En ik ben eenzaam

08-12-2014 11:00 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toch maar een topic starten...

Ik ben een vrouw van begin 40, alleenstaande moeder van een 9 jarige jongen. Sinds iets meer dan een jaar ben ik single. Ik had het na het verbreken van mijn laatste relatie heel zwaar. Het was een heftige break omdat hij me bedrogen had, we waren 5 jaar samengeweest.

Na 3 maanden weer gaan stappen en dat was leuk. Een aantal one night stands gehad die niet verkeerd waren. En een korte relatie van 5 weken afgelopen zomer.

En nu is het december en ik kan niet meer. Ik ben moe, eenzaam, verdrietig, alleen. Ik wil niet meer uitgaan, het is gewoon niet meer leuk. Iedereen om me heen in mijn kenniskring heeft een relatie. Ze gaan met stelletjes samen ergens heen en ik ben de single dus alleen. Met de kerst zal ik alleen zijn, mijn kind is dan bij zijn vader. Alleen al de gedachte maakt dat ik moet huilen van zelfmedelijden. Klinkt triest en dat is het misschien ook, maar ik kom er niet echt meer uit.

Verleden week een date gehad die heel erg leuk was, en ik hoor niks meer van hem. Het was dus toch niet zo leuk?

Ik voel me lelijk, oud, afgedankt.

Anderen om me heen die single waren hebben ondertussen weer relaties. Ik word niet eens aangekeken of uitgenodigd. Ik voel me echt zielig terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet ben. Ik ben echt leuk, intelligent, heb een prima figuur. Okay, misschien ben ik niet de mooiste en ook niet de spontaanste...

Ik ben nu zo ver dat ik niet eens meer wil uitgaan. Waarom zou ik ook? Ik moet alleen gaan, vrienden heb ik vrijwel niet (ben verhuisd naar een andere stad). Kerst en Oud&Nieuw zal de meest ellendige tijd van het jaar worden in een stad waar ik niemand ken en waar voor mijn doelgroep waarschijnlijk niet eens iets te doen zal zijn.
Even praktisch: je hebt geen ouders, broers, zussen, ooms of tantes waar je heen kunt met kerst of o&n?
Kun/wil je je tijdens de feestdagen dan niet inzetten als vrijwilliger bij een of andere opvang of een verzorgingstehuis? Geeft veel voldoening, je bent niet alleen en het levert je nieuwe contacten op.

eenzaamheid is een rotgevoel.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
@Honeumoonquiz

Nee. Mijn moeder gaat met de kerst naar mijn zus die niet meer in Europa woont. Mijn vader is gestorven. Verder is familie toch echt dat de kinderen naar mijn ooms/tantes gaan met de kleinkinderen. Tenminste, zo wordt het binnen mijn familie gehanteerd.
@Vera8

Daar had ik nog niet aan gedacht.

En eenzaamheid is inderdaad een afschuwelijk gevoel.
Dat je je eenzaam voelt is niet fijn,

maar ik lees dat je naar een andere stad bent verhuisd, is het dan niet juist een idee om lid te worden van verenigingen en zo meer mensen te ontmoeten? Mensen die jou dan wel uitnodigen en misschien goede vrienden worden, en heel misschien zelfs de liefde van je leven te ontmoeten? Of nieuwe vrienden maken, die wel met jou uit willen gaan!

Denk dat je zelf wat moet ondernemen, want als je zielig thuis blijft zitten veranderd er natuurlijk niets..

Succes ermee!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Je leert heel veel nieuwe mensen kennen door nieuwe activiteiten te ondernemen. Ga vrijwilligerswerk doen, ga bij een vereniging of wat voor activiteiten er dan ook maar zijn bij jou in de buurt. En daar hoeft vaak niet eens heel veel tijd in te zitten. Maar dan ben je wel even je huis uit en onder de mensen.
Alleen met Kerst? Dat hoeft niet. Want op eerste Kerstdag wordt er sfeervol Kerstdiner geserveerd in de Magdalenazaal van de RK kerk in Goes.

Dat is een warm gebeuren met mooi aangeklede aanschuiftafels, life pianomuziek, een kerstverhaal en een zangduo. En niet te vergeten een prima 4 gangendiner. Dit wordt grotendeels door hobbykoks verzorgd. Omdat ook Caritas flink bijdraagt wordt het kerstdiner gratis aangeboden. Zonodig kan ook voor vervoer worden gezorgd. Aanvang 16.00 uur, sluiting 19.30 uur.

Iedereen die op eerste Kerstdag door omstandigheden of wat dan ook alleen thuis zou zijn en gezelschap zoekt is van harte welkom. Er zijn 35 plaatsen, waarvan er al een aantal zijn toegezegd. Aanmelden bij Ellen Kramer, tel. 06-52107171 of Willy Martens 06-57575703.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://mens-en-samenlevin ... e-kerst-de-oplossing.html
http://www.singlessite.nl ... lleenstaande-ouder/15399/
Anderen om me heen die single waren hebben ondertussen weer relaties. Ik word niet eens aangekeken of uitgenodigd.

Jij had hén ook uit kunnen nodigen, natuurlijk. het is niet zo dat degene die single is gevraagd moet worden en niet mag vragen.
Ik herken het wel uit de periode dat ik nog single was. Het is inderdaad waar dat je zelf initiatieven moet nemen, anders gebeurt er niets. Ik heb veel gehad aan www.weekendhike.nl Juist in de weekends dat je kind bij zijn vader is, is het fijn om er met een groep mensen op uit te gaan. Moet je natuurlijk wel van wandelen houden.
Ook ik herken het wel. Ik heb ongeveer net zo'n verleden. Ik heb een dochter

van 11 die helemaal niet meer naar haar vader gaat dus "mensen ontmoeten" is nog lastiger.

Waar woon je ergens? Misschien kunnen we eens wat mailen/afspreken?
Tuurlijk kan ik ook de eerste stap zetten en mensen vragen om te komen, heb ik ook. Maar nu in mijn nieuwe huis is er zelfs op de housewarming enkel mijn neef met zijn vriendin gekomen, de rest liet niks eens horen. Niet echt motiverend dus :(

@Essie72

Ik stuur je een PB.

Iedereen bedankt. Vrijwilligerswerk is weer zoiets he. Ik werk al vrij veel, 36 uur met veel wisselende diensten. Verenigingen heb je hier niet zo direct, tenminste niets waar ik graag mee zou willen doen. Het klinkt altijd leuk en goedbedoeld, maar ik denk dat ik op dit moment erg diep zit om er veel mee te doen helaas.
Je hebt een zoon van negen, die is veel belangrijker dan alle kerels bij elkaar. Zorg gewoon dat je je richt op andere leuke dingen, een stabiel leven voor je zoon en jou. Leuke dingen samen doen, leuke dingen met familie en vrienden.

Niemand kan jou gelukkig maken, geluk zit in jezelf.

Ik blijf zelf bewust zonder relatie omdat me dat leuker en stabieler lijkt voor mijn kinderen. En nee, het voelt niet als een opoffering, ik vind mijn kinderen veel leuker en belangrijker en wil niet investeren in tijd en aandacht naar een man toe. Ik heb teveel zielige dingen gezien wat nieuwe relaties en moeders met kinderen betreft.
Ik heb ook weinig vrienden, al kan ik me nog niet echt eenzaam noemen. Ik zeg "nog niet" omdat ik mijn moeder, stiefvader en alleenstaande oom nog heb, waar ik de feestdagen altijd mee doorbreng. Maar ik denk als zij ooit wegvallen, ik in een groot gat val. Want daarbuiten heb ik heel weinig mensen om iets mee te doen. En bijna iedereen om me heen heeft een relatie. Mijn ervaring is dat afspreken er dan niet meer in zit. Ik heb wel geprobeerd om met bezette vriendinnen af te spreken. Maar die gingen liever iets met hun partner doen. Als het dan eens lukte, gingen de gesprekken vooral over HEM. Waardoor ik het gevoel kreeg dat ik niet meer interessant was. Ik heb wel een vriendin die ook single is en dat spreekt veel makkelijker af. Dan gaan de gesprekken meer over ons en wat WIJ gaan doen. En dan heb ik nog een mannelijke vriend, met wie ik om de paar maanden afspreek. Maar meer dan dat heb ik niet. Alleen veel kennissen. Vaak zijn dat mensen waar we vroeger veel mee optrokken. Of ouders van vroegere vriendinnen van mij. Die ouders en mijn ouders zien elkaar nog op verjaardagen. Maar het contact met die vriendinnen is helaas verwaterd. Die komen niet meer mee. Heb ze alleen nog op Facebook.

Ik kom best onder de mensen door mijn werk, sportclub. En ik zit bij een vriendenkring. Die laatste organiseert elke paar weken een uitstap of activiteit. Dan heb je wel een leuke middag of avond. Maar vrienden heb ik er nog niet kunnen maken. Op mijn werk zitten een aantal leuke vrouwen. Al is dat ook oppervlakkig. Ze zijn ook 30 jaar ouder.
Eenzaamheid is zeker niet fijn (weet ik uit ervaring, uit een eerdere periode uit mijn leven).

Heel logisch dat je je rot voelt en dat je moet huilen van zelfmedelijden.

Helemaal niet erg, zoiets moet er soms even uit.

Maar probeer er ook niet te lang in te blijven "hangen".

Daar doe je jezelf geen plezier mee en je hebt er niets aan.

Ook als alles er even niet uitziet zoals je zou willen, kun je proberen om toch iets van je dagen te maken.

De tips die mensen hierboven geven om dingen te ondernemen zodat je nieuwe contacten opdoet, zijn een goed idee.

Ga op zoek naar iets wat je leuk vindt, waarvan je lid kunt worden.

Een vereniging, een cursus etc...

En wat kerst betreft:

Vraag jezelf eens af wat je concreet zou kunnen doen om die dagen niet alleen te zijn (of wel alleen, maar niet in een ellendige stemming).

Het genoemde vrijwilligerswerk is misschien een idee.

Ook zou je eens kunnen kijken of er iets georganiseerd wordt voor mensen die met anderen kerst willen vieren. (misschien door een activiteitenvereniging/website zoals NMLK of Aktivo of door Resto van Harte of een mogelijke andere organisatie).

Op dit forum heb ik ook wel vaker berichten gezien van andere mensen die graag met anderen zouden willen eten met kerst; misschien kun je daar iets mee.

Nog een kleine tip voor een boekje waar je misschien iets aan kunt hebben: "Eenzaamheid overwinnen", van Doris Wolf.
Hoi Koffietas,

Ik wilde je een pb sturen maar dat kan niet. Wil je mij er een sturen?

Misschien kan ik je helpen.
quote:netniet schreef op 08 december 2014 @ 13:25:

Niemand kan jou gelukkig maken, geluk zit in jezelf.

Dit is vast en zeker goed bedoeld, maar ik ben het hier niet (helemaal) mee eens. Sociaal contact is gewoon een belangrijke behoefte van een mens. Als je onvrijwillig alleen (en dan bedoel ik niet perse single, maar echt alleen) bent kan dat er zeker wel voor zorgen dat je ongelukkig bent en ik denk ook zeker wel dat je je gelukkiger gaat voelen als je leuke vrienden / een leuke relatie hebt. Ik denk dat bij de meeste mensen hun geluk toch zeker wel voor een groot deel van andere mensen afhangt. Vraag maar eens aan iemand wat het belangrijkste in zijn/haar leven is. Grote kans dat die persoon partner, kind, familie en/of vrienden zegt. \

Ik herken het ook wel een beetje. Mijn relatie is kortgeleden uitgegaan en ik heb ook niet veel vrienden. De vrienden die ik heb zijn ook bezet en gaan dus ook oud & nieuw met hun partner vieren. Ik ga waarschijnlijk naar mijn ouders.

De tips die al zijn gegeven lijken mij goede tips. Maar ik weet ook dat het niet zo makkelijk is als het lijkt. Je moet ook maar net een klik hebben met iemand natuurlijk. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en ik hoop dat je toch nog iets leuks gaat doen met de feestdagen
Ik heb een pb gestuurd maar weet niet of het aangekomen is. Misschien wel 2x
@Greenlight

Klopt, de tips zijn goed maar het is inderdaad niet zo gemakkelijk.

Om in ieder geval iets te doen te hebben ga ik al eens extra werken eerste en tweede kerstdag.

Ik heb twee sociale instellingen gebeld in mijn buurt, maar die hadden niemand nodig en het was ook "kort dag". Kan er niet echt vrolijk van worden
quote:terrasje10 schreef op 08 december 2014 @ 14:35:

Ik heb een pb gestuurd maar weet niet of het aangekomen is. Misschien wel 2x Ik heb je een antwoord gestuurd.
Je hebt een berichtje terug!
Van mijn woonplaats is er een vacaturebank op internet met vrijwilligerswerk.

Misschien is die er bij jou ook wel (eventueel van een grote plaats in de buurt, als je in een kleine plaats woont?).
Ik snap dat je , je niet aangekeken voelt maar als mensen door een moeilijke periode gaan dan verandert hun kijk op de wereld ook. Dit komt omdat je net een slechte relatie hebt afgesloten. En het is natuurlijk zo dat jij op dit moment niet in een relatie zit. Maar dat betekent niet dat jij niet kans maakt op een nieuwe relatie.Je hebt net eentje afgesloten alleen was hij niet de man voor jou. Je moet ook een ding onthouden of het nou om mannen gaat vrienden of alles nee heb je ja kun je krijgen. Je moet gewoon wat meer uit je schulp komen. En geen enkel mens kan alle ogen op straat volgen. Je bent vast een prachtige vrouw ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven