Zwanger en misselijk!

26-07-2008 20:16 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft de ultieme tip tegen misselijkheid? Ik zit pas in de 7e week en kan wel janken als dit nog tien weken gaat duren (net als bij vorige zwangerschap)!
Sterkte zeemeerminnetje, ik denk dat 'de' tip erg welkom is. Ik heb veel gehad aan eierkoeken en hoorde ook verhalen over vanillevla. Uiteindelijk was ik het in bed liggen en misselijk zijn zo beu, dat ik opstond, even kokhalzen (er kwam toch niets) en na 10-15 minuten was het weg.

Groetjes
Het enige dat bij mij hielp was eten, eten, eten. Het laatste waar je soms zin in hebt. Maar constant een klein beetje blijven eten..
och arme jij. Het is vreselijk 17 weken misselijk zijn. Ik zit in de 16e week en het wordt eindelijk minder. Ik heb echt geen tips die zeker helpen. Steeds kleine beetjes eten hielp wel, maar dat was wel een hele opgave. Wat ik wel wegkreeg waren pannenkoeken en zure dingen (yoghurt en jawel, augurken enzo). Veel mueslirepen, crackers, sultana's.

Succes ermee.....

Gember schijnt te helpen, maar bij mij niet. Cola ook, waar je eerst de prik vanaf laat gaan (maar bij mij niet... )
Ik ben 33 weken zwanger en sinds een week of 7 is de misselijkheid terug, hoe vind je die dan?!

Ik probeer elke keer kleine beetjes te eten, niet te vet, vanillevla geprobeerd, maar tot nu toe helpt niets
Bedankt alvast voor de reacties! Ik merk dat steeds weer eten helpt, maar ben bang om te veel kilo's aan te komen. Heeft iemand ervaring met de granules tegen misselijkheid van "puur mama" van VSM.

Helena: Ik heb mijn man vanochtend kant en klare pannenkoeken laten kopen omdat ik er naar snakte! Was heerlijk, maar ik werd al snel weer misselijk

Anan: Balen dat het weer terug is zeg! Dat kan dus ook nog. Sterkte!
,
Net zoals AnAn ben ik zowel aan het begin (eerste 16weken) als aan het end misselijk (laatste 2mnd) geweest. Bij mij hielp aanmaaklimonade (rood, minder zuur) erg goed. Leefde haast op dat spul haha

Als het heel ernstig is, dan kun je via je huisarts ook medicatie krijgen (uiteraard toegestaan tijdens de zwangerschap!).

Sterkte en hopelijk kun je gauw gaan genieten!
Venkelthee schijnt ook te helpen!
Bij mij hielp cola en vla... ik at ook de hele dag door , en werd zelfs s'nachts wakker van de misselijkheid en dan ging ik maar een boterham eten. Resultaat: 30 kilo dr bij.. joepie, en dr kleven er nog steeds ( 3 jaar later) 10 aan mn kont boehoe. Ik snoepte niet, maar at dus wel non-stop en dat zou ik dus nu nooooooit meer doen!

Cola en vla :-)
Geen tips tegen misselijkheid, maar voor de mensen bij wie cola helpt, maar die niet teveel caffeïne willen gebruiken en ook geen light: Albert Heijn heeft een caffeïnevrije variant.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik ben tot week 11 ongeveer errug misselijk geweest... eten, eten en nog eens eten was het enige dat hielp. Maar dat hoeft dus niet veel te zijn! Ik at elke 15-20 min wat ofzo, maar dan kleine dingetjes: een derde banaan, een kwart boterham, een dropje, youghurtgum, crackertje, paar aardbeien, hapjes vla etc. Koop gewoon wat dingen die je makkelijk in kleine porties kan onderverdelen (en poets een keer extra je tanden!)

Ik ben maar 1 kg aangekomen tot mijn 12e week. Mijn metabolisme ging volgens mij gewoon ontzettend veel sneller werken, dan hoef je niet per se aan te komen.

sterkte, het is zooo vervelend!
Iedereen roept hier vanille vla, maar dat raden ze juist aan tegen maagzuur, niet tegen misselijkheid. (maar goed, als het helpt, lekker nemen!)

Ik ben 2 zwangerschappen lang zo'n beetje de hele zwangerschap misselijk geweest. Heb er medicijnen voor gekregen van de verloskundige, maar die hielpen niet. Het enige wat hielp was overgeven en dan een klein beetje eten. (voor zolang het duurde).

Succes! Ik hoop dat je misselijkheid snel weg gaat.
Ja, vla ken ik ook alleen van tegen maagzuur, maar zal het eens proberen. Voel me nu vanmiddag wel redelijk. Vanmorgen was het verschrikkelijk. Ik vind ook alles stinken en alles vies, de kruimels op het aanrecht, een pluisje op de grond. Alles moet schoon! Mijn man is daar niet zo blij mee. Want hij moet meehelpen, ha ha!

Cola heb ik nog nooit geprobeerd dus dat ga ik morgen eens halen, want nu ben ik vooral veel aan het eten. Ben nu al 1.5 kilo aangekomen : (
Frambozen ranja van Karvan cevitam!!! Hielp bij mij echt super goed!!
Och sterkte zeemeerminnetje! Ik heb bij 2e zwangerschap Primperan gekregen omdat ik zo ziek was, van de 8e tot de 16e week, toen ging t beter.. Sterkte meis!

Wat de andere meiden verder ook al zeggen; steeds kleine beetjes eten zodat je maag niet leeg is. Bij mij ook vooral; niet te veel vet eten, werd ik echt ziek van. Augurken hielpen ook, fruit ook. Ik at elk uur wel wat, een perzik, een banaan, een nectarine.. heeft me verlichting gegeven, geen extra kilos.

Sterkte ermee!!
hier in week 18 en nog steeds af en toe overgeven. de aantal keren dat ik misselijk ben is wel afgenomen van de hele dag tot af en toe.

merk wel dat als ik te laat iets eet dat ik echt heel snel misselijk wordt. dus probeer idd heel de dag door te eten. gewoon een klein snoepje, toetje, boterham, appel waar je dan ook zin in hebt.

en als ik echt kokhalsneigingen ga krijgen laat ik het nu gewoon gebeuren. als je het binnen houdt duurt het vaak veel langer.

hier hielpen de 1e weken vooral zure dingen maar voor iedereen is het anders. bij de 2e zwangerschap hielp een dropje het best. (dit is de 3e)

o en voor je aankomangst, bij de 1e 30 kg maar gewoon gegeten. bij de 2e gewoon gegeten en maar 7 kg erbij en tot nu toe bij de 3e dus 3 kg eraf bij 18 weken dus en eet hele dag door.

dus kijk niet te veel naar de kg maar vooral dat je vaker eet. je kunt natuurlijk wel opletten wat je pakt maar gewoon eten hoor. misselijk is ook niet alles.
Dank weer voor alle tips, steeds eten helpt wel. En ik heb besloten om inderdaad niet te veel over de kilo's in te zitten. Dat zei mijn man ook, de schat.
Pepermunt !!

Dat helpt echt als het een misselijkheidsaanval is. Als ik de hele dag door misselijk ben dan werkt het niet. Maar soms ben ik zomaar ineens enorm misselijk, en voel het naar boven komen. Als ik dan een pepermuntje eet dan zakt het.

Ik zit nu in week 10 en hoop niet dat ik dit nog 6 weken heb. Zou me zo graag weer eens een dagje 100% normaal willen voelen.....
Probeer anders eens Travelin reistabletjes (plantaardig en schadevrij tijdens de zwangerschap!)

Die tip kreeg ik destijds.

Koop je gewoon bij het Kruidvat of waar dan ook.

Mij heeft het wel wat geholpen, ik ben ook bijna 4 maanden ziek geweest (nu met ruim 20 weken gaat het goed)

En idd pepermunt kan verlichten.

Afijn het is even zoeken welke van de tips jou helpen maar probeer ze maar.

Sterkte !!
receptje voor Emesafene vragen aan de dokter. dat was het enige wat bij mij nog enigzins hielp. Zonder hield ik helemaal niets binnen.

Neemt niet weg dat ik de eerste 5 maanden voornamelijk op bed heb doorgebracht met dagelijks meerdere keren overgeven. De inspanning van even douchen was al voldoende om weer te staan kotsen. Winkel 200m verderop redde ik niet zonder over m'n nek te gaan.

Verder helaas geen tips. Ja, eentje. Stel je niet teveel in op 'nog maar x weken, dan is het over'. Heb ik ook gedaan, en daardoor viel het alleen maar extra tegen dat het na 16-17 weken nog niet over was (1e zwangerschap was het wel na 16 wk over, dit keer dus pas na 5-6 maanden)
Jeetje Nancy1, als ik jouw verhaal hoor mag ik niet klagen, want ik houd alles tot nu toe binnen! En ik kan nog wat doen al valt dat soms niet mee. Nee, misschien moet ik ook niet teveel verwachten dat het met 16 weken over is. Bij de dag leven dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven