Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Ovulatietesten....het is je vergeven hoor.
Wies, we gaan gelijk!

Ik heb afgelopen maandag een echo gehad en krijg morgen weer eentje. Dan zal ik hopelijk te horen krijgen wanneer ik weer mag 😊
Houston van harte. Ik eens jullie veel geluk samen!
Spannend char-ade...vorige maand had ik hem op dag 19 van een cyclus van 29 dagen.
Houston, gefeliciteerd! Wat leuk om te horen .

Ik ben gisteren van het wachtbankje gevallen. Twee dagen te vroeg ongesteld, dat kan blijkbaar ook al :S.

Vlinder, hoe is het met jou??
Balen Novaa! Scheelt wel de twee ergste wachtdagen, maar toch balen...

Ik verwacht maandag ovulatie, wou voor insemineren op zondagochtend gaan maar dan kan de donor niet, zondag en maandag even de ovulatietesten afwachten om te zien of maandagavond nog ok is. Denk dat ik het sowieso wel wil proberen
Vanochtend verwijsbrief bij de HA opgehaald. Ze reageerde erg leuk en ik stond met 2 minuten al weer buiten haha. Komt steeds dichterbij nu..

Aah jammer novaa! Hoe is het bij jou Vlinder? Zit je nog?

Dinobaby: heel veel succes vandaag!!
Balen Novaa...

@rosings is jou cyclus altijd het zelfde?

Ik heb de mazzel dat mijn donor twee keer doneert per maand. Als de test vandaag of morgen niet positief is gaan we zondag en dinsdag ZI doen. Anders zitten we met kerst.
Mijn cyclus is vrij constant, gemiddeld 25 dagen. Vaker lukt niet altijd bij de donor. Getrouwd, kind thuis (die het heel leuk vind!) en hij Is zelf niet mobiel dus hij kan niet 'even' bij mij langs.
Gefeliciteerd Houston!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jammer Nova!!! :(

Das wel fijn een regelmatige cyclus, rosings, heb ik gelukkig ook.

Fijn dat je huisarts positief was chica! Nu kan je echt beginnen :D

Succes dinobaby!
Dino hoe is het gegaan?
Balen novaa... wist niet dat dat ook kon

Ik zit nog.... en zit deze keer eigenlijk heel relaxed, nog wel even vol te houden zo
Helaas. Ik had het ook niet verwacht deze ronde eerlijk gezegd. Nu op zoek naar andere donor en in feb weer verder. Proost, op de feestdagen! Dat is dan weer het voordeel.
Oww balen Vlinder en Novaa..

Gefeliciteerd Houston, nu lekker veel samen genieten

Ik ben inmiddels in het bezit van een verwijsbrief (of 3) en heb in januari weer een intake staan, bij Geertgen.

Eens zien hoe dit verder gaat.
Goedemorgen! Beetje hectische dag gister. Maar iedereen was erg vriendelijk. De arts was wel een beetje een aparte haha.. Hij zei dat ik in het eerste kwartaal van 2015 zeker kon starten!!

Eerste week van januari het gesprek met de psycholoog en direct daarna weer met de arts over m'n keuze die ik ga maken.

Al met al viel het dus reuze mee. Zenuwen waren totaal niet nodig.
If destiny speaks, I don't ask questions..
Wauw Houston! Gefeliciteerd! Wat fijn dat het na zoveel pogingen gelukt is. Geeft ons allemaal moed.

Ik ben vooral meelezer en was je al 'kwijt' hier op het forum. Maar nu weet ik je weer te vinden ;)

Heel veel geluk met je kleine meid.
hallo

ik ben sinds kort 40 geworden en altijd al een kinderwens gehad maar nooit de juiste partner( man) tegen gekomen.

ik heb tot dik een halve jaar geleden ook altijd gedacht dan is het voor mij niet weggelegd. maar de biologische klok begon tocht wel heel erg te dringen, eind april een afspraak bij nijgeertgen om zwanger te worden van een donor. dit is allemaal goed verlopen en tussen kerst en oud en nieuw mijn derde iui

als mijn eisprong is geweest wil ik beginnen met tarwekiemolie. durf niet van af begin van de cyclus er mee te starten.

mijn cyclussen variëren tussen de 34 en 39 dagen, ben zo bang dat ze er langer van worden.

ook al hoor ik ook verhalen dat de cyclussen korter worden. als de lf niet heel lang is (nu 13 dagen) dan blijf ik hem door slikken.

groetjes
Hoi!

Wat is het nut van tarwekiemolie?
ze zeggen het bevordert de groei van het baarmoederslijmvlies veel hebben er baad bij gehad zeggen ze.

al zag als er bij mij goed uit op de echo's elke maand met de fm. wil ik het toch maar gaan proberen
@rosings Fijn als je een regelmatige cyclus hebt...bij mij is hij ergens tussen de 26 en 31 dagen en mijn eisprong, dus niet 14 dagen voor de menstruatie.

@vlinder balen dat het niet is gelukt! Waarom moet je opzoek naar een nieuwe donor?

Ik ga morgen en dinsdag ZI doen nog geen positieve test gehad, maar ivm kerst en vakantie erachteraan de beste optie...En als het net als vorige keer op dag 19 komt dan zit ik goed. Morgen is dag 15 van mijn cyclus.
Aaah balen vlinder :( Laat de wijntjes maar goed smaken en drink er maar eentje voor mij ;)

Fijn dat het goed is gegaan dino!

Ik mag morgenvroeg weer voor een iui gaan. Het blijft telkens spannend!
Balen Vlinder! Waarom een andere donor nu dan?

Wat fijn dinobaby dat je intake goed was! En als je eerste kwartaal al kan gaan beginnen gaat het echt snel he. Spannend hoor.

Ha noa, jij ook al intake in januari, leuk!

Charade, heb jij zo'n korte cyclus? Voor mijn gevoel zit er elke keer echt weinig tijd tussen bij jou.... (maar kan ook aan mij liggen hoor haha)
Ik heb inmiddels bevestiging gehad dat ik door ben naar de volgende ronde.

Net als honeybaby zal ik rond maart/april waarschijnlijk de volgende oproep krijgen.

Spannend allemaal, het komt steeds dichterbij. Al weet ik nog niet of ik door omstandigheden gelijk kan starten dan.

Als ik het me goed herinner zal de volgende stap het uitzoeken van donoren zijn. Hoe snel daarna start je met de behandeling?
Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben voor advies.

Ik weet al heel lang dat ik moeder wil worden. Dat gevoel is ook heel sterk aanwezig.

Vroeger zag ik het helemaal voor me. Die ene man vinden, trouwen en dan kinderen. Maar helaas liep het allemaal niet zo. Toen mijn afgelopen partner (waarmee ik samenwoonde) met de mededeling kwam dat hij waarschijnlijk toch geen kinderen wilde, stortte mijn wereld even in. Want mijn kinderwens was toch wel mijn grootste wens. Nu ben ik single en heb ik goed kunnen nadenken over wat ik wil. Ik zag het helemaal voor me met een kind. Ik weet dat ik een goede moeder kan zijn. Wat ik alleen niet meer voor me zag in dat plaatje... was een man.

En misschien kennen jullie dat wel... zo'n sterk gevoel dat iets zo moet zijn. Ja ik ben (pas/al) 25, maar voel me al heel lang de moeder van mijn kind (kinderen). Alleen ontbreekt dat kleine wondertje nog. Ik ben ook helemaal toe aan het moederschap.

Ik heb een partime baan, ik heb een huis waar voldoende ruimte voor een kind is om op te groeien, een kindvriendelijke buurt, speeltuintje voor de deur, enzovoort. Financieel zal het niet makkelijk worden. Maar mijn ouders hadden ook niet veel geld en ik ben niets tekort gekomen.

Ik zou graag advies willen van mensen die zwanger zijn of al een kindje in hun eentje hebben gekregen.

Daarnaast zit ik wel met een puntje. Ik heb namelijk een stofwisselingsziekte. Hierdoor ben ik sneller vermoeid dan de gemiddelde mens. Maar ik heb ook een mega goed doorzettingsvermogen en heb in mijn leven voor hete vuren gestaan waar ik me altijd doorheen wist te vechten. Het is echter wel erfelijk dus mijn kinderen kunnen het ook krijgen. Zijn er hier vrouwen die alleen een kindje hebben gekregen terwijl hun gezondheid niet 100 % was? En hoe hebben jullie dat ervaren?

Ik ben me ervan bewust dat het moederschap zwaar is. En ik ben me er zeker van bewust dat dat in je eentje niet makkelijk is.

Maar ik ben me nu op deze mogelijkheid aan het oriënteren en ik hoop dat jullie mij met advies kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven