Pcos ervaringen

12-12-2014 20:59 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet dat er misschien nog veel andere topics zijn maar ik ben nieuw en weet niet precies waar ik het kan opzoeken.

Mijn huisarts heeft me gezegd dat de kans groot is dat ik Pcos syndroom heb, na verder lezen op internet schrok ik erg van dit nieuws. Helaas kan ik pas 9 januari naar de gynaecoloog, dus de komende tijd in afwachten.

Ik zou graag met jullie willen praten hoe het bij jullie is verlopen en waar ik nog op kan letten? Ik heb geen overgewicht maar zag op internet dat je toch beter kunt opletten met wat je eet,

Ik ben echt een groentje, alle hulp en tips zijn heel erg welkom

Liefs
Hoi schoenenfreekje, mag ik vragen wat jouw symptomen zijn, heb je ook ergens last van? Ik heb nu 4 lange cyclussen gehad. Hierover vanalles op internet over opgezocht en dan kom je vaak pcos tegen als oorzaak. Ik heb over 2 weken de afspraak bij de huisarts staan en ben een beetje bang dat het pcos is. Dus ik lees mee!

Wat ik al veel ben tegengekomen is dat suiker een oorzaak zou kunnen zijn. Ik heb ook geen overgewicht maar eet veel zoetigheid.
Hier iemand met pcos. De eerste intake is vaak een gesprek met de gyn, een echo en bloedprikken. De echo is vaak al een eerste teken. Als ze een "kralenketting" zien dan is de kans erg groot dat je inderdaad pcos hebt. Ik ben begonnen met clomid slikken ( daar reageert 80% op) alleen jammer genoeg ik noet. Met clomid is het allemaal erg laagdrempelig. Je slikt de dosis en na een maand bloedprikken en kijken of je een eisprong hebt gehad. Omdat ik er niet op reageerde ging ik leren prikken en ging ik gonal f spuiten. Toen werd het allemaal wat intensiver omdat ze dan in de gaten gaan houden of je eitjes groeien via de echo. Uiteindelijk ben ik moeder van 3 kindjes waarvan 1 kindje is overleden maar dat heeft niks hiermee te maken. Ik zou zeggen ga er rustig in. Met pcos is er heel wat te doen qua zwangerschapswens. O ja je man/ vriend zal ook zaad moeten inleveren want dat willen ze ook graag weten. Dat hofr trouwens niet a la minuut de eerste afspraak hoor 😁
Laat je niet gek maken TO! Als je het op internet gaat opzoeken lijkt het of je echt iets heel ergs hebt. Maar je hoeft lang niet alle symptomen te hebben of te krijgen. Ja, PCOS kan naar zijn, maar het kan ook meevallen. Ik heb het ook. Ik ben verminderd vruchtbaar, want in de periode dat de meeste anderen twee eisprongen hebben heb ik er maar één. Maar áls ik een eisprong heb, is mijn kans om daarvan zwanger te worden net zo groot (ik ben inmiddels voor de tweede keer zwanger!). Verder heb ik weinig klachten. Mijn cyclus is wel regelmatiger geworden sinds ik beter op mijn voeding let (ide geen suiker en bewerkte koolhydraten).
En idd, wat knorretje zegt: ze kunnen veel voor je doen als je een kinderwens hebt! Zijn jullie al lang aan het proberen, dat jullie daardoor bij de huisarts terecht zijn gekomen? Of is het toeval?
Appelflap gefeliciteerd! Ben jij zwanger geworden met clomid oid of zonder?
Ik heb ook PCOS, inclusief verschillende klachten. Ben inmiddels bijna 30 weken zwanger van ons tweede kind.

Voor de eerste hebben we een jaar in de medische molen gezeten, clomid gebruikt, kijkoperatie gehad en instructies gekregen om te spuiten. Compleet onverwacht spontaan zwanger geworden vlak voor ik de eerste keer zou gaan spuiten.

Bij de tweede hebben we besloten om te wachten met de medische molen tot we daar allebei klaar voor waren, tot die tijd niet echt bezig geweest met zwanger worden, alleen de anticonceptie achterwege gelaten. Na drie jaar hebben we een afspraak gemaakt met de fertiliteitsarts. Twee dagen voor de afspraak kwam ik er achter dat ik al zwanger was. Tussen kind 1 en kind 2 zit straks precies 4 jaar.

Ik besef me dat we behoorlijk mazzel hebben gehad. Maar het is dus goed mogelijk om zwanger te worden. PCOS betekent absoluut niet onvruchtbaar.

Ik heb trouwens wel overgewicht, en voor ik zwanger werd was ik bezig om af te vallen, met hulp van een diëtiste die ervaring heeft met PCOS.

Als ik ben bevallen dan laat ik, zodra het kan, weer een Mirena plaatsen, omdat deze ervoor zorgt dat ik klachtenvrij ben. Volgens mij zorgt vrijwel ieder hormonaal anticonceptiemiddel daarvoor.
Ook ik ben zwanger geworden zonder clomid o.i.d. Ik zou er in januari mee beginnen. Met een beetje geluk is dit niet nodig! Ik ben nu nog maar een week of 5 zwanger, dus het is nog pril. Maar dat het gelukt is, is heel bijzonder!

Wat fijn dat dit bij jou ook gelukt is Lexie!

Voor TO misschien ook fijn om te lezen! Hoewel je aan de zwangerschap van een ander niet zo veel hebt natuurlijk.. Maar het is een fijn idee dat het in ieder geval kan.
Ook hier iemand met pcos. Al van jongs af aan overgewicht, overbeharing en acne en een uitblijvende menstruatie. Bij de dokter terecht gekomen met deze klachten met 130 kg toen ik 17 jaar was. Arts vertelde dat ik pcos had en als ik een actieve kinderwens had mocht ik terug komen. Na jaren vechten weeg ik nu 100 kg en wil graag tot ongeveer 70 kg afvallen. Heb al 4 jaar een geweldige vriend en wij hebben 2 jaar geleden besloten te stoppen met de pil. Ik heb nu een cyclus van ongeveer 30 dagen. Vorig jaar een miskraam met 6 weken. Deze zomer gaan wij naar de gynaecoloog voor het helpende handje.

Niet schrikken van deze diagnose. Vrijwel iedere vrouw in mijn familie van moederskant heeft het. Inclusief mijn moeder en zusje. En ze hebben allemaal kinderen. En zoals iemand hiervoor al zei. Een hormonale anticonceptie doet wonderen voor de klachten. Je hebt misschien een handje nodig om zwanger te worden. Dat is alles.
Ik zie dat deze topic niet meer actief is maar laat toch een berichtje achter! Heb sinds vorige week te horen gekregen dat pcos heb, ik heb 16maart een afspraak bij gyn voor inwendigecho. Wat moet ik hierna verwachten? Wat zijn de eerste hulpmiddelen die ze geven? Is dat clomid? Hoe gaat dat te werk? Iemand nog actief hier?:-)
Ik heb net gereageerd in jouw eigen topic. Bij mij begonnen ze beide keren met het monitoren van mijn cyclus. Dus dan moet je eerst een paar keer in de maand heen om een inwendige echo te laten maken. Afhankelijk van je cyclus (heel lang, afwezig of een beetje lang) wordt er besloten of ze met hormonen gaan beginnen. Voor ze dat doen checken ze ook de vruchtbaarheid van je partner (potje inleveren dus). Het kan goed zijn dat je nog eens (of meerdere keren bloed moet laten prikken. Daarna kunnen ze bijvoorbeeld ook zien of je onlangs een eisprong hebt gehad).

Maar lijkt het er op dat je helemaal geen eisprong hebt? Dus nooit ongesteld? Of heel onregelmatig?
Ben in sep gestopt en ben toen tot nu maar 2x ongesteld geweest met cyclus van 42 en 103 dus denk idd dat ik geen eisprong heb..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven