Napraattopic 12

07-12-2014 09:18 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:

- Bans bespreken http://forum.viva.nl/forum/overig/banto ... s/235701//

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

NB Graag aandacht voor deze toevoeging van de Community Manager gedateerd 02-12-2014

ModeratorViva in "Moderator Mededelingen"

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ik lees Bente nog geen twee jaar, maar slechts twee topics.

En ik vind het juist wel oké dat Bente schreef als ze geraakt was en iets weg wilde halen. Meestal kreeg ze dan nl juist de (vrij vertaald) " je vat het fout op en reageert overtrokken" reacties. Die feedback gun ik ieder overgevoelig type. Met een door-Anorexia-foute-interpreteerknop of gewoon overgevoelig.

En redderscomplex? Iemand iets beters gunnen, hopen dat Bente meer in behandeling ging. Maar degenen die vaak schreven zijn in mijn ogen geen domme naïeve mutsjes hoor.

Met iemand in gesprek zijn is iets anders dan iemand behandelen of redden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Nou, even iets luchtigs tussendoor dan maar?

Roze kerstboom ofzo?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
En ja ik vind dat Viva ook een forumster eraf mag gooien als diegene zich al 2 jaar hier uitspreekt over het meerdere malen in het ziekenhuis belanden wegens een meppende tampeloeris als partner. Die ondanks dat iedereen hier gilt GA BIJ HEM WEG niets maar dan ook niets onderneemt zelf om de situatie te veranderen. Die telkens zegt Weggaan is geen optie...

Maar die dan vervolgens wel op beauty gaat vragen naar tips om de blauwe plekken te maskeren, op de psyche pijler gaat vragen 'ben ik raar en hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn man mijn opmerkingen niet meer ziet als iets om over uit zijn tent te gaan' en meer van zulks.
Maar goed, met het bijlezen dacht ik even dat ik iets gemist had, dat Bente geband was ofzo.

Maar ik begrijp dat haar topic nog steeds offline en ter beoordeling bij de mods ligt.

Ik hoop voor Bente dat het terugkomt, maar ook dat ze iets gaat doen met de adviezen en niet in het cirkeltje blijft ronddraaien waar ze nu al maanden (en wellicht al jaren) in zit.
Mijn angst is dat als het terugkomt ze het weer gaat aangrijpen als zijnde een ding om zichzelf slecht over te voelen. Zag haar in mod topic al posten 'wat heb ik nu weer gedaan' dus ik vrees dat het echt geen ene donder uitmaakt wat we hier met zijn allen tegen haar roepen.
quote:ThunderassMan schreef op 07 december 2014 @ 19:28:

[...]

Leuk!

Goh, jammer dat Frizz zowat de enige is die haar Ava niet wil veranderen.

Bente heeft niet voor niks een ban gekregen op Eten en Lijf&Lijn, en het kan bijna niet anders dan dat dat was omdat de mods niet willen dat ze op deze manier over haar eetstoornis schrijft. En nu heeft ze dat op Psyche toch weer gedaan. Tja, en dan houdt het op lijkt me. Kun je het mee eens zijn of niet (zelf vind ik voor beide standpunten wat te zeggen), maar uiteindelijk is afspraak afspraak denk ik dan.

En Bente heeft vaak genoeg, ook van mij, het voorstel gekregen om gewoon mee te gaan forummen, maar dat wil ze blijkbaar niet.
quote:StoraHuntur schreef op 07 december 2014 @ 20:46:

[...]

Doe je mee, doe je mee?

Ik wil wel, maar ik weet niet hoe. Bij deze heb ik trouwens ook niet zoveel plek, dan zou ik even een andere moeten zoeken. *Gaat op zoek*

quote:elfje12 schreef op 07 december 2014 @ 20:47:

Haha ik kwam er ook pas laat achter, Dystania. Was het hele weekend niet thuis geweest. Je bent dus niet de enige Oh pfieuw.
quote:GrumpyCat1983 schreef op 07 december 2014 @ 21:08:

Mijn angst is dat als het terugkomt ze het weer gaat aangrijpen als zijnde een ding om zichzelf slecht over te voelen. Zag haar in mod topic al posten 'wat heb ik nu weer gedaan' dus ik vrees dat het echt geen ene donder uitmaakt wat we hier met zijn allen tegen haar roepen.Het maakt ook geen ene donder uit, behalve aandacht en mss een luisterend oor. Ze gaat echt niet serieus met haar behandeling aan de slag, omdat het hier gezegd wordt.
quote:GrumpyCat1983 schreef op 07 december 2014 @ 21:05:

En ja ik vind dat Viva ook een forumster eraf mag gooien als diegene zich al 2 jaar hier uitspreekt over het meerdere malen in het ziekenhuis belanden wegens een meppende tampeloeris als partner. Die ondanks dat iedereen hier gilt GA BIJ HEM WEG niets maar dan ook niets onderneemt zelf om de situatie te veranderen. Die telkens zegt Weggaan is geen optie...

Maar die dan vervolgens wel op beauty gaat vragen naar tips om de blauwe plekken te maskeren, op de psyche pijler gaat vragen 'ben ik raar en hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn man mijn opmerkingen niet meer ziet als iets om over uit zijn tent te gaan' en meer van zulks.Anorexia kan ook heel lang duren voordat het echt fataal wordt. Een tante van mij kreeg in haar puberjaren anorexia. Ik praat nu over begin jaren 60. Ze overleed toen ze 52 jaar was, wel aan de gevolgen van anorexia. Zolang kan het dus duren. Ik heb haar overigens niet goed gekend, ken de verhalen. Eén keer heb ik haar gezien, en dat was in een slechte periode. En ik moet bij deze discussie wel aan haar denken.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
MissI, gemist!
quote:Istar_ schreef op 07 december 2014 @ 21:10:

[...]

Het maakt ook geen ene donder uit, behalve aandacht en mss een luisterend oor. Ze gaat echt niet serieus met haar behandeling aan de slag, omdat het hier gezegd wordt.100% eens.
Ja, boooooooooohooooooooooooom!!!!

Ik ga 'm zo ook wel weer weghalen, dus doe(T) maar niet quoten

Ik vind 'm wel goed gelukt eigenlijk.

't Is een nepperT met de lichtjes erin, alleen doen de lichtjes het niet overal meer.

Volgens jaar dus een investering doen in een nieuwe boom

(ik was altijd fel tegen nepbomen, maar die maken ze tegenwoordig écht wel heel mooi)

*poef*
quote:StoraHuntur schreef op 07 december 2014 @ 21:12:

MissI, gemist!

Nee hoor

Ik riep het alleen even omdat het zo'n serieuze discussie is, al 7 pagina's lang
Mooi MissI! Heul schattig dat roze, helemaal niet zuurstokachtig zo!
Ik heb ook een nepperd. Hier verkopen ze alleen van die zielepietjes met 3 takken maar wel voor de hoofdprijs.
Ik vind het een stylische boom. Dan is mijn boom toch echt heel anders
quote:StoraHuntur schreef op 07 december 2014 @ 21:15:

Mooi MissI! Heul schattig dat roze, helemaal niet zuurstokachtig zo!

Nee he?

Zelfs Man gaf weifelend toe dat het eigenlijk best wel geinig was
Mooi MissI!
quote:Miss.Innuendo schreef op 07 december 2014 @ 21:15:

[...]

Ik riep het alleen even omdat het zo'n serieuze discussie is, al 7 pagina's lang Ik kwam ook al een paar keer kijken of het inmiddels weer gezellig is.. nope.
Mooie boom MissI!
Ik vind zo af en toe een discussie juist wel leuk.
Ik heb al jaren een neppert. Noem me een weekdier hoor, maar het idee van zo'n boompje dat daar een paar jaar dapper staat te groeien en dan wordt omgezaagd en na oud en nieuw als dank in de fik wordt gestoken staat me echt verschrikkelijk tegen. En bomen met kluit hebben het bij mij ook nooit overleefd, want ik heb bruine vingers. Zelfs cactussen verdorren nog bij mij thuis.
quote:Istar_ schreef op 07 december 2014 @ 21:16:

Ik vind het een stylische boom. Dan is mijn boom toch echt heel anders Ik heb ooit in een ver ver verleden als volunteer op een kibboets gezeten. Hadden we buiten een boompje gekapt en er van ellende maar tampons in gehangen (ongebruikt hoor, dat nog wel). Zoiets?
Ik sluit me helemaal aan bij Thordis en Istar betreft de Bente discussie. Lekker makkelijk, maar het is al zo goed verwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven