Zwanger

12-12-2014 19:58 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mensen,

Ik wilde mij even kort voorstellen ik ben nieuw op 't viva forum, maar ik vind altijd super tips hier. Dus lijkt me interessant om mij te mengen in discussies/vragen/ideeën uitwisselingen. Ik ben 23 jaar, al bijna twee jaar gelukkig getrouwd en ik ben net 7 weken zwanger. Ik ben super gelukkig ermee! :D Moet het nog mijn familie vertellen en heb 29 december mijn eerste echo! Heel spannend allemaal.

Ik had een kleine vraag, ik ben nog maar 7 weken, maar als ik een strakke jurk nu aan doe, zie je echt al een soort bolletje. Ik ben vrij slank weet niet of het daar aan ligt. Je kan echt zien dat het niet gewoon een buikje is, maar van een zwangerschap. Heeft iemand dat ook al gehad na bijna 2 maanden? Ik vind het namelijk echt snel!!! :P
Opgezette darmen.

Je baarmoeder is nog niet gegroeid en zit nog helemaal verborgen achter je schaambeen met 7 weken, dus dat is onmogelijk.
Het zijn je darmen, dat komt vaak voor aan het begin van de zwangerschap.

En gefeliciteerd!
Wow echt? Zo erg heb ik dat namelijk nog nooit niet gehad. Thanks voor de info in ieder geval, ik vond het al zo vreemd . Ik heb wel een goede stoelgang of heeft dat er niks mee te maken? Sorry ben duidelijk een nieuweling haha...
Het komt door de invloed van de hormonen
Haha ik heb een spastische darm en sinds ik ook moeder ben zetten mijm darmen na vette hap meer op dan ooit. Als ik de koopavond werk en dus lekker vette hap eet moet ik mijn baas soms overtuigen dat het echt mijn darmen zijn . Dus gevalletje andersom hier. (Ben verder gewoon slank dus buikje valt snel op)

Gefeliciteerd. Et je zwangerschap en ik zou gewoon even geen heeeele strakke dingen dragen als je het geheim wilt houden!
Rondere buik door groeiende baarmoeder en kindje in wording is echt pas richting de 20 weken. Zeker bij de eerste.
Hahaha Charriejj! Ik heb er nog nooit last van gehad, dus ja dan weet ik dat het ook andersom kan. Kan je het beetje tegengaan dat het minder wordt? In mijn geval? Ik bedoel is het misschien wat te verminderen door bepaalde dingen niet te eten of iets dergelijks?

Strakke dingen ga ik echt niet dragen tot de drie maanden om zijn, want dan komen er zeker vragen! Ik ben een qua figuur echt lange plank zonder enige vrouwelijke vormen als je begrijpt wat ik bedoel.. Dus ja die borsten gaan ook al opvallen
Nee, het schijnt dat darmen wel eens van slag kunnen raken van de hormoonschommelingen. Niets aan te doen, hoort erbij en gaat ook wel weer over.
Ok ik zal me er dan maar bij neerleggen! haha Bedankt voor alle hulp!
quote:natasha_poet schreef op 12 december 2014 @ 20:21:

Rondere buik door groeiende baarmoeder en kindje in wording is echt pas richting de 20 weken. Zeker bij de eerste.Dat is echt niet waar. Na twaalf weken komt je baarmoeder al boven je schaambeen, daarna begint je buik te groeien, bij de één sneller dan bij de ander. Maar ik had ver voor de 20 weken een ronde buik.
quote:Honeymoonquiz schreef op 12 december 2014 @ 20:45:

[...]

Dat is echt niet waar. Na twaalf weken komt je baarmoeder al boven je schaambeen, daarna begint je buik te groeien, bij de één sneller dan bij de ander. Maar ik had ver voor de 20 weken een ronde buik.Ik niet, nu met 23 weken kun je per pas niet meer omheen. Daarvoor geen klap te zien.
Had ik ook al, toen waren het inderdaad darmen. Maar net als honeymoonquiz zegt, na 12 weken komt de baarmoeder al boven het schaambot uit. Ik ben nu 14 weken en 3 dagen zwanger en heb echt al een mooi zwanger buikje. Ben ook lang en slank! Tip: iedere week een foto maken. Ik deed het vanaf de goede termijnecho met 11 weken en 3 dagen en leuk dat verschil iedere week!! Geniet van je zwangerschap!! En lekker zo jong, ik ben 24 en ruim 1 jaar getrouwd:D

PS) schrijf mee in een uitgerekend topic! Je bent denk ik in augustus uitgerekend? Is leuk, iedereen zit dan in dezelfde fase!
quote:babbel1990 schreef op 12 december 2014 @ 21:02:

Had ik ook al, toen waren het inderdaad darmen. Maar net als honeymoonquiz zegt, na 12 weken komt de baarmoeder al boven het schaambot uit. Ik ben nu 14 weken en 3 dagen zwanger en heb echt al een mooi zwanger buikje. Ben ook lang en slank! Tip: iedere week een foto maken. Ik deed het vanaf de goede termijnecho met 11 weken en 3 dagen en leuk dat verschil iedere week!! Geniet van je zwangerschap!! En lekker zo jong, ik ben 24 en ruim 1 jaar getrouwd:D

PS) schrijf mee in een uitgerekend topic! Je bent denk ik in augustus uitgerekend? Is leuk, iedereen zit dan in dezelfde fase!Welnee, die uitgerekend topics zijn vreselijk! Daarbij mag ze waarschijnlijk toch niet meer in de tabel, vol=vol
quote:Xtinaaa schreef op 12 december 2014 @ 20:31:

Ok ik zal me er dan maar bij neerleggen! haha Bedankt voor alle hulp!Zolang je er niet al te veel last van hebt, het hoort erbij. En die buik gaat, als het goed is, alleen maar groter worden. Wen maar vast eraan
@Babbel1990 Leuk dat je ook zo jong getrouwd bent! En proficiat met je 14 weken. Was de eerste echo niet super bijzonder? Ik ben inderdaad uitgerekend voor augustus! Rond de 12de waarschijnlijk, maar heb nog geen afspraak gehad met de vk, dus die gaat me beter schatten waarschijnlijk. Ik ben vroeg begonnen met kindjes, want ik wil graag vier kindjes als het mij gegund is. Lijkt me leuk een gezellig gezinnetje te hebben met vier stuiterballen!

Ik heb al denk een berichtje geplaatst in een zo'n topic! Bedankt voor de uitnodiging in ieder geval!
quote:natasha_poet schreef op 12 december 2014 @ 21:11:

[...]

Zolang je er niet al te veel last van hebt, het hoort erbij. En die buik gaat, als het goed is, alleen maar groter worden. Wen maar vast eraan Hahaha thanks voor de tip als ik maar niet boven de 20 kilo aankom, ben ik alleen maar blij met een bolle buik Dat betekent tenminste dat er een kindje goed aan het groeien is!
quote:Xtinaaa schreef op 12 december 2014 @ 21:22:

[...]

Hahaha thanks voor de tip als ik maar niet boven de 20 kilo aankom, ben ik alleen maar blij met een bolle buik Dat betekent tenminste dat er een kindje goed aan het groeien is! als jij je niet vol gaat stoppen met suikers en vetten etc. dan zal de groei iets zijn, wat na de bevalling zo weer slinkt. Ga je met andere dingen extra kilo's kweken, dan moet je harder werken om het er weer af te krijgen. Dat heb je dus tot zekere hoogte zelf in de hand. Een vriendin van mij, zeer zeer slanke den en iemand die dagelijks traint (laag vetpercentage) kwam 30 kg aan. Het was vooral een kogelronde buik. Twee weken na de bevalling was daar al 25 kg van weg. No worries, zorg goed voor jezelf!
WOW 25 kilo in twee weken! Dat is gek, naja ik denk dat 30 kilo vooral zwaar is om opeens mee te dragen denk ik. Ik weeg normaal gezien 68, maar als ik de 90 ga tikken, word ik toch wel beetje bang. Dan weeg ik net zo veel als mijn twee meter lange vader!
Jep, het was blijkbaar allemaal vocht, vruchtwater en baby. Was zo weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven