Entertainment alle pijlers

Ik vertrek

01-11-2014 21:09 3045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe afleveringen per 1 november. Wie kijkt ook?
Ik vind hier dingen van.
Ik vond 't eigenlijk allemaal wel meevallen. Zeker nu ik lees dat ze gewoon een slaapzak gekregen heeft.

Charlotte zat op een hippische opleiding, die zijn vrijwel altijd intern. Heb ik ook 2 jaar gedaan maar dan in Nederland.

En wanneer is 't wel een goed moment om te gaan. Vader zat tegen een burn-out aan, ik snap ze eigenlijk wel.

Heel lang geleden wilden mijn ouders emigreren naar Australie, alles was al geregeld, werk, huis, enz. Uiteindelijk niet gegaan omdat mijn zus niet wilden, hebben ze altijd spijt van gehad.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Tja er wordt gewoon gereageerd op wat uitgezonden wordt. Ze laten alleen zien dat er opgehangen wordt en het kind geen slaapzak krijgt. Logisch deze reacties. Dan moet je maar niet meedoen aan zo'n programma, je weet dat er een vertekend beeld kan ontstaan en je weet dat er commentaar kan komen.

Iemand op fb zei dat ze nooit zou boeken bij zulke egoisten. Hierop reageerde Charlotte heel fel en boos. Ook niet nodig, mensen nemen het juist voor haar op. Ik snap best dat ze het voor haar ouders op neemt maar ze moeten ook snappen dat wij niet meer zien dan de uitzending.

Ik blijf overigens bij mijn mening: egoistisch om te gaan terwijl je 16 jarige totaal niet wil en dr vervolgens ook nog in een internaat te proppen waar ze de taal niet spreekt. Had ze ook in Nederland kunnen blijven bij haar broers in het weekend en daar intern een opleiding gaan doen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik vond de vaders van jonge kinderen die emigreerden en die deze kinderen vervolgens bij hun ex-vrouw in Nederland achterlieten vele malen egoïstischer. Daarna met nieuwe vrouw en kinderen van de tweede leg naar het buitenland. Zo raar vind ik dat.
quote:Pientjexxxx schreef op 30 november 2014 @ 15:39:

Ik vond de vaders van jonge kinderen die emigreerden en die deze kinderen vervolgens bij hun ex-vrouw in Nederland achterlieten vele malen egoïstischer. Daarna met nieuwe vrouw en kinderen van de tweede leg naar het buitenland. Zo raar vind ik dat.Ja dat kan ik ook niet zo goed begrijpen.
quote:Gatti schreef op 30 november 2014 @ 14:23:

Ik vond 't eigenlijk allemaal wel meevallen. Zeker nu ik lees dat ze gewoon een slaapzak gekregen heeft.

Charlotte zat op een hippische opleiding, die zijn vrijwel altijd intern. Heb ik ook 2 jaar gedaan maar dan in Nederland.

En wanneer is 't wel een goed moment om te gaan. Vader zat tegen een burn-out aan, ik snap ze eigenlijk wel.

Heel lang geleden wilden mijn ouders emigreren naar Australie, alles was al geregeld, werk, huis, enz. Uiteindelijk niet gegaan omdat mijn zus niet wilden, hebben ze altijd spijt van gehad.Mijn moeder en haar man waren dat ook van plan. Vergevorderde plannen ook. Gelukkig stak mijn vader daar een stokje voor, want die wilde zijn kinderen in de buurt, en als kind heb ik daar in elk geval nooit spijt van gehad.
Ik vind 't wel heel jammer Nummerzoveel, ik had 't graag mee willen maken.

Ik zou nu nog steeds graag weg gaan naar een ander land maar krijg helaas nu mijn partner niet mee.
quote:MadameQetesh schreef op 30 november 2014 @ 14:44:

Tja er wordt gewoon gereageerd op wat uitgezonden wordt. Ze laten alleen zien dat er opgehangen wordt en het kind geen slaapzak krijgt. Logisch deze reacties. Dan moet je maar niet meedoen aan zo'n programma, je weet dat er een vertekend beeld kan ontstaan en je weet dat er commentaar kan komen.

Iemand op fb zei dat ze nooit zou boeken bij zulke egoisten. Hierop reageerde Charlotte heel fel en boos. Ook niet nodig, mensen nemen het juist voor haar op. Ik snap best dat ze het voor haar ouders op neemt maar ze moeten ook snappen dat wij niet meer zien dan de uitzending.

Ik blijf overigens bij mijn mening: egoistisch om te gaan terwijl je 16 jarige totaal niet wil en dr vervolgens ook nog in een internaat te proppen waar ze de taal niet spreekt. Had ze ook in Nederland kunnen blijven bij haar broers in het weekend en daar intern een opleiding gaan doen.Ik vind 't ook wel jammer hoe ze deze aflevering geknipt hebben. Reacties zouden inderdaad een stuk milder zijn als b.v. 't stuk van de slaapzak wel uitgezonden was.
Ja precies. De commentaar stem had iig kunnen zeggen Marcel brengt Charlotte snel een slaapzak.

Of zoiets, dan komt het niet zo bot over.
Toen ik gisteren keek dacht ik; eigenlijk is zo'n internaat tussen andere jongeren voor Charlotte nog de beste oplossing in deze omstandigheden. Ze moet dan de taal wel leren en ze is in ieder geval niet alleen. Sneu vond ik het. Haar ouders vonden het blijkbaar niet belangrijk voor haar om eerst Frans te leren. Pa sprak het ook maar zozo. Dat is sowieso een terugkerend thema. Zitten ze in zo'n dorp en moeten ze in onderhandeling over vergunningen etc. en dan spreken ze geen woord over de grens.
De vrouw houdt van sleur en van luxe. En dan ga je naar Frankrijk en de eerste tijd primitief douche.

Apart dat er vier paarden staan. En je dochter moet maar mee.
quote:mara2 schreef op 01 december 2014 @ 13:31:

Apart dat er vier paarden staan. En je dochter moet maar mee.Wat is er apart aan dat ze 4 paarden hebben? Ze hebben er nu trouwens 7.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
7 paarden al.

Ik vind het net alsof die paarden belangerijk zijn dan hun dochter Charlotte.

Die man vind het niet handig dat ze een vriendje heeft ze wist al twee jaar dat ze naar Frankrijk gingen.

Dus zijn dochter moet haar leven op hold zetten ?

Ik denk dat het de droom van de ouders is. En lijkt wel alsof alles moet wijken.

Burn out gehad en opeens beseffen denk meer aan jezelf. Goed doel maar je hebt ook nog te maken met je kinderen.
Had nog twee jaar gewacht en meisje was 18 geweest. Goed begeleidt achterlaten. Zou voor mij wat prettiger zijn dan nu.
quote:mara2 schreef op 01 december 2014 @ 13:40:

7 paarden al.

Die man vind het niet handig dat ze een vriendje heeft ze wist al twee jaar dat ze naar Frankrijk gingen.

Dus zijn dochter moet haar leven op hold zetten ?

Ik denk dat het de droom van de ouders is. En lijkt wel alsof alles moet wijken.

En nog beter, zijn dochter wist al 2 jaar dat ze er heen gaan dus een verliefdheid moet wijken voor de droom van ouders.

Maar waarom spreekt hij geen/nauwelijks Frans, hij wil daar al 2 jaar heen!
Man en ik hebben ons ook erg verbaasd over dit gezin... Maar we zaten ook te denken: wat is dan wel een goede tijd? Ze was dertien toen ze het 'vakantiehuisje' kochten...

Ben wel blij dat het niet zo raar is als uitgezonden maar zo is het wel geknipt...

Overigens willen wij heel graag naar Canada, maar mijn oudste (15 en 13) twee hebben een andere vader en we willen ze niet zomaar meenemen of achterlaten... Dus gaan we niet ;) voorlopig
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
De dochter doet een hippische opleiding, lijkt mij dat die paarden daar goed bij aansluiten.
Net de aflevering bekeken. Onsympathieke mensen. Die vader over die vriend van dochter: Vriendje...Leuk mannetje...niet handig. En die moeder noemt zich een moederkloek...nou zie het niet. Dochter en paarden zijn heel leuk.
quote:Gatti schreef op 01 december 2014 @ 13:56:

De dochter doet een hippische opleiding, lijkt mij dat die paarden daar goed bij aansluiten.Ze ging leren voor '' paardenfokker'', dus ze zullen wel plannen in die richting hebben.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Glamorama

NIET GOED IK VERTREK NAAIT KANDIDATEN ÉN KIJKERS

Geen groter vermaak dan leedvermaak, zo luidt het motto van vele televisiekijkers. Wekelijks stemmen meer dan een miljoen mensen af op Ik Vertrek om mensen te zien afgaan in den vreemde. Want dat is natuurlijk het mooist: mensen die hun droom uiteen zien spatten in een land waar ze de taal niet spreken, waar ze stuiten op een muur van bureaucratie en op onwil van de kinderen die tegen hun zin zijn meegesleurd in het avontuur. Gisteren was het weer bal. De kijkers gingen helemaal los op Thea en Marcel, die hun dochter Charlotte meenamen naar een boerenschuur in Frankrijk. Daar wilden ze een Chambres d’Hotes beginnen en een camping. Het belangrijkste verhaallijntje ging niet over de strubbelingen met stugge Fransen, maar om de vraag: wat vond Charlotte eigenlijk van de verhuizing? Op Twitter wist iedereen het zeker: die ouders vonden dat kind maar een lastpost, Charlotte werd helemaal kapotgemaakt. Ze was vast een ongelukje geweest van wie nauwelijks werd gehouden. Die ouders waren twee egoïstische kwasten die zonder blikken of blozen riepen dat Charlotte geen prioriteit was. En toen het arme kind zonder slaapzak de bittere kou werd ingestuurd was het helemaal raak. Na de uitzending bleek dat het allemaal net even anders zat. Charlotte meldde dat de uitzending een vertekend beeld gaf van de werkelijkheid en doet de kritiek op haar ouders af als dikke onzin: ‘Al die negatieve reacties, mijn ouders zijn super. Het zijn 45 min die je hebt gezien, dus. Dat zegt niet gelijk hoe ze zijn.’ Plus: ‘Mijn ouders zijn wel in de auto gesprongen om een slaapzak te brengen hoor.’ Met andere woorden: de boel wordt gemanipuleerd om de kijker bewust een negatief beeld te geven van de kandidaten in het programma. Die kandidaten worden dus keihard verneukt in de montage. Levert ongetwijfeld bakken met kijkers op, maar dit kan natuurlijk niet.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Sommige Hollanders gaan zo lekker onvoorbereid verkassen naar een ander land.

Spreek dan minstens de taal. Nee, vele zien we hakkelen bij het plaatsenlijke aannemer of gemeentehuis.

Men is het rustig van het land niet gewend. Het gaat totaal anders, dan ze gewend zijn.

Naar mijn idee ligt de helft hoe je overkomt toch aan jezelf. Als jij de taal beheerst of minsten taallessen hebt gevolgd en je kinderen ook. Dan ben je al een stuk serieuze bezig.

Net als de twee dames met hun viskar. Een had een Spaanse moeder en kende de taal. Geweldig hoe ze dat dan doen. Helaas had een van de dames heinwee. Kan gebeuren.
Het zal best dat ze knippen en plakken in de afleveringen en niet alles laten zien, maar blijf het toch bijzonder vinden. Als je dochter belt dat ze geen slaapzak heeft en geen deken heeft dan zeg je toch direct , ik kom er aan, terwijl je aan de telefoon bent? Ze zullen best de slaapzak gebracht hebben maar wie weet hoe lang het duurde voordat ze dat besloten? En dan in het begin, Charlotte bungelt er maar bij? Nee, ook al zit je tegen burn out aan, dan ga je hier hulp zoeken en niet dochter van 16 meeslepen naar het buitenland zonder dat ze frans spreekt, het naar haar zin heeft in Nederland, een vriendje heeft. Alleen maar ikke ikke ikke.

Kreeg er een naar gevoel van.
quote:HelgaV schreef op 29 november 2014 @ 21:44:

Dan breng je toch zo'n slaapzak! Tsjonge!

Ik heb net uitzendgemist zitten kijken en móét hier even op aanhaken.

Verschrikkelijk die reactie van moeders: "Wat nu?" Hoezo, wat nu? Denk verdorie even mee in oplossingen. Dat ene zinnetje maakte alles duidelijk. Charlotte is 16, wordt meegesleept, moet naar het internaat, maar mag het verder zelf oplossen.

Ja, later bleek dat de ouders wel degelijk gevoel hadden, maar zo misplaatst!

Moeder zei na het telefoongesprek: "Wel erg voor je als moeder om zo'n telefoontje van je dochter te krijgen". Het ging daarbij om háár als moeder, het ging niet om haar dochter.

(misschien is hier al over geschreven, maar 't moet me even van hart alvast)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Ik heb ooit gehoord dat er gemiddeld vijftig uur film is en van die vijftig uren blijven 50 minuten over na het nodige knip- en plakwerk.
verba volant, scripta manent.
Vanavond een emigratie naar Oostenrijk, leuk!
quote:Eindeloos schreef op 06 december 2014 @ 19:04:

Vanavond een emigratie naar Oostenrijk, leuk!Ja heel leuk. Wij willen ook graag naar Oostenrijk dus die afleveringen vind ik het leukst. Vanavond feestje dus we kijken morgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven