Gezondheid alle pijlers

Nachtelijk zweten

27-07-2008 09:38 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb enorm last van nachtelijk zweten. Of het nu zomer is of winter; ik word drijfnat wakker. Weet iemand of hier iets tegen te doen is? Ik drink niet overdreven veel (eigenlijk te weinig), draag geen pyama o.i.d., de onderlakens en dekbedhoes zijn van katoen en ik heb al verschillende dekbedden geprobeerd. Momenteel heb ik een vier-seizoenen schapenwollen dekbed en ik slaap onder het zomerdeel, maar zelfs dat mag nog niet baten. Mijn vorige matras was gewoon geel van het zweet en sinds we nieuwe matrassen hebben heb ik er een extra overtrekje op liggen welke wasbaar is. Heeft iemand enig idee hoe ik er vanaf kan komen of hoe het kan verminderen??
hoi RHL.

Geen tips helaas, lijkt me er lastig.

Ik wilde je wel een heads up geven, want nachtzweten (en dan niet zo zweten als nu in deze benauwde dagen, maar altijd tot je de lakens letterlijk kan uitwringen) is soms een symptoom van vervelende ziektes. Misschien kun je het eens aan je huisarts vertellen die dan kan kijken of hij dat bij jou in iedergeval kan uitsluiten of aanwijzingen kan vinden dat je verder moet kijken.

Succes ermee, want elke ochtend nat wakker worden lijkt me vervelend.
Mijn zoon heeft hier ook last van ben bij huisarts geweest hebben bloedgeprikt maar hij was kern gezond.

Hij stuurde ons door naar homeopaat dit gaan we dus proberen.

Het is een enorm vervelend probleem.
Ik heb sinds jaar en dag last van nachtelijk zweten maar dat was eerder alleen af en toe.

Nu heb ik sinds ruim een jaar elke morgen een kletsnat bed,

een kletsnat kussen en een shirtje die ik letterlijk uit kan

wringen, klets en klets nat!

Ik heb verschillende dakbedden en dekens geprobeerd maar

zelfs als ik alleen onder een lakentje slaap ben ik drijfnat.

Aangezien ik het afgelopen jaar 2x geopereerd ben aan

(kleinere) vrouwenkwaaltjes, is er dus ook bloed geprikt e.d.

dus volgens mij kan het geen ernstige ziekte zijn.

Maar wat dan wel?

In 2008 kwamen er hier geen tips, misschien weten jullie

huidige lezers nu wel raad?

Oja, ik ben nog eind 30 dus in de (pre-)overgang zal ik nog

niet zijn en diabetes heb ik ook niet.
Is er niemand met tips???
Tja, ik kwam ook met eind 30 in de overgang dus het kan wel.

Verder ventileert een pocketveringsmatras het beste, dat maakt het zweten natuurlijk niet minder maar oudt je bed wel droger. Verder geen tips, sorry. Het is een vervelend probleem.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven