Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Balen rosings! Kan me voorstellen dat het bankje iedereen keer hoger wordt.
Shit Rosings, banm wordt hoger inderdaad, hoop niet opgeven hoor nu even paar dagen baken mag zeker.

novaa, wij zitten op hetzelfde schema op dit moment, 19e nod.... spannend
Spannend vlinder en novaa!

We duimen gewoon lekker door.

Ik heb inmiddels van het AMC de vragenlijsten binnen. En de huisarts maakt de verwijzing voor me. Ik heb maar gewoon spijkers met koppen geslagen gelijk.
Uit de vragenlijst van het AMC:

Zijn uw ouders biologisch aan elkaar verwant? (ok, die vraag snap ik)

volgende vraag: Komt uzelf of uw ouders uit Volendam?

Ehm, wat suggereert dat in vredesnaam over Volendam? :D hahaha
@ Rosings, Ik kom uit de buurt van Volendam (niet Volendam zelf) en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat bijna iedereen daar familie is van elkaar en dat men het liefst binnen het dorp trouwt. Dat was vroeger ook logisch hoor, als enige katholieke dorp in de omgeving.

Er gaan een paar generaties overheen voor je geaccepteerd wordt en geen jas (buitenstaander) meer bent.

Heel goed dat je nu verder stappen zet, wie weet ligt daar een oplossing. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken en hoop op een mooie gezonde baby aan het eind van de weg
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Aaah rosings, das echt balen :(

Ik heb nog nooit gehoord van het 'Volendam verhaal' best bizar eigenlijk, als je het mij vraagt.

Succes op het wachtbankje dames, ik duim weer voor jullie!!!!
o o O.. Het begint al tr kriebelen. Eind van de week intake bij GG!

Ben zo benieuwd wat me te wachten staat!
If destiny speaks, I don't ask questions..
@dinobaby, heel veel succes!!
quote:rosings schreef op 12 december 2014 @ 18:12:

Uit de vragenlijst van het AMC:

Zijn uw ouders biologisch aan elkaar verwant? (ok, die vraag snap ik)

volgende vraag: Komt uzelf of uw ouders uit Volendam?

Ehm, wat suggereert dat in vredesnaam over Volendam? :D hahahaZa wel met de Volendamse ziekte te maken hebben...

http://www.rtlnieuws.nl/n ... ur-voor-volendamse-ziekte

En shit dat t toch heeft doorgezet..... Hopelijk volgende ronde raak!!
Leuk dinobaby! Snel gegaan toch?

Ben benieuwd naar je verslag na de afspraak
Spannend dinobaby!! Ben benieuwd wat je van de kliniek vind 😊
Inderdaad heel snel gegaan! Binnen paar weken de intake. Hopelijk is de volgende afspraak ook zo snel :$ hihi..

Ben zelf ook erg benieuwd! Ook waar ze vrijdag allemaal naar gaan kijken..

Hoe was dat bij jou char-ade?
Dinobaby ik stuur je even een privébericht met daarin hoe het bij mij ging 😊
Omdat ik weet dat er een aantal meelevers en meelezers was die betrokken zijn geweest bij mijn proces om zwanger te worden, even een berichtje van mij. Het is al heel lang geleden dat ik hier voor het laatst geschreven heb onder deze nick. Dit omdat ik ongewenste meelezers leek te hebben waarvan ik niet wilde dat ze op de hoogte zouden zijn van de stand van zaken in mijn proces om moeder te worden.

Maar nu kan ik dan eindelijk open zijn. Begin deze maand - op 4 december - ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb een zware zwangerschap gehad. Lichamelijk, maar ook emotioneel. Na twee miskramen ben ik eigenlijk alle 40 weken bang geweest dat het alsnog mis zou gaan. Dat ik bijna elke week voor controle naar het ziekenhuis moest (medische indicatie) hielp - zeker in het begin - ook niet mee.

Maar eindelijk, na een kinderwens van 18 jaar en een ziekenhuistraject van 4 jaar ligt ze dan eindelijk in haar wiegje.

Ik wens iedereen in dit traject hetzelfde toe en zal blijven meelezen en meeleven met jullie.
Waar zit de any-key?
O Houston! Wat fijn! Gefeliciteerd!! Geniet van je kleine meid!
Super gefeliciteerd Houston! Ik ben zo blij voor je!
Houston, wat fijn! Ben meelezer, ook in tijd toen jij midden in je traject zat en alle tegenslagen had! Ben gewoon helemaal emotioneel van je post!

Geniet ervan!
Houston, ik ben stil van je mooie post. Moederliefde heeft overwonnen, van harte gefeliciteerd met je dochter. Heel veel geluk samen
Wat fijn om te horen Houston! Ik heb voordat ik hier begon te schrijven alle delen doorgelezen en dus ook jouw verhaal gelezen. Ben enorm blij voor je dat je eindelijk moeder bent mogen worden, van harte gefeliciteerd! Geniet van je meisje!
Wauw Houston, prachtig nieuws, gefeliciteerd met je dochter en een prachtige toekomst toegewenst!!
Wow Houston, wat een ontzettend mooi nieuws! Geniet van je kleine meid
Ooh Houston, wat fantastisch! Wat heerlijk om te horen en gefeliciteerd met je kleine meid!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Wauw Houston! Hartelijk gefeliciteerd :D Geniet maar lekker van je kleine meisje
Gefeliciteerd Houston!

Ik ben weer begonnen met testen...
Ovulatietesten of zwangerschapstesten? (sorry ik kan soms niet zo goed bij houden wie er nu wel en niet op het wachtbankje zitten :D )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven