Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.

In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva

edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD

Veelvoorkomende vragen of problemen:

- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone

Layoutklachten

- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
quote:himalaya schreef op 10 december 2014 @ 08:38:

[...]

jahoor, dat kan evengoed nog, maar moet je wel even moeite voor doen. De tekst (of een deel daarvan) kopieren, even [q] er voor typen en [/Xq] (maar zonder X er tussen) er achter.Klopt.
Je bent zelf een theepot
Mods, zie mail voor screendump

In de favorieten staat jullie CMtopic 2x, dat is al raar.

met verschillende laatste post
Je bent zelf een theepot
Oh ik zie het al

Een mod is aan het posten in een oud topic

http://forum.viva.nl/forum/overig/centr ... /241897/41

Dan mag mijn mail als niet verzonden worden beschouwd
Je bent zelf een theepot
quote:Spijk-er schreef op 09 december 2014 @ 19:00:

Nog een bug ontdekt; je moet je vraag hier minimaal 2 a 3 keer stellen voor er op gereageerd wordt.en dan een kaarsje branden, drie rondjes om het dorpsplein lopen (voor een sneller resultaat in je blote kont) en dan nog een dag of wat duimen en afwachten.
quote:*Ginger* schreef op 10 december 2014 @ 10:59:

[...]

en dan een kaarsje branden, drie rondjes om het dorpsplein lopen (voor een sneller resultaat in je blote kont) en dan nog een dag of wat duimen en afwachten.En dan ook nog even je vraag herhalen aub, want hij wordt niet gevonden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Al een keer of 4 gemeld, maar nog maar eens dan.

Ik kan geen topics aan mijn favorieten toevoegen. Staat ook nog steeds niet in de bucketlist.
quote:*Ginger* schreef op 09 december 2014 @ 08:47:

Dorothyparker, ik gebruik Dolphin als browser op de iPad en iPhone en daar kun je in het menu van de browser de reclame blokken. Werkt vrij goed.Heb het geïnstalleerd en werkt super goed op deze manier. Bedankt voor de tip!
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:prada schreef op 10 december 2014 @ 17:40:

Al een keer of 4 gemeld, maar nog maar eens dan.

Ik kan geen topics aan mijn favorieten toevoegen. Staat ook nog steeds niet in de bucketlist.Ja hier ook nog steeds. Maar ik denk dat de mods deze rubriek niet meer lezen. Iets in de trant van: om klachten over service te voorkomen bieden we geen service meer.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
And for the English speaking mods: We can't add any topics to our favourites. Favorites(for our American mods)
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
quote:harry13 schreef op 10 december 2014 @ 22:31:

And for the English speaking mods: We can't add any topics to our favourites. Favorites(for our American mods) Misschien is de IT-afdeling wel geoutsourced / outgesourced (WTF? Autocorrect vindt ze allebei goed...) naar India... Krijgen we eerdaags telefoontjes van Microsoft èn PB's van de IT-afdeling van Sanoma. Moet je opletten hoe snel die melding bij nieuwe PB's weer werkt dan
Mooi gezegd Bij_Zonder.

Ik wilde het eerst ook nog in andere talen vermelden maar een ban voor negatief forummen zag ik niet zo zitten. En die kun je zomaar krijgen zonder dat ze precies aangeven wat nu zo negatief is.
Nou ja volgens mij als je tig keer hier aangeeft het zat te zijn. Volgens mij leunt er dan iemand achter haar bureau achterover met een grijns zo van 'die grumpycat moet een leven zoeken ipv lopen mekkeren over een fórumpje' Dat ze er hun verhalen vandaan halen om het blad te vullen moeten we dan maar even vergeten. Ook mijn verhaal is keer gepubliceerd (járen terug...iets met een vriend die op valentijnsdag laminaat ging leggen bij zijn ex. Kwam ook rechtstreeks van het forum).

Terwijl ik dus al keer heb aangegeven dat de viva medewerkers in mijn ogen ook op hun achterste benen zouden staan als Sanoma hun bureau leegveegt en er een computer neerkwakt met software die nét zo goed werkt als dit forum. Beetje inlevingsvermogen zou op zijn plaats zijn. En als je in de wachtkamer bij de tandarts zit vind je het ook wel prettig om te weten of je nog een uur of een dag moet wachten tot je aan de beurt bent.
Beste Prada,

Ik was van mening dat de bug die je melden al in de lijst stond, mijn ecxuses dat dat niet het geval was, hij staat er nu wel.

met vriendelijke groet,

Junior
OMG OMG OMG!!!!! Een MOD leest hier!!!!!!
Zeg maar Spijker.

Dankjewel Juun
quote:harry13 schreef op 10 december 2014 @ 22:31:

And for the English speaking mods: We can't add any topics to our favourites. Favorites(for our American mods)
In de app kan je niet terug naar home (via het woord viva bovenaan de pagina) of op dat menu-blokje (vierkant blokje met streepjes) duwen. Dit omdat er een doorzichtige balk met <Terug en een refresh-pijltje en een pagina voor- en achteruit pijltje overheen staat. Je moet dus continu op die pijltjes voor pagina's terug klikken of op dat <terug blokje, maar daarmee ga je helemaal naar de homepage ipv naar de homepage van het forum. Ik wil gewoon met 1 druk weer op het beginscherm van het forum kunnen komen.
Huhh? Is er weer een app??
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Ik krijg elke keer de melding internet is gestopt en dan sluit de site af. Ik heb dit alleen met de viva site. Zwaar irritant.
Ik kan geen plaatjes meer plakken. Komt dat ooit weer goed, want hij staat wel in de lijst maar verbeteringen heb ik nog niet gemerkt op dat vlak.
quote:pointdexter schreef op 12 december 2014 @ 06:58:

Huhh? Is er weer een app??Nee joh. is de gewone site
quote:voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt!

Bij mij werkt dit dus ook niet op mijn laptop (chromebook)

Kunnen jullie dit ook voor mij aanpassen in mijn voorkeuren? Ik hoef die kinderen en zwangerpijler echt niet te zien.
Jaaaa het topic staat bij je berichten (onder loepje)!! Dank dank!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Beste forummers,

Een aantal dingen zijn opgelost:

- bij de reacties onder het loepje worden nu pijler en topic vermeld

- er kan weer een naam gegeven worden aan de linkjes

- voorkeuren instellen is ook weer mogelijk

met vriendelijke groet,

Junior

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven