Napraattopic 14

16-12-2014 20:56 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Even zonder dollen, dat zijn oliebollen!

(Mooi hè? Credits voor Fluim)
quote:Annapalona schreef op 18 december 2014 @ 20:27:

[...]

Ze hebben al jaren geld over van de AWBZ premies ( 2013 6 milj!!!) en de verzekeraars maken winst en hebben toren hoge reserves in pot ook nog. Waarom is de vrije artsenkeuze ineens te duur? Ik hoop dat het niet door gaat, ik wil graag mijn eigen gynacoloog/psychiater/oncoloog kunnen kiezen.Mee eens, ik ben er helemaal niet voor dat bedrijven die bestaan om voor zichzelf winst te maken zoveel te vertellen krijgen over de gezondheidszorg.
Goed zo Fluim! En niet langer dan een week slikken hè.
quote:Steinbeck schreef op 18 december 2014 @ 20:30:

[...]

Mee eens, ik ben er helemaal niet voor dat bedrijven die bestaan om voor zichzelf winst te maken zoveel te vertellen krijgen over de gezondheidszorg.En de overheid moet eens eerlijk zijn wat ze met de miljarden doen die wel binnen geharkt worden maar niet worden besteed aan de zorg.

Ik ga Castle kijken.
Doei Bieb
quote:Bieb2.0 schreef op 18 december 2014 @ 20:26:

[...]

Ze hebben alleen niet door dat diezelfde zorgverzekeraars juist door die enorme vinger in de pap nog iets aan die belachelijke prijzen in ziekenhuizen kunnen doen.

Ik vind de premie hoog zat, betaal liever niet nóg meer omdat de duurste artsen klakkeloos vergoed worden.

Er zijn al maximum prijzen die de artsen mogen indienen, dus dat is helemaal niet aan de orde. Nu gaan ze gewoon helemaal bepalen waar je geholpen gaat worden en door wie.

Je kan voor 2015 nog wel een restitutie verzekering nemen die natuurlijk in premie ook duurder is. Dat vind ik al fout en daarna kan je dus als je pech hebt in 2016 niet meer kiezen en kan je zomaar weg moeten bij je huidige behandelaar. Of mag je bepaalde therapieen niet meer volgen ect.
Dag Biebske.
quote:StoraHuntur schreef op 18 december 2014 @ 20:30:

Even zonder dollen, dat zijn oliebollen!

(Mooi hè? Credits voor Fluim)Prachtig!! Maar de kerst is nog helemaal niet geweest
Dat zou voor ons bijvoorbeeld in kunnen houden dat we naar een andere GGZ over moeten Anna?
Ik vind het net bruine bloemkooloren Stoor.
http://www.volkskrant.nl/ ... ije-artsenkeuze~a3806691/

Dat zou dus inderdaad kunnen Istar.
Dank je Istar, ben ik net over mijn landkaarttong heen
quote:Zarah schreef op 18 december 2014 @ 20:37:

http://www.volkskrant.nl/ ... ije-artsenkeuze~a3806691/

Dat zou dus inderdaad kunnen Istar.Dat zou voor mij echt een reden zijn om met de behandeling te stoppen. Dan maar nog hogere uitgaven voor mijn verzekering
quote:Annapalona schreef op 18 december 2014 @ 20:36:

[...]

Prachtig!! Maar de kerst is nog helemaal niet geweest Neuh, maar heb trek in champie.
Deze open brief aan Schippers schreef de directeur van DSW (fel tegenstander) enige maanden geleden.

http://www.dsw.nl/reposit ... egraaf_openbrief_2014.pdf

Hierover heeft hij inmiddels een berispende brief gehad.
quote:Istar_ schreef op 18 december 2014 @ 20:36:

Dat zou voor ons bijvoorbeeld in kunnen houden dat we naar een andere GGZ over moeten Anna?Ja. Dat is afgelopen jaar bij ons op de poli dus gebeurd. Tussen kerst en nieuw werd ik gebeld door de poli dat ze geen contract hadden met mijn verzekering voor 2014. Ik belde met mijn verzekering of dat verhaal klopte en die doos aan de telefoon beweerde bij hoog en laag dat het niet zo was en dat ik heus niet over hoefde te stappen. Resultaat was dat ik alles dit jaar zelf kon opkuchen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Dsw is lekker opstandig. I like.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 18 december 2014 @ 20:40:

[...]

Ja. Dat is afgelopen jaar bij ons op de poli dus gebeurd. Tussen kerst en nieuw werd ik gebeld door de poli dat ze geen contract hadden met mijn verzekering voor 2014. Ik belde met mijn verzekering of dat verhaal klopte en die doos aan de telefoon beweerde bij hoog en laag dat het niet zo was en dat ik heus niet over hoefde te stappen. Resultaat was dat ik alles dit jaar zelf kon opkuchen.

Bij mij is dat 10.000 per jaar. Ik zou er gewoon door in de schulden komen. Heb je "bewijs" dat dat tegen je gezegd is?
Het argument dat je bij een budgetpolis dat ziekenhuis krijgt aangewezen waar ze zo ervaren zijn is natuurlijk stierenpoep van de bovenste plank. Kwaliteit is geen dingetje, alleen de prijs telt. Wat ik niet snap is dat er niet harder geprotesteerd wordt. Schadesturing bij de auto daar flippen mensen van maar schadesturing aan je lijf dat is geen punt. We gaan hier naar het systeem dat de verzekeraars uitmaken wat spoed is,wie mag behandelen en waar dat moet gebeuren. Walgelijk. Arme mensen hebben geen keus en zijn uiteindelijk duurder uit als ze bijvoorbeeld de reiskosten moeten betalen omdat ze naar Lutjebroek gestuurd worden voor een ingreep. En dat gesodemieter bij de apotheek, wel de ab krijgen maar de rest zelf moeten betalen.
Ye ken.

Dat zou voor ons bijvoorbeeld in kunnen houden dat we naar een andere GGZ over moeten Anna?Dat is heel naar, dat zou niet mogen.
Life is short. Eat dessert first.
Ik vind het een hele verdrietige gedachte
quote:MrsStanleyWalker schreef op 18 december 2014 @ 20:40:

[...]

Ja. Dat is afgelopen jaar bij ons op de poli dus gebeurd. Tussen kerst en nieuw werd ik gebeld door de poli dat ze geen contract hadden met mijn verzekering voor 2014. Ik belde met mijn verzekering of dat verhaal klopte en die doos aan de telefoon beweerde bij hoog en laag dat het niet zo was en dat ik heus niet over hoefde te stappen. Resultaat was dat ik alles dit jaar zelf kon opkuchen.
Life is short. Eat dessert first.
Of die dutsen die onvoldoende tijd hebben ingekocht. Heb je een restitutiepolis, komen ze plek tekort. Daar loopt een kind van mij nu tegenaan. Needless to say dat zij nu tegen mij aanlopen.
Ye ken.

Dat zou voor ons bijvoorbeeld in kunnen houden dat we naar een andere GGZ over moeten Anna?Het is toch goddomme waanzin. *schuimbekt*
Ye ken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven