Internetdaten - deel 2
zondag 14 december 2014 om 01:18
Mijn date was heel gezellig, maar ik voel wel weer wat vragen. Ik vond hem niet onaantrekkelijk, maar ook niet direct kriebel-aantrekkelijk. En hij was duidelijk enthousiast, zij het op zich op relaxte manier, en dat vind ik geloof ik dus gewoon een beetje moeilijk. Heb een tweede date toegezegd, maar wel met de opmerking dat ik nog niet goed weet welke kant het opgaat. Dat vond hij oke, al dacht hij dat er best wel eens meer in kon zitten. Ik weet niet goed of het nou mijn 'reguliere' benauwdheid is of te weinig. Ratio bolgen wil ik eigenlijk niet te veel, maar is wellicht wel verstandiger. Ik weet dat ik op dit moment niet veel meer hoef dan een tweede date plannen, maar ik word wel een beetje moe van mezelf. Val ik alleen op types die onder de streep niet kunnen en/of willen? Dan zit die laatste mislukking me nog wel dwars. Toen was ik zonder veel omhaal enthousiast (ookal was ik ook wel voorzichtig in zoenen en zulks aan het eind vd date) enbik dacht hij ook. Ik weet het niet goed allemaal.
zondag 14 december 2014 om 01:28
@Coolpack; slaap er een nachtje over. En ook een tweede date verplicht je tot niets he. Ik herken dat wel, dat gevoel te hebben op mannen die uiteindelijk niet beschikbaar blijken, en juist daarom zou ik juist op tweede date gaan met iemand die ik wel aantrekkelijk vind, ook al weet ik nog niet zo goed wat ik er van vind.
Vind het wel stoer van je dat je meteen tijdens een date al durft te zeggen dat je niet weet welke kant het opgaat. Ik durf dat meestal niet zo goed en moet dat dus uiteindelijk via de app doen als de man wel enthousiast is. Spreekt niet echt voor me.
Vind het wel stoer van je dat je meteen tijdens een date al durft te zeggen dat je niet weet welke kant het opgaat. Ik durf dat meestal niet zo goed en moet dat dus uiteindelijk via de app doen als de man wel enthousiast is. Spreekt niet echt voor me.
zondag 14 december 2014 om 07:01
Oef.. Coolpack.. same thoughts hier over de date van gister...
Twas gezellig, maar gesprek liep af en toe ook stil. Wel gezoend, beide interesse tonen, maar op de fiets terug had ik echt even een down momentje, waarom voel ik weer die twijfel.. Dat gevoel nu nog steeds wel, maar ook wel de gedachte wil ik dan te veel al dat het klikt op een tweede date. Ben ik te veel eisend, of heb je altijd wel dit soort momenten als je iemand leert kennen. We hebben nog niet uitgesproken over wel/niet vervolg...
Wel goed van je, Coolpack, dat je je twijfel al uitgesproken hebt, knap! Ik zal het vandaag moeten zeggen via de app.. vind ik wel lastig..
@ Famke: ik had indd afspraak met diegene die ik kende via een vriendin
Twas gezellig, maar gesprek liep af en toe ook stil. Wel gezoend, beide interesse tonen, maar op de fiets terug had ik echt even een down momentje, waarom voel ik weer die twijfel.. Dat gevoel nu nog steeds wel, maar ook wel de gedachte wil ik dan te veel al dat het klikt op een tweede date. Ben ik te veel eisend, of heb je altijd wel dit soort momenten als je iemand leert kennen. We hebben nog niet uitgesproken over wel/niet vervolg...
Wel goed van je, Coolpack, dat je je twijfel al uitgesproken hebt, knap! Ik zal het vandaag moeten zeggen via de app.. vind ik wel lastig..
@ Famke: ik had indd afspraak met diegene die ik kende via een vriendin
zondag 14 december 2014 om 09:11
@bessiezoveel en @coolpack, helaas erg herkenbaar wat jullie schrijven! Ik heb weinig goede raad, behalve dat ik als ik jullie was toch maar gewoon nog een keertje zou afspreken. En misschien dan iets gaan doen. Dat wil ook nog weleens schelen. Een hele avond tegenover elkaar aan een tafeltje zitten vraagt veel van je sociale vaardigheden.
zondag 14 december 2014 om 09:58
Dames, ik weet heel zeker dat jullie niet op jullie avatar lijken. Ik heb zelf ooit lang geleden een vrouwelijke avatar ergens gehad, ik weet hoe het werkt. Maar je avatar is alles dat je ziet, dus herken je forummers eraan.
Ik vind het grappig dat mannen bij een date waar je het niet van weet toch graag door daten, terwijl vrouwen meteen in de twijfelmodus schieten. Ik herken dat ik het altijd nog even wil aankijken, terwijl vrouwen vaak de boot afhouden, de zaak stoppen of het heel erg ingewikkeld gaan maken.
Ik vind het grappig dat mannen bij een date waar je het niet van weet toch graag door daten, terwijl vrouwen meteen in de twijfelmodus schieten. Ik herken dat ik het altijd nog even wil aankijken, terwijl vrouwen vaak de boot afhouden, de zaak stoppen of het heel erg ingewikkeld gaan maken.
zondag 14 december 2014 om 10:51
Amy en Bessie: Had jullie stukjes even gemist. Jammer Bessie, van de twijfel, aangezien je hem eerst juist wel leuk dacht te vinden. Maar ja, lastig..
Ik ben dan soms weer te lomp met mijn eerlijkheid. Ik kan heel slecht tegen de druk van verwachtingen en soms knal ik de deur dan wat al te snel dicht. Maar ja, met een benauwd gevoel een contact onderhouden wordt 'm ook niet.
Ik ben dan soms weer te lomp met mijn eerlijkheid. Ik kan heel slecht tegen de druk van verwachtingen en soms knal ik de deur dan wat al te snel dicht. Maar ja, met een benauwd gevoel een contact onderhouden wordt 'm ook niet.
zondag 14 december 2014 om 12:10
@Coolpack en Rasa, wat grappig dat Rasa contact heeft gehad met jouw ex. Is het ook tot een date gekomen Rasa en/of wat was de reden dat je met dat contact gestopt bent? Coolpack, jij hebt kinderen toch? Rasa als stiefmoeder? hahaha. Heb je haar foto trouwens gezien of is het contact met ex niet dusdanig goed? Toen mijn ex nog datet kreeg ik weleens foto's over de app en andersom laat ik hem ook wel eea zien. Hij is nu helemaal in love, nu ik nog 
Herkenbaar hoor van je date, want wat is leuk genoeg? Uiterlijk hoeft niet helemaal wow te zijn, maar er moet iets zijn en wat is dan wel of niet genoeg? Waar twijfel je bij deze man het meest over gevoelsmatig? En dat van de druk herken ik ook, als zij verder zijn dan gooi ik ook de rem erop.
@Bessie, gezellig maar dus niet 'het' gevoel van het kan hem zijn? Heb je hem al geappt? Lastig is dat he. Ik moet die laatste date ook nog afkappen, maar weet niet zo goed hoe.
@Sybreed, dat denk ik ook. Dat mannen het gewoon aanzien en zich er niet stuk op denken. Wij vrouwen willen bij twijfel van onze kant vooral geen verwachtingen wekken en bij voorkeur ook alle scenario's uitdenken
Ik ben helemaal into mijn date van aankomende week. Het contact is echt heel leuk en ik heb er echt een goed gevoel over, zelfs zin in de date. Moet niet gekker worden. Vind het wel eng ook, want de kans dat het tegenvalt is groter dan de match, maar ik heb er zo'n goed gevoel over. Allebei gezegd dat het totaal anders kan zijn, maar dat we beiden hopen dat het irl ook zo vertrouwd voelt en leuk. Krijg nog veel app van anderen, maar m'n hoofd staat er nu niet naar door dit gevoel.
Herkenbaar hoor van je date, want wat is leuk genoeg? Uiterlijk hoeft niet helemaal wow te zijn, maar er moet iets zijn en wat is dan wel of niet genoeg? Waar twijfel je bij deze man het meest over gevoelsmatig? En dat van de druk herken ik ook, als zij verder zijn dan gooi ik ook de rem erop.
@Bessie, gezellig maar dus niet 'het' gevoel van het kan hem zijn? Heb je hem al geappt? Lastig is dat he. Ik moet die laatste date ook nog afkappen, maar weet niet zo goed hoe.
@Sybreed, dat denk ik ook. Dat mannen het gewoon aanzien en zich er niet stuk op denken. Wij vrouwen willen bij twijfel van onze kant vooral geen verwachtingen wekken en bij voorkeur ook alle scenario's uitdenken
Ik ben helemaal into mijn date van aankomende week. Het contact is echt heel leuk en ik heb er echt een goed gevoel over, zelfs zin in de date. Moet niet gekker worden. Vind het wel eng ook, want de kans dat het tegenvalt is groter dan de match, maar ik heb er zo'n goed gevoel over. Allebei gezegd dat het totaal anders kan zijn, maar dat we beiden hopen dat het irl ook zo vertrouwd voelt en leuk. Krijg nog veel app van anderen, maar m'n hoofd staat er nu niet naar door dit gevoel.
zondag 14 december 2014 om 12:32
Even heel snel maar @Famke: uit ervaring een tip mbt date volgende week... Mocht het nu tegenvallen, spreek dan van te voren af dat je zowieso nog een tweede date plant. Je hebt nu namelijk een beeld gecreeerd en dat beeld is altijd anders dan wat je denkt waardoor de kans op tegenvallen groot is. Niet omdat "het" er niet is, maar puur omdat je dat beeld hebt. Als je zo'n klik hebt op de app, dan is het zonde om dat niet verder uit te zoeken. Soms heb je dan gewoon tijd nodig om je beeld bij te stellen. Maar dat is een tip van mij
zondag 14 december 2014 om 12:34
@Famke; ik vind het altijd een beetje eng om zo into iemand te zijn die je nog niet ontmoet hebt. De teleurstelling als het dan niets is is dan zo ontzettend groot. Een aan de andere kant; dit gevoel is ook ZO leuk.
@Sybreed; ik denk dat je absoluut gelijk hebt.
Ik heb nog een paar contacten, een paar die wijntjes willen doen in Januari, maar aangezien dat nog zo ver weg is valt het nog te bezien tegen die tijd.
Wel nog een leuk gesprek on Tinder.
@Sybreed; ik denk dat je absoluut gelijk hebt.
Ik heb nog een paar contacten, een paar die wijntjes willen doen in Januari, maar aangezien dat nog zo ver weg is valt het nog te bezien tegen die tijd.
Wel nog een leuk gesprek on Tinder.
zondag 14 december 2014 om 13:20
Hallo Daters,
Na een paar weken afwezigheid weer tijd om te forummen. Zoveel gebeurd de afgelopen weken, ziekte van een ouder wat veel energie van mij eist. Veel ziekenhuis bezoeken enz.
wat de liefde betreft, dat is nog even fijn alleen is het jammer dat het niet meezit qua ziekte van een van mijn ouders. Maar ik krijg veel steun van familie en natuurlijk van mijn lief. Het vergt wel schuiven in de agenda anders zien we elkaar heel weinig, maar hebben afgesproken elkaar minstens 1 keer in de week te zien. Elkaar niet zien is geen optie, dus dat zit wel goed.
Wat een verhalen allemaal, voor iedereen die dates op de planning heeft staan wil ik meegeven. Ontspan en bedenk dat als het een match is, het in de meeste gevallen wel wat kan worden. En als het niet klikt, jammer! laat het los en wees enthousiast over welke leuke date je mogelijk nog te wachten staat. Laat je niet leiden door onzekerheid en angst, want dit zijn de dooddoeners tijdens het daten. Wees niet angstig om te vragen om duidelijkheid en wees niet angstig om je gevoelens duidelijk te maken. Als dit de man of vrouw in kwestie afschrikt en je krijgt daarna geen reactie , laat hem of zij los. Dan bedoel ik echt los laten, geen appjes, geen mail om te vragen om duidelijkheid. Bedenk dat je het waard bent, het is haar/zijn verlies. Als hij/zij jou echt leuk vindt komt die echt wel terug. De beslissing ligt bij jou wat je ermee wil. Los laten werkt heel verrassend, dat is mijn ervaring. Dit zijn allemaal open deuren. Af en toe een opfrisser kan geen kwaad. Zo blijven we in onze kracht staan en in onze waarde. Fijne Zondag allemaal
Na een paar weken afwezigheid weer tijd om te forummen. Zoveel gebeurd de afgelopen weken, ziekte van een ouder wat veel energie van mij eist. Veel ziekenhuis bezoeken enz.
wat de liefde betreft, dat is nog even fijn alleen is het jammer dat het niet meezit qua ziekte van een van mijn ouders. Maar ik krijg veel steun van familie en natuurlijk van mijn lief. Het vergt wel schuiven in de agenda anders zien we elkaar heel weinig, maar hebben afgesproken elkaar minstens 1 keer in de week te zien. Elkaar niet zien is geen optie, dus dat zit wel goed.
Wat een verhalen allemaal, voor iedereen die dates op de planning heeft staan wil ik meegeven. Ontspan en bedenk dat als het een match is, het in de meeste gevallen wel wat kan worden. En als het niet klikt, jammer! laat het los en wees enthousiast over welke leuke date je mogelijk nog te wachten staat. Laat je niet leiden door onzekerheid en angst, want dit zijn de dooddoeners tijdens het daten. Wees niet angstig om te vragen om duidelijkheid en wees niet angstig om je gevoelens duidelijk te maken. Als dit de man of vrouw in kwestie afschrikt en je krijgt daarna geen reactie , laat hem of zij los. Dan bedoel ik echt los laten, geen appjes, geen mail om te vragen om duidelijkheid. Bedenk dat je het waard bent, het is haar/zijn verlies. Als hij/zij jou echt leuk vindt komt die echt wel terug. De beslissing ligt bij jou wat je ermee wil. Los laten werkt heel verrassend, dat is mijn ervaring. Dit zijn allemaal open deuren. Af en toe een opfrisser kan geen kwaad. Zo blijven we in onze kracht staan en in onze waarde. Fijne Zondag allemaal
zondag 14 december 2014 om 15:57
Mijn marge heb ik van 28 tot 42. Vrij ruim, maar ik hou graag mn opties open Daarbij merk ik dat ik wat kritischer kijk bij de jonkies en de juist wat oudere mannen. Die moeten me dan wel echt heel erg aanspreken voor ik ze de goede kant op swipe!
Heb hem ook weleens voor de grap op 20 tot 30 gezet... Nog verbazingwekkend veel matches
Nog steeds weinig actie hier, een leuk gesprek op paiq maar verder even niks...
Heb hem ook weleens voor de grap op 20 tot 30 gezet... Nog verbazingwekkend veel matches
Nog steeds weinig actie hier, een leuk gesprek op paiq maar verder even niks...
zondag 14 december 2014 om 16:07
@marleen, wat leuk dat je een update komt geven! Jij hebt jouw man gevonden dus? Was ook via een datingsite, toch? Wat rot dat één van je ouders ziek is...
.
quote:famkej schreef op 14 december 2014 @ 12:10:
@Coolpack en Rasa, wat grappig dat Rasa contact heeft gehad met jouw ex. Is het ook tot een date gekomen Rasa en/of wat was de reden dat je met dat contact gestopt bent? Coolpack, jij hebt kinderen toch? Rasa als stiefmoeder? hahaha. Heb je haar foto trouwens gezien of is het contact met ex niet dusdanig goed?
Nee, het is niet tot een date gekomen. Hij benaderde mij, maar ik vond dat hij veel te ver weg woonde (ruim 80 km bij mij vandaan). En als ik nou op basis van profiel en foto's had gedacht: wauw, dit is de man van mijn dromen, dan had ik me misschien nog over de afstand heen gezet. Maar dat was dus niet zo. Ik weet niet of Coolpack kinderen heeft met deze ex, maar dat was anders inderdaad wel hilarisch geweest! Heb van schrik de man in kwestie overigens wel meteen geblokkeerd. Ik koester mijn anonimiteit hier en het kwam opeens even iets te dichtbij...
.
quote:famkej schreef op 14 december 2014 @ 12:10:
@Coolpack en Rasa, wat grappig dat Rasa contact heeft gehad met jouw ex. Is het ook tot een date gekomen Rasa en/of wat was de reden dat je met dat contact gestopt bent? Coolpack, jij hebt kinderen toch? Rasa als stiefmoeder? hahaha. Heb je haar foto trouwens gezien of is het contact met ex niet dusdanig goed?
Nee, het is niet tot een date gekomen. Hij benaderde mij, maar ik vond dat hij veel te ver weg woonde (ruim 80 km bij mij vandaan). En als ik nou op basis van profiel en foto's had gedacht: wauw, dit is de man van mijn dromen, dan had ik me misschien nog over de afstand heen gezet. Maar dat was dus niet zo. Ik weet niet of Coolpack kinderen heeft met deze ex, maar dat was anders inderdaad wel hilarisch geweest! Heb van schrik de man in kwestie overigens wel meteen geblokkeerd. Ik koester mijn anonimiteit hier en het kwam opeens even iets te dichtbij...
zondag 14 december 2014 om 18:01
@Amy, dat is het ook! Het is ook niet dat ik denk dat het 'de ware' is, ik kan me alleen bij deze wel voorstellen dat het irl misschien net zo leuk is en gezien mijn ervaringen dit jaar zou ik het wel heel leuk vinden om dit jaar leuk af te sluiten. Ik heb het 2x een soort van eerder gehad. Bij nr1 was ik net met daten begonnen, dus nog wat te optimistisch denk ik. Hij kwam binnen en ik wist direct 'NEE!'. Nr2 klikte super goed, maar uiterlijk was het niet helemaal mijn type. Toch kans gegeven, maar hij kon ook absoluut niet zoenen (en met niet bedoel ik echt helemaal niet) en dat was toen echt klaar. Gekke bij deze man is dat ik uitkijk naar de date, dat is nieuw. Aan de andere kant, het kan zoooo tegenvallen. Maak me er niet druk om en zie het wel, maar het zou wel leuk zijn als het gevoel irl klopt. Maak me wel druk over wat ik aanmoet haha (en dat doe ik normaal gesproken ook niet echt).
@Nadine, dat is een goede tip ja. Ik stop er meestal mee na 1 date, maar heb normaal ook niet deze klik. Als ik twijfel ga ik je tip zeker opvolgen, thanx!
@Marleen, allereerst sterkte de aankomende tijd. Lijkt me heel zwaar als een van je ouders zo ziek is. Je merkt waarschijnlijk wel direct wat je aan je relatie hebt. Wat fijn dat het zo goed gaat. Hoe lang zijn jullie nu bij elkaar? En wist je het meteen of heb je het een tijdje aangekeken?
@Rasa, dat snap ik, je schrijft hier totaal anoniem en dan ineens weet iemand wie je bent. Op zich niets aan de hand, maar het is een raar idee misschien. Kun je geen leuke matches vinden of ben je er even een beetje klaar mee?
@Nadine, dat is een goede tip ja. Ik stop er meestal mee na 1 date, maar heb normaal ook niet deze klik. Als ik twijfel ga ik je tip zeker opvolgen, thanx!
@Marleen, allereerst sterkte de aankomende tijd. Lijkt me heel zwaar als een van je ouders zo ziek is. Je merkt waarschijnlijk wel direct wat je aan je relatie hebt. Wat fijn dat het zo goed gaat. Hoe lang zijn jullie nu bij elkaar? En wist je het meteen of heb je het een tijdje aangekeken?
@Rasa, dat snap ik, je schrijft hier totaal anoniem en dan ineens weet iemand wie je bent. Op zich niets aan de hand, maar het is een raar idee misschien. Kun je geen leuke matches vinden of ben je er even een beetje klaar mee?
zondag 14 december 2014 om 19:09
@Famke, dankje wat betreft mijn ouder. We hebben eerst een tijdje gemaild, dit was heel leuk en interessant. Bij de eerste afspraak wisten we het beiden meteen. De afscheid zoen midden op straat was niet alleen heerlijk maar daarna keken we elkaar aan en hij zei'' Ik zie je volgende week''. Mijn antwoord was, '' natuurlijk''. Daarna elke dag contact gehad. Ook de dates daarna werden steeds leuker en heb maar een keer een onzeker momentje gehad. Dat kwam omdat het zo vanzelf ging dat het wel scary was. Hij is echt mijn droomman, de mooiste grijsgroene ogen en echt een aantrekkelijke jongensachtige grijns. Ik gun echt iedereen dit gevoel Beetje ego-post i know. Nu alleen nog mijn ouder beter krijgen.
zondag 14 december 2014 om 20:04
quote:Rasa* schreef op 14 december 2014 @ 16:07:
@marleen, wat leuk dat je een update komt geven! Jij hebt jouw man gevonden dus? Was ook via een datingsite, toch? Wat rot dat één van je ouders ziek is...
.
[...]
Oh joh, dat begrijp ik natuurlijk. Ik had ook helemaal geen foto's willen zien of laten zien, zoals iemand hier suggereerde, haha. Ik vind het wel een grappig verhaal, maar áls ik het hem al zou vertellen, had ik dat wel zodanig gedaan dat jij er geen 'last' van had (ik denk dat ik het niet ga doen, gaat ook om míjn - relatieve - anonimiteit haha). Maar hij is alweer verder aan het kijken hoor, is ook een beetje van de pragmatische insteek: gewoon maar een aantal (wél persoonlijke) berichten uitsturen. (ik heb overigens de paar 'kenmerken' inmiddels weggehaald, scheelt ook weer wat privacygewijs... had het wel zo vaag mogelijk gehouden, maar nu we het weten is het niet meer relevant verder
) (en ook de reden dat ik aan jou dacht en de site. Je kunt eventueel je reactie en de quote van mij nog weghalen)
Nee, ik heb geen kinderen, van niemand
Ook niet echt de behoefte aan, maar wie weet ooit als een relatie ernaar is. Maar ja, ik heb niet het eeuwige vruchtbare leven en ik ben nu nog wel vrij jong, maar ach. Ik vind 't wel prima.
.
[...]
Oh joh, dat begrijp ik natuurlijk. Ik had ook helemaal geen foto's willen zien of laten zien, zoals iemand hier suggereerde, haha. Ik vind het wel een grappig verhaal, maar áls ik het hem al zou vertellen, had ik dat wel zodanig gedaan dat jij er geen 'last' van had (ik denk dat ik het niet ga doen, gaat ook om míjn - relatieve - anonimiteit haha). Maar hij is alweer verder aan het kijken hoor, is ook een beetje van de pragmatische insteek: gewoon maar een aantal (wél persoonlijke) berichten uitsturen. (ik heb overigens de paar 'kenmerken' inmiddels weggehaald, scheelt ook weer wat privacygewijs... had het wel zo vaag mogelijk gehouden, maar nu we het weten is het niet meer relevant verder
Nee, ik heb geen kinderen, van niemand