Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.

In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva

edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD

Veelvoorkomende vragen of problemen:

- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone

Layoutklachten

- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
Ik vind het maar gedoe allemaal.
quote:ModeratorViva schreef op 13 december 2014 @ 12:41:

Beste forummers,

Er is een bug geconstateerd voor wat betreft de advertentie 'Viva alleen op je tablet?'. Deze staat hinderlijk over topictitels heen.

Dit is doorgegeven aan de technische dienst. Hier zal zo spoedig mogelijk naar worden gekeken.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Moderator VivaOok advertentie van Viva zorgvergelijker doet dat bij mij.
quote:rastan schreef op 13 december 2014 @ 14:12:

Mods voor de volledigheid - halen jullie aub uit de OP weg dat de problemen met favorieten zijn opgelost? Dat is echt niet gebeurd!!!!Net nog even getest maar bij mij doet hij het gewoon hoor.
quote:prada schreef op 13 december 2014 @ 14:59:

[...]

Net nog even getest maar bij mij doet hij het gewoon hoor.Op PC of tablet/telefoon??
Voorkeuren aanpassen werkt dus echt NIET!!!

Oké ik heb nu wel 2 blokjes/pijlers aan kunnen klikken die ik niet wil zien en die worden ook keurig bewaard.

Maar vervolgend komen die 2 pijlers gewoon in de lijst met nieuwe topics.
quote:rastan schreef op 13 december 2014 @ 15:31:

[...]

Op PC of tablet/telefoon??Bij mij ook, PC met chrome. En ook pas sinds Prada het meldde.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
quote:harry13 schreef op 13 december 2014 @ 16:42:

[...]

Bij mij ook, PC met chrome. En ook pas sinds Prada het meldde.Hier op iPad werkt het dus niet. Misschien kan iemand anders het op iPad ook even proberen?
quote:rastan schreef op 13 december 2014 @ 16:49:

[...]

Hier op iPad werkt het dus niet. Misschien kan iemand anders het op iPad ook even proberen?

Wat proberen?

Ik heb vanmiddag met ipad zwanger en kinderen uit gezet bij mijn voorkeuren en nu zie ik die niet bij mijn pijlers en ook geen berichten ervan bij actief (maar dat kan gewoon toeval zijn)
Oh, hier nog iets sufs:

Via mijn profiel mijn favorieten bewerkt, dwz ik heb de meesten ge-onfavoriet. En wat zie ik bij de start 'jouw topics, reacties en favoriete '? Juist, 2 topics van het lijstje dat ik zojuist ge-onfavoriet heb. En die 2 topics stonden voor die actie daar nog niet.
Je bent zelf een theepot
Rastan, hier ook ipad/safari en bij mij werkt het.

Via vookeuren -> pijler aanvinken en 'instellingen bewaren'
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 13 december 2014 @ 19:10:

Rastan, hier ook ipad/safari en bij mij werkt het.

Via vookeuren -> pijler aanvinken en 'instellingen bewaren'

Ehm. Ja lieverd dat doe ik, zo ingewikkeld is het allemaal niet. Maar als ik vervolgens weer terug ga naar voorkeuren zijn die vinkjes op 3 na weer weg....

Zit er misschien een maximum op op zo? (Ja weetikveel)
quote:rastan schreef op 13 december 2014 @ 19:32:

[...]

Ehm. Ja lieverd dat doe ik, zo ingewikkeld is het allemaal niet. Maar als ik vervolgens weer terug ga naar voorkeuren zijn die vinkjes op 3 na weer weg....

Zit er misschien een maximum op op zo? (Ja weetikveel)Nou, probeer dat eens dan. Dus eerst 1 en dan steeds verder. Wie weet zit er een max aan
Je bent zelf een theepot
Ik heb het getest: 3 is de max

Dat wordt dus kiezen
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 13 december 2014 @ 20:02:

Ik heb het getest: 3 is de max

Dat wordt dus kiezen

Hahahahaha oeps ja was ik ook aan het doen. Vraag me alleen of dit design is of een bug.

Mods hebben jullie hier een antwoord op??
Favorieten en voorkeuren zijn dus twee verschillende dingen. Ik denk dat daar de verwarring ontstaat.

Rastan bedoel je nu favorieten of voorkeuren?
quote:prada schreef op 13 december 2014 @ 20:13:

Favorieten en voorkeuren zijn dus twee verschillende dingen. Ik denk dat daar de verwarring ontstaat.

Rastan bedoel je nu favorieten of voorkeuren?Voorkeuren, sorry
quote:rastan schreef op 13 december 2014 @ 20:16:

[...]

Voorkeuren, sorry
quote:rastan schreef op 13 december 2014 @ 20:16:

[...]

Voorkeuren, sorry

Het was niet zo gek dat ik het expliciet uitschreef hè?

* plaag*
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 13 december 2014 @ 21:08:

[...]

Het was niet zo gek dat ik het expliciet uitschreef hè?

* plaag*

Neuh

Maar het werkt dus niet! Of nou ja, met max 3
http://nl.urbandictionary.com/define.ph ... %20feature
Je bent zelf een theepot
quote:rastan schreef op 12 december 2014 @ 11:31:

[...]

Nee joh. is de gewone site

Hij werkt toch echt net anders dan de gewone website hoor. En hij logt tenminste niet continu uit. En je opent hem via een app-icon, dus ja het is wel een app. Hij lijkt alleen wel gewoon op de website, maar ik vind hem prettiger werken dan de gewone site.

Als die balk bovenin aangepast word iig.

En ik heb in de app ook geen last van advertenties die over de tekst staan enzo.
Ik word regelmatig zomaar uitgelogd op mijn mobiel. Terwijl niks doe.

Of is dit jullie manier van laten weten dat ik wel weer genoeg geforumt heb voor 1 dag?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 14 december 2014 @ 12:41:

Ik word regelmatig zomaar uitgelogd op mijn mobiel. Terwijl niks doe.

Of is dit jullie manier van laten weten dat ik wel weer genoeg geforumt heb voor 1 dag? Hier ook, sinds een paar dagen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Desperate_Housewive schreef op 13 december 2014 @ 23:00: En je opent hem via een app-icon, dus ja het is wel een app. Hij lijkt alleen wel gewoon op de website

Sorry ik zit hier nog even na te hikken. Liefje. Een app icon kan heel goed gewoon een link naar een website zijn, en geloof me nou toch alsjeblieft. Er is géén nieuwe app. Echt niet. Ook niet speciaal voor jou. Een en dezelfde site kan zich wel op verschillende devices anders gedragen, vandaar dat ze ook altijd vragen bij een bug op welk device bij welk OS je hem gebruikt, en daarom wordt je misschien op je mobiele device niet uitgelogd en op je PC wel. Maar dat maakt het nog geen app.

Zie ook: http://www.viva.nl/app/
quote:ModeratorViva schreef op 13 december 2014 @ 12:41:

Beste forummers,

Er is een bug geconstateerd voor wat betreft de advertentie 'Viva alleen op je tablet?'. Deze staat hinderlijk over topictitels heen.

Dit is doorgegeven aan de technische dienst. Hier zal zo spoedig mogelijk naar worden gekeken.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

Probleem is opgelost

met vriendelijke groet,

Junior

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven