Napraattopic 12

07-12-2014 09:18 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:

- Bans bespreken http://forum.viva.nl/forum/overig/banto ... s/235701//

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

NB Graag aandacht voor deze toevoeging van de Community Manager gedateerd 02-12-2014

ModeratorViva in "Moderator Mededelingen"

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Bieb2.0 schreef op 07 december 2014 @ 21:18:

[...]

Ik kwam ook al een paar keer kijken of het inmiddels weer gezellig is.. nope.Het was toch helemaal niet ongezellig? Ik heb dan niet erg meegedaan aan de discussie (omdat ik niet echt een uitgesproken mening heb in deze) maar ik vond het er erg beschaafd aan toe gaan. En alleen maar offtopic kletsen gaat toch ook vervelen.
quote:StoraHuntur schreef op 07 december 2014 @ 21:20:

[...]

Ik heb ooit in een ver ver verleden als volunteer op een kibboets gezeten. Hadden we buiten een boompje gekapt en er van ellende maar tampons in gehangen (ongebruikt hoor, dat nog wel). Zoiets?

Nee Gekleurde lampjes, gekleurde ballen, allerlei poppetjes en figuurtjes, kerkjes, engeltjes enz.

LV, bomen met kluit zijn helemaal niet gemaakt om te overleven. Ze hebben te weinig wortel.
quote:Istar_ schreef op 07 december 2014 @ 21:22:

[...]

LV, bomen met kluit zijn helemaal niet gemaakt om te overleven. Ze hebben te weinig wortel.Ik ken toch echt mensen die het voor elkaar hebben gekregen. Maar ik niet, dus .
quote:Lady-Voldemort schreef op 07 december 2014 @ 21:22:

[...]

Het was toch helemaal niet ongezellig? Ik heb dan niet erg meegedaan aan de discussie (omdat ik niet echt een uitgesproken mening heb in deze) maar ik vond het er erg beschaafd aan toe gaan. En alleen maar offtopic kletsen gaat toch ook vervelen.

Heeft ook niks met wel of niet beschaafd te maken wat mij betreft. Ik vind het onderwerp niet interessant en het ging mij te lang door.

Een saai boek leg ik ook weg
quote:StoraHuntur schreef op 07 december 2014 @ 21:20:

[...]

Ik heb ooit in een ver ver verleden als volunteer op een kibboets gezeten. Hadden we buiten een boompje gekapt en er van ellende maar tampons in gehangen (ongebruikt hoor, dat nog wel). Zoiets?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Lady-Voldemort schreef op 07 december 2014 @ 21:23:

[...]

Ik ken toch echt mensen die het voor elkaar hebben gekregen. Maar ik niet, dus .Dat is dan echt meer geluk dan wijsheid. Of ze gaan met een goede storm om.
quote:Istar_ schreef op 07 december 2014 @ 21:22:

[...]

Nee Gekleurde lampjes, gekleurde ballen, allerlei poppetjes en figuurtjes, kerkjes, engeltjes enz.O, een verzamelboom! Die zijn ook leuk.
Ik heb ook mijn ava aangepast, die van jullie zien er ook allemaal zo lekker kerstig uit.

MissI, mooie boom. Zeker geen zuurstok met de roze versiering.

Bieb, hoe smaakte het ijs?
quote:cochise schreef op 07 december 2014 @ 19:50:

Jou staat ook alles Enn. Vind je elfenoortjes erg lief ook.

Jah.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:StoraHuntur schreef op 07 december 2014 @ 21:28:

[...]

O, een verzamelboom! Die zijn ook leuk.Ja! Nooit bedacht om em zo te omschrijven, vind het wel leuk
quote:MrsEinstein schreef op 07 december 2014 @ 21:28:

Ik heb ook mijn ava aangepast, die van jullie zien er ook allemaal zo lekker kerstig uit.

Hij is leuk, SantaEinstein!
Volgens mij hebben wij dezelfde kast in de woonkamer, MissI. Smaakvol interieur
Wat zien jullie ava's er mooi uit! Kom al helemaal in de kerstsfeer.

Miss.I mooie boom!
quote:Lady-Voldemort schreef op 07 december 2014 @ 21:09:

Bente heeft niet voor niks een ban gekregen op Eten en Lijf&Lijn, en het kan bijna niet anders dan dat dat was omdat de mods niet willen dat ze op deze manier over haar eetstoornis schrijft. En nu heeft ze dat op Psyche toch weer gedaan. Tja, en dan houdt het op lijkt me. Kun je het mee eens zijn of niet (zelf vind ik voor beide standpunten wat te zeggen), maar uiteindelijk is afspraak afspraak denk ik dan.

En Bente heeft vaak genoeg, ook van mij, het voorstel gekregen om gewoon mee te gaan forummen, maar dat wil ze blijkbaar niet.Plus 1. Behalve dan dat ik wel n uitgesproken mening heb ;)
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:MrsEinstein schreef op 07 december 2014 @ 21:28:

MissI, mooie boom. Zeker geen zuurstok met de roze versiering.

Bieb, hoe smaakte het ijs?Hahaha, jouw avatar is leuk!
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
O, het mag alleen maar nergens over gaan zie ik. En dát verbaast mij dan weer niet 😄
quote:Amaqanda schreef op 07 december 2014 @ 19:46:

Ik vind het een beetje raar dat het hebben van kanker vergeleken wordt met de situatie van Benthe.. Ik vind dat 2 totaal verschillende dingen.

Ook kanker is niet altijd hetzelfde. Als je kanker hebt en een zeer kleine kans om beter te worden, snap ik best dat je geen zin hebt in chemo en bestraling. Dat vind ik dan geen zelfmoord inderdaad.

Maar in het geval van een eetstoornis of bijvoorbeeld drugsgebruik, wat ziektes/verslavingen zijn waar je, als je echt echt wil, in principe 100% overlevingskans hebt als je je laat behandelen, maar je kiest bewust om je niet te laten behandelen, dan vind ik dat zeker wel een vorm van langzaam zelfmoord plegen...

Ik denk dat iedere kankerpatiënt waar je tegen zegt: 'laat je behandelen en ik garandeer je dat je blijft leven', zich laat behandelen.

Dan begrijp je niet hoe psychische stoornissen en psychiatrische ziekten gedachten kunnen beïnvloeden als je het niet vergelijkbaar vindt met kanker. Mensen met deze ziektebeelden hebben veel minder eigen keuze of 'vrije wil' dan het lijkt voor een buitenstaander. Bij beiden ziektes heb je geen keuze of je het wel krijgt of niet krijgt. Bij kankerpatiënten is het denkvermogen vaak niet aangetast bij ziekte en kunnen daardoor bewuste keuzes maken voor behandelen, niet behandelen. Maar of een behandeling aanslaat daarop heeft een kankerpatiënt totaal geen invloed.

Bij mensen met psychische stoornissen of psychiatrische ziektes is het niet zo dat hulp zoeken ook leidt tot het gewenste resultaat, genezing. De kans op genezing is met de beste hulp echt geen 100% en daarop heeft de patiënt ook veel minder invloed dan je in de eerste instantie zou denken. Neem bijvoorbeeld de klinische depressie, ongeveer een derde kan hiervan genezen door psychotherpie al dan niet in combinatie van medicatie. Een derde reageert goed op medicatie, maar er is een grote groep waarbij noch therapie noch medicatie symptomen verlicht. Die mensen blijven dus depressief en die hebben dus echt geen invloed op het verloop van hun ziektebeeld, net zo weinig als een kankerpatiënt en depressie doodt mensen evengoed, net zoals anorexia dat doet en kanker dat doet.

Als je denkt dat er een verschil is tussen psychische stoornissen en psychiatrische ziektes enerzijds en bijvoorbeeld kanker anderzijds dan begrijp je mijn inziens te weinig van de eerste categorie. Je maakt zelf je gedachten niet, dat doen je hersenen. Het is immens ingewikkelder dan keuzes maken, 'vrije wil', etc.

En het is al helemaal niet alsof we naar een langzame zelfmoord te kijken, wat Bente betreft. Dit is gewoon wat anorexia is, wat het met iemand doet, dit is het brein waarmee Bente mee te dealen heeft. Je kan niet tot 'haar' doordringen, je praat tegen haar ziekte.

Ik kan het echt niet duidelijker uitleggen. Maat ziekte is ziekte en Bente verdiend net zoveel hugs en bloemetjes als Lama. Ze vecht net zo hard en of ze de strijd kan winnen is helemaal niet 100% aan haar. Het is niet een kwestie van hulp zoeken, hulp krijgen en beter worden. Was het maar zo simpel.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Mooi verwoord MrsS.
Even kijken of ik het ook kan.
Huts!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 07 december 2014 @ 21:36:

[...]

Dan begrijp je niet hoe psychische stoornissen en psychiatrische ziekten gedachten kunnen beïnvloeden als je het niet vergelijkbaar vindt met kanker. Mensen met deze ziektebeelden hebben veel minder eigen keuze of 'vrije wil' dan het lijkt voor een buitenstaander. Bij beiden ziektes heb je geen keuze of je het wel krijgt of niet krijgt. Bij kankerpatiënten is het denkvermogen vaak niet aangetast bij ziekte en kunnen daardoor bewuste keuzes maken voor behandelen, niet behandelen. Maar of een behandeling aanslaat daarop heeft een kankerpatiënt totaal geen invloed.

Bij mensen met psychische stoornissen of psychiatrische ziektes is het niet zo dat hulp zoeken ook leidt tot het gewenste resultaat, genezing. De kans op genezing is met de beste hulp echt geen 100% en daarop heeft de patiënt ook veel minder invloed dan je in de eerste instantie zou denken. Neem bijvoorbeeld de klinische depressie, ongeveer een derde kan hiervan genezen door psychotherpie al dan niet in combinatie van medicatie. Een derde reageert goed op medicatie, maar er is een grote groep waarbij noch therapie noch medicatie symptomen verlicht. Die mensen blijven dus depressief en die hebben dus echt geen invloed op het verloop van hun ziektebeeld, net zo weinig als een kankerpatiënt en depressie doodt mensen evengoed, net zoals anorexia dat doet en kanker dat doet.

Als je denkt dat er een verschil is tussen psychische stoornissen en psychiatrische ziektes enerzijds en bijvoorbeeld kanker anderzijds dan begrijp je mijn inziens te weinig van de eerste categorie. Je maakt zelf je gedachten niet, dat doen je hersenen. Het is immens ingewikkelder dan keuzes maken, 'vrije wil', etc.

En het is al helemaal niet alsof we naar een langzame zelfmoord te kijken, wat Bente betreft. Dit is gewoon wat anorexia is, wat het met iemand doet, dit is het brein waarmee Bente mee te dealen heeft. Je kan niet tot 'haar' doordringen, je praat tegen haar ziekte.

Ik kan het echt niet duidelijker uitleggen. Maat ziekte is ziekte en Bente verdiend net zoveel hugs en bloemetjes als Lama. Ze vecht net zo hard en of ze de strijd kan winnen is helemaal niet 100% aan haar. Het is niet een kwestie van hulp zoeken, hulp krijgen en beter worden. Was het maar zo simpel.Precies de reden waarom ze hier niks te zoeken heeft. Ze heeft een ban om erover te praten en doet het toch weer, wat mij betreft perma.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Iemand nog een update?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 07 december 2014 @ 21:40:

[...]

Precies de reden waarom ze hier niks te zoeken heeft. Ze heeft een ban om erover te praten en doet het toch weer, wat mij betreft perma.Plus 1
Eens met MrsS
quote:Nouschi schreef op 07 december 2014 @ 21:40:

Iemand nog een update?Ja. Er is zoeaar een normale discussie gevoerd hier op Napraat ;)
quote:hatsetats schreef op 07 december 2014 @ 21:42:

[...]

Ja. Er is zoeaar een normale discussie gevoerd hier op Napraat ;)Over Bente? Of over iets anders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven