Tips tegen kriebelhoest
maandag 1 december 2014 om 14:56
Hallo forummers
Hebben jullie voor mij de gouden tip tegen kriebelhoest? Ik 'leef' al een week op 2-3 uur slaap als ik dat al haal per nacht, word er helemaal gek van. Ben vrijdag naar de dokter geweest, van hem heb ik codeïne tabletjes gekregen. Deze lijken wel wat te werken, maar vannacht was ik wederom om 4 uur nog steeds wakker van het hoesten. Heel m'n stem is ook gewoon weg. Het ergste is nog wel dat ik er zo moe van ben, en ben pas begonnen op een nieuwe stage dus ziek melden is even geen optie. Dus kom maar door met oma's huis tuin en keukenmiddeltjes die ik naast de codeïne kan gebruiken! Alvast bedankt!!
Hebben jullie voor mij de gouden tip tegen kriebelhoest? Ik 'leef' al een week op 2-3 uur slaap als ik dat al haal per nacht, word er helemaal gek van. Ben vrijdag naar de dokter geweest, van hem heb ik codeïne tabletjes gekregen. Deze lijken wel wat te werken, maar vannacht was ik wederom om 4 uur nog steeds wakker van het hoesten. Heel m'n stem is ook gewoon weg. Het ergste is nog wel dat ik er zo moe van ben, en ben pas begonnen op een nieuwe stage dus ziek melden is even geen optie. Dus kom maar door met oma's huis tuin en keukenmiddeltjes die ik naast de codeïne kan gebruiken! Alvast bedankt!!
maandag 1 december 2014 om 15:26
Geen tips, maar hier hetzelfde. Het beste medicijnen tegen hoesten is; niet hoesten. Want hoe meer je hoest, hoe vaker je moet hoesten. Ik ben vorige week drie dagen in huis gebleven. Geen koude lucht inademen, zorgde voor minder hoesten, net als weinig bewegen. Hoest moet slijten zegt mijn dokter altijd.
maandag 1 december 2014 om 15:30
Drop eten (zoet schijnt beter te helpen dan zout),
veel drinken,
stomen (ik gebruik van die inhalatiacapsules van Darpo, zijn behoorlijk heftig),
lang douchen,
kerriesoep,
kauwgum met eucalyptus/munt,
antaflu-snoepjes.
Wat een rottiming, zeg, zo meteen aan het begin van je stage. Dat alleen is al vermoeiend genoeg! Hopelijk voel je je snel weer beter!
veel drinken,
stomen (ik gebruik van die inhalatiacapsules van Darpo, zijn behoorlijk heftig),
lang douchen,
kerriesoep,
kauwgum met eucalyptus/munt,
antaflu-snoepjes.
Wat een rottiming, zeg, zo meteen aan het begin van je stage. Dat alleen is al vermoeiend genoeg! Hopelijk voel je je snel weer beter!
maandag 1 december 2014 om 15:32
Noscapine. Heb het ooit opgezocht in zo'n medicijnenhandboek voor artsen (via t werk beschikbaar) en is/was het eerste wat ze (moeten?) aanraden bij kriebelhoest.
Verkrijgbaar in een heel vies drankje met zogenaamde frambozensmaak, of als tablet, van Roter dacht ik (nee ik heb geen aandelen).
Sterkte/beterschap!
Verkrijgbaar in een heel vies drankje met zogenaamde frambozensmaak, of als tablet, van Roter dacht ik (nee ik heb geen aandelen).
Sterkte/beterschap!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
maandag 1 december 2014 om 15:36
Bedankt voor de tips! Heb net even een potje honing gekocht voor in de thee, omdat m'n keel er rauw van wordt zo. Verzacht wel een beetje.
@sandt ja dat is wel zo dat het moet slijten. Alleen als ik het probeer in te houden krijg ik daarna een drie keer zo erge hoestbui
Ik probeer ook zo min mogelijk naar buiten te gaan idnerdaad!
@streepjessokken dat NOscapine lijkt me wel wat. Weet jij of je dat ook naast codeïne mag gebruiken?
@sandt ja dat is wel zo dat het moet slijten. Alleen als ik het probeer in te houden krijg ik daarna een drie keer zo erge hoestbui
@streepjessokken dat NOscapine lijkt me wel wat. Weet jij of je dat ook naast codeïne mag gebruiken?
maandag 1 december 2014 om 15:38
quote:evangeline_234 schreef op 01 december 2014 @ 15:36:
Bedankt voor de tips! Heb net even een potje honing gekocht voor in de thee, omdat m'n keel er rauw van wordt zo. Verzacht wel een beetje.
Ik probeer ook zo min mogelijk naar buiten te gaan idnerdaad!
@streepjessokken dat NOscapine lijkt me wel wat. Weet jij of je dat ook naast codeïne mag gebruiken?Weet ik zo niet, maar dat moeten ze je bij de apotheek /drogist kunne vertellen. Of googlen
@streepjessokken dat NOscapine lijkt me wel wat. Weet jij of je dat ook naast codeïne mag gebruiken?Weet ik zo niet, maar dat moeten ze je bij de apotheek /drogist kunne vertellen. Of googlen
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
maandag 1 december 2014 om 16:02
maandag 1 december 2014 om 16:21
Heeft de dokter gecontroleerd of het echt een kriebelhoest is of een productieve hoest? Als het een productieve hoest is, is het namelijk niet goed om de hoest te onderdrukken. Dan probeert je lichaam gewoon afvalstoffen kwijt te raken en als dat niet lukt kan het "doorslaan" naar bijv. je longen, met allerlei ontstekingen van dien.
Als het wel degelijk een niet-productieve hoest is, dus een droge of kriebelhoest, dan is verzachten het beste. Honing, dropjes, tijm, het helpt allemaal wel helaas eventjes. Darolan retard capsules werken goed, evenals de codeine tabletjes van de huisarts. Dat zijn de beste oplossingen. En zorgen dat je je keel niet teveel prikkelt met scherp of ander prikkelend voedsel, koolzuurhoudende dranken, etc.
Proberen niet te hoesten klinkt natuurlijk goed, maar werkt voor geen meter als je een productieve hoest hebt. Je lichaam wil de troep kwijt. Dat laat zich echt niet onderdrukken.
Een prikkel laat zich sowieso niet goed onderdrukken.
Buckleys van vroeger hielp echt goed tegen hoest en heesheid. Helaas is het uit de handel. Waarschijnlijk om de vieze smaak.
Toen ik vroeger in de apotheek stond, en ik deze aanraadde, zei men vaak "oh nee, niet die, die is vies".
Dat begreep ik dan niet zo goed.
Wil je iets dat lekker smaakt, of iets dat werkt?
Als het wel degelijk een niet-productieve hoest is, dus een droge of kriebelhoest, dan is verzachten het beste. Honing, dropjes, tijm, het helpt allemaal wel helaas eventjes. Darolan retard capsules werken goed, evenals de codeine tabletjes van de huisarts. Dat zijn de beste oplossingen. En zorgen dat je je keel niet teveel prikkelt met scherp of ander prikkelend voedsel, koolzuurhoudende dranken, etc.
Proberen niet te hoesten klinkt natuurlijk goed, maar werkt voor geen meter als je een productieve hoest hebt. Je lichaam wil de troep kwijt. Dat laat zich echt niet onderdrukken.
Een prikkel laat zich sowieso niet goed onderdrukken.
Buckleys van vroeger hielp echt goed tegen hoest en heesheid. Helaas is het uit de handel. Waarschijnlijk om de vieze smaak.
Toen ik vroeger in de apotheek stond, en ik deze aanraadde, zei men vaak "oh nee, niet die, die is vies".
Dat begreep ik dan niet zo goed.
Wil je iets dat lekker smaakt, of iets dat werkt?
anoniem_6463b566da7f9 wijzigde dit bericht op 01-12-2014 16:24
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
maandag 1 december 2014 om 16:35
Codeinetabletjes gecombineerd met hoestsiroop met codeine (Natterman), dit verzacht en onderdrukt de hoestprikkel. Ik weet niet voor hoelang je de kuur hebt gekregen en hoeveel tabletjes je op een dag slikt. Mijn ervaring is dat je toch wel minstens 2-3 weken dit moet gebruiken om er echt vanaf te zijn.
Honing verzacht de keel.
Honing verzacht de keel.
maandag 1 december 2014 om 16:55