Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Heel herkenbaar Elkebloempje!! Hier ook grote trijfels of het überhaupt ooit gaat lukken. En ik ben inderdaad voor de tweede keer nu ongesteld geworden, zonder pil. Maar wist ook wel dat het hier niet raak was.... Bij ons staat het redelijk op een laag pitje, terwijl ik er wel heel erg mee bezig ben maarja, we zullen zien 😉
Hallo allemaal,

ik was al even op zoek naar een leuke forum om te praten over ontpillen, kinderwensen en zwanger zijn en volgens mij heb ik er één gevonden!

Ik gebruik al vanaf mijn 13e microgynon (de welbekende pil) en die heb ik geslikt tot mijn 19e), maar door vervelende klachten ben ik overgestapt op de nuvaring. Wat een verademing. Nu ben ik 25 en mijn vriend en ik zijn helemaal klaar voor kleintjes.

Ik ben dus 4 weken geleden gestopt met de nuvaring en heb sinds een week ontzettende last van menstruatiepijn alleen blijft de menstruatie uit.

Ik heb maar een paar keer een 'normale' cyclus gehad dat was voordat ik aan de pil ging maar ik weet echt niet meer hoelang mijn cyclus was. Dus ik ben heel benieuwd of het bij ons de eerste keer meteen raak is. Ik slik zoals elke vrouw hier ook foliumzuur.. vind het allemaal erg spannend!
Welkom nadaaitje! Leuk dat je meeschrijft. De stress mbt wachten en raakschieten ken ik niet.....in 1x gelukt en bij mijn missed abortion ook. Wel heb ik af en toe gaat alles wel goed stress. Vannacht erg rugpijn en buikpijn...ben ik toch weer beetje van de kaart zeg. Geen bloed en bevestiging op echo dat de beeb in de baarmoeder groeit. Rationeel niks ergs dus. Ik heb ook nare dromen. Vreemd of echt heel eng.....ook dat helpt niet echt. Zit je in die state of mind snachts op de wc....dan ben je echt jezelf ff niet!

Gisteren met hangen en wurgen hele dienst gewerkt. Ik was zo erg moe!!! Niet vooruit te branden zeg. Gelukkig stukken minder misselijk en ook niet heel flauw. Heb een late vandaag, ben benieuwd. In ieder geval uitgeslapen :-)
Vanochtend dag 27 van mijn cyclus, ontzettende buikpijn en ja ik kreeg mijn menstruatie ene kant opgelucht dat het zo snel is gekomen andere kant balen dat het niet raak was. Ik lig al de hele dag op bed, na 12 jaar eindelijk een 'echte' ongi maar wat voel ik me beroerd, krampen, misselijk algeheel lamlendig en super emotioneel. Ik hoop dat dit eenmalig is en dat de volgende wel raak is hihi!

is het normaal je zo te voelen als je het bent? Ik heb het nooit vervelend ervaren..

Meral, super gaaf dat het bij jullie in 1 keer is gelukt, super zaad haha! Na je miskraam is hrt logisch dat je bij elk pijntje of gevoel bang bent dat het weer fout gaat.. zodra je op de 12 weken zit kan je rustig ademhalen, 7 januari toch? Wat je kan doen is wekelijkse echo laten maken tot de 12 weken zodat dat iets van zekerheid biedt alleen is het wel ontzettend duur.
@nadaaitje: ja hoor het is heel normaal om je zo te voelen. zo voel ik me elke maand... .

was vroeger zelfs een paar dagen echt heel ziek ervan. Dit keer niet, dat maakt ook dat ik denk dat mijn lijf nog niet helemaal ontpild is. hopen dat het snel raak is nu. Dan hoef je je niet elke maand zo rot te voelen. Voor nu lekker in bed blijven liggen als dat kan en een warme kruik voor je buik helpt vaak wel goed!
Als het kan dan kan het, als het niet kan dan kan het niet.
Hi nadaaitje, klinkt heel herkenbaar!! Ik heb er ook veel laat van en zeker ook met alle emoties, poeh poeh haha! Gelukkig nu de menstruatie gehad en op naar een hopelijk volgende ronde 😉 Vriend vind het allemaal erg spannend en misschien zelfs wat veel (huis, baby, trouwen. Ik had aangegeven dat ik wel graag wilde trouwen, foute timing geloof ik hihi)
Welkom nadaaitje! Leuk dat je met ons meeschrijft. Wat fijn dat je cyclus zo snel weer op gang gekomen is, dan heb je wel gelijk duidelijkheid voor zover dit kan wat je lichaam betreft 😉 wat erg dat je je zo beroerd voelt. Ik ben na het stoppen met de pil op 7 november nog niet ongesteld geweest, maar kan me herinneren van vroeger dat ik ook altijd helse pijnen had met de menstruatie. Goede tip van suzyq een warme kruik op je buik helpt echt tegen de pijn.

Verder nog steeds niet ongesteld! Heb me vergist in mijn NOD. Denk ik. 1 december is het draderige slijm begonnen. Ik ben van die dag uit gegaan, maar ik lees op internet dat het dan nog wel 3 tot 5 dagen kan duren voordat je eisprong is. Dus dan moet echt dit weekend ongeveer mijn NOD. Dat is een beetje het nadeel van het gelijk proberen en niet eerst je cyclus afwachten!😬 dit verklaard wel beter het bruine bloedverlies, dit was dan ongeveer 1 week na de eisprong en ik hoop dus nog steeds op een innesteling. Zolang ik niet ongesteld wordt hou ik nog wat hoop😉
Oke gelukkig ben ik niet de enige..

Bedankt voor het warme welkom, ik vind het echt prettig om over dit soort vrouwendingen te praten met vrouwen en niet met mijn vriend die wordt er gek van!

Al mijn vriendinnen hebben net een kindje gehad en die begrijpen nu niet meer zo goed waar ik het over heb en jullie allemaal wel

@panda14: je praat zeker veel over kindjes tegen hem, dat vond mijn vriend op het begin ook niks hoor.. nu is hij degene die er continue over praat (hij was ook enigzins teleurgesteld dat ik ongesteld was vanochtend). Mannen moeten even wennen aan het idee.. maar groot gelijk dat je ook denkt aan trouwen, want als je aan kindjes begint bouw je toch aan een toekomst.. het komt wel goed, wacht maar tot je zwanger bent! Dan gaat ie zo op ze knietjes hihi

@meisjeVF: gestopt op 7 nov? En nog niet ongesteld? Heb je al een test gedaan? Spannend hoor!! Ik lees nu al bij een paar meiden iets over NOD, geen idee wat het betekent.. ben erg nieuwsgierig haha!

Hoe lang zijn jullie al samen met jullie vriend?
NOD is niet ongesteld dag, stond in mijn app, vandaar dat ik het weet ;) Wist het eerst ook niet namelijk!

Ik ben sinds 1,5 week wel een stuk minder over baby's gaan praten maar daarvoor inderdaad wel veel. We zullen zien wat het effect nu is ;)

En trouwen komt inderdaad vanzelf! Geduld is een schone zaak ;)

Meisje! Spannend bijna de NOD, ga voor je duimen 👍

Wij zijn nu ruim 3 jaar samen geloof ik waarvan 1,5 samenwonend ;)
Ja hè nadaaintje dat is fijn om gewoon met vrouwen onderling het over dit onderwerp te hebben! Merk dat vriend het heel leuk vindt maar gek zou worden als ik hier heel de dag over praat. En ja nadaaitje ik heb maandag getest die was negatief, maar ik heb een lange eerste cyclus na de pil. Ik heb dus sowieso te vroeg getest. Even dit weekend afwachten☺️ Ook jij hebt dus net je eerste ronde achter de rug als ik het goed begrijp?
Dit is pas mijn eerste ongi sinds ik ben gestopt met de nuvaring. We hebben niet gewacht en gingen proberen maar helaas.. sommige mensen hebben meer geluk dan andere :( maar ik mag niet klagen, mijn schoonzusje had bij haar eerste 8 maanden moeten wachten voordat het raak was. In theorie zeggen ze dat een half jaar duurt voordat je zwanger bent heel normaal is.. ik haal geen testen in huis en probeer er niet al teveel mee bezig te zijn want dan duurt het langer (ook van horen zeggen). Eigenlijk wilde we er vorig jaar al mee beginnen maar toen was ik nog werkloos en kozen we voor ons goede verstand.

Waar ik zo benieuwd naar ben is hoe het voelt om zwanger te zijn, niemand schijnt dat te kunnen uitleggen..

Ik duim voor je meisjevf! Ik hoop dat het raak is
Ik kan wel vertellen wat ik voel, maar het is voor iedereen anders en ik heb een miskraam in mijn achterhoofd:

De grijns gaat niet van het gezicht; je leeft in een roes, je voelt je labiel lacht en huilt om alles en je weet dat t eigenlijk stom is. Je droomt al over namen, de kamer en de opvang en je googled iedere dag op babydingen de dagen kruiiiiipen voorbij en bij iedere verandering v kwalen heb je je hart even in je keel. De echo kijk je naar uit maar op de dag zelf staat ook het zweet in je handen. Je verzint maniertjes om voor jezelf alles zo fijn mogelijk te maken.

Verder ben je moeeeeeeeeeee als in: ik kan ècht niet meer!!! en slapen helpt niet. Je voelt je buik en rug af en toe en dat is vertrouwd. Soms word het erger eventjes, dat is enger. Dingen die je ff deed doe je nu echt niet meer tussendoor en op het werk hobbel je overal achteraan..verder doen je borsten zeer. Ze worden zwaar je tepels hard en het brand. Ze veranderen van grootte en je ziet je aderen beter. Eten doe je omdat t moet...vreemde dingen zijn opeens lekker en natuurlijk heb je trek in alles dat niet mag. Je hebt vaak een lege maag maar geen trek of wel trek en na 3 happen is het over. Snachts droom je vreemd en als je wakker word ben je binnen 2 min misselijk. Eten helpt. Misselijk is eten....vreemd idee maar echt waar. Je darmen zijn van slag en de meest gekke dingen bezorgen een vlaag van misselijkheid. Zo heb ik afkeer tegen de supermarkt vleesafdeling. Als ik t zie wil ik meteen weg. Tandenpoetsen is ook een uitdaging smorgen. Soms ben je duizelig en voel je je erg flauw. In mijn geval loopt t soms uit de hand maar dat hoeft niet.

Ondanks alles voel je je fijn. De kwalen zijn even de nieuwe jij en horen erbij. Per dag is t verschillend dus je moet wel in t moment leven en dat is goed. Oh en je wil zo graag dat je buik groeit; maar op een paar opgeblazen darmen na ist voorlopig nog niet veel

Geen garanties tis bij iedereen anders, mijn beste vriendinnetje had alleen zere borsten en vreemde trek ... maar toch een klein kijkje in t leven van een zwangere vrouw

Ps meisje ik blijf erin geloven hoor dat je ook gewoon zwanger bent! !!
Ik had vandaag weer getest. Ging lekker uiteten, dus ik dacht stel dat het wel raak is, toch maar even testen, hoef ik niet zo op mijn eten te letten. En helaas..

Nu 37 dagen na eerste dag van mijn ontrekkingsbloeding. Nu maar hopen dat die ongesteldheid snel komt. En niet tijdens de kerst svp :p
nadaaitje; welkom! :-)

Zoals ik al gemeld had, was ik even een paar dagen 'offline'.

Leuk om jullie berichten nu te lezen en weer helemaal up-to-date te zijn.

Ik vind het ook ontzettend fijn, dit forum.

Op momenten dat ik er eigenlijk met mijn vriend over zou willen praten, denk ik aan dit forum. Dan weet ik dat ik mezelf moet inhouden qua enthousiasme of wat naar jullie moet typen. Want van té worden onze mannen gek.

Meisje, ik ben ook heel benieuwd. Een negatieve test... geen menstruatie... Hou ons op de hoogte.

Nurse, voor jou hoop ik dat je menstruatie snel op gang komt. Dat geeft toch meer zekerheid over het feit dat je lichaam 'goed' werkt.

Hahaha! Panda! Ik moet altijd zo lachen om jouw verhalen. Want die zijn súper herkenbaar.

Meral, na het lezen van jouw zwangerschapskwalen begin ik toch wel te twijfelen. Je lichaam wordt ineens niet meer dat van jezelf, maar gaat helemaal z'n eigen gang.

Mij lijkt het echt 'moeilijk' om te werken tijdens je zwangerschap.

- misselijk zijn in de ochtend, terwijl ik dan toch om 8.00u op school verwacht wordt

- moe en rugpijn, terwijl ik het grootste deel van de tijd moet staan

- een neus die sterker wordt; geef ik ook nog eens 3x per week kookles aan mijn studenten

Ooooo, waar ga ik aan beginnen

Mijn app geeft aan dat ik de komende dagen vruchtbaar ben.

Vind dat spannend. Want ik wil geen "gedwongen" seks.

Maar ik hoop ook dat we deze maand onze kans niet mislopen.
nadaaitje; welkom! :-)

Zoals ik al gemeld had, was ik even een paar dagen 'offline'.

Leuk om jullie berichten nu te lezen en weer helemaal up-to-date te zijn.

Ik vind het ook ontzettend fijn, dit forum.

Op momenten dat ik er eigenlijk met mijn vriend over zou willen praten, denk ik aan dit forum. Dan weet ik dat ik mezelf moet inhouden qua enthousiasme of wat naar jullie moet typen. Want van té worden onze mannen gek.

Meisje, ik ben ook heel benieuwd. Een negatieve test... geen menstruatie... Hou ons op de hoogte.

Nurse, voor jou hoop ik dat je menstruatie snel op gang komt. Dat geeft toch meer zekerheid over het feit dat je lichaam 'goed' werkt.

Hahaha! Panda! Ik moet altijd zo lachen om jouw verhalen. Want die zijn súper herkenbaar.

Meral, na het lezen van jouw zwangerschapskwalen begin ik toch wel te twijfelen. Je lichaam wordt ineens niet meer dat van jezelf, maar gaat helemaal z'n eigen gang.

Mij lijkt het echt 'moeilijk' om te werken tijdens je zwangerschap.

- misselijk zijn in de ochtend, terwijl ik dan toch om 8.00u op school verwacht wordt

- moe en rugpijn, terwijl ik het grootste deel van de tijd moet staan

- een neus die sterker wordt; geef ik ook nog eens 3x per week kookles aan mijn studenten

Ooooo, waar ga ik aan beginnen

Mijn app geeft aan dat ik de komende dagen vruchtbaar ben.

Vind dat spannend. Want ik wil geen "gedwongen" seks.

Maar ik hoop ook dat we deze maand onze kans niet mislopen.
Joh Elke maak je niet gek hoor! De meesten zijn minder beroerd met 6 weken dan ik en het is echt niet erg. Soms baal ik, maar ik voel echt dat ik zwanger ben. Vind ik toch heel anders beroerd wakker worden dan een buikgriepje.

Kom net terug uit Haarlem. Hebben vast kerst gevierd met de schoonfamilie. Mijn vriend heeft het thuis vertelt en iedereen was blij en verrast, omdat ze geen idee hadden dat mijn vriend zo'n kinderwens heeft. Vooral zijn vader was heel schattig. Ons neefje van 12 dacht volgens mij echt anee, weer babies!!!! We gingen gourmetten....pfff misselijk van begin tot eind. Vooral salade en crackers gegeten en dat terwijl alles er zó lekker uitzag. (Elkemeisje echt....zwanger zijn is leuk. Niet afhaken nu hè )

Bedje roept heel hard nu! Morgen heel vroeg een meeting. Hoe verzinnen ze het op zondag! Ben afgelopen donderdag en vrijdag thuis geweest dus wil echt gaan. Twee uur op stoel zitten lukt me wel
Wat leuk dat je het je schoonfamilie verteld hebt!! :-)

Ennuhm, bedankt voor de geruststellende woorden.

Fijn weekend!
Ik heb mijn zorgverzekering veranderd vandaag. Heb nu maximale dekking mbt zwangerschap. Voor jullie ook een idee? Best een redelijks kans dat jullie ook in 2015 extra zorg nodig hebben?
Daar was ik inderdaad ook over aan het denken... Heb hem nu al aangepast, foutje! Maar is het niet zo dat wanneer je zwanger bent je zorgverzekering ook kunt aanpassen?
Bij fbto kan je het aanzetten als je het nodig hebt. En ga je ook pas vanaf dan betalen
Oooo Meral!

Ik vind het goed van je dat je hierover begint. Ik heb de halve dag op internet rondgekeken of ik wel/niet zal wijzigen. Bij mijn verzekering kun je het niet meer aanpassen; alleen op 1 januari.

Heb echt super lang nagedacht over wat te doen. Heb er nu voor gekozen om niks te wijzigen, omdat ik het niet nodig vind om nu al te betalen voor mijn evt. aanvullende verzekering die ik nodig zal gaan hebben tijdens een zwangerschap.

Maarja, wat inderdaad als ik (snel) zwanger raak in 2015.

Vind het echt SUPER moeilijk.

Nu jij hier over begint ben ik meteen weer aan het rondsurfen op de site van CZ.

Daar kun je ook chatten met adviseurs. Dat ben ik nu aan het doen.

Meral; waar heb jij allemaal op gelet bij het samenstellen van je pakket?
O Yes!

Meteen nog een berichtje van mij.

Bij CZ is het ook dat je kunt aanpassen wanneer je zwanger bent.

Geruststelling
Ik heb gekeken naar wat onder eigen risico valt en wat niet. Wat er in het basispakket zit en wat ik denk dat ik nodig heb. Zo wil ik graag ook zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevallen. En max kraamvergoeding vind ik ook fijn. Heb bij een vriendinnetje met een onverwachtte keizersnee gezien dat kraamhulp dan echt een uitkomst is. Ik heb gelet op ziekenhuizen waar ik terecht kan en verder naar een paar fysiobehandelingen. Al met al besloten om voor 116 euro per maand totaal een aanvullend pakket op mijn huidige verzekering te nemen met een maximale zwangerschapdekking. Ik heb independer gebruikt en mijn huidige verzekeraar kwam al tweede geschikte uit de vergelijking. Daar dus de wijziging aangevraagd, zodat ik gebruik kan maken van de collectieve korting. (Anders was het geen 116 euro). Verder heb ik een kleine tandarts aanvulling, maar dat doe ik sowieso altijd. Ik heb ergens begrepen dat aanvullende dekking niet onder het eigen risico valt overigens. Heb nog gezocht op het verzekeren van eigen risico, maar kon het niet vinden.

Uiteindelijk maar een knoop doorgehakt. Geld kost kinderen krijgen sowieso. Mocht het misgaan dan is er een kans dat ik alsnog gebruik van zorg wil maken mbt zwangerschap in 2015.
Even snel een tip! Check ook of jouw verzekering extra dagen kraamzorg dekt. Dat deed de mijne niet terwijl de verloskundige had aangegeven dat dit wel nodig was! Dit zijn dus extra dagen die je alleen op indicatie van de verloskundige krijgt!
Als het kan dan kan het, als het niet kan dan kan het niet.
Vandaag testje gedaan,negatief. Ik twijfel nu of ik dat bruin bloedverlies van vorige week als menstruatie moet rekenen?! Meral lief dat je hoop gehouden hebt, maar ik denk dat ik niks meer hoef te verwachten nu. Hoe gaat het met jou? Hoe voel je je?

Als ik dit als menstruatie reken heb ik een cyclus van 31 dagen gehad en dus precies op de verkeerde momenten seks gehad😉 maar wel een mooie cyclus lengte opzich. En zit ik nu alweer in ronde 2. Heel frustrerend dat je niet weet wat er in je lichaam speelt hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven