Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Ooo je bedoeld DE pil Dreamer. Fout begrepen. Dacht dat het een pilletje was om bloedverlies minder te maken. Of zoiets als staalpillen.

Sanne wat goed van je dat je zo assertief was! En fijn dat je complimenten kreeg, dat doet je zelfvertrouwen goed. Jammer dat deze sollicitatie niets werd, maar onthoud voor de volgende keer: je bent gewoon goed!

Hopelijk komt er snel iets passends op je pad.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
O haha Dreamer je bedoelt De Pil? Dat was mij ook niet duidelijk blijkbaar, ik had het over een pil voor soort van chemische curettage de naam was Orgametril.

Ja Lientje het is zeker jammer van die sollicitatie maar net wat je zegt, wel weer goed voor mijn zelfvertrouwen! Dat hebben al vaker mensen tegen me gezegd dat ik dat echt heel erg uitstraal, maar ja daar heb je wat aan, je moet dat ook echt voelen! Dus dat is wel goed geweest ja! Ik ga ook zeker niet bij de pakken neerzitten. Op naar een volgend project en ik heb nog steeds een baan natuurlijk op dit moment, nou ja, ik krijg in elk geval salaris en ik doe wat ik kan.
Nee, ik bedoelde zéker niet de pil, een vriendin d'r moeder had dat gehad. Assistente had het over 'een pilletje' dat het bloeden zou stoppen. Geen idee wat ze bedoelde dus, maar aangezien ik slechte ervaringen heb, die alweer minstens 13 jaar terug zijn, weet ik het niet zo. Een chemische curettage zegt me ook helemaal niets. Bloeden is inmiddels wel minder, trouwens.

Goed dat je assertief was, Sanne en jammer dat het toch niets was. Maar een positieve ervaring is al heel mooi meegenomen, toch? Als oefening

Ik blijf morgen nog thuis.. stond vandaag te wankelen, moest namelijk wel boodschappen doen (brood en hoestdrank enn.. nou, vooruit ook maar paracetamol) en ben daarna gaan koken.. was blij dat ik weer zat
Later is nu
Beterschap Dreamer!
dankje Lientje. Het gaat al een stuk beter, morgen toch maar naar het werk. Nog even een dagje 'bijkomen' voelt op zich wel goed en ook nodig.
Later is nu
Beterschap Dreamer! Fijn dat het wat beter gaat! Pas je wel op jezelf?

Hmm, na mijn prettige gesprek gisteren, voelde ik me vandaag niet zo top.....het was natuurlijk wel confronterend met mijn beperkingen, ben zo bang dat ik straks niks kan vinden wat past bij mij....en ik weet wel dat het niet op schiet om daar nu over in een dip te schieten. Maar het is voor een gezond iemand al lastig om een baan te vinden....laat staan iemand met beperkingen aan beide armen.....probeer positief te denken maar dat lukt momenteel niet zo goed. Die man gisteren had het ook nog over de participatiewet per 01-01-2015. Dat geeft misschien toch iets meer rust.....dat bedrijven (vooral overheid) mensen met beperkingen aan moeten nemen. Maar (dat zei hij ook) is heel mooi op papier maar de praktijk is daar nog niet klaar voor. Toch zijn ze het verplicht....Gelukkig werk ik bij de overheid.

Hoop zo dat het zal lukken om iets passends te vinden.....krijg daar ook begeleiding bij maar toch, het valt niet mee..zie ik bij (gezonde) collega's ook....moest dit ff kwijt hier....
Vanuit Portugal veel warme groeten en sterkte voor iedereen.

Heeerlijk AsoTut! Bedankt!

Dat is inderdaad fijn, Sanne, dat je bij de overheid werkt. Die moeten zich wel aan hun eigen regels houden, is mij eens verteld. Toch is mijn ervaring dat het voordeel, die je daarvan hebt, nogal verschilt per leidinggevende.
Later is nu
Lekker Aso! Ik sta hier om middernacht bij school in hozende regen. Zoon was met school naar theatervoorstelling in Scheveningen.
Oh, dat was minder lekker, Lientje..

Ik ben vanmorgen zelfs fietsend naar het werk gegaan.. kreeg er astma-aanvalletje van.. Gelukkig heb ik dat niet erg. Ben inmiddels weer lekker op stoom
Later is nu
Fietsend?? Jee, Dreamer, petje af voor je hoor!

Hier een rotdag. Zuidwesterstorm en regen dus ik heb de kinderen naar school gebracht. Onderweg mijn hele knipperlicht verloren??? maar dat merkte ik pas toen ik weer bijna thuis was. Dacht dat er een tak tegen mijn auto waaide nl.

Dus toen in de hozende regen en windkracht negen ofzo 3 sloperijen afgeweest voor een ander knipperlicht. Thuis de vuilnisbak ophalen (100 meter heen én weer terug lopen, normaal niet erg, maar het is hier echt noodweer) en toen ik binnenkwam had de kat de boel ondergekotst.

Op het kleed natuurlijk, het zeil( 10 cm ernaast) was te ver lopen voor Poesie, dat haalde hij niet.

En tot overmaat van ramp, moet ik straks ook nog werken, terwijl ik vrij had. (probleempje op werk)

Topdag dus, maar niet heus. Ik hoop dat de rest van de dag beter verloopt.

Eerst maar eens een beker koffie...
Lieve hemel, het lijkt hier de zonvloed wel, zoveel water als er uit de lucht komt.

Gelukkig maar dat we twee boten in de tuin hebben liggen
Nou, ik hoop dat de rest van de dag rustiger verloopt, Lientje?

Als ik goed doorfiets, ben ik wel 7 minuten onderweg he.. zo erg is het niet. En ik vertrok tegelijkertijd met m'n man, die wel zo'n 25 minuten moet fietsen en niet de auto kan nemen ivm parkeren. Ik wilde niet lullig doen, zeg maar.

En.. ik wilde eigenlijk nog naar winkels, maar heb even tussendoor op internet geshopt. Kwam er van de week, zielig ziekjes, achter dat slechts 1 groot slaapshirt niet handig is, kwam ik een leuke met giraffe tegen op internet. En van diezelfde print ook een katoenen trui! Gelijk grootste maat maar aangeschaft (stel je voor dat ie te strak zit, voor in huis moet het wel comfortabel zijn) en helaas pas maandag bezorgd. Maar.. blij blij.. als e.e.a. blijkt te passen nog blijerderder..

Eigenlijk moet ik ook nog een jasje.. daarmee wacht ik maar even tot na de kerst.. dan hebben we weer wat meer geld. Slaapshirt komt eigenlijk ook te laat, maar goed, dat stelde ik al zolang uit.
Later is nu
Veel vrouwen wisten het al jaren, maar onderzoekers hebben het bevestigd: er zijn vrouwen met hormonale migraine en de vrouwen die hier last van hebben zijn geen aanstellers.

Joh

http://www.volkskrant.nl/ ... fysiek-verschil~a3808337/

(ik zat me vooral even op te winden over die zin ja.. vrouwen stellen zich niet aan. Er is een fysiek verschil )
Later is nu
Dat artikel is duidelijk door een man geschreven Dreamer.....
Dat schreef een vriendin ook al (zij plaatste het op een besloten facebookpagina); de meeste onderzoeken worden op (blanke) mannen gedaan, want de hormoonschommeling van vrouwen kan de data bevuilen. Wanneer je dan onderzoek doet naar een probleem bij vrouwen, is het natuurlijk handig om juist die 'bevuiling' mee te nemen, zou je zeggen

Vannacht eigenlijk te kort geslapen, gezien mijn gedachten van vanmorgen heftig gedroomd (over een bepaalde discussie, waarschijnlijk, want m'n hoofd zat vol met argumenten.. waarom vroeg ik mij af..), vandaag eerst cursus gehad en toen met cursisten nog wat gegeten/gedronken. Heel gezellig, waarom is dat eigenlijk teveel?
Later is nu
Dreamer: Misschien omdat je nog herstellende ben van het ziek zijn van van de week?

Dan kan zo'n dag, ook al is hij erg leuk, toch net teveel zijn.

Ik heb ook echt mijn week niet. Moe, veel pijn , en alles wat mis kan gaan, gaat zo'n beetje mis.

Vanmiddag zat ik zelfs een potje te huilen, en dat doe ik niet zo gauw eigenlijk.

Staaltje zelfmedelijden, dus ik heb mezelf maar even een schop gegeven en weer verder.

Net even bij mijn buurman geweest met een vers geperst sapje, deze buurman heeft laatst een hartaanval gehad, is gedotterd, heeft een slechte heup en nog wat andere problemen(ziektes) En is nog maar jaar of 10 ouder dan ik. En alleen.

Dan denk ik , lientje, zit niet zo te miepen, je hebt zoveel moois en goeds om voor te leven, stel je niet zo aan.

En zo is het ook .
Zo'n peptalk is goed, Lientje, maar je moet je eigen verdriet/onmin of wat dan ook niet wegrelativeren. Domme (mannen-)vraag: moet je ongesteld worden? Dan kan ik ook af en toe een potje willen janken, op momenten die ik anders nog af kan laten glijden.

Sowieso is zo'n dag gewoon teveel. De indrukken, het bezig zijn en dat na toch steeds weer drukke weken. Nouja.. weekje ziek gaf natuurlijk relatief wel rust.

Dit is wel één van die dingen, die ik leerde door de revalidatie. Vorig jaar had ik een dag met louter leuke dingen: 's morgens koffie-ochtend, daarna foto's maken van één van de dames, uurtje rust en toen weer op pad voor visite. Hartstikke leuk, maar 's avonds was ik bekaf. Ook louter leuk kost energie, dat is niet anders. Ook louter leuk moet gedoseerd. Een weekend met én cursus gevolgd door gezamenlijk broodje eten moet ik dus ook eigenlijk de zondag relaxen en niet naar de dierentuin gaan, zoals dit keer. Toch zin in
Later is nu
Heb even de agenda erbij gepakt Dreamer, maar nee, als het goed is pas weer rond de kerstdagen.

Maar zou zomaar kunnen hoor, ben af en toe onverwachts heel onregelmatig.

Ga morgen wat leuks doen, shoppen met de pinpas van het bedrijf.

Ik moet pakketten samenstellen voor de kerst. (relatiegeschenken, je moet je opdrachtgevers als zzp-er te vriend houden)

Lijkt me wel weer een uitdaging om voor een relatief klein bedrag toch een pakket samen te stellen dat een luxe uitstraling heeft.

Maar wel weer vermoeiend, dat dan weer wel denk.

Ik ben dol op de kersttijd. Maar al die extra drukte ervan, vind ik iets minder. Extra werken, relatiegeschenken maken, kerstkaarten schrijven (ojee, moet ik ook nodig aan beginnen), kerstboom opzetten (moet ik ook nog doen), eetgasten over de vloer.

Mmmm, begint me een beetje duidelijk te worden waarom ik me zo afgepeigerd voel als ik zo naar mijn lijstje kijk...
hoi hoi, ik kom me ook weer even melden na een drukke week. Ik heb geprobeerd tussen de bedrijven door zoveel mogelijk rust te nemen, maar verdorie toch nog mijn halve zaterdag verslapen.. nou ja jammer dan.

handen willen echter niet dus ben niet zo van het schrijven deze week.

voor jullie allemaal een dikke knuffel dan maar..

liefs ambra
terug Ambra. Hopelijk ben je een klein beetje opgeknapt van het slapen. Ik kwam er vanmorgen ook pas om half tien uit.

Sterkte met je handen!
grom, wordt er gewoon chagarijnig van, die zorgverzekeringen uitzoeken... Maar goed, ik heb er een gevonden voor mij en de kids... voor man nog niet want die wil zijn tandartsverzekering omhooggooien en dat is meteen +30 euro pm...

Vind het zo lastig, veel verzekeringen hebben de vergoeding voor adhd medicatie eruit gegooid en de verzekeringen die het nog wel hebben, hebben dan weer vaak geen volledige vergoeding voor orthodontie... handig joh! (of je betaalt meer dan 150 per maand...) Dus tijdje zitten hinken op iak of interpolis (interpolis premie 132 maar dan 90% orthovergoeding, iak 100% maar dan 146 pm) toch maar voor iak gekozen want je weet maar nooit wat voor verrassingen je tegenkomt...

En voor die tandartsverzekeringen zit je vaak weer met dat het net is of er 100% vergoed wordt maar lees je de kleine lettertjes dan geldt het weer niet voor de foto's bijv... zucht... waarom allemaal zo moeilijk?

Die stomme babyboomers leefden als een God in Frankrijk en daarom moeten wij nu zoveel zelf betalen, want rekenen ook nog maar even de 375 euro eigen risico...

Gelukkig ook goed nieuws. Geen BRCA aangetroffen, dus geen erfelijkheid op dat gebied, kan ik mijn boobies houden ;) Dus alleen de eierstokken en baarmoeder eruit. Dat zal dan waarschijnlijk in 2016 zijn, dan wordt ik 35. Maar nu moet ik eerst weer doorverwezen worden door de huisarts naar de MOCpoli. Maar eigenlijk wil ik niet in het U maar in het M... dus hopelijk hebben ze daar ook een poli daarvoor.

Zo nu ga ik een appeltaartje bakken. Het hele huis ruikt trouwens naar kerstkransje... ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Geen erfelijkheidsgen dat is zeker goed nieuws Suzy!

De rest is natuurlijk weer minder leuk...

Ik laat mijn zorgverzekering maar waar hij is. Heb kind met aangeboren afwijking, alles vergoed vanuit basisverzekering. Dat is fijn, want door alle financiële sorus van de laatste jaren hebben wij alleen nog basis en tandarts. Ik zou wel weer aanvullend willen bij een andere verzekering, maar overstappen geeft zoveel romslomp. Voor tig artsen voor elk apart een nieuwe machtiging aanvragen. Waarom kan dat nou niet met één simpel papiertje?
Kerstpakketten bedrijf zijn klaar en de kerstboom staat. Kan ik weer twee dingen van mijn lijstje afstrepen. Nog paar keer extra werken en dan is het gelukkig kerst. En in het nieuwe jaar alles hopelijk weer een beetje normaal
Toch reden om te juichen, Suzy, geen erfelijkheidsgen

Nouja.. voor de boobies dan.

Goed bezig, Lientje!

Wij blijven waar we zitten, en eerlijk gezegd weet ik niet precies wat wel en niet vergoed wordt. Tandarts en fysio wel, in elk geval.

Gaat het weer wat beter, Ambra?

Dierentuin was zo lekker en leuk. Ik wil weer vaker, maar ik wil zoveel
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven