieuwe schoen kan ik ook dat soort reacties verwachten. Dus het is half half en momenteel vind ik dat de Angels in het algemeen weinig begrip hebben voor de forummers die niet net komen aanwaaien. Het zijn geen kleine kinderen, het zijn allemaal volwassenen als het goed is.
quote:superstar_2 schreef op 26 juli 2008 @ 14:16:

[...]

Wist jij dat niet? En wist je ook niet dat ik de heilige maagd Maria ben? Heilige Maria.
anoniem_10085 wijzigde dit bericht op 26-07-2008 14:23
Reden: vergeet ik nog de naam erbij de zetten, Djeesus.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Niet iedereen opent zijn eerste topic over zo'n onderwerp. Als je nieuw bent zou ik dat eerlijk gezegd ook niet doen totdat je een beetje "ingeburgerd" bent. De meeste topics van Toon (waar hangt die eigenlijk uit?) zouden ook rotreacties krijgen als die gepost zouden worden door nieuwe forummers.
quote:superstar_2 schreef op 26 juli 2008 @ 14:16:

[...]

Wist jij dat niet? En wist je ook niet dat ik de heilige maagd Maria ben?

Jeutje.... wat een openbaringen...

Ik ben eigenlijk een jongetje van 14 btw... - inc puisten enzo -
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:ambrosia9 schreef op 26 juli 2008 @ 14:26:

Niet iedereen opent zijn eerste topic over zo'n onderwerp. Als je nieuw bent zou ik dat eerlijk gezegd ook niet doen totdat je een beetje "ingeburgerd" bent. De meeste topics van Toon (waar hangt die eigenlijk uit?) zouden ook rotreacties krijgen als die gepost zouden worden door nieuwe forummers.Die heeft een ban voor 2 weken.
quote:mylenevalerie schreef op 26 juli 2008 @ 14:28:

[...]

Die heeft een ban voor 2 weken.Waarom? Of mag ik dat niet vragen hier.
quote:ambrosia9 schreef op 26 juli 2008 @ 14:29:

[...]

Waarom?? Of mag ik dat niet vragen hier.

.

mmh, ik dacht dat ik het wist, maar ik kan er niet meer opkomen.

oh ja, op aktueel had hij hele nare postings geplaatst geloof ik. ( heb ze niet gelezen , maar dat kreeg ik er van mee )
quote:borodini schreef op 26 juli 2008 @ 14:32:

[...]

.

mmh, ik dacht dat ik het wist, maar ik kan er niet meer opkomen.

oh ja, op aktueel had hij hele nare postings geplaatst geloof ik. ( heb ze niet gelezen , maar dat kreeg ik er van mee )Ahaaa
quote:ambrosia9 schreef op 26 juli 2008 @ 14:29:

[...]

Waarom? Of mag ik dat niet vragen hier.Uhm, ik waag me er niet aan. Je mag niet praten over forummers die een ban hebben. Sorry. Maar volgens mij is die ban al bijna voorbij.
quote:borodini schreef op 26 juli 2008 @ 14:26:

[...]

Jeutje.... wat een openbaringen...

Ik ben eigenlijk een jongetje van 14 btw... - inc puisten enzo -Zie je wel ik had al zo'n vermoeden maar ik wist het niet zeker..
ja, ik heet irl Kevun-Jerremie-Jan. Heb een gouwe oorbel en een petje, en ik woont met me ouders in een volleks buurtie zegt me ouwe. Heel gezellig hebbe we het, savonts gaan we allemaal buiten zitten, met onze van de vrachtwage gevallen laptops, en dan gaan we topiks openen op het forum.

quote:ambrosia9 schreef op 26 juli 2008 @ 14:16:

Ik ben het deels met Angel4 eens dat nieuwe forummers de tijd moeten krijgen om hun draai te vinden. Maar soms zijn de topics zo ontzettend dom of lachwekkend dat het moeilijk is om serieus te reageren. Vaak denk ik dan ook dat TO het er om doet. Als er op dat niveau gereageerd wordt, vind ik het niet tof als alle reacties verwijderd worden. Het is net als in het echt, niet iedereen zal het met je eens zijn en niet iedereen is aardig. Maar er zitten altijd reacties tussen waar je wel iets aan hebt. Die moet je eruit pikken. Dat blijft ook als je langer op het forum post. Als ik een topic open over het welzijn mijn grote teen in mijn nieuwe schoen kan ik ook dat soort reacties verwachten. Dus het is half half en momenteel vind ik dat de Angels in het algemeen weinig begrip hebben voor de forummers die niet net komen aanwaaien. Het zijn geen kleine kinderen, het zijn allemaal volwassenen als het goed is.

Het ís ook lastig Ambrosia. Je hebt natuurlijk gelijk dat we hier - als het goed is - met volwassenen te maken hebben. Alleen als iemand zich bezorgd afvraagt of ze zwanger zou kunnen zijn en de eerste reactie is iets als 'pies maar even over je beeldscherm, dan ruik ik even', dan vind ik dat niet een heel volwassen reactie. Natuurlijk is het meest logische antwoord op die vraag 'doe een test'. Geef dat antwoord of houd je mond, zou ik zeggen. Iemand die een dergelijk topic opent heeft blijkbaar niet de rust om zelf te bedenken dat je toch echt het best op de uitslag van die test kunt wachten, maar is misschien wat in paniek en opent daarom een dergelijk topic.

En ja, het dubbele is inderdaad ook dat als jij een topic opent over je grote teen die knel zit, je inderdaad ook die reacties krijgt. Het verschil is denk ik dat jij wéét dat je die reacties gaat krijgen op het moment dat je dat topic opent. Iemand die bang is dat haar teen gaat afsterven in haar Prada's (of zijn die uit?), googlet, hier uitkomt, een topic opent en vierkant uitgelachen wordt, weet dat niet vantevoren.

Iemand anders schreef nog iets over dat je als nieuweling misschien het best een tijdje mee zou kunnen lezen. Tja, misschien werkt dat wel het beste, maar ik weet nog dat toen ik me aanmeldde ik zo blij was dat ik dit forum had gevonden waar ik gewoon mijn vragen kon stellen en mijn zorgen kwijt kon, dat ik ook niet gewacht heb met schrijven tot ik van de ins en outs van de cultuur hier op de hoogte was.
quote:borodini schreef op 26 juli 2008 @ 14:42:

ja, ik heet irl Kevun-Jerremie-Jan. Heb een gouwe oorbel en een petje, en ik woont met me ouders in een volleks buurtie zegt me ouwe. Heel gezellig hebbe we het, savonts gaan we allemaal buiten zitten, met onze van de vrachtwage gevallen laptops, en dan gaan we topiks openen op het forum.

@ borotrini, ben jij ook een troll dan ?
quote:borodini schreef op 26 juli 2008 @ 14:42:

Mooie naam heppie, Kevun Jerremie,jan

Ik heet presilla-vannety-anita. ik ben genoemt naar me tantes en me moeder.
Guttegut Angel, wat een brave post. Gek dat ik opeens wéér aan Toon moet denken en die achterlijke actie van angel? om hem te bannen omdat zij Toon niet kan pruimen.

Ik geloof namelijk niet dat dit de enige keer is dat iets dergelijks is voorgekomen, dit is alleen de enige keer dat het is uitgekomen (en terecht is teruggedraaid)

Dus als je het hebt over gastvrijheid, over onbevooroordeeld zijn en mensen hun draai laten vinden; practice what you preach zou ik zeggen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
HoiPL, ik ben nu zo'n 3,5 jaar actief als angel. In die tijd heb ik maar één keer meegemaakt wat jij nu beschrijft en dat is inderdaad die situatie met Antonio geweest. Overigens zijn er toen passende maatregelen genomen.

Ik vind het wat vreemd dat je die situatie er nu bijhaalt trouwens. Dit topic gaat over nieuwe forummers, hoe zij bejegend worden en waarom dat lastig is/kan zijn voor huidige forummers die al langer in de Viva-cultuur meedraaien en gewend zijn om - op zijn zachtst gezegd - nogal recht voor zijn raap te zijn.

Dat je het braaf vindt, tja. Daarvoor ben ik angel vrees ik. Eén van de taken van een Angel is ervoor zorgen dat het forum een aangename plek is voor forummers. Zowel voor oudgedienden als voor nieuwe forummers. Zolang dat vanzelf zo is, dan hoeft er niks besproken te worden en loopt het gewoon zoals het loopt. Blijkbaar gaat het af en toe toch over grenzen en hebben wij in elk geval de behoefte die grenzen weer even wat bij te stellen. Viva schept het kader waarbinnen de angels moeten modereren en de forummers kunnen forummen.
quote:RaptorJesus schreef op 26 juli 2008 @ 12:41:

valentino911_ultimate_sex_boy_hotlove_cockmeister@hotmail.com

WRONG yourself.

The ultimate cockmeister sex boy etc woont hier, dus dat kan jij onmogelijk zijn.
Gastvrijheid is gastvrijheid, ik maak geen onderscheid tussen nieuwe en oude forummers. Ook al gaat dit topic over nieuwelingen.

De houding van de angels naar oude forummers staat namelijk soms helemaal haaks op wat jij zegt over hoe de oudgedienden zich dienen te gedragen to de nieuwelingen. Vandaar dat ik je post echt raar vind.

Jij zegt dat een situatie zoals met Toon maar 1 keer is voorgekomen, ik waag dat te betwijfelen. Want hoevaak sneren jullie niet naar forummers die het wagen om jullie kritisch te volgen? De sneren die ik van jou of je collega's heb gehad zijn echt niet meer op 1 hand te tellen hoor. En die kreeg ik puur omdat ik nu eenmaal dingen aan de kaak stel. Net zoals bv een FV niet door alle angels objectief benadert wordt. Of Toon. Of Geve.
*durft er haar hoofd onder te verwedden dat Four de discussie afkapt. dat gebeurt namelijk altijd als de objectiviteit van de angels ter sprake komt*
Ben hier nu 4 dagen binnen en voel me niet als nieuweling behandeld eerlijk gezegd. Ik ben gewoon gelijk wat discussies ingedoken.

Verder ben ik hier terecht gekomen door 'n artikeltje wat ik online las wat dit forum promoot. Geen idee meer wat of waar. Ik ben wel op andere forums te vinden (maar geen libelle/flair etc.), maar in deze periode is het daar duidelijk komkommertijd en velen zijn op vakantie, vandaar dat ik wel 'ns ergens anders wilde komen kijken.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 26 juli 2008 @ 15:03:

*durft er haar hoofd onder te verwedden dat Four de discussie afkapt. dat gebeurt namelijk altijd als de objectiviteit van de angels ter sprake komt*
quote:elninjoo schreef op 26 juli 2008 @ 15:06:

Ben hier nu 4 dagen binnen en voel me niet als nieuweling behandeld eerlijk gezegd. Ik ben gewoon gelijk wat discussies ingedoken.

Verder ben ik hier terecht gekomen door 'n artikeltje wat ik online las wat dit forum promoot. Geen idee meer wat of waar. Ik ben wel op andere forums te vinden (maar geen libelle/flair etc.), maar in deze periode is het daar duidelijk komkommertijd en velen zijn op vakantie, vandaar dat ik wel 'ns ergens anders wilde komen kijken.Juist, je gaat gewoon rustig meeschrijven en eens kijken hoe het hier aan toe gaat. Je post niet direct een topic over bepaalde onderwerpen die we hier te vaak zien langskomen en waar je jezelf direct mee in het diepe forum gooit. Dan heb je dus ook geen rottige opmerkingen gehad, want je post gewoon normaal mee.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 26 juli 2008 @ 15:03:

Moet je eens proberen te mailen met een angel. Of je krijgt het antwoord dat iedereen krijgt - en we niet mogen neerzetten omdat het prive is - of ze antwoorden gewoon niet.

Beide dingen zijn mij al meerdere malen overkomen.
quote:Viva Angel4 schreef op 26 juli 2008 @ 14:43:

[...]

Het ís ook lastig Ambrosia. Je hebt natuurlijk gelijk dat we hier - als het goed is - met volwassenen te maken hebben. Alleen als iemand zich bezorgd afvraagt of ze zwanger zou kunnen zijn en de eerste reactie is iets als 'pies maar even over je beeldscherm, dan ruik ik even', dan vind ik dat niet een heel volwassen reactie. Natuurlijk is het meest logische antwoord op die vraag 'doe een test'. Geef dat antwoord of houd je mond, zou ik zeggen. Iemand die een dergelijk topic opent heeft blijkbaar niet de rust om zelf te bedenken dat je toch echt het best op de uitslag van die test kunt wachten, maar is misschien wat in paniek en opent daarom een dergelijk topic.

En ja, het dubbele is inderdaad ook dat als jij een topic opent over je grote teen die knel zit, je inderdaad ook die reacties krijgt. Het verschil is denk ik dat jij wéét dat je die reacties gaat krijgen op het moment dat je dat topic opent. Iemand die bang is dat haar teen gaat afsterven in haar Prada's (of zijn die uit?), googlet, hier uitkomt, een topic opent en vierkant uitgelachen wordt, weet dat niet vantevoren.

Iemand anders schreef nog iets over dat je als nieuweling misschien het best een tijdje mee zou kunnen lezen. Tja, misschien werkt dat wel het beste, maar ik weet nog dat toen ik me aanmeldde ik zo blij was dat ik dit forum had gevonden waar ik gewoon mijn vragen kon stellen en mijn zorgen kwijt kon, dat ik ook niet gewacht heb met schrijven tot ik van de ins en outs van de cultuur hier op de hoogte was.Ik ben het met je eens dat die hele felle opmerkingen aan het begin van het topic niet nodig zijn. Wel lijkt het me handig als er 1 duidelijk topic is waar wat dingetjes/tips in staan voor nieuwe forummers, waar ze dan op gewezen kunnen worden als ze zich aanmelden. Dus bijvoorbeeld: lees eerst een paar dagen mee op topics en kijk of er bijvoorbeeld als eens eerder over je vraag is geschreven. etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven