Gezondheid alle pijlers

Hoe slecht is blowen?

03-12-2014 18:26 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel vrienden die elk weekend blowen, zelf doe ik het een keer per maand en dan een heel licht jointje. Gaan mijn hersencellen nu afsterven? Ben ermee begonnen toen ik 16 was en ben nu 18.
quote:Amaqanda schreef op 03 december 2014 @ 19:51:

[...]

Klopt! Je hebt ook nog een drug die crocodile genoemd wordt, als je dat gebruikt ben je binnen een paar jaar dood, dat eet je vlees op. Wordt gemaakt met benzine ofzo geloof ik, heerlijk spul.Omg, net als bath salt. Waarom weten wij dit??
quote:viva-amber schreef op 03 december 2014 @ 19:54:

Ik heb het slechts een x of 4 in mijn leven gebruikt en ik word er niet levenloos van, ik word een bloed irritante giechelkip die alles melig vindt.Dat denk je misschien, maar ik als niet blower, die ook wel eens bij incidenteel blowende mensen gezeten heeft, heb daar toch een andere mening over. Ook al heb je die lachkick, je bent echt levenloos hoor, niet vooruit te branden. Ik heb er nog nooit iemand lekker actief van zien worden. Sloom, saai, lacherig om domme dingen. Dat vind ik behoorlijk levenloos.
quote:Amaqanda schreef op 03 december 2014 @ 19:57:

[...]

Het is ook nog eens zo dat het overgrote deel van de mensen die een psychose heeft gehad, blowde. Blowen is echt gevaarlijker dan mensen denken.Sorry Amaqanda, er is niet bewezen dat er blowen tot een psychose leidt.
quote:StoraHuntur schreef op 03 december 2014 @ 19:59:

[...]

Omg, net als bath salt. Waarom weten wij dit??National geographic, Discovery, het is er allemaal te zien!
quote:Ma_Griffe schreef op 03 december 2014 @ 20:00:

[...]

Sorry Amaqanda, er is niet bewezen dat er blowen tot een psychose leidt.Als je er aanleg voor hebt kan het wel fout gaan. Maar is een klein percentage.

[...]

Sorry Amaqanda, er is niet bewezen dat er blowen tot een psychose leidt.

Het is wel degelijk bewezen dat blowen het risico op een psychose vergroot.

http://www.drugsinfoteam. ... nnabis/cannabis-psychose/

[...]

Sorry Amaqanda, er is niet bewezen dat er blowen tot een psychose leidt.Drugs veroorzaakt geen psychose, maar is zeer zeker wel een bewezen trigger. Feit is dat je vaak niet weet of je gevoelig bent voor psychoses, helemaal als jongere niet. Dat je aanleg hebt, betekent namelijk niet dat het ook gebeurd. Door wiet (of andere drugs) te gebruiken vergroot je de kans dan wel aanzienlijk.
quote:Amaqanda schreef op 03 december 2014 @ 20:01:

[...]

National geographic, Discovery, het is er allemaal te zien!Ohjee dan zou ik ook maar niet meer in de zee zwemmen want voor je het weet komt er een grote boze haai aan
quote:Amaqanda schreef op 03 december 2014 @ 20:04:

[...]

Drugs veroorzaakt geen psychose, maar is zeer zeker wel een bewezen trigger. Feit is dat je vaak niet weet of je gevoelig bent voor psychoses, helemaal als jongere niet. Dat je aanleg hebt, betekent namelijk niet dat het ook gebeurd. Door wiet (of andere drugs) te gebruiken vergroot je de kans dan wel aanzienlijk.Door wiet of bijvoorbeeld cocaine kun je zeker wel in een (tijdelijke) psychose komen.
quote:piepdemuis schreef op 03 december 2014 @ 20:05:

[...]

Ohjee dan zou ik ook maar niet meer in de zee zwemmen want voor je het weet komt er een grote boze haai aan Dat slaat als een lul op een drumstel.

[...]

Drugs veroorzaakt geen psychose, maar is zeer zeker wel een bewezen trigger. Feit is dat je vaak niet weet of je gevoelig bent voor psychoses, helemaal als jongere niet. Dat je aanleg hebt, betekent namelijk niet dat het ook gebeurd. Door wiet (of andere drugs) te gebruiken vergroot je de kans dan wel aanzienlijk.Correct. En voor probleemjongeren is blowen extra aantrekkelijk, terwijl die groep juist extra risico loopt.
quote:Amaqanda schreef op 03 december 2014 @ 20:08:

[...]

Dat slaat als een lul op een drumstel.Uiteraard al ken ik deze uitdrukking niet.

[...]

Drugs veroorzaakt geen psychose, maar is zeer zeker wel een bewezen trigger. Feit is dat je vaak niet weet of je gevoelig bent voor psychoses, helemaal als jongere niet. Dat je aanleg hebt, betekent namelijk niet dat het ook gebeurd. Door wiet (of andere drugs) te gebruiken vergroot je de kans dan wel aanzienlijk.Mee eens, maar als het de wiet niet was geweest was het wel wat anders geweest, een trigger is niet de oorzaak.
quote:piepdemuis schreef op 03 december 2014 @ 20:07:

[...]

Door wiet of bijvoorbeeld cocaine kun je zeker wel in een (tijdelijke) psychose komen.Voor het krijgen van een psychose is aanleg nodig. Iemand die heel veel drugs gebruikt, kan psychotische verschijnselen vertonen, maar dat is dan geen officiële psychose. Als het niet in je genen zit, zal je nooit een psychose krijgen. Als het wel in je genen zit, kan je een psychose krijgen maar het hoeft niet, drugs vergroot die kans natuurlijk aanzienlijk.
quote:Ma_Griffe schreef op 03 december 2014 @ 20:11:

[...]

Mee eens, maar als het de wiet niet was geweest was het wel wat anders geweest, een trigger is niet de oorzaak.Dat hoeft helemaal niet. Je kan prima aanleg hebben voor het krijgen van psychoses en het helemaal niet weten en tot je dood niet weten.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 03 december 2014 @ 20:08:

[...]

Correct. En voor probleemjongeren is blowen extra aantrekkelijk, terwijl die groep juist extra risico loopt.Altijd nog beter dan lijm snuifen of andere troep.
quote:piepdemuis schreef op 03 december 2014 @ 20:11:

[...]

Uiteraard al ken ik deze uitdrukking niet. Als een tang op een varken? Betekent hetzelfde. Google anders even...
quote:piepdemuis schreef op 03 december 2014 @ 20:14:

[...]

Altijd nog beter dan lijm snuifen of andere troep.Ja, je kan beter psychotisch worden van wiet, psychotisch worden van lijm snuiven is zo kinderachtig
quote:piepdemuis schreef op 03 december 2014 @ 20:11:

[...]

Uiteraard al ken ik deze uitdrukking niet.

Verbastering :(

Het ultieme origineel is: het slaat als een lul op een slagroomtaart...echt!
Ik weet eigenlijk niet wat schadelijker is: Alcohol of Wiet. Wel weet ik dat beiden even verslavend werken. Het schijnt 'het scherpe randje' eraf te halen. Zelf heb ik het als puber een paar keer gedaan. Eigenlijk weinig effect. Wat wil je ook als je één joint met zijn allen deelt. Toen ik, na een halve joint, dacht dat mijn brommertje kon vliegen ben ik er direct mee gestopt. Leek me nu niet echt de bedoeling en erg gevaarlijk.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 03 december 2014 @ 20:08:

[...]

Correct. En voor probleemjongeren is blowen extra aantrekkelijk, terwijl die groep juist extra risico loopt.Die lopen een extra risico op alles en jij gelooft ook nog eens dat een joint 20 sigaretten is Beetje uit hetzelfde hout als die andere boerin.
quote:Amaqanda schreef op 03 december 2014 @ 20:16:

[...]

Ja, je kan beter psychotisch worden van wiet, psychotisch worden van lijm snuiven is zo kinderachtig Goed voorbeeld
Weet je waar je ook heul high van kan worden? Muizenkorrels.
Piep, je bent altijd zo lekker inhoudelijk. Wat we geweldige aanwinst voor het forum ben je toch

Je hoeft het niet te geloven hoor, steek er rustig nog een heleboel op.
quote:StoraHuntur schreef op 03 december 2014 @ 20:24:

Weet je waar je ook heul high van kan worden? Muizenkorrels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven