Cadeautje zwangerschap

28-07-2008 14:49 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Voor een zwangere vriendin wil ik een lief cadeautje kopen. Alleen heb ik totaal geen verstand van leuke dingetjes voor pas zwangeren. Van een andere vriendin weet ik dat zij een stuk of tien, twaalf paar gebreide slofjes in de vorm van een boeket heeft gekregen en zij vond dit toen heel leuk, maar ik heb geen idee waar dit toen gekocht is. Anyway, ik vind het heel lastig. Heeft iemand een leuk idee?

Thai.
Fortis et liber
Koop je toch gewoon een paar van die tijdschriften?
Bij prenatal kun je een setje kopen om een gipsen afdruk van je buik te maken. Leuk als herinnering.
The time is now
Als je echt iets voor een pas zwangere wilt kopen zou ik voor iets als een tijdschrift of een boek gaan.

Die tip van Banba vind ik ook super maar dan voor over een paar maanden.
Je kunt ook een pret-echo cadeau doen, maar das wel wat prijziger.
The time is now
Ik vind en vond het leuk om sokjes te krijgen. Vraag me niet waarom - hormonen?

Minder vind ik het om smeersels te krijgen voor op mijn buik ofzo.

Wat ik echt een topkado zou vinden is een pedicure of een massage. Fysiek is zwangerschap best zwaar. En zeker als jullie samen zo'n behandeling zouden ondergaan zou het een heel leuk verwen-uitje kunnen zijn!
anoniem_63835 wijzigde dit bericht op 28-07-2008 15:06
Reden: hormonen-smiley toevoegen
% gewijzigd
Ik geef vaak een romper of een unisex shirtje in een heel klein maatje. Of sokjes. En nu ik zwanger ben, krijg ik dit soort dingen ook. Vind het altijd heel leuk.

Wat ik minder leuk vind (al vind ik uiteraard het gebaar wel altijd heel leuk!!), zijn knuffels, van die stoffen HEMA rammelaars en dat soort dingen.
Zeker bij een eerste kindje vind ik een romper en sokjes erg leuk in de kleinste maatjes. Ik kon mij bijna niet voorstellen dat over een aantal maanden daar ons kindje in zou kunnen. Haha hormonen!

Unisex shirtje ook leuk, maar ik vind het lastig te vinden op het moment. (denk dan aan de uitgerekende datum en het seizoen, vergat een vriendin van mij altijd)

Mij zou je echt niet blij maken met gips voor een buikafdruk. Om maar aan te geven dat iedereen daar anders over denkt.

Vind het trouwens ontzettend attent van je dat je je best zo doet voor je vriendin!
Ik heb voor mijn vriendin bij de 1e keer sokjes en een rompertje gekocht. Ik zou een boek of tijdschrift over zwangerschap ook heel leuk vinden, of zo'n agenda. Ga maar eens bij Prenatal kijken, genoeg leuke cadeautjes.
Ik vind alles leuk om te krijgen. Ik ben nu ook weer zwanger en krijg leuke knuffeltjes voor beeb. Ben ik heel blij mee. Gewoon omdat ze aan me denken. Super toch?

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap een zsdagboek gekregen. Ik vond het idee echt leuk, maar ben niet zo'n dagboekschrijver dus de uitvoering is wat minder geworden.
Wat een reacties al! Leuk! Ik neig nu sterk naar een mooi boek waarin je je zwangerschapservaringen kunt schrijven. Dat lijkt me voor het kindje later ook een mooie herinnering.

En ja, die sokjes... die lijken me ook heel leuk! Ze zien er zo schattig uit! Of toch een mini rompertje, ook leuk....

Bij Prentatal ben ik inmiddels al geweest, maar die vrouw daar was niet echt geneigd me te helpen. En aangezien ik toen nog niet echt goede ideeën had, heb ik niets gekocht. Misschien nog maar eens proberen.

Die massage heeft ze al 'gekregen' van mij. Ik heb haar een tijdje terug beloofd dat ik haar trakteer op een relaxdagje met massage en sauna als ze bevallen is. Ze waren nogal in de stress ivm het niet zwanger kunnen worden. Gelukkig is het nu dus wel gelukt!
Fortis et liber
Koop het boek Mama vertels eens...
ik heb mijn zus toen ze zwanger was een abonnement op de viva mama gedaan, was 15 euro voor een jaar en stopte nadien automatisch.

Vond ze erg leuk!
Schat wel even in of het een dagboek type is. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook zo'n boek gekregen en heb er nooit iets mee gedaan....
Ik heb mijn vriendin tijdens haar zwangerschap continu gefotografeerd. De vorderingen van haar buik, gezellige uitjes die we hadden, het klus-team in de babykamer, het moment dat het bed op klossen stond, de uitzet van de kraamzorg (met MEGA maandverband, wat hilarische foto's opleverde)... kortom, ALLES tot aan de wachtkamer in het ziekenhuis en foto's van baby 0,5 uur oud aan toe.

Daar heb ik vervolgens een heel mooi boek van gemaakt en gegeven als kraamcadeau. Een welkomstboek van mij aan haar kindje waarin ik schrijf over haar ouders en hoe zij de zwangerschap hebben beleefd. Viel erg in de smaak.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Wow Winterdip, wat leuk!!!
Ik geef altijd Jip en Janneke rompertjes van de HEMA, behalve aan mijn beste vriendinnetje die zelf echt gek is op knuffels. Die kreeg een knuffel en die heeft ze toen zelf mee in bed genomen de laatste weken, zodat haar dochter een bekend geurtje had in haar wieg.... En ja hoor... het is haar favoriete knuffelhond! Ben ik toch trots! (en ik hou helemaal niet van knuffels, maar omdat zij dat wel doet vond ik het een leuk cadeau!)
quote:fleurtje schreef op 28 juli 2008 @ 18:54:

Wow Winterdip, wat leuk!!!Thanks. Het is ook echt heel mooi geworden. Buiten dat het leuk is om te krijgen was het ook leuk om te maken. Ik heb enorm met haar mee geleefd maar af en toe werd ze knettergek van die camera. Zelfs haar gezwollen enkels werden vastgelegd op de gevoelige plaat
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Winterdip, wat creatief, super zo'n kado!

Ik geef vaak een mamma verzorgings setje, lekkere massage olie, voetenbadbruistabletten, chokolade, tijdschriftje enz.

Of een badcapje ofzo. En altijd een paar ienieminie sokjes. Omdat die er zo lief uitzien
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
@Winterdip Idd een super idee!

Een luiertaart vond ik zelf leuk om te krijgen...kun je leuk aankleden met een leuk slabbetje, tubetje zwitsal, knuffeltje om hem wat persoonlijker te maken.

Heb zelf ook een kraammand gekregen en dat was ook super; als een klein kind zo blij iedere dag een pakje open gemaakt en dat 10dgn lang...zaten ook dingen voor papa in!
Ik geef eigenlijk altijd iets puur voor de zwangere vrouw. Dus inderdaad een verwenset, of een boek over zwangerschap, zoiets. Bij een heel prille zwangerschap: alle bakerpraatjes bij elkaar om misselijkheid te voorkomen. Ik heb een heel misselijke vriendin een keer een pakket rijstewafels, droge crackertjes, gembersiroop, dubbelzoute dropjes, kauwgompjes, etc cadeau gedaan om haar een beetje bij te staan toen ze zich echt superberoerd voelde.

Nog niet voor de baby, want die is er nog niet. Ik koop ook nooit een kraamcadeautje voor de baby geboren is. Eerst maar eens zien of alles goed gaat. Is bijgeloof, weet ik wel, maar toch...
Ik vond het vooral leuk om van die kleine kleertjes enzo voor de baby te krijgen. Verwendingen voor jezelf krijg je meestal al wel bij verjaardagen enzo.

Om cadeau te doen (en te krijgen) vind ik het merk Lief! heel erg leuk. (www.lieflifestyle.nl)

Een proefabonnement op Viva Mama vind ik ook een heel leuk idee.

Dat boek van Winterdip is helemaal geweldig. Lijkt me echt heel erg leuk om te krijgen.

Ik heb van de zwangerschap welgeteld 1 foto gemaakt en voor de rest sta ik een enkele keer op een vakantiekiekje.

Het boek "van min 9 tot plus 1" van Jools Oliver (vrouw van Jamie) is ook heel erg leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven