Napraattopic 13

12-12-2014 20:29 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:elfje12 schreef op 14 december 2014 @ 14:10:

Paardrijden is ook een sport, Stora.Ja maar ik maak alleen buitenritten, ben niet uren in bak bezig met de perfecte zit en techniek.
quote:StoraHuntur schreef op 14 december 2014 @ 14:15:

Ja, Rasa, da's dus het mooie ervan, dit werkt prima voor jou. En voor de volgende werkt Sonja Bakker en voor de volgende het marshmallow dieet. Dat is allemáál prima. Maar die wijzende vingertjes vind ik altijd zo hoogdravend. (Niet jouw vingertje hoor, die is gewoon lekker wollig) Dit! En nu stop ik met prediken
Ik vind het te simpel om tegen iedereen maar te roepen dat ze moeten gaan sporten als ze gewicht kwijt willen.

Voor niemand geldt hetzelfde, wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet.

Als je een dagelijkse hoeveelheid calorieën van 3000+ binnenkrijgt op een dag, kan het al heel veel schelen als je anders (en dus minder) gaat eten. Dan hoef je je helemaal niet lens te sporten.

Voor de ander is het juist weer nodig om te gaan bewegen, omdat het niet zozeer aan de hoeveelheid calorieën ligt, maar meer aan de manier waarop dat verwerkt wordt. En dan is bewegen juist weer de sleutel.

En aan bijv MrsS zie je dat gewichtsverlies ook mogelijk is zonder sportschoolabonnementje.

Dat maakt haar methode niet fout, dat maakt hem anders. En blijkbaar werkt dat voor haar.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Middag! Ha, ik heb het dieetgesprek gemist.

Mijn tip: Ontbijten.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Het enige waar ik wel tegen ben inmiddels, en dat is ook door eigen ervaring, zijn van die crashdiëten zoals Cambridge of Herbalife, Weightcare en van die andere shake-diëten.

Omdat het gewoon een foute manier van afvallen is. Je ontzegt je lichaam gewoon een nodige hoeveelheid calorieën en voedingsstoffen, het gewichtsverlies komt wel, maar je gaat toch ook weer een keer gewoon eten. En dan ben je binnen no time weer terug bij af.

De enige 'winst' die je hebt, op de lange termijn, is een verstoord metabolisme.

En ja, dat kan ik bevestigen. Mijn lijf is verziekt door jarenlang te weinig eten.
Bewegen met overgewicht is vaak een heel gedoe. Wandelen en zwemmen kan altijd, maar als je stevig overgewicht hebt ben je een beetje beperkt in het aantal sporten dat je kunt doen. Dan moet je misschien eerst wat afvallen, voor je als een gek gaat hardlopen of zo.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Iedereen moet mag gewoon lekker doen wat bij hem/haar past.

Je kunt er m.i. hooguit over vertellen hoe goed iets bevalt (of niet) En voor mij is dat toevallig 5:2. Misschien denken anderen dan dat het de moeite van het proberen waard is. Misschien juist helemaal niet. Het zal mij verder jeuken of een ander dat onverstandig vindt of niet.

Het gedram dat er maar één juiste wijze is en dat is... (vul maar in, kan van alles zijn met al die "deskundigen") .. daar lees ik zo overheen.
And now for something totally different:

Wij gaan een makeup spiegel kopen. Je weet wel, zo'n ding dat vergroot.

Want ik ben inmiddels redelijk kippig aan het worden én in de ontkenning, maar ik durf wel toe te geven dat zo'n spiegel wel heel handig zou zijn inmiddels
quote:merano schreef op 14 december 2014 @ 14:22:

Bewegen met overgewicht is vaak een heel gedoe. Wandelen en zwemmen kan altijd, maar als je stevig overgewicht hebt ben je een beetje beperkt in het aantal sporten dat je kunt doen. Dan moet je misschien eerst wat afvallen, voor je als een gek gaat hardlopen of zo.

Nou inderdaad, als je echt heel veel overgewicht hebt, dan kan ik me voorstellen dat sporten of beweging best een uitdaging is. En dat je een drempel hebt voor een sportschool.

Maar babysteps werkt ook, als je zoveel overgewicht hebt, dan kun je beginnen met iedere dag een stuk te gaan wandelen of een rondje fietsen. En dat opbouwen. En als je dan wat lekkerder in je vel zit en resultaat ziet, dan is die sportschool misschien juist iets dat een logische volgende stap is.
quote:Bieb2.0 schreef op 14 december 2014 @ 14:23:

Iedereen moet mag gewoon lekker doen wat bij hem/haar past.

Je kunt er m.i. hooguit over vertellen hoe goed iets bevalt (of niet) En voor mij is dat toevallig 5:2. Misschien denken anderen dan dat het de moeite van het proberen waard is. Misschien juist helemaal niet. Het zal mij verder jeuken of een ander dat onverstandig vindt of niet.

Het gedram dat er maar één juiste wijze is en dat is... (vul maar in, kan van alles zijn met al die "deskundigen") .. daar lees ik zo overheen.Damn, ik hoorde allang in bed te liggen maar lukt niet. Bieb, je hebt gelijk: ieder mens is anders dus bij iedereen past iets anders. Ik ben geinteresseerd in 5:2, ga dat proberen.
Stora, wat een heerlijke hobby! En ik zie ook die buitenritten toch wel als sport hoor. Je wordt er best moe van. Ik wilde dat ik ook weer kon gaan doen.
Die anoniem2014 is echt echt echt gek hé.
Ik viel af van atkins, mijn zelfbedachte soepdieet, weightwatchers, minder eten, etc.

De grote gemene deler is volgens mij in ieder geval aandacht besteden aan wat je eet en niet zo maar vanalles in je mond stoppen.

quote:StoraHuntur schreef op 14 december 2014 @ 14:17:

[...]

Ja maar ik maak alleen buitenritten, ben niet uren in bak bezig met de perfecte zit en techniek.

O meid, ik word al jaloers als ik het lees.

Ik heb sinds mijn jeugd paard gereden, tijdens mijn leven met mijn ex zelfs paarden aan huis gehad en dan reed ik vanuit de tuin zo het bos in. Heerlijk!

Soms mis ik dat nog wel. Maar meestal ben ik er niet rouwig om dat ik geen stallen meer uit hoef te mesten en dat ik nergens heen kan omdat de paarden gevoerd en verzorgd moeten worden.
quote:elfje12 schreef op 14 december 2014 @ 14:27:

Stora, wat een heerlijke hobby! En ik zie ook die buitenritten toch wel als sport hoor. Je wordt er best moe van. Ik wilde dat ik ook weer kon gaan doen.Ik zit meestal zo'n anderhalf tot twee uur in tölt, da's niet hard werken hoor! Rijd jij niet meer dan?
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 december 2014 @ 14:24:

And now for something totally different:

Wij gaan een makeup spiegel kopen. Je weet wel, zo'n ding dat vergroot.

Want ik ben inmiddels redelijk kippig aan het worden én in de ontkenning, maar ik durf wel toe te geven dat zo'n spiegel wel heel handig zou zijn inmiddels Is wel schrikken, straks. Ik heb ook zo'n ding gekocht en dat viel tegen...

quote:Bieb2.0 schreef op 14 december 2014 @ 14:28:

Die anoniem2014 is echt echt echt gek hé.
quote:cochise schreef op 14 december 2014 @ 14:16:

[...]

Je sport dus wel liefste Volsnot. :-)Maar niet in georganiseerd verband dus. Heb ik trouwens nooit gedaan hoor, ook niet toen ik zittend werk deed. Op zo'n sportschool wil ik echt niet dood gevonden worden, en lange-afstandswandelen en -zwemmen kunnen lekker op eigen gelegenheid in een zelfgekozen gezelschap.
quote:StoraHuntur schreef op 14 december 2014 @ 14:30:

[...]

Ik zit meestal zo'n anderhalf tot twee uur in tölt, da's niet hard werken hoor! Rijd jij niet meer dan?

IJslanders. Uiteraard!

quote:merano schreef op 14 december 2014 @ 14:30:

[...]

Is wel schrikken, straks. Ik heb ook zo'n ding gekocht en dat viel tegen... God, heb ik dáár haar?
quote:Bieb2.0 schreef op 14 december 2014 @ 14:28:

Die anoniem2014 is echt echt echt gek hé.Ik forum er maar een beetje omheen nu. Is toch geen goed garen mee te spinnen.
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 december 2014 @ 14:31:

[...]

IJslanders. Uiteraard!

Mag een Fries ook meedoen? Die doen geen tolt maar rijden zo lekker!

quote:Lady-Voldemort schreef op 14 december 2014 @ 14:31:

[...]

Maar niet in georganiseerd verband dus. Heb ik trouwens nooit gedaan hoor, ook niet toen ik zittend werk deed. Op zo'n sportschool wil ik echt niet dood gevonden worden, en lange-afstandswandelen en -zwemmen kunnen lekker op eigen gelegenheid in een zelfgekozen gezelschap.

Ik ben ook niet zo van de groepsdingetjes, maar ik vind bootcamp/HIIT trainingen toch wel heel leuk.

Maar dat is ook omdat je vooral vanuit je eigen kracht en conditie aan het werk bent.

En niet met van die fitnessapparaten ofzo. Daar vind ik ook echt geen bal aan.
quote:cochise schreef op 14 december 2014 @ 14:32:

[...]

Mag een Fries ook meedoen?

Die heb ik dus gehad vanaf mijn 16e tot mijn 21e.

Prachtbeest. Echt een joekel, kampioensafstammeling, maar zó'n droppie.

Hij gaf kusjes

Jij ook gehad/gereden?
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 december 2014 @ 14:29:

[...]

O meid, ik word al jaloers als ik het lees.

Ik heb sinds mijn jeugd paard gereden, tijdens mijn leven met mijn ex zelfs paarden aan huis gehad en dan reed ik vanuit de tuin zo het bos in. Heerlijk!

Soms mis ik dat nog wel. Maar meestal ben ik er niet rouwig om dat ik geen stallen meer uit hoef te mesten en dat ik nergens heen kan omdat de paarden gevoerd en verzorgd moeten worden.Ja, als ze elders staan is het best een hoop geregel en gedoe. Hier staan ze jaarrond saampjes buiten (met oud en nieuw verhuis ik ze even naar het land van de buurman daar staan ze dan in een grote kudde ivm het vuurwerk wat fijner voor ze). Verder houd ik ze heel spartaans, ik voer alleen met veel sneeuw hooi bij en verder eten ze alleen gras. Ze gaan dus niet op stal. 's Winters gaan er spijkers onder en ik neem ze altijd samen mee. Eentje voor de heenweg en eentje voor de terugweg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven