Gezondheid alle pijlers

Alcholmisbruik

18-12-2014 12:12 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben nu bijna 8 jaar getrouwd met mn nieuwe partner, door z'n visie op het leven en omgang met personen (verbaal zeer star en soc.

goede antwoorden) maar zeer star en ongevoelig naar z'n eigen kids en de mijne heb ik zo'n moeite met z'n gedrag dat ik ben gaan drinken om een uitvlucht te zoeken... Foutttttttt. Ik weet t, ben inmiddels in therapie en wil graag n opname, hij staat er niet achter, wat nu? Ik wil er zijn voor mn kids verdorie. Daarnaast ben ik afgekeurd voor werk ivm medische klachten, dus n WAO uitkering, ik voel me gevangen en radeloos, wie heeft er n tip voor me?

Alvast bedankt, groet....
8 jaar getrouwd en je noemt hem nog je nieuwe partner?

Dus zoals ik het lees leg je de schuld van jouw verslaving bij hem neer. Je hebt zelf geen wilskracht om er bovenop te komen, vandaar de wens om opgenomen te worden? Oprechte vraag.
Waarom staat hij er niet achter?

Heel goed van je dat je in therapie bent, en je probleem zo erkent dat je een opname wilt zodat je er vanaf komt.
Zijn fout dat jij gaat drinken? Klopt niet.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
TO zegt zelf dat het fout is.
Waar staat hij niet achter?

Als jij het echt wil en er achter staat dan gebeurt het toch gewoon?!
Hoe oud zijn de kinderen?

Verder: hij kan het er wel niet mee eens zijn, maar als je toch gaat zal hij er gewoon mee moeten dealen. Simpel zat.

Maar wie gaat er dan voor jouw kinderen zorgen? Vertrouw je hem die toe? Zijn kinderen zijn zijn probleem.
.
quote:MonteCara schreef op 18 december 2014 @ 12:25:

TO zegt zelf dat het fout is.Maar zolang ze denkt dat het zijn fout is ziet ze haar probleem niet, en zal ze nooit herstellen.
Kun je het niet bespreken met je behandelaar? Je zal de eerste niet zijn die een opname wil/nodig heeft maar met kinderen zit. Hoe lost men dat doorgaans op? Heb je familie waar de kinderen tijdelijk terecht kunnen?
.
Ik zou dit in therapie bespreken. Ben wel heel benieuwd waarom je dit lot uit de loterij indertijd getrouwd bent, maar op zich is het antwoord niet relevant, natuurlijk.
Later is nu
quote:DorothyParker schreef op 18 december 2014 @ 12:31:

[...]

Maar zolang ze denkt dat het zijn fout is ziet ze haar probleem niet, en zal ze nooit herstellen.Ze zegt niet dat het zijn fout is, maar dat ze zelf fout is omgegaan met de stress. En ze wil dat nu gaan aanpakken, dus deze discussie lijkt me niet constructief.
.
Als je meer houdt van de herinneringen dan van de persoon die voor je staat, is het tijd om weg te gaan.

Waarom blijf je bij deze man die je zo tot wanhoop drijft dat je erdoor aan de drank bent gegaan?

En dan zeggen dat je er wilt zijn voor je kinderen.. Erg geloofwaardig.
Ik zeg wel 'ze', maar je bent een man en je partner is een vrouw ? (even snel geloept)

Niet dat het er veel toe doet hoor, maar het is zo raar om je verkeerd aan te spreken.
.
quote:DorothyParker schreef op 18 december 2014 @ 12:31:

[...]

Maar zolang ze denkt dat het zijn fout is ziet ze haar probleem niet, en zal ze nooit herstellen.Ik lees het zo dat ze zichzelf fout vindt hoe ze ermee om is gegaan. Dus alcohol gebruikte om met de situatie om te gaan.
quote:impala schreef op 18 december 2014 @ 12:38:

Ik zeg wel 'ze', maar je bent een man en je partner is een vrouw ? (even snel geloept)

Niet dat het er veel toe doet hoor, maar het is zo raar om je verkeerd aan te spreken.Ze schrijft toch heel de tijd "hij", "zijn", ... (over partner dus)
quote:impala schreef op 18 december 2014 @ 12:32:

[...]

Ze zegt niet dat het zijn fout is, maar dat ze zelf fout is omgegaan met de stress. En ze wil dat nu gaan aanpakken, dus deze discussie lijkt me niet constructief.Las het even verkeerd. Heb het nog eens herlezen en zie dat ze het niet op hem afschuift.
quote:met mn nieuwe partner, door z'n visie

Uit bovenstaand zinnetje uit het openingsbericht zou ik opmaken dat de partner mannelijk is.

Dit zegt uiteraard nog niets over het geslacht van TS
Niet geschoten is altijd mis
Goed dat je inzicht in het probleem hebt, dat is de eerste stap naar de oplossing, heel veel sterkte!
TO is er niet meer. Vind het dan ook niet nodig mijn tekst te laten staan.
quote:DorothyParker schreef op 18 december 2014 @ 12:58:

[...]

Ze schrijft toch heel de tijd "hij", "zijn", ... (over partner dus)Dan rommelt Suzy met de feiten (om herkenning te voorkomen?) want eerder schreef ze/hij expliciet dat hij een man is met een vrouw als partner.
.
quote:impala schreef op 18 december 2014 @ 13:08:

[...]

Dan rommelt Suzy met de feiten (om herkenning te voorkomen?) want eerder schreef ze/hij expliciet dat hij een man is met een vrouw als partner.Kan zijn (rommelen met feiten uit angst voor herkenning). Zei het net ook in een ander topic.
Nou ja, zullen we het dan maar op 'het' houden ? Het maakt verder ook niet veel uit.

Als Suzy nog terugkomt?
.
Doen die opname.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Naar wat voor tips zoek je?

Tips om met je partner om te gaan? Met je drankprobleem? Met je kinderen?
quote:impala schreef op 18 december 2014 @ 12:28:

Zijn kinderen zijn zijn probleem.

Wel weer erg kort door de bocht, vind je zelf ook niet?

Na acht jaar zullen 'zijn' kinderen ook aan TO gehecht zijn, of vervult TO een (zekere) ouderrol voor ze. Als je in een relatie gaat denken: 'jouw' probleem is niet 'mijn' probleem, waarom dan uberhaupt een relatie? Kinderen zijn hun gezamenlijke verantwoordelijkheid, net zoals andere 'problemen'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven