Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Niet misselijk vandaag maar ook geen bloed en wel zere borsten. Morgen waarschijnlijk officieel overtijd dus ga dan nog 1x testen en hoop op een weer vettere streep!!

Hele bange dag gehad vandaag. Voelde me echt niet zwanger. Hopelijk dikke streep en geen bloed morgen en dan kan ik die 50% waar iedereen het over heeft goddank achter me laten.
Ohh spannend Meral!! Ik ga ontzettend voor je duimen!!

Hoe zit het met de anderen en de NOD's??
Zo hehe, eindelijk weer even tijd om achter de laptop te kruipen. Het is een drukke tijd zo aan het begin van december.

@meral: spannend! ik duim voor je!

@ iedereen: bij ons is het deze maand zeker niet raak. We hebben echt te weinig kunnen klussen door alle drukte. Ook heb ik nog niet helemaal door hoe mijn cyclus nu precies zit. Voordat de eerste geboren werd wat het netjes elke 30 a 31 dagen. Na haar geboorte kan ik er geen pijl op trekken omdat ik nadat ik gestopt was met de borstvoeding snel ben begonnen met de pil.
Als het kan dan kan het, als het niet kan dan kan het niet.
Egopost (again)

Roze wolk coming trough!

Gisteren officieel overtijd en net weer een streep. Deze keer een dikke vette!! Ik wist 't al, maar nu is het echt :-)

Bizar. 6 November gestopt met de pil. Letterlijk 2x tijd gehad voor elkaar en....bingo. Me happy en dankbaar.

Meiden hoe is het met de nod's? Nieuws?
Oh!!! Meral, gefeliciteerd!!! Mega vruchtbaar dus hihi!! Super leuk nieuws zeg!! Geniet ervan samen! :):)

Hier wachten op menstruatie, of niet natuurlijk haha! Maar verwacht eigenlijk gewoon een menstruatie ;) Rond de 11e als het goed is dus nog even afwachten.

Vind het echt heel bijzonder om te horen hoe snel het is gegaan bij jullie Meral! Ergens geeft het mij ook hoop dat het hier ook goed komt. Op een of andere manier heb ik vaak het gevoel dat het bij ons niet gaat lukken, heel raar eigenlijk... Want zijn pas net begonnen, stukje onzekerheid 😊

Geniet ervan Meral!!
Gefeliciteerd meral! Super leuk voor je. Geniet er van!

Hier verder nog steeds aan het afwachten, met een cyclus van 28 dagen had ik vandaag ongesteld moeten worden. Maar aangezien ik vorige week maandag vruchtbaar slijm had denk ik dat het een lange cyclus is. NOD is daarom denk ik niet vandaag maar volgende week. Wel goed gebruik gemaakt vorige week van deze ronde, merk dat ik vandaag pijn in mijn borsten heb en al de hele dag buikpijn. Maar dat kan ook een komende menstruatie zijn.

panda ook voor jou spannende dagen dus! Wachten duurt lang hè 😉
Spannend meisje! Je kan nu niks anders dan wachten. Ik duim!
Tnx panda!! Dat gevoel ken ik wel hoor. Ik heb dus soms het gevoel dat ik wel zwanger kan worden maar niet kan blijven. Het blijft iets ongrijpbaars. Wedden dat het jullie lukt! Het kan echt!

Ik ben nu helemaal rustig. Heb een heel relaxed gevoel. Niet ieder uur checken op de wc. Ik geloof dat ik er wel vertrouwen in heb :-)
Hoi allemaal,

Vandaag mijn NOD maar helaas werd ik gisteren ongesteld.

Mijn vriend, die eerst enorm twijfelde, vind het nog het ergste. Dat vond ik zo "schattig".

Wij denken ook vaak zo als jou Panda... Dat het niet gaat lukken, enz.

Meral voor jou echt zo leuk!! Maar ook spannend gezien je geschiedenis.... Leef met je mee.
@Meisje ---> wachten duurt idd héél lang.

of het nu op een menstruatie of de bevestiging van de zwangerschap is.

Stresssss

onzekerheid

angst

slapeloze nachten

pffff
Hier al ongesteld geworden, na 27 dagen dus dat was wel een verrassing. Had wel al het idee dat het deze maand niks ging worden maar zo'n korte cyclus had ik nog niet ingecalculeerd... Benieuwd hoe dit verder gaat ontwikkelen ;)

Op naar een nieuwe ronde!! ;)
Panda, ook jij een mooie cyclus. Hopelijk blijft het zo regelmatig! Maar dat komt vast goed.
Hi Meisje, ja dat wel! En had ik eigenlijk helemaal niet verwacht dat het meteen zo regelmatig zou zijn 😊

Jouw NOD is volgende week toch? Spannend!
Hoi allemaal,

Ik zou graag met jullie mee willen babbelen.

Ik ben 25, vriend is 30 en ik heb 20 november mijn laatste pil geslikt.

Ben de laatste tijd al op wat forums aan het mee lezen maar merk dat de drang om mijn verhaal/onzekerheden te delen steeds groter wordt

Tot het moment van stoppen met de pil heb ik me redelijk neutraal op kunnen stellen, maar sinds vriend groen licht heeft gegeven om er voor te gaan kan ik nergens anders meer aan denken haha!

Voor mij is het nu dus wachten op de eerste ronde ongesteld worden, tenzij het meteen raak is geweest de afgelopen weken... Maar dat probeer ik zoveel mogelijk uit mijn hoofd te zetten, want die kans is natuurlijk erg klein!

Hoop in ieder geval dat het voor ons allemaal snel raak is!!

Meral, jij al van harte gefeliciteerd!
Hi Lollie!

Spannend de eerste keer weer ongesteld worden na de pil! Hoop voor je dat het snel allemaal goed is en dat het snel raak is!

Wij hebben eerst de eerste menstruatie afgewacht en daarna rustig aan begonnen haha, nu ronde 2 geloof ik 😉
Welkom lollie! Leuk dat je met ons meeschrijft. Het is idd erg fijn om het mekaar te kunnen delen. Ondanks dat dat de onzekerheden niet helemaal kan wegnemen is het wel erg fijn! Hopelijk komt je cyclus snel op gang, en zeg nooit nooit meral is het bewijs dat het in een keer raak kan zijn 😉

Ja panda 15 december ongeveer mijn NOD dus nog iets minder dan een week! Merk dat ik eigenlijk vandaag nergens last van heb. Meral hoe was dat bij jou? Ineens last van kwaaltjes of al wat dagen daarvoor last van lichte kwaaltjes?
Daarvoor!! Ik heb zo vroeg getest omdat ik zere borsten had en misselijk was met spugen af en toe. Hier gaat t niet helemaal als gehoopt. Ik ben steeds duizelig en ging vandaag op mijn werk 1x bijna en 1x helemaal tegen de vlakte. Ik weer standje paniek natuurlijk (hormonen+stress, zucht) huisarts maar gebeld. Mocht gelijk komen, maar geen gekke dingen gevonden. Mag morgen even bloedprikken, maar waarschijnlijk gewoon ..hormonen. Schijnt normaal te zijn dat sommigen flauwvallen door de veranderingen v de bloedvaten en bloedsomloop. En ik doe staand werk en je raad het al....lang staan maakt het erger. Ik baal echt!!!! Overgeven doe ik vooral op t werk, omdat daar alles opeens extra stinkt (fastfood). Thuis hou ik het redelijk binnen. En omvallen doe ik dus nu blijkbaar ook al, terwijl ik gewoon mijn dingen wil doen. De huisarts gaf aan dat mijn werk nu misschien even niet de beste plek om te zijn is, maar ik denk dat thuisblijven ook niet alles is. Heb de hint nog maar heel even naast me neergelegd. Vind het wat vroeg om met 4+3 te zeggen dat ik ziek ben. Niet fit hoort erbij en thuis ga ik alleen maar malen, maar werken is tot nu toe van de 4 dagen, anderhalve dag gelukt.

Nu net van 19.30 uur tot 0.30 uur op de bank geslapen. Lekker! Pff ik ben veel te happy om thuis te blijven. Voel me thuis ook "te goed" wat zouden jullie doen?

Panda yeey voor de cyclus. En nou er tegenaan!!!

Lollie welkom! leuk :-)
Leuk om zo'n update te lezen Meral over hoe het gaat, maar was wel even schrikken geloof ik! Doe je wel een beetje rustig aan en luisteren naar de eigen lijf en soms toch ook naar de dokter? 😊 Je lichaam kan signalen afgeven dat het op dit moment heel zwaar is maar misschien over een paar weken dat het dan wel weer kan. Denk goed na over wat je wel en niet kunt en wilt. Maar snap ook goed dat je graag gewoon alles wilt blijven doen, veel vrouwen raken zwanger en kunnen ook gewoon alles blijven doen maar voor sommigen is het af en toe heel zwaar en dat hoort er ook bij.

Wat zegt je vriend ervan?
Meisje, spannend bijna je NOD!! Ben benieuwd, zal voor de duimen ;) Laat je ons straks wat weten?? ;)
@meral: klinkt allemaal erg spannend! Wel erg vervelend dat je zoveel klachten hebt, dan is het denk ik moeilijker om meteen goed te kunnen genieten van je zwangerschap... ik hoop dat het snel wat beter gaat!

@meisjeVF: spannende dagen voor jou! Heb je zelf een gevoel of laat je het gewoon maar op je af komen of je wel of niet ongesteld wordt?

@panda14: wat lekker dat je meteen een goede cyclus had, hoop dat het bij mij ook snel gaat! als ik kijk naar de laatste dag dat ik mijn pil heb geslikt en ik zou meteen een 'normale cyclus' hebben zou ik denk ik eind volgende week ongesteld moeten worden... Ben benieuwd!
Dag dames, even een update vanaf mijn kant. Heb echt geen idee. Aan de ene kant denk ik zou best wel kunnen, maar nog niet echt overduidelijke klachten. Wel slecht slapen en gisterenavond een enorme rommelige buik met kleine scherpe steekjes! Terwijl ik niet naar de wc hoefde😉 kan dus alle kanten op. Hoe was dat bij jou meral heb jij je innesteling gevoeld?
Weet ik niet. Ik heb 1 middag best buikkramp (jes) gehad, maar heb echt geen idee of dat een innesteling is. Het begon hier met pijnlijker borsten, maar was er zo mee bezig dat ik dacht dat ik me dat aanpraatte. Toen ik beroerd werd op werk bleef ik maar afwegen is dit nou echt of praat ik het me aan. Die avond heel licht positief getest, dus echt!!!!
Ja dat heb ik ook steeds als ik me buik voel denk ik van nee zal wel meevallen. Ik praat het mezelf aan. Je wilt het ook zo graag dat alles wat je voelt je er aan herinnert. Nog paar dagen in spanning!
Kom net van de toilet, en heb bloedverlies gehad. Beetje bruinig en het komt niet echt door. Maar met afvegen wel best veel op het toiletpapier. Even afwachten dus innestelingbloeding zou kunnen of de ongesteldheid zet toch door! Maar dan wel vroeger als gedacht! Snap er nu niks meer van 😉
Bruin is oud. Innestelingbloeding kan hoor! Echter mijn menstruatie begint altijd met bruin. Ik heb nog helemaal geen bloed gezien. Vorige keer ook niet, daarom ben ik gecurreteerd toen het mis ging. Ik ben benieuwd hoor! Spannend :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven