Ryanair wijzigt vlucht- restitutie

16-12-2014 21:22 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had vliegtickets geboekt. Heen en terug vlucht. Nu krijg ik van Ryanair een mailtje dat de vlucht verschoven is. Van heel vroeg naar heel laat. Ik zie dit echt niet zitten.

De mail geeft een link om de wijziging te accepteren en een link met restitutie. Er staat niet bij of dat 100% is of niet. Je kunt voor alle reizigers de heen en terugvlucht restitueren, maar ik zie nergens de voorwaarden.

Ik ga morgen wel even bellen, maar heeft er hier iemand ervaringen met Ryanair die vluchten wijzigd?
Ik heb dat twee jaar geleden gehad: Ryanair wijzigde mijn terugvlucht naar een dag eerder. Ik heb daarop de vlucht geannuleerd en kreeg 100% van de kosten van die vlucht terug, waarmee ik bij de concurrent een terugvlucht heb geboekt op de door mij gewenste datum.

Mijn informatie is al twee jaar oud en Ryanair heeft er nogal een handje van om dingen te veranderen, dus ik weet niet of het nog steeds zo werkt.
Ik heb het een half jaar geleden ook gehad. Ik heb 100 % van de tickets terugbetaald gekregen maar heel vaak moeten bellen om binnen te geraken op de klantendienst en 20 euro telefoonkosten gehad.
Oe dat klinkt niet echt positief dan. Ik wil eigenlijk ook mn terugvlucht annuleren maar dat zal dan wel niet kunnen? Of denken jullie van wel.

Gosh baal ervan. Was een cadeautje voor kerst en valt nu flink in het water. Had wel met een andere maatschappij gezien mar is duurder en het was al niet mega goedkoop. Zucht.
Hier ook de ervaring van geld terug maar heeeul lang op moeten wachten en er ettelijke mailtjes aan moeten besteden.
Kunt idd annuleren, nadeel is wel dat als je vroeg geboekt hebt je voor zelfde bedrag niks meer kunt vinden om terug te komen.

Succes!
quote:Discovery schreef op 16 december 2014 @ 22:21:

Oe dat klinkt niet echt positief dan. Ik wil eigenlijk ook mn terugvlucht annuleren maar dat zal dan wel niet kunnen? Of denken jullie van wel.

Gosh baal ervan. Was een cadeautje voor kerst en valt nu flink in het water. Had wel met een andere maatschappij gezien mar is duurder en het was al niet mega goedkoop. Zucht.

Nee, je krijgt alleen kosteloos geld terug voor de vlucht die ze zelf gewijzigd hebben. Je koopt bij Ryanair immers twee enkele reizen en geen retourtjes.

Hoe vervelend is het om 's avonds in plaats van 's ochtends te vliegen? Want is dat de enige aanpassing?
Nee ik zie nu dat de heenvlucht van ochtend naar avond is gegaan en de terugvlucht van avond naar ochtend. Loop dus 2 hele dagen op locatie mis.

Krijg je ook je geld voor je koffer terug? Sorry dat ik het allemaal vraag maar heb weinig zin om uren met zo'n duur nummer te bellen.
Ah ja, dan is het wel jammer inderdaad. Balen zeg, zeker zo kort van te voren.

Ik had alleen met handbagage geboekt, dus daarover kan ik je geen zekerheid geven, maar ik zou er vanuit gaan dat je het hele bedrag terug krijgt.
Gisteren geannuleerd en heb net een mail gekregen met daarin de bevestiging dat ik het volledige bedrag teruggestort krijg binnen 5-7 werkdagen. Hopelijk komt het gauw terug want ik heb nu andere tickets elders gekocht. Waren iets duurder maar ok. Hopelijk blijven die vluchten zo.

Bedankt voor alle reacties.
En het geld stond vandaag alweer op mijn rekening. Dat is wel service zo snel. Ben echt positief verbaasd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven