Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Goed nieuws Suzy! Voor wat betreft het erfelijkheidsonderzoek dan....

Goed bezig geweest Lientje!

Ik blijf ook waar ik zit voor ziektekostenverzekering, fysio extra vergoed via werk en dat heb ik echt vaak nodig dus ik last het zo, scheelt weer een hoop gezoek!

Ja Dreamer ik wil ook zo veel...zeker als het vrij goed gaat....en dan doe je weer net te veel en moet je weer boeten....maar toch fijn dat je het leuk hebt gehad in de dierentuin!

Hier vrij rustig weekend gehad, was ik aan toe! Vind de weken voorbij vliegen en heb soms het gevoel geen adem te kunnen halen van alles wat moet, dus vandaar had ik niks gepland voor dit weekend, jammer dat al weer om is...weer een drukke week tegemoet. Maar dan lekker een weekje vrij! Heerlijk!
Veel verzekeringen hebben hun voorwaarden veranderd, of je betaalt de volle mep... overstappen valt wel mee, alles wordt automatisch doorgegeven aan je huisarts enz. Ik stap bijna jaarlijks over. 3 jr terug een verzekering nodig die sterilisatie volledig vergoedde en vorig jaar had ik er een nodig voor de novasure, 4 jr terug volledig kraamzorg enz. tsja ;)

Appeltaartje is goedgelukt, mjum!

Nog twee dagen les, 2 dagen workshops en dan vakantie!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Het overstappen op zich is geen probleem. Maar omdat kind in ziekenhuis loopt bij stuk of negen artsen, moet ik voor elke arts apart een machtiging aanvragen voor behandeling van de aangeboren afwijking. Dus op tig formulieren naam adres geboortedatum enz handtekeningen zetten opsturen en weer wachten op alle apart verstuurde machtigingen. Die weer naar indivoduele artsen doorsturen. Die heisa zit ik niet op te wachten.

Snap echt niet dat dat niet eenvoudiger kan...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
En als ik weer alleen basis en tandarts neem, verschilen prijzen niet eens veel. Dat ook nog eens.

Had ook hehoopt dat het dit jaar gelijk zou blijven. Maar zorgtoeslag is 25pm omlaag gegaan, en premie 20 euro omhoog. Dus 45 pm meer betalen.

Dat is veel. Dat is een aanvullende verzekering. Dus dan toch maar dit jaar weer alleen basis.

Lekker vooruitzicht Suzy, bijna vakantie !

Zit er voor mij denk wéér niet in pff ik grossier in vrije dagen. Heb nog ruim vier weken en krijg er vijf weken bij. Dus ik start met negen vrije weken in 2015. Die ik niet op kan nemen wegens geen vervanging.

Duzzzzz. Ga vandaag maar weer extra vakantiedagje op de lijst scoren ( werken , inval, degene voor wie ik inval begint het nieuwe jaar met 12 vrije weken op haar lijst)

Fijne dag iedereen!
ben ik weer hoor.

meiden, wat een gedoe allemaal met die zorgverzekering. Ik heb hem net een tandje omlaag gegooid, van aanvullend 2 naar 1. Vorig jaar al van 3 naar 2, en het verschil gespaard. Ga ik nu weer doen. Ik verbruik zo weinig zorg, is gewoon lachwekkend eigenlijk bij EDS. De pil is mijn grootste declaratiepost geloof ik, en daar stop ik denk ik volgende zomer mee (50 jaar oud dan).

Tandartsverzekering hou ik wel goed, heb niet zulke beste tandjes maar heel 2014 geen rare dingen gehad. Mag wel in de krant.

Lien, wat een gedoe met kind, als je zou overstappen!

Susy, fijn van je boops..toch?

Ik heb net geworsteld met een mini nep kerstboompje voor bij dochter op de kamer. Alleen het uit de berging krijgen was al een workout op zich. Heb nu al weer een hekel aan het arme boompje.

Hij staat nu wel met lampjes, de ballen hangt hij zelf maar op

Oh, Groningse meiden, even voor in de agenda: 14 feb volgend jaar is er in Norg een benefietconcert ten bate van Roses voor Children, waar ik vrijwilliger voor ben. Ik zal er zijn!

Het is een Gronings koor, BSUR. Kennen jullie dat?
Nog 2 dagen en we zijn weer thuis. We genieten hier nog volop maar het wordt weer tijd om mijn kinderen en poes in m'n armen te kunnen sluiten.

Wat we hier zeker zullen missen in "onze" sushibar die 25 meter verderop zit en die meer dan lekker is. Thuis moeten we daarvoor 30 min rijden dus dan gebeurd dat niet zo spontaan als hier.

De laatste dagen veel pijn, gemene pijn wat me soms verontrust en ook niet weggaat.

Misschien in januari toch nog maar eens nadenken over een zenuwblokkade.

De kerstsfeer is hier ver te zoeken met het mooie weer. Her en der staat een kitscherig boompje en dat is het. het zal woensdag wel raar zijn om alles in kerstsfeer te zien

Hier alvast een kerstengeltje voor jullie voor in de boom

Hee Aso, leuk wat van je te horen.

Vakantie is best fijn maar thuis toch ook he..

mijn ouders vliegen vannacht naar de Can. Eilanden, gingen altijd 5 wken maar nu voor het eerst 3, mijn moeder kreeg heimwee..

Hm ja, zenuwblokkade. Verder dan nadenken kwam ik nooit, lijkt me zo eng.. bij je bekken?

sterkte in het vliegtuig met zitten dan maar!

geniet nog ff van zon en suschi!
Jij snapt het Ambra (wat was je snel met reageren ) Vakantie is leuk maar thuis is thuis en dat is veel meer waard.

Canariche eilanden, nice 3 Weken lijkt mij, zeker daar, lang genoeg. Vorig jaar had ik het al na 5 dagen bekeken en de keer daarvoor na 4 dagen

Hopelijk hebben ze een fijne vakantie met lekker weer en veel

Dat is een hele goede vraag over die zenuwblokkade. Ik voel het in mijn heupen, benen en bekken maar het komt vanuit m'n rug en ik vermoed ook mijn SI gewricht. Omdat ik op het gebied van pijnbestrijding zo'n leek ben weet ik niet wat ze plat gaan leggen en hoe ze dat doen.

Eigenlijk hoop ik dat het in januari stukken beter gaat en dat ik er weer even tegenaan kan. Ik stel het liefste dat gedoe helemaal uit maar als ik merk, zoals nu, dat ik er nog meer dingen voor moet laten en er wakker van lig dus mijn humeur beïnvloed gaat worden wat vast een keer gaat gebeuren moet ik toch eieren voor mijn geld kiezen om het ook voor man leuk te houden.
Aso, het lijkt me heel vervelend zo'n zenuwblokkade. Maar als onder je pijn je humeur en uiteindelijk daardoor wellicht je relatie gaat lijden, zou ik het zeker overwegen.

Ik heb ook in de nacht de ergste pijn vaak en als je dan niet kunt slapen, wordt de pijn alleen maar erger. En ben je de dag eerna ook nergens toe in staat.

Voor je het weet zit je in een vicieuze cirkel.

Bij mij zijn er helaas geen mogelijkheden voor. Sterker nog, op papier ben ik zelfs een aansteller, want pijn na een herseninfarct komt volgens de artsen niet voor, zeker niet chronisch. Terwijl ik op lotgenotenbijeenkomsten mensen tegenkwam, die hier toch zeer zeker ook last van hadden. Ik hou er nu over op, want het verdriet en de wanhoop over het onbegrip voel ik zo weer bovenkomen. Duidelijk nog steeds niet verwerkt.

Bottomline, als het verbetering geeft, zeker het overwegen waard.
Fijne dag allemaal!

Ik ga weer even werken, gelukkig kan ik daarna weer een paar dagen bijkomen

Ik kijk er gewoon naar uit.

Heb van pijn en vermoeidheid gewoon een stomme blunder gister gemaakt op mijn werk.

En daar baal ik als perfectionist van.

Niets ernstigs, maar klant zal vreemd opkijken als ze iets probeert te maken en er zit iets in tas wat er wel op lijkt, maar absoluut niet datgene is wat ze moest hebben

Als het niet mijn fout was geweest, had ik erom kunnen lachen. Zó stom.
Ik heb dat dus precies andersom, zeker in Portugal: als ik er ben, wil ik graag langer blijven. Veel langer. Ik denk dat als man en ik er makkelijk werk zouden kunnen vinden, zouden we er blijven. (jeumig, wat een kromme zin)

Dus geniet nog even lekker, AsoTut.. denk aan een jaloerse Dreamer en geniet even extra

14 februari.. ik zet het in de agenda, beloof natuurlijk niets.
Later is nu
dreamer, nee dat snap ik, je hoeft ook niks te beloven hoor. Maar ik dacht, ik roep alvast dat ik in de buurt ben.

lien, och meid, kan iedereen gebeuren toch..maar ik snap dat het heel rottig voelt. Ik denk dan...spruitjes waar je sla verwacht.. dadels in plaats van uien..? Zoiets??

Bij ons op de afdeling wordt bij een fout gevraagd of de patiënt nog leeft. Zo ja, rottig maar van leren en dan weer gauw vergeten..

Lekker beetje bijkomen nu..
Ambra: Handperen ipv stoofperen. Dat wordt snot in je pan....

Tegenvaller als je het met de kerst had willen serveren aan je gasten, denk niet dat de klant blij is als ze erachter komt...
Pfff heb echt mijn week niet. Dit is al de tweede slapeloze nacht door de pijn nu.

Zou ik al zo snel aan de amitryptilline gewend zijn geraakt dat het nu al niet meer helpt?

Ben dat draaien en woelen zó zat. Ik wil gewoon lekker slapen.

In plaats daarvan zit ik midden in de nacht van doffe ellende de zwakste schakel op bbc te kijken. Je moet toch wat he. Zo toch maar weer terug naar bed en opnieuw proberen.
Het werd uiteindelijk twee uur eer ik sliep. En de wekker stond op half zeven. (Mopper mopper...)

Nieiwe dag , nieuwe ronde, nieuwe kansen. Alhoewel ik vandaag niet veel productiviteit verwacht van mezelf. Het wordt meer een bank hang dagje vrees ik.

Suzy: nog heel even en dan vakantie voor je?

Aso: al onderweg naar huis? Ik zou daar blijven. Het regent hier.

Dreamer: Ga je nog wat leuks doen op je vrije dag?

Sanne en Nes: hoe is het met jullie?

Ambra: fouten in een ziekenhuis zijn idd niet te vergelijken met mijn blunder. Maar mensen kunnen helaas heel kwaad worden om dit soort dingen, je hebt er tussen......en dat is lastig om mee om te gaan voor iemand die zo pietje precies is als ik. Daarom is dit ook zo n stomme blunder.
Nou Nou, ik zie nu mijn bericht terug wat ik zojuist vol frustraties getypt had met mijn tablet bij mijn moeder op haar internet.....heerlijk dat automatische schrift. Ik las het bericht terug en kon er geen touw aan vast knopen. Dus sorry dames, ik was een brok frustratie vanochtend en wilde me ff afreageren hier....maar door die tablet heeft hij allerlei woorden anders neergezet......

Dus vandaag dat ik alles verwijderd heb nu.

Kwam er op neer dat ik weer eens met veel pijn wakker werd, vanwege het teveel gebruiken van mijn oderontwikkelde arm (juist om de andere te ontzien) en dat mijn hulpmiddelen het ook niet deden. Toen werd ik wel even heel erg geconfronteerd met mijn beperkingen en was ik in alle staten. Heb een flink potje zitten janken net en kwam er toen achter wat voor een datum het is vandaag....17 december....vandaag 17 jaar geleden heb ik mijn enkel en voet helemaal verbrijzeld, operatie gehad met veel metaal is alles goed gezet, ze wisten alleen niet of ik nog ooit zou kunnen lopen want het was een zeer gecompliceerde breuk destijds.....Gelukkig kon ik na veel oefenen en zelfdiscipline weer lopen en kan dat nu nog steeds! Daar en ik erg dankbaar voor! Maar 17 december is nu eenmaal niet bepaald mijn geluksdag....

Dus Lientje...je bent niet de enige die haar dag niet heeft.....!!!!

Maar wonder boven wonder doet mijn internet het ineens weer thuis...! Dus ook weer opgelost...ik start mijn dag maar ff opnieuw!
anoniem_6538ab5e39ca4 wijzigde dit bericht op 17-12-2014 12:28
Reden: onsamenhangend...
% gewijzigd
Sanne:

Je hebt van die dagen ( of weken) dat je denkt, was ik maar in mijn bed blijven liggen.

Ben dus gelukkig niet de enige met een rotweek.

Wat kan je internet dan missen hè als het niet werkt. Eigenlijk geen goede zaak dat we daar zo afhankelijk van zijn geworden dat zelfs ons humeur eronder lijdt als het even niet werkt.
Hahah Ja Lientje dat realiseerde ik me ook, dat je zo afhankelijk bent van internet tegenwoordig...telefoon, pc, tablet....het werkt allemaal niet dan...en mijn handsfree functie deed het om een of andere reden ook niet en toen sloegen even de stoppen door hier binnen in mij!

Gelukkig is het nu weer gezakt! Waar een jankbui al niet goed voor is!

Gaat het met jou ook weer wat beter?
Kan er van je provider niemand langs komen om het op te lossen? Het is ook zo weer kerst. Straks zit je twee weken zonder als het tegenzit.

Gebruik je je spraakcomputer ook thuis? Zou je dat als extra pressiemiddel kunnen gebruiken om sneller geholpen kunnen worden?

Internet is ook een deel van je sociale leven toch.
Mwah. De pijn is gelukkig wel wat gezakt. Maar vier uurtjes slaap is eigenlijk tekort.

En er blijken nog wel meer dingen misgegaan te zijn op mijn werk (zoals bijv iets over het hoofd gezien te hebben wat weggegooid moest worden)

Gelukkig weet ik vrij zeker dat ik geen fouten met financien heb gemaakt. Dát dan niet. Maar toch. Baal er best van. Ik lijk ook wel altijd iets fout te doen. Wellicht toch niet echt de goede baan voor me.

Maarja, vind maar iets anders..
Gelukkig is de pijn wat gezakt Lientje. Maar snap dat je slaap hard nodig had. Ben je nu thuis of op het werk? Kun je anders vanmiddag niet even gaan liggen?

Balen is dat he als je er achter komt dat er meerdere fouten zijn gemaakt op het werk....ik snap dat goed ben ook zo'n perfectionistje...Maar als het geen onoverkomelijke fouten zijn dan valt het toch wel mee?

Je bent een mens hoor en geen computer! En kom op moet je eens zien hoeveel je juist wel goed doet Lientje! Ze mogen heel blij zijn met iemand zoals jij! Als je het eens zo bekijkt?

Denk je dat deze baan eigenlijk te zwaar is voor je? Lastig is dat he, ook dat begrijp ik maar al te goed.

Maar moet je zien hoeveel je doet ondanks je beperkingen! Dat vind ik juist wel heel goed van je hoor! Dat getuigd ook van doorzettingsvermogen en karakter!

Ja van die internetprovider, eerst had ik een dame aan de lijn (zij was eigenlijk heel aardig en begripvol)en toen gingen ze iets resetten en als het dan nog niet zou werken moest ik terug bellen en dan moest er een monteur komen zei zij. Ik vroeg nog of ik haar naam mocht en haar weer aan e lijn kon krijgen maar dat kon niet, ze zou alles doorgeven aan een collega...je raad het al na de reset deed hij het nog niet, en toen ik dus die collega aan de lijn kreeg was die een stuk minder begripvol en hij wilde geen monteur sturen. Hij wilde eerst een ouderwetse kabel opsturen en dan moest ik het handmatig aanpassen (en dat is net mijn probleem) Ook niet toen ik had uitgelegd wat mijn probleem is (dat ik eigenlijk maar 1 arm heb en daar heel zuinig op moet zijn) en dat het voor mij erg veel moeite kost om met een toetsenbord te werken. Toen begon ik dus spontaan te janken met die man aan de lijn (van de frustratie en van de pijn inmiddels omdat ik niet handsfree kon bellen)en zelfs toen wilde hij nog geen monteur sturen en moest ik echt geduld hebben. Nou ja toen had ik het helemaal gehad eigenlijk.

Maar goed nu ik weer thuis ben doet alles het ineens weer...rarara..??? Dus ik ben allang blij!
Wat fijn dat je internet het toch weer doet Sanne!

Nee , aan inzet, doorzettingsvermogen en karakter ontbreekt het me niet (zei ze enigszins arrogant, ahum, maar niet zo bedoeld hoor!!!)

Maar het lijkt gewoon wel, of ik steeds maar fouten blijf maken. Geen ernstige, daar niet van, maar op een of andere manier lijk ik altijd wel iets over het hoofd te zien.

En het is maar een simpel baantje

je hoeft er echt geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben.

Terwijl ik wél heel veel capaciteiten heb (maar niet de mogelijkheden en kansen om dat te laten zien ergens helaas), blijf ik in dit simpele werk op een of andere manier maar stomme fouten maken.

En nee, absoluut niet levensbedreigend of zo, maar wel dingen waar de baas niet erg over te spreken is...
En te zwaar, ja, ik vrees van wel. Hele dagen van 9,5 uur achter elkaar staan, lopen en tillen, valt me zwaarder nu dan toen ik er begon. Zou ik oud worden??

Of, en dat begin ik me de laatste tijd ook af te vragen, ik heb steeds meer "vage rare "klachten.

Ze twijfelden toentertijd tussen MS en een infarct. Kan me bijna niet voorstellen dat ze dat uiteindelijk fout hebben gehad, maar ga toch af en toe twijfelen/

Aangezien ik wel steeds meer achteruit lijk te gaan....

Anderzijds, ben van zieke thuisblijfmoeder naar 10 uur werken en daarna naar dubbele uren in andere zwaardere baan gegaan. Mét opgroeiend gezin, man met bedrijf waar ik regelmatig in bijspring, tsja, misschien is het totaalplaatje wel gewoon teveel?
Nou dat vind ik knap van je Lientje dan je toch zo veel doet!

En weet je? Mss ben je gewoon aan wat vrije dagen toe? Dat kan ook natuurlijk!

Mss is 9,5 uur inderdaad te veel en we worden ook een dagje ouder ja!! hahaha. Ik werk ook 9 uur per dag en dat is eigenlijk ook te veel, maar ja het is nu ff niet anders.

Ik heb het ook hoor, de week voor kerst ben ik vrij en dat heb echt ff nodig! Gewoon even niks.....lekker beetje forummen, als internet het tenminste doet!!

Pfft heb net een stuk gewandeld en merkte dat er toch wel veel frustratie zit die er nog uit moet, weer tranen....maar ik heb rond deze tijd altijd zo'n emotionele dag.....en dat zal nu wel vandaag zijn! Heb ook best veel voor mijn kiezen gehad dit aar en volgend jaar gaat ook een heel spannend jaar worden. Keuring bij UWV ivm 2 jaar "ziek"en komt er nog een baan of gaat dat niet lukken??? Alles bij elkaar speelt dat natuurlijk ook steeds in mijn hoofd. Maar ja toen dacht ik weer aan die zin: verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen. Tevens dacht ik aan een gesprek wat ik van de week met een collega had die heel erg ziek is geweest (kanker) en nu aan het reintegreren is op onze afdeling, hoe heftig het was wat hij heeft meegemaakt en hoe hij er vorig jaar voor stond en hoe het nu is. En dan denk ik weer bij mezelf: Joh, zo erg is het allemaal niet en kop op!
Ja, lekker een paar weken vrij dat zou wat zijn! Maar met een gezin en een bedrijf lastig, je komt dan sowieso niet aan je rust toe. Bovendien ben ik nogal een wegcijferaar, .

En dan hoor ik mijn baas zeggen, ik hou van netjes en opgeruimd, dan gaan je spullen het langste mee. Ik heb een hekel aan rommelkonten... en dan denk ik pfjieh , goed dat ik nog steeds de boot afhou wbt bezoekjes. Ik houd privé en werk graag gescheiden, en als ik om me heen kijk hier in huis weet ik gelijk waarom.

Sanne. dat relativeren doe ik ook heel vaak. Zo van die en die hebben het véél slechter/erger/moeilijker. Is een manier om je staande te houden denk ik.

Maar zoals Ambra een keer zei: soms is het gewoon even allemaal k.... en mag je het best eens even niet meer zien zitten.

Spannend idd voor je wat betreft je werk en keuringen e.d.

Mijn lijfspreuk is nu een beetje: elke dag is weer een nieuw begin. Beetje gelijk aan die spreuk van jou, met nog voor de zekerheid een extra dosis positiviteit erin.

Dus we spreken gewoon af samen: vandaag mogen we nog even sippen en mopperen, en morgen is weer een nieuw begin. Goed idee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven