Koningin Fabiola overleden

06-12-2014 16:55 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krachtige vrouw

http://youtu.be/OUDaQTq6S1k

Koningin Fabiola van België overleden

Vrijdag, 5 december 2014, 19:17

Buitenland, Koningshuis

AFP

Koning Boudewijn en koningin Fabiola in 1990 ANP

Koningin Fabiola tijdens een portretsessie in 2002 EPA

Koningin Beatrix op staatsbezoek in België in 2006.

Rechts: Willem-Alexander en Máxima Capital Photos

In België is koningin Fabiola (86) overleden. Ze was de weduwe van koning Boudewijn.

"Hunne Majesteiten de Koning en de Koningin en de Leden van de Koninklijke Familie melden met zeer grote droefheid het overlijden van Hare Majesteit Koningin Fabiola vanavond in het Kasteel Stuyvenberg te Brussel", schrijft het Belgische koningshuis.

Fabiola was de tante van de huidige koning Filip. Na het overlijden van haar echtgenoot in 1993 trok ze zich grotendeels terug uit het publieke leven.

De Belgische koningin Fabiola is vanavond overleden

Video afspelen

01:17

Longontsteking

Fabiola had de laatste jaren gezondheidsproblemen. Ze had de botziekte osteoporose en leed aan zuurstoftekort in haar bloed. In 2009 kreeg ze een zware longontsteking. Daar is ze nooit volledig van hersteld.

Er zijn nog geen mededelingen gedaan over wanneer de uitvaart van Fabiola zal zijn.
LOEP ME MAAR aub.
quote:geve schreef op 06 december 2014 @ 17:20:

So what dat tante Fabiola de pijp uit is. Haar "nuttige" tijd was toch al even geleden, de laatste 20 jaar deed ze niks anders meer dan dotaties incasseren die ze dan via een "fonds" belastingvrij naar Spanje wou doorsluizen. Kwestie van aan te geven waar haar prioriteiten lagen vermoed ik.

Zij en haar ex waren zo katholiek als fijngemalen poppenstront, en gisteren in haar levensoverzicht (wat blijkbaar al klaar stond ) werd nog eens fijntjes opgemerkt dat zij aan de basis lag van het koninklijk veto om de Belgische abortuswet te ondertekenen. Kotsmisselijk word ik ervan, als ik aan die periode terugdenk, het toppunt van koninklijke achterlijkheid in een democratisch gestemde wet!

Zullen we haar missen? NEUUUUUUUUUH!

Helaas is die ganse club van de Belgische koninklijke familie, ook de jongere generaties, een beetje in hetzelfde bedje ziek: oerkatholiek, wereldvreemd en zo soepel in de omgang als een strijkplank. Misschien kunnen we ze op Marktplaats zetten, maar ik vrees dat niemand ze van ons wil overnemen.

Zo, daar is geen woord Spaans bij .

Lucht het op?
quote:missie_m schreef op 06 december 2014 @ 17:24:

Modje, wilt u dit topic sluiten wegens domme beledigingen richting overleden koningin Fabiola van België ?Hoe kan je iemand die dood is nou beledigen? Mens ligt bijna onder de grond, ze is hartstikke dood toch?
Leuke uitdrukking trouwens, 'ze zijn in hetzelfde bedje ziek'. Die hou ik erin.
quote:Lady-Voldemort schreef op 06 december 2014 @ 17:25:

Leuke uitdrukking trouwens, 'ze zijn in hetzelfde bedje ziek'. Die hou ik erin.Ja leuk hé? Vlaams is zo gek nog niet.
Ik vind het vooral erg voor haar kapper.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:netniet schreef op 06 december 2014 @ 17:25:

[...]

Hoe kan je iemand die dood is nou beledigen? Mens ligt bijna onder de grond, ze is hartstikke dood toch?Koekoek
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
quote:DorothyParker schreef op 06 december 2014 @ 17:32:

Ik vind het vooral erg voor haar kapper.
Er werd wel overal gerept over die abortuswet en katholiek bladiebladiebla. Maar mocht zij een vinger in de pap hebben gehad, zouden haar 5 miskramen ook niet iets te maken hebben gehad met haar mening op die abortuswet? Het lijkt mij wel, maar daar hoorde je niemand over.
quote:Lady-Voldemort schreef op 06 december 2014 @ 17:24:

Zo, daar is geen woord Spaans bij .

Lucht het op?Wat maakt het uit! We zullen die club pas kwijt zijn wanneer hier de monarchie wordt afgeschaft, en dat kan pas gebeuren nadat België gesplitst is. Franstalig België is niet zo geneigd om de monarchie af te schaffen: die is niet alleen oerkatholiek maar bovendien unilateraal Franstalig, snappu? Koningen der Belgen? Not in a million years!!!
Ze heeft toch wel haar sporen nagelaten in het Nederlandse nationale erfgoed!

https://www.youtube.com/watch?v=XwGF98AWhfw
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Ik snap je punt héél goed Geve, maar je kan Albert en Paola moeilijk oerkatholiek noemen. Of allicht zijn ze nu 'veranderd'.
quote:missie_m schreef op 06 december 2014 @ 17:24:

Modje, wilt u dit topic sluiten wegens domme beledigingen richting overleden koningin Fabiola van België ?Welke dan?
Ye ken.
Ach ja, ook koningen en koninginnen zijn niet onsterfelijk. Idioot trouwens dat hele generaties in België koning dan wel koningin blijven na opvolging. Tijd voor een Europese republiek.
verba volant, scripta manent.
Wie is de ex van Fabiola? Ze was weduwe van Boudewijn
quote:geve schreef op 06 december 2014 @ 17:20:

So what dat tante Fabiola de pijp uit is. Haar "nuttige" tijd was toch al even geleden, de laatste 20 jaar deed ze niks anders meer dan dotaties incasseren die ze dan via een "fonds" belastingvrij naar Spanje wou doorsluizen. Kwestie van aan te geven waar haar prioriteiten lagen vermoed ik.

Zij en haar ex waren zo katholiek als fijngemalen poppenstront, en gisteren in haar levensoverzicht (wat blijkbaar al klaar stond ) werd nog eens fijntjes opgemerkt dat zij aan de basis lag van het koninklijk veto om de Belgische abortuswet te ondertekenen. Kotsmisselijk word ik ervan, als ik aan die periode terugdenk, het toppunt van koninklijke achterlijkheid in een democratisch gestemde wet!

Zullen we haar missen? NEUUUUUUUUUH!

Helaas is die ganse club van de Belgische koninklijke familie, ook de jongere generaties, een beetje in hetzelfde bedje ziek: oerkatholiek, wereldvreemd en zo soepel in de omgang als een strijkplank. Misschien kunnen we ze op Marktplaats zetten, maar ik vrees dat niemand ze van ons wil overnemen.

Ik heb vandaag een Belg gehoord die eigenlijk dezelfde mening was toegedaan als jij, dus dan zal het wel een reden hebben dat mensen zo denken over haar.

Ik kende haar naam, maar heb geen flauw idee hoe ze was.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op 07 december 2014 @ 00:05:

[...]

Ik heb vandaag een Belg gehoord die eigenlijk dezelfde mening was toegedaan als jij, dus dan zal het wel een reden hebben dat mensen zo denken over haar.

Ik kende haar naam, maar heb geen flauw idee hoe ze was.En je hebt ook veel Belgen die er niet zo over denken. En zo heeft iedereen recht op zijn eigen mening.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.

Ik heb niets tegen Fabiola, ik heb iets tegen de monarchie zoals die momenteel bestaat. Als dat alleen maar het marionnettentheater zou zijn wat institutioneel van hen geëist en verwacht wordt, om het kleurloos bestaan van royalty watchers wat op te vrolijken bijvoorbeeld, dan zou ik er zelfs mijn schouders voor ophalen.

Maar daar blijft het dus niet bij: de verplichte neutraliteit wordt geschonden door religieus geïnspireerde politieke acties zoals de weigering om een wet te ondertekenen of de (succesvolle) inspanningen om een volledig nieuwe abdij te laten oprichten (hoezo, staan er niet genoeg leeg?) in een geklasseerd natuurgebied (Opgrimbie). Dat niet iedereen gelijk wordt geboren (adel versus de rest) is al een anachronisme dat in een democratische rechtsstaat niet te verdedigen valt, maar als het gelijkheidsprincipe voor de wet dan ook nog eens wordt verkracht is dat voor mij meer dan één brug te ver.

Afschaffen die handel, nergens voor nodig!
Er is een mens dood. Een persoon. En dan zulke reacties....
Vond je dat ook toen Bin Laden werd omgelegd, Whopper, of was dat geen persoon?

Over de sommige doden niets dan goed, toch? Daar lijkt het op in topics als dit he. Maar dan doe je aan geschiedenis-vervalsing. Een mens is nu eenmaal niet uitsluitend goed of uitsluitend kwaad en dat (on)evenwicht mag best eens belicht worden.
quote:whopper schreef op 07 december 2014 @ 09:49:

Er is een mens dood. Een persoon. En dan zulke reacties.... Ja maar Whopper dat maakt iemand toch niet meteen tot een heilige. Ik vind de rol die Fabiola heeft gespeeld, met name ingegeven vanuit haar geloof,ook niet fraai. Dat mag best gezegd worden toch.
quote:geve schreef op 07 december 2014 @ 10:11:

Vond je dat ook toen Bin Laden werd omgelegd, Whopper, of was dat geen persoon?

Over de sommige doden niets dan goed, toch? Daar lijkt het op in topics als dit he. Maar dan doe je aan geschiedenis-vervalsing. Een mens is nu eenmaal niet uitsluitend goed of uitsluitend kwaad en dat (on)evenwicht mag best eens belicht worden.Wat een OERdom vergelijk.

Bin Laden was een moordenaar die vele slachtoffers gemaakt heeft.
LOEP ME MAAR aub.

[...]

Ik kende haar naam, maar heb geen flauw idee hoe ze was.Uitgerekend die ene Belg die anti is.
LOEP ME MAAR aub.
quote:rastan schreef op 07 december 2014 @ 10:24:

[...]

Ja maar Whopper dat maakt iemand toch niet meteen tot een heilige. Ik vind de rol die Fabiola heeft gespeeld, met name ingegeven vanuit haar geloof,ook niet fraai. Dat mag best gezegd worden toch.Klets niet zo uit-je-nek. Ze heeft niets gedaan dat als "niet fraai" bestempelt moet worden.
LOEP ME MAAR aub.
Jeetje Missie_m, ontspan eens, mogen anderen niet een andere mening over haar hebben dan jij ofzo?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Nee, natuurlijk maakt dat iemand niet een heilige. Maar het is wel een mens en zeggen dat het mooi is dat ze de pijp uit is vind ik triest. Heilig of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven