Beginnersvragen :)

13-07-2014 22:32 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds vorige week zondag ben ik niet meer aan de pil (strip afgemaakt) omdat ik graag zwanger wil worden

Ik heb een aantal vragen: Sinds 3 weken ben ik aan de foliumzuur, kan je dit slikken in combinatie met multivitamine tabletten?

Ik weet dat als je zwanger bent je geen rauw voedsel mag eten maar moet ik daar nu al rekening mee houden? Net zoals alcohol?

Alvast bedankt!

groetjes
Mooi buikje babbel1990! Hoe voel je je?

Afgelopen Maandag had ik een positieve test in handen! Ben nu 5 weken en heb 7 Januari afspraak voor verloskundige voor echo. Spannend allemaal! NOD was 11 December maar er gebeurde niks!
Waaaaaaah dreamer geweldig! Van harte gefeliciteerd!!:-)

Ik voel me geweldig!! Hoe voel jij je?

X
wow dreamer wat goed! gefeliciteerd!!! wat een leuk cadeautje zo aan het einde van het jaar. weet je al wat je gaat doen, vertellen of nog even wachten?

oh en heb je idd die ovulatietesten nog gebruikt zoals je van plan was?

deze maand pies ik ook op een stokkie.

en babbel wat een mooie buik!
Bedankt Babbel1990 en ourea!!!

Ik wacht nog even met vertellen. We willen dat waarschijnlijk gaan doen op 1 Januari. (voorlopig alleen aan directe familie) Heb geen ovulatie testen gebruikt. Wanneer is je NOD ourea?

Hoe voel je je Babbel1990?
Leuk om dat op 1 januari te doen aan directe familie!

Heb je de verloskundige al gebeld voor een afspraak? Doen hoor!;-) En heb jij al last van kwaaltjes?

Ik voel me geweldig!:-) Behalve mijn groeiende buik en zere tepels, merk ik totaal niet dat ik zwanger ben. Dat is wel een voordeel dat die kwaaltjes weg zijn! Ook spannend, omdat ik de kleine nog niet voel. Vanavond controle bij de VK (dat is iedere 4 weken) en dan hartje luisteren! Dat vind ik heel fijn, want zo weet je zeker dat de baby ook nog leeft, kan dus niet wachten tot ik haar of hem voel;-)

Liefs!
Ja he Babbel dat dacht ik ook!

Ja heb verloskundige al gebeld, heb 7 Jan een afspraak. Ik heb niet echt kwaaltjes, alleen zere borsten maar dat is sinds vandaag ook veel minder. Maar geen misselijkheid, geen hoofdpijn etc Ben ook gewoon lekker aan het sporten (3 x in de week)

Hoe was de controle?

xx
Gefeliciteerd Dreamer!! Wat leuk! Had hier al een tijdje niet gekeken.. Leuk nieuws!

Wat een mooi buikje Babbel! Leuk
Hoi dames,

Controle was goed! Baby groeit voorbeeldig en met mij gaat het ook goed! Wat geweldig die hartslag,echt het mooiste geluid ever!!! Nog steeds niet aangekomen, maar was niet erg. De baby pakt wat hij nodig heeft!

Buik groeit nu echt hard, zooo leuk!!!:D

@dreamer: fijn bijna geen kwaaltjes! Lekker blijven sporten is goed voor je. Ik merk wel dat het zwaarder is hoor!

@rooss: dankjewel!! hoe gaat het bij jou?:-)
Fijn dat alles goed gaat!!

Als het goed is was mijn ovulatie vorige week ergens en is mijn NOD dan rond 13 januari. Mijn cyclus was vorige maand 39 dagen, dus daar ga ik nu ook maar een beetje van uit. Ben er in mijn hoofd wat minder mee bezig, dat vind ik wel fijn haha dan zien we wel wat er gebeurt. Ben wel heel benieuwd
@rooos88: spannend morgen je NOD! Nog niet ongesteld geworden ondertussen? En heb je ook nog niet getest! Ik hoop voor je dat je zwanger bent meis!

@Dreamer: hoe is het met jou?

Ook hier weer even een berichtje van mij! Gaat supergoed. De baby heeft een groeispurt gemaakt de afgelopen 1,5 week want had erg veel last van mijn buik! Nog maar 10 nachtjes slapen en dan alweer de 20-wekenecho en dan ben ik 20+2, wat vliegt de tijd toch! Ik geniet enorm van mijn buik en ik ben serieus gewoon nog geen gram aangekomen en de baby groeit goed, dus maakt me ook niet, alles wat er niet aan komt hoeft er ook niet af haha. Ik ben gewoon nieuwsgierig:p Verder wordt de kleine uk steeds drukker in mijn buik, tenminste dat was altijd al volgens de verloskundige hihi, maar nu voel ik het sinds vorige week zondag ook duidelijk iedere dag wel een paar keer. Ben benieuwd wanneer het echt harde trappen worden dat manlief het aan de buitenkant van mijn buik ook kan voelen hihi. Verder heb ik niet veel nieuws, we genieten gewoon enorm!
Hey meiden!

Het is hier al behoorlijk lang stil..! Hoe is het met jullie? Hopelijk veel reacties met goed nieuws!

Hier bijna 20wk zwanger. Ik voel de kleine elke dag een paar keer lekker bewegen en schoppen. Superbijzonder en heel gezellig! Woensdag de 20wk echo, spannend dus!
Hee Ri,

Het is hier idd stil, maar als niemand reageert dan post ik hier eigenlijk ook niets meer haha.

Gaat supergoed! Morgen 26 weken zwanger, gaat snel! Ik was door het overgeven e.d. natuurlijk afgevallen. Dus ik zit nu een halve kilo boven mijn gewicht voordat ik zwanger was. 63,5 dus. Ik ben nu 4,5 kilo aangekomen in totaal. Buik groeit lekker en gaat al behoorlijk in de weg zitten en de kleine is lekker druk op verschillende tijdstippen, dus erg leuk! Ik voelde de kleine met 18 +5 en manlief met 20+5 van de buitenkant en nu reageert de kleine ook echt op onze aanrakingen zo bijzonder! Verder ligt de baby wel in stuit, dus hij of zij moet wel even draaien voor de 35 weken. Verder maandag a.s. controle vk en meteen bloedprikken ook voor de rhesusfactor van de baby, omdat ik rhesusfactor D negatief heb. Dat vind ik wel een klein beetje spannend, als ik maar geen antistoffen aanmaak dan vind ik het best. Die prik die je dan moet als die van de baby anders is, daar geef ik niet om :p

Zwangerschapsyoga doe ik sinds een tijdje en dat bevalt ook goed. Nu drie lessen gehad, waarvan 1 met partner. Dat was erg fijn en leuk dat mijn man meeging :D Vanavond weer en dan nog 2 partnerlessen. Ik moet nog maar 9 weken werken met deze week erbij, dus dat vind ik echt heerlijk, maar ergens ook beangstigend met al mijn deadlines haha. Maar komt goed!

Ben naar de negenmaandenbeurs geweest met mijn mams vrijdag en superleuke dingen gekocht! Met name ook spullen van koeka, I love it! En verder wat ik nog op mijn lijstje had staan. Nog een paar kleinere dingetjes en dan hebben we alles gewoon compleet! :D Babykamer is eigenlijk zo goed als af. Alleen nog het bijbehorende plankje ophangen en dan is het klaar. Wij hebben nog geen definitieve keuze qua naam, maar wel een aantal namen voor jongens en meiden.

Heerlijk he de kleine voelen :D Geniet van je zwangerschap meis! Spannend woensdag, laat maar weten hoe het ging!

Hoe gaat het met de andere dames?
Leuk om van je te horen babbel! Fijn dat de kleine het zo goed doet! Genieten! En 26wk al weer joh. Dat gaat snel!

Hopelijk goed nieuws volgende week bij het bloedprikken! Kan me voorstellen dat je dat spannend vindt..

Leuk dat de yoga zo goed bevalt! Ik heb me daar ook voor ingeschreven, ga eind april beginnen. Ben benieuwd!
Hoi meiden! Het was inderdaad erg stil hier, vandaar dat ik ook niet meer reageerde.. sorry!

Jeetje, jullie zijn al ver inmiddels! Gaat snel zeg fijn dat het zo goed gaat. Lijkt me zo bijzonder om de baby zo te kunnen voelen in je buik!

Hier ook alles goed! Ik ben helaas nog niet zwanger. Het is nu mijn vierde ronde. Mijn cycli zijn steeds nogal lang (39/ 40 dagen), dus die rondes gaan ook niet al te snel, haha.

Ik zeg helaas, maar eigenlijk vind ik het op dit moment helemaal niet zo erg dat het nog niet is gelukt. Het zou heel erg leuk zijn en ik wil het heel graag, maar ik vind ik ook niet erg om rustig te wachten tot het wel raak is. Zo denk ik het grootste gedeelte van de maand, tot de dagen voor mijn NOD en dan kan ik nergens anders meer aan denken en vind ik het mega spannend! Haha, ik probeer elke keer heel rustig te blijven, maar dat lukt tot nu toe voor geen meter

Mijn NOD is pas 1 of 2 april, dus nu ben ik er niet zo mee bezig.
ik sluit me een beetje aan bij rooos88, hier ook lange cyclussen en nod is pas weer in april.

ben nu bij ronde 5. ik ben er echter wel erg mee bezig de hele maand haha
Ik ben er op zich ook wel mee bezig, maar een stuk rustiger dan vorige maanden. Maar vanaf volgende week is dat vast anders ;) dan kom ik in de buurt van mijn NOD.
Spannend allemaal meiden.!

@ dreamer, ri88 en babbel1990 Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik ben lekker aan het meelezen voornamelijk.

Mijn vriend en ik hebben besloten om mijn pillenkuur (nog 9 strips) af te maken en dan geen nieuwe meer te halen .

Maar vind het nu al spannend.

Ik wil het liefst nu al beginnen, maar vriendlief vindt het allemaal nog een beetje spannend.

Vandaar dat we nu besloten hebben om eerst de "kuur" af te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven