Gezondheid alle pijlers

Morgen kinderfeestje nu overgeven

10-12-2014 03:18 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er tips om morgen vrolijk door te brengen?

Morgen heeft mijn dochter haar eerste echte kinderfeestje. Er komen hier thuis 5 echte prinsessen en ik heb allemaal spelletjes en activiteiten voorbereid. Dochter is door het dolle en ligt naast me te slapen. Af en toe hoor ik haar een naam van een medeprinses in haar slaap mompelen.....

En ik ben al vanaf 20.00 aan het overgeven. Ik voelde me na het eten al naar en na een uurtje of 2 kwam alles eruit.

Ik heb tussendoor wat water gedronken maar dat komt er na een uurtje slapen weer uit.

Nu is het 3.00 en net voor de 4e keer naar de wc gerend.

Hoe kom ik morgen door? Afzeggen gaat niet, doe ik kinderen niet aan. Wat kan ik nemen om die verrotte misselijkheid te stoppen.

Ik geef noooooooit over dus dit is echt nieuw voor mij. Zelf denk ik dat het aan het eten ligt. Ik eet niet veel en gezond, maar de laatste weken met de Sint en verjaardag is dit totaal omgeslagen.
quote:*nightsky* schreef op 10 december 2014 @ 08:42:

Ors innemen deze ochtend.

En cola drinken, dat helpt tegen overgeven.

En @ de rest: doe niet zo dramatisch over een simpel virusje en jullie arme prinsesjes die dan besmet thuis zouden komen van een feestje. Pff overdrijven is ook een vak. Get alife.

To veel plezier gewenst voor jou, je dochter en haar vriendinnetjes.doe niet zo dramatisch over een simpel kinderfeestje en jullie arme prinsesjes die dan thuis moeten blijven van een feestje. Pff overdrijven is ook een vak. Get alife.
Get a life? Als bij mij één kind ziek thuiskomt steekt hij fijn de rest van het gezin aan. Leuk, een ziekenboeg. En als klap op de vuurpijl krijg ik ook dat virus. Fijn, met mijn diabetes hele dagen overgeven tot ik weer, door een "simpel virusje" , opgenomen moet worden en drie dagen aan een infuus moet. Ja joh, ik maak me alleen druk om mijn prinsjes...as if!
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Ik heb het afgezegd. Ik ben niet mezelf. Moe hoofdpijn. Ik ben alleen en kan geen hulptroepen inschakelen.

De moeders die ik heb gebeld reageerden allemaal super. Nu mijn kind nog. 'Arme prinsesjes die niet naar een feestje kunnen.' Las ik. Ja ik ben het eens dat kinderen tegen een stootje moeten kunnen. Hier komen ze heus wel overheen, maar mijn god wat voel ik mij klote erover.
quote:beetjegek schreef op 10 december 2014 @ 07:35:

Ik maak liever mijn dochter blij dan jou, dus ik zou het risico nemen.

Sympathiek, dit.

Maakt niet uit of er bij een van de gasten in de thuissituatie iets is waardoor een virus nu echt rot zou zijn, als jouw middelpunt van de wereld haar feestje maar kan hebben.

TO, ik zou het wel even melden bij de ouders van de gasten, zodat zij voor zichzelf kunnen beslissen of ze het risico willen nemen.

(Met mijn eigen kind zou ik dat trouwens nu wel doen. Er gaat hier een virus rond dat zorgt voor iets minder dan een dag spugen, en de halve klas van mijn kind heeft dat ondertussen gehad, inclusief hijzelf. Daar worden ze dus nu allemaal aan blootgesteld, of zou nou naar dat feestje gaan of niet.

Maar ik zou het wel prettig vinden om de keuze te hebben.)
Oh, kruispost.

Rot dat je het hebt moeten afzeggen, en beterschap!

En @ de rest: doe niet zo dramatisch over een simpel virusje en jullie arme prinsesjes die dan besmet thuis zouden komen van een feestje. Pff overdrijven is ook een vak. Get alife.

To veel plezier gewenst voor jou, je dochter en haar vriendinnetjes.

Wel eens bij je opgekomen dat het niet alleen zou gaan om het prinsesje(die woorden heb ik overigens helemaal niet in de mond genomen) dat wel eens ziek zou kunnen worden, maar dat er achterliggende redenen zijn?

En is een afgezegd feestje dat gewoon wordt ingehaald nu echt het einde van de wereld? Overdrijven is ook een vak.
quote:apestaartje30 schreef op 10 december 2014 @ 08:02:

Nou ik was wakker om 7. Hoofdpijn, dorst en honger. Twee glazen water gedronken en deze zitten er nog in. De misselijkheid is nog niet terug. Mijn buurvrouw brengt kind naar school. Ik slaap even bij.

Ik voelde mij in de nacht zo rot over deze situatie. Wilde weten of er iets bestaat tegen misselijkheid.

Bedankt voor jullie reactiesTegen misselijkheid bestaat van alles, domperidon is een goeie bv. Heb altijd domperidon en loperamide in huis

To veel plezier gewenst voor jou, je dochter en haar vriendinnetjes.Cola helpt niet tegen spugen maar tegen bepaalde soorten misselijkheid.
quote:WishfulThinking schreef op 10 december 2014 @ 08:45:

[...]

doe niet zo dramatisch over een simpel kinderfeestje en jullie arme prinsesjes die dan thuis moeten blijven van een feestje. Pff overdrijven is ook een vak. Get alife.Geen kinderen dus, das duidelijk. En is alife goed tegen misselijkheid?
Is die hysterie over een mogelijke besmetting weer een nieuwe hype? Afgelopen maandag stond een collega tegen een andere collega te snauwen dat hij haar echt niet aan moest steken met zijn verkoudheid. Wat een overdreven gedoe.

Beterschap TO, hopelijk knap je snel op.
quote:Djin schreef op 10 december 2014 @ 09:04:

Get a life? Als bij mij één kind ziek thuiskomt steekt hij fijn de rest van het gezin aan. Leuk, een ziekenboeg. En als klap op de vuurpijl krijg ik ook dat virus. Fijn, met mijn diabetes hele dagen overgeven tot ik weer, door een "simpel virusje" , opgenomen moet worden en drie dagen aan een infuus moet. Ja joh, ik maak me alleen druk om mijn prinsjes...as if!Mens overdrijf niet zo. Blijf je met je diabetes in een plastic bubbel ofzo de hele dag? Man doet de boodschappen etc?
quote:apestaartje30 schreef op 10 december 2014 @ 09:07:

Ik heb het afgezegd. Ik ben niet mezelf. Moe hoofdpijn. Ik ben alleen en kan geen hulptroepen inschakelen.

De moeders die ik heb gebeld reageerden allemaal super. Nu mijn kind nog. 'Arme prinsesjes die niet naar een feestje kunnen.' Las ik. Ja ik ben het eens dat kinderen tegen een stootje moeten kunnen. Hier komen ze heus wel overheen, maar mijn god wat voel ik mij klote erover.Ach wat sneu! Die hoofdpijn is waarschijnlijk vochttekort van het spugen. Wel heel jammer dat je toch hebt afgezegd.

De moeders die ik heb gebeld reageerden allemaal super. Nu mijn kind nog. 'Arme prinsesjes die niet naar een feestje kunnen.' Las ik. Ja ik ben het eens dat kinderen tegen een stootje moeten kunnen. Hier komen ze heus wel overheen, maar mijn god wat voel ik mij klote erover.Nou kom op apestaart, jij hebt hier ook niet om gevraagd he. Over een paar weken nieuwe ronde nieuwe kansen, en nu lekker uitzieken. Als je al die kinderen had aangestoken was je waarschijnlijk nog minder blij geweest .
quote:Djin schreef op 10 december 2014 @ 09:04:

Get a life? Als bij mij één kind ziek thuiskomt steekt hij fijn de rest van het gezin aan. Leuk, een ziekenboeg. En als klap op de vuurpijl krijg ik ook dat virus. Fijn, met mijn diabetes hele dagen overgeven tot ik weer, door een "simpel virusje" , opgenomen moet worden en drie dagen aan een infuus moet. Ja joh, ik maak me alleen druk om mijn prinsjes...as if!Pff. Stel je niet zo aan zeg. Ik zou binnen blijven. Voor altijd.
quote:nessemeisje schreef op 10 december 2014 @ 09:25:

Is die hysterie over een mogelijke besmetting weer een nieuwe hype? Afgelopen maandag stond een collega tegen een andere collega te snauwen dat hij haar echt niet aan moest steken met zijn verkoudheid. Wat een overdreven gedoe.

Beterschap TO, hopelijk knap je snel op.Het einde van de wereld is een buikgriepje inderdaad meestal niet, maar ik zou me toch niet prettig voelen als ik hier een kinderfeestje gaf en twee dagen later lagen alle feestgangers kotsend in bed.
quote:nina1966 schreef op 10 december 2014 @ 09:23:

[...]

Geen kinderen dus, das duidelijk. En is alife goed tegen misselijkheid?Dat moet je aan *nightsky* vragen.

De moeders die ik heb gebeld reageerden allemaal super. Nu mijn kind nog. 'Arme prinsesjes die niet naar een feestje kunnen.' Las ik. Ja ik ben het eens dat kinderen tegen een stootje moeten kunnen. Hier komen ze heus wel overheen, maar mijn god wat voel ik mij klote erover.

En wees wat milder voor jezelf, je bent ziek.
quote:Lady-Voldemort schreef op 10 december 2014 @ 09:28:

[...]

Het einde van de wereld is een buikgriepje inderdaad meestal niet, maar ik zou me toch niet prettig voelen als ik hier een kinderfeestje gaf en twee dagen later lagen alle feestgangers kotsend in bed.Zeer veel virusjes zijn al besmettelijk als de drager nog niet echt ziek is. Dus wie zegt dat het dan van "mij" komt? Die collega van me die zo hysterisch over besmetting deed, was de volgende dag daadwerkelijk ziek; griep en koorts. Dat heeft ze echt niet van die verkouden collega opgelopen.
Linksom of rechtsom krijg je zo'n eventueel virus dan toch wel te pakken, dan moet je je kind ook maar niet naar school of opvang sturen en blijf ook maar ver weg als ouder zijnde van je collega's, want brrr, je wilt niet weten wat die onder de leden zouden kunnen hebben.

Jammer voor je dochter, to, ze zal teleurgesteld zijn, maar dat gaat wel weer over en wat in het vat zit.....

Ze heeft ook niks aan een moeder die zich beroerd voelt. Beterschap!
quote:nessemeisje schreef op 10 december 2014 @ 09:34:

[...]

Zeer veel virusjes zijn al besmettelijk als de drager nog niet echt ziek is. Dus wie zegt dat het dan van "mij" komt? Die collega van me die zo hysterisch over besmetting deed, was de volgende dag daadwerkelijk ziek; griep en koorts. Dat heeft ze echt niet van die verkouden collega opgelopen.Daar heb je gelijk in hoor. Maar niet ieder gevoel is reëel he.
Zodra je meer dan 1 kind hebt in een gezin is buikgriep een kleine ramp.

Zeker als er kleine kinderen bij zitten die zeker weten hun bed onder gaan kotsen en nooit van z'n leven het emmertje weten te raken. Zeker als je zelf niet eens recht uit je ogen kunt kijken door de misselijkheid en het spugen.

Djinn, ik kan me heel goed voorstellen dat je met zo'n ziekte heel snel complicaties kunt krijgen bij buikgriep.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Het noro virus is hoogst besmettelijk.

Grote kans dat je het sowieso wel krijgt. Maar dan nog zou ik daar geen risico mee willen nemen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik weet heus wel dat ik niet kan voorkomen om ziek te worden. Of mijn kinderen. Maar als ik weet dat iemand echt ziek ik probeer ik contact wel te vermijden. Dus nee, dit " mens" leeft niet in een bubbel maar zoekt de ellende ook niet op. Ieder zijn mening.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Je zou rennies kunnen proberen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Goh, mijn man moest vorige week nog een collega letterlijk opvangen en een ambulance bellen omdat hij in een diabetisch coma dreigde te raken omdat zijn suikerspiegel helemaal ontregeld was na, jawel, een buikgriepje. Heeft hem inderdaad een paar dagen ziekenhuis opgeleverd.

Dan kun je wel smalend doen over leven in een bubbel, wat vrijwel niemand doet overigens, maar blijkbaar onderschat je dan toch het effect dat dergelijke virussen kunnen hebben op bijvoorbeeld, diabetes. En dat je daar dus liever voorzichtig mee om springt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven