Nieuwe forummers

26-07-2008 11:55 712 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij verklaren waarom er de laatste tijd zoveel nieuwe forummers zijn? Waarom zijn velen van hen zo hypersensitief / minder begaafd / getraumatiseerd / etc. en waarom moeten we van de Angels aardig tegen hen doen? Ligt het Yes-forum of het Libelle-forum plat? Valt het allemaal onder Sanoma en zijn de Finnen boos?
oow ik wordt geloof ik niet eens gezien ;)
Ik vind trouwens wel dat de Angels in het algemeen vaker de kant van de nieuweling kiezen dan van de forummers die er al langer komen. Dat is naar mijn idee niet altijd even eerlijk.
quote:_LittleMissSunshine_ schreef op 26 juli 2008 @ 15:17:

oow ik wordt geloof ik niet eens gezien ;)

*Trekt LittleMissSunshine boven water *

Ik zie je wel hoor!
Aha angel4 past de door haar en haar collega's ook zeer beproefde negeer tactiek toe........
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:borodini schreef op 26 juli 2008 @ 14:42:

ja, ik heet irl Kevun-Jerremie-Jan. Heb een gouwe oorbel en een petje, en ik woont met me ouders in een volleks buurtie zegt me ouwe. Heel gezellig hebbe we het, savonts gaan we allemaal buiten zitten, met onze van de vrachtwage gevallen laptops, en dan gaan we topiks openen op het forum.

That's it! - een hele kansenwijk in een keer op het forum. Dit samen met de PR over het Viva-forum en de komkommertijd en een vleugje geestelijk exhibitionisme moeten de redenen zijn.

En de Overige pijler is toch (nog steeds?) de plek om gezwam te dumpen?

@ Angel 4. Ik weet wat je bedoelt m.b.t. het quoten, maar denk dat je mij met iemand anders verwart.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 26 juli 2008 @ 15:03:

*durft er haar hoofd onder te verwedden dat Four de discussie afkapt. dat gebeurt namelijk altijd als de objectiviteit van de angels ter sprake komt*Verwed jij je hoofd er maar onder. Ik kap helemaal niks af en vind het ook niet vervelend om discussies over objectiviteit aan te gaan. Dat ik misschien naar jou zin niet snel genoeg reageer nu, kwam omdat ik met een boekje in de zon zat. Inmiddels hoost het buiten en ben ik weer binnen.
quote:didi schreef op 26 juli 2008 @ 16:10:

[...]

@ Angel 4. Ik weet wat je bedoelt m.b.t. het quoten, maar denk dat je mij met iemand anders verwart.Ik denk dat ik het niet duidelijk verwoord heb dan, want mijn post was naar aanleiding van jouw OP, maar niet alles was op jou persoonlijk gericht. Sorry dat dat niet duidelijk was.
quote:ambrosia9 schreef op 26 juli 2008 @ 15:17:

[...]

Ik ben het met je eens dat die hele felle opmerkingen aan het begin van het topic niet nodig zijn. Wel lijkt het me handig als er 1 duidelijk topic is waar wat dingetjes/tips in staan voor nieuwe forummers, waar ze dan op gewezen kunnen worden als ze zich aanmelden. Dus bijvoorbeeld: lees eerst een paar dagen mee op topics en kijk of er bijvoorbeeld als eens eerder over je vraag is geschreven. etc.Ik neem de suggestie mee naar de andere angels, dank je. Wat betreft jouw laatste zin, dat zou mooi zijn. Ware het niet dat die zoekfunctie voor geen meter werkt... dat wordt dus scrollen.
Ik wil trouwens wel even zeggen dat ik het enorm waardeer dat Angel4 op dit topic reageert!
quote:Viva Angel4 schreef op 26 juli 2008 @ 16:37:

[...]

Verwed jij je hoofd er maar onder. Ik kap helemaal niks af en vind het ook niet vervelend om discussies over objectiviteit aan te gaan. Dat ik misschien naar jou zin niet snel genoeg reageer nu, kwam omdat ik met een boekje in de zon zat. Inmiddels hoost het buiten en ben ik weer binnen. Goh, da's weer heel iets nieuws........
quote:borodini schreef op 26 juli 2008 @ 15:13:

[...]

Moet je eens proberen te mailen met een angel. Of je krijgt het antwoord dat iedereen krijgt - en we niet mogen neerzetten omdat het prive is - of ze antwoorden gewoon niet.

Beide dingen zijn mij al meerdere malen overkomen.

Dan heb je vast nog niet met mij gemaild.

Ik probeer echt altijd te antwoorden en er geen standaardmails van te maken. Ik kap soms wel een discussie af als er al een paar keer heen en weer gemaild is. Soms moet je concluderen dat je het gewoon niet eens wordt.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 26 juli 2008 @ 16:43:

[...]

Goh, da's weer heel iets nieuws........Voor mij niet hoor. Ik ben al diverse malen de discussie aangegaan met forummers over dit onderwerp. Zowel op het forum als via de mail.
quote:ambrosia9 schreef op 26 juli 2008 @ 15:18:

Ik vind trouwens wel dat de Angels in het algemeen vaker de kant van de nieuweling kiezen dan van de forummers die er al langer komen. Dat is naar mijn idee niet altijd even eerlijk.

Hm. Dat zou kunnen, dat durf ik echt niet te bevestigen of ontkennen. Het is wel zo, denk ik, dat er op dit forum een bepaalde cultuur is van mogen zeggen wat je denkt, ongeacht of het iemand kwetst of niet. Persoonlijk vind ik dat ook wel een van de charmes van dit forum, maar ik zie wel - zowel op het forum als in de mail - dat nieuwe forummers hier toch wel moeite mee hebben. Sommige 'oudgedienden' overigens ook, getuige de reacties op verschillende topics.

Ik vind dat het forum een plek moet zijn waar ook nieuwe mensen zich thuis kunnen voelen. Dat betekent dat vaste forummers inderdaad misschien af en toe het onderspit delven. Maar dan vraag ik me, net als eerder vandaag af, of dat komt doordat nieuwelingen niks kunnen hebben, of doordat 'wij' hier toch snel te ver gaan en te hard zijn in onze reacties.
quote:Viva Angel4 schreef op 26 juli 2008 @ 16:44:

[...]

Voor mij niet hoor. Ik ben al diverse malen de discussie aangegaan met forummers over dit onderwerp. Zowel op het forum als via de mail.

Klopt ik heb jou dat idd vaker zien doen..

Wat Borodini zei klopt ook ik heb die ervaring ook maar ik heb ook idd nooit met jou gemaild dus aan jou ligt het niet.
Ik mag toch hopen dat je begrijpt dat ik alle angels op 1 hoop gooi he? Zal best hoor dat jij de discussie wel aandurft, maar omdat de algehele tendens onder de angels anders is schaar ik jou ook onder die groep. Simpelweg omdat jij (zoals je zelf ook al aangeeft) je schikt naar die groep en hier alleen op persoonlijke titel over schrijft.

En daarbij, zo lang jullie nog nummers hebben en we geen idee hebben welke forummer erachter de angel zit, hou ik jullie niet uit elkaar. En wie zegt me dat jij vandaag niet angel4 bent en volgende week angel2? Ik moet daar maar op vertrouwen en eerlijk gezeg hebben jullie er zelf voor gezorgd dat niet alle forummers dat vertrouwen nog hebben.
Ik kan mij bijna niet voorstellen dan Angel4 volgende week ineens no2 is
quote:Viva Angel4 schreef op 26 juli 2008 @ 16:49:

[...]

Hm. Dat zou kunnen, dat durf ik echt niet te bevestigen of ontkennen. Het is wel zo, denk ik, dat er op dit forum een bepaalde cultuur is van mogen zeggen wat je denkt, ongeacht of het iemand kwetst of niet. Persoonlijk vind ik dat ook wel een van de charmes van dit forum, maar ik zie wel - zowel op het forum als in de mail - dat nieuwe forummers hier toch wel moeite mee hebben. Sommige 'oudgedienden' overigens ook, getuige de reacties op verschillende topics.

Ik vind het juist zo waardevol dat iedereen zijn of haar mening kan neerzetten, daar heb je wat aan. Want jij kan wel een bepaald beeld hebben van de situatie waar je in zit, waarschijnlijk heb je een aantal kanten over het hoofd gezien. Ik heb daar echt al meerdere malen enorm veel aan gehad. En sommige dingen wil je niet horen maar zo zit de wereld in elkaar en je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn.

Ik vind dat het forum een plek moet zijn waar ook nieuwe mensen zich thuis kunnen voelen. Dat betekent dat vaste forummers inderdaad misschien af en toe het onderspit delven. Maar dan vraag ik me, net als eerder vandaag af, of dat komt doordat nieuwelingen niks kunnen hebben, of doordat 'wij' hier toch snel te ver gaan en te hard zijn in onze reacties.Ik denk dat het allebei is. Een nieuweling heeft misschien heel andere verwachtingen van het topic dat hij of zij opent en is dan zwaar teleurgesteld. Hij of zij verwachtte medeleven, in plaats daarvan krijgt hij/zij een andere kijk op de situatie. Wat niet altijd leuk is om te lezen. En ja, sommige mensen reageren heel fel en bot, dat is niet nodig. Maar die mensen heb je ook. Dan vind ik dat je daar ook overheen moet kunnen lezen en uit het topic halen wat je wel kunt gebruiken.
Dat betekent dat vaste forummers inderdaad misschien af en toe het onderspit delven. Maar dan vraag ik me, net als eerder vandaag af, of dat komt doordat nieuwelingen niks kunnen hebben, of doordat 'wij' hier toch snel te ver gaan en te hard zijn in onze reacties.

En ik vraag me af in hoeverre jullie je voorkeur dan wel afkeur jegens bepaalde vaste forummers mee laten wegen. Niet alleen als het over de interactie tussen oud en nieuw gaat hoor, maar ook in het algemeen.
Er zijn dingen voorgevallen waardoor ik minder vertrouwen heb in de Angels en ik blijf er voor pleiten dat het duidelijk wordt wie welke angel is. Het moet niet kunnen dat een Angel ook onder haar andere nick op hetzelfde topic post. Maar dit is eigenlijk een andere discussie, die we ook al heel vaak gevoerd hebben.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 26 juli 2008 @ 14:59:

Gastvrijheid is gastvrijheid, ik maak geen onderscheid tussen nieuwe en oude forummers. Ook al gaat dit topic over nieuwelingen.

De houding van de angels naar oude forummers staat namelijk soms helemaal haaks op wat jij zegt over hoe de oudgedienden zich dienen te gedragen to de nieuwelingen. Vandaar dat ik je post echt raar vind.

Jij zegt dat een situatie zoals met Toon maar 1 keer is voorgekomen, ik waag dat te betwijfelen. Want hoevaak sneren jullie niet naar forummers die het wagen om jullie kritisch te volgen? De sneren die ik van jou of je collega's heb gehad zijn echt niet meer op 1 hand te tellen hoor. En die kreeg ik puur omdat ik nu eenmaal dingen aan de kaak stel. Net zoals bv een FV niet door alle angels objectief benadert wordt. Of Toon. Of Geve.

Tja, dan zijn wij het oneens. Ik durf te zweren dat het dus niet vaker is voorgekomen, in elk geval niet zolang als ik angel ben. En hoevaak ik sneer naar forummers? Ik hoop nooit. Ik zal ook heus wel eens mijn geduld verliezen of niet aardig genoeg zijn. Maar sneren is niet mijn hobby. Bovendien schiet je er ook helemaal niets mee op.

Wat ik persoonlijk wel vervelend vind, is dat wat je ook zegt als angel, je toch niet wordt geloofd door een aantal mensen. Dat maakt het soms moeilijk om dergelijke discussies te voeren. Ik kan zeggen dat het gebeuren rond Antonio een eenmalige uitglijder was omdat ik daarvan overtuigd ben, maar jij gelooft dat niet.

Ik probeer - binnen de afspraken en regels van Viva en het mod.team - altijd zo open en eerlijk mogelijk te zijn. Ik maak vast wel eens beoordelingsfouten, vind het ook niet erg om daar op aangesproken te worden, maar dat stelselmatige alles in twijfel trekken wat de angels zeggen, daar heb ik persoonlijk wel eens moeite mee.
Superstar, ik kan me best voorstellen dat dat wel zo is. Ik kan morgen namelijk ook opeens Ron Brandsteder zijn.

Ambrosia, ook die zogenaamde felle en botte reacties hebben hun nut. Ik ga iig geen uitzondering maken tusen oudgedienden en nieuwelingen. Negen van de tien keer kijk ik niet eens wie de TO is en ik onthoud amper nicks. Weet je nog dat jij zo pissig op mij was omdat jij het idee had dat ik jou steeds moest 'hebben'? Hand op m'n hart, op een vast groepje na weet ik vandaag echt niet meer of ik vorige week met jou in de clinch heb gelegen.

WB de angels; een nummer onthoud ik nog slechter dan een nick. Wat ik wel onthou zijn daden, dus als de angels opeens uit de kast komen dan vind ik dat van zo'n lef getuigen dat ik hun nicks wel zou onthouden.
Jammer nou HPL zit zonder hoofd.

Helaas helaas helaas.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 26 juli 2008 @ 16:51:

Ik mag toch hopen dat je begrijpt dat ik alle angels op 1 hoop gooi he? Zal best hoor dat jij de discussie wel aandurft, maar omdat de algehele tendens onder de angels anders is schaar ik jou ook onder die groep. Simpelweg omdat jij (zoals je zelf ook al aangeeft) je schikt naar die groep en hier alleen op persoonlijke titel over schrijft.

Laf zeg. Tjonge jonge.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 26 juli 2008 @ 16:56:

Dat betekent dat vaste forummers inderdaad misschien af en toe het onderspit delven. Maar dan vraag ik me, net als eerder vandaag af, of dat komt doordat nieuwelingen niks kunnen hebben, of doordat 'wij' hier toch snel te ver gaan en te hard zijn in onze reacties.

En ik vraag me af in hoeverre jullie je voorkeur dan wel afkeur jegens bepaalde vaste forummers mee laten wegen. Niet alleen als het over de interactie tussen oud en nieuw gaat hoor, maar ook in het algemeen.

Ik kan natuurlijk niet garanderen dat het nooit meespeelt, al zou ik dat het liefst wel willen. Ik probeer altijd zo objectief mogelijk naar een discussie te kijken als ik moet ingrijpen. Als ik dat moeilijk vind omdat ik een bepaalde mening (positief, danwel negatief) over iemand heb, dan vraag ik de anderen en de Vivamod(s) om hulp.

Ik probeer als forummer weg te blijven uit discussies waarvan ik denk dat ze uit de hand kunnen gaan lopen. Meestal lukt dat, soms niet. Als ik als forummer wel mee heb gedaan in de discussie, maar er niet volop in betrokken ben en denk dat ik de situatie goed kan beoordelen, dan zal ik dat zelf doen. Als ik te zeer bij het onderwerp betrokken ben, dan vraag ik mijn collega's om advies.

En het gebeurt heus wel dat ik op het ene moment in de clinch lig met een forummer en op het volgende moment het voor die persoon opneem als er een posting ter discussie staat.

Ik wil me heus niet heiliger voordoen dan ik ben, maar ik vind echt dat ik probeer zo eerlijk mogelijk te modereren. En dat zal soms best mislukken. Ik hoop dat het meestal gewoon goedgaat.

Zoals je toen met Antonio hebt gezien, neemt Viva ook gerust beslissingen die tegen acties van de angels indruisen. We worden echt niet per definitie de hand boven het hoofd gehouden en we voeren zelf ook regelmatig discussie over wel of niet ingrijpen, wel of niet partijdigheid, etc.

En tot slot, misschien heb je als forummer ook wel eens gewoon ongelijk.
Ambrosia, ook die zogenaamde felle en botte reacties hebben hun nut. Ik ga iig geen uitzondering maken tusen oudgedienden en nieuwelingen. Negen van de tien keer kijk ik niet eens wie de TO is en ik onthoud amper nicks. Weet je nog dat jij zo pissig op mij was omdat jij het idee had dat ik jou steeds moest 'hebben'? Hand op m'n hart, op een vast groepje na weet ik vandaag echt niet meer of ik vorige week met jou in de clinch heb gelegen.

Mee eens, daar moet eigenlijk ook geen onderscheid tussen zijn. Ik weet nog dat wij ff tegen elkaar ingingen, maar dat was 1 keer. Ik herinner me je daarom wel beter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven