Koningin Fabiola overleden

06-12-2014 16:55 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krachtige vrouw

http://youtu.be/OUDaQTq6S1k

Koningin Fabiola van België overleden

Vrijdag, 5 december 2014, 19:17

Buitenland, Koningshuis

AFP

Koning Boudewijn en koningin Fabiola in 1990 ANP

Koningin Fabiola tijdens een portretsessie in 2002 EPA

Koningin Beatrix op staatsbezoek in België in 2006.

Rechts: Willem-Alexander en Máxima Capital Photos

In België is koningin Fabiola (86) overleden. Ze was de weduwe van koning Boudewijn.

"Hunne Majesteiten de Koning en de Koningin en de Leden van de Koninklijke Familie melden met zeer grote droefheid het overlijden van Hare Majesteit Koningin Fabiola vanavond in het Kasteel Stuyvenberg te Brussel", schrijft het Belgische koningshuis.

Fabiola was de tante van de huidige koning Filip. Na het overlijden van haar echtgenoot in 1993 trok ze zich grotendeels terug uit het publieke leven.

De Belgische koningin Fabiola is vanavond overleden

Video afspelen

01:17

Longontsteking

Fabiola had de laatste jaren gezondheidsproblemen. Ze had de botziekte osteoporose en leed aan zuurstoftekort in haar bloed. In 2009 kreeg ze een zware longontsteking. Daar is ze nooit volledig van hersteld.

Er zijn nog geen mededelingen gedaan over wanneer de uitvaart van Fabiola zal zijn.
LOEP ME MAAR aub.
quote:geve schreef op 07 december 2014 @ 10:11:

Vond je dat ook toen Bin Laden werd omgelegd, Whopper, of was dat geen persoon?

Over de sommige doden niets dan goed, toch? Daar lijkt het op in topics als dit he. Maar dan doe je aan geschiedenis-vervalsing. Een mens is nu eenmaal niet uitsluitend goed of uitsluitend kwaad en dat (on)evenwicht mag best eens belicht worden.Wat denk je zelf? Denk toch eens na joh.
quote:Miss.Innuendo schreef op 07 december 2014 @ 10:34:

Jeetje Missie_m, ontspan eens, mogen anderen niet een andere mening over haar hebben dan jij ofzo?Er is een verschil tussen 'een mening hebben' en 'een valse beschuldiging' maken. Zij heeft mijns inziens niets gedaan dat vanuit haar geloof als 'niet fraai' omschreven moet worden. Al zou ze de hele dag weesgegroetjes bidden en daarom geen afwas kunnen doen.

LOEP ME MAAR aub.
quote:geve schreef op 06 december 2014 @ 17:20:

So what dat tante Fabiola de pijp uit is. Haar "nuttige" tijd was toch al even geleden, de laatste 20 jaar deed ze niks anders meer dan dotaties incasseren die ze dan via een "fonds" belastingvrij naar Spanje wou doorsluizen. Kwestie van aan te geven waar haar prioriteiten lagen vermoed ik.

Zij en haar ex waren zo katholiek als fijngemalen poppenstront, en gisteren in haar levensoverzicht (wat blijkbaar al klaar stond ) werd nog eens fijntjes opgemerkt dat zij aan de basis lag van het koninklijk veto om de Belgische abortuswet te ondertekenen. Kotsmisselijk word ik ervan, als ik aan die periode terugdenk, het toppunt van koninklijke achterlijkheid in een democratisch gestemde wet!

Zullen we haar missen? NEUUUUUUUUUH!

Helaas is die ganse club van de Belgische koninklijke familie, ook de jongere generaties, een beetje in hetzelfde bedje ziek: oerkatholiek, wereldvreemd en zo soepel in de omgang als een strijkplank. Misschien kunnen we ze op Marktplaats zetten, maar ik vrees dat niemand ze van ons wil overnemen. Maar koning Boudewijn is één dag afgetreden zodat de abortuswet er door kon komen. Hij deed dit omdat hij niet zijn handtekening kon zetten onder iets waar hij moeite mee had. Die koning handelde vanuit zijn hart. Dat hij die dag aftrad deed hij niet voor zichzelf of voor zijn vrouw, maar voor het volk. Ik zeg "wat een geweldig man".

De rest van je posting vind ik uitpuilen van grofheden.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 07 december 2014 @ 10:38:

[...]

Er is een verschil tussen 'een mening hebben' en 'een valse beschuldiging' maken. Zij heeft mijns inziens niets gedaan dat vanuit haar geloof als 'niet fraai' omschreven moet worden. Al zou ze de hele dag weesgegroetjes bidden en daarom geen afwas kunnen doen.

Lees even terug. Je brandt iedere posting af, of het nou een mening of een valse beschuldiging is.

Blijkbaar wil je hier alleen maar reacties van mensen die het met je eens zijn.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Missie_M als je zo hysterisch reageert op ieder die een andere mening toegedaan is dan jij is dit forum misschien niet het juiste platform voor je.

Behalve vanwege het schrijven van sprookjes is Fabiola ook bekend geworden vanwege het onderhouden van banden met Franco (tot diens dood), het feit dat haar echtgenoot het vertikte de abortuswet in Belgie te ratificeren kwam ook uit haar koker, en het is ook niet zo netjes om publiek geld zo in een privé stichting te stallen dat daar niemand meer bij kan. Allemaal feiten. En nee, die verdienen geen schoonheidsprijs. Ook niet nu ze overleden is.
quote:whopper schreef op 07 december 2014 @ 10:36:

Nee, natuurlijk maakt dat iemand niet een heilige. Maar het is wel een mens en zeggen dat het mooi is dat ze de pijp uit is vind ik triest. Heilig of niet.Dat ben ik met je eens. Maar je hoeft het ook niet "heul erg" te vinden toch?!
quote:rastan schreef op 07 december 2014 @ 10:40:

Missie_M als je zo hysterisch reageert op ieder die een andere mening toegedaan is dan jij is dit forum misschien niet het juiste platform voor je.

Behalve vanwege het schrijven van sprookjes is Fabiola ook bekend geworden vanwege het onderhouden van banden met Franco (tot diens dood), het feit dat haar echtgenoot het vertikte de abortuswet in Belgie te ratificeren kwam ook uit haar koker, en het is ook niet zo netjes om publiek geld zo in een privé stichting te stallen dat daar niemand meer bij kan. Allemaal feiten. En nee, die verdienen geen schoonheidsprijs. Ook niet nu ze overleden is.

Precies.

En ik kan me dus voorstellen dat veel Belgen (en blijkbaar ook niet-Belgen) geen fan van haar waren.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:geve schreef op 06 december 2014 @ 17:36:

[...]

Wat maakt het uit! We zullen die club pas kwijt zijn wanneer hier de monarchie wordt afgeschaft, en dat kan pas gebeuren nadat België gesplitst is. Franstalig België is niet zo geneigd om de monarchie af te schaffen: die is niet alleen oerkatholiek maar bovendien unilateraal Franstalig, snappu? Koningen der Belgen? Not in a million years!!!De Monarchie afschaffen? En dan? Hoelang zat België zonder regering? Je mag blij zijn met Di Rupo, maar hoelang nog? De regering is vaak gevallen terwijl het koningshuis overeind bleef.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 07 december 2014 @ 10:43:

[...]

De Monarchie afschaffen? En dan? Hoelang zat België zonder regering? Je mag blij zijn met Di Rupo, maar hoelang nog? De regering is vaak gevallen terwijl het koningshuis overeind bleef.

Di Rupo is al een tijdje geen premier van Belgie meer...........Rechts heeft succesvol de macht gegrepen en dat is meteen te merken, grote sociale onrust wegens draconische bezuinigingsmaatregelen die op de laagstbetaalden wordt afgewenteld met als gevolg stakingen.

Een week nationale rouw voor een overleden ex-koningin. Gelukkig zijn wij in Nederland nuchterder.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Ik moest vooral lachen toen op de Vlaamse televisie werd gerept van een "zeer eenvoudig levende koningin Fabiola die veel voor de armen deed". Zag je haar op een met zijde bekleedde bank zitten in haar koninklijke vertrek met een Chanel mantelpak aan en behangen met juwelen.

Ze slettebakte niet Europa door zoals Albert en Paola die er ritsen minnaars en minnaressen op nahielden en zich niet bekreunden om hun kinderen maar Laurent van België noemde Fabiola niet voor niets "de heks van Lanaken". Dus erg gezellig ging het er niet aan toe, daar in huize Fabiola.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
quote:rastan schreef op 07 december 2014 @ 10:41:

[...]

Dat ben ik met je eens. Maar je hoeft het ook niet "heul erg" te vinden toch?!Nee hoor, je hoeft niets van mij. Ik vind het alleen erg dat er zo gereageerd wordt op het overlijden van iemand. Je hebt het over een mens. Die volgens mij geen hele volksstammen heeft uitgeroeid dus niet vergelijkbaar is met Bin Laden. Maar je doet maar hoor. Als ik er maar het mijne van mag vinden?
quote:whopper schreef op 07 december 2014 @ 14:23:

[...]

Nee hoor, je hoeft niets van mij. Ik vind het alleen erg dat er zo gereageerd wordt op het overlijden van iemand. Je hebt het over een mens. Die volgens mij geen hele volksstammen heeft uitgeroeid dus niet vergelijkbaar is met Bin Laden. Maar je doet maar hoor. Als ik er maar het mijne van mag vinden?Uhm. Even ter verduidelijking, die vergelijking kwam niet bij mij vandaan en vind ik ook niet kloppen.
quote:rastan schreef op 07 december 2014 @ 14:29:

[...]

Uhm. Even ter verduidelijking, die vergelijking kwam niet bij mij vandaan en vind ik ook niet kloppen.

Mooi.

Dan snap je hoop ik ook mijn punt en hoeven we er verder geen woorden over vuil te maken.
Di Rupo was tot 11 oktober jl. premier.
verba volant, scripta manent.
Even ter informatie: ik vergelijk Fabiola niet met Bin Laden. Wat ik beweer is dat in élk mens goed en slecht zit en dat ook bij een in memoriam er aandacht mag zijn voor die "andere" kant. De vraag aan Whopper of die in staat is Bin Laden als mens te beschouwen blijft onbeantwoord, wat alleen betekent dat (Westerse) indoctrinatie werkt, niets meer en niets minder.
quote:whopper schreef op 07 december 2014 @ 14:44:

[...]

Mooi.

Dan snap je hoop ik ook mijn punt en hoeven we er verder geen woorden over vuil te maken.Yup. En nope
Missie, wil ik toch nog even gezegd hebben dat ik het ronduit kinderachtig vind dat je bij de Mods blijft zeuren om verwijdering van dit topic. Ik begrijp dat de toon van sommigen wat extreem is, zou niet allemaal mijn keuze zijn het zo te brengen, maar ik zie je nergens inhoudelijk reageren over de feiten waarover ik (en anderen) spreken als het om Fabiola gaat. Je roept alleen maar 'nietes' en rent naar de juf. Dat siert je niet.
quote:rastan schreef op 07 december 2014 @ 19:34:

Missie, wil ik toch nog even gezegd hebben dat ik het ronduit kinderachtig vind dat je bij de Mods blijft zeuren om verwijdering van dit topic. Ik begrijp dat de toon van sommigen wat extreem is, zou niet allemaal mijn keuze zijn het zo te brengen, maar ik zie je nergens inhoudelijk reageren over de feiten waarover ik (en anderen) spreken als het om Fabiola gaat. Je roept alleen maar 'nietes' en rent naar de juf. Dat siert je niet.Zo wat zijn we in eens "gevoelig".

Als ik de woorden van "bijvoorbeeld" Geve had geschreven achter een of andere bekende artiest of forumster, ...of over zwarte Piet....dan had niemand jou hoeven uit te leggen dat het "not-done" is om een overledenen zo'n trap na te geven, Dus waarom zou ik in deze inhoudelijk uitleg moeten geven waarom ik het grof vind wat er geschreven word?
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven