Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Re_ske, staat me vagelijk iets bij dat ik hetzelfde probleem had, maar weet echt niet meer hoe ik dat dan oploste.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Pfff...crazy drukke week gehad: kerstdiners op school en werk, kerstborrels....heen en weer op de fiets door de zeikende regen 350x, kinderen moe etc.... Maar nu weekend! En bijna vakantie ook, dus dat is fijn!

Renske, als het verder goed klikt en het een leuke vent is zou ik toch gewoon op date gaan. Gewoon om te kijken hoe 'ie in het echt is.

Coolpack, dat zou mij ook te snel gaan, dus ik snap je gevoel wel. Ik denk dat ik ook juist gelijk dichtgeklapt was...te heftig voor een eerste (of was het nou tweede...) date...

Imogen, Ik sluit me verder aan bij wat de andere al geschreven hebben. Let goed op jezelf! En klote met geld deze maand....hier ook veel gedoe en geldzorgen, niet leuk!!

Famke, veel plezier vast voor vanavond!

Amy, jammer van je date....soms klopt het plaatje maar je gevoel erbij niet... Nou ja, wel een gezellige avond, ook prima toch?

Systeemkast, wel haar nummer dus! Dan lijkt het me dat ze wel oprecht geinteresseerd is! Misschien vind ze daten nog wat eng? Weet niet of ze er al ervaring mee heeft? Wel lastig nu je zelf al zoveel balletjes opgegooit hebt...daar blijf je ook niet eeuwig mee doorgaan natuurlijk!

Qian, heb je nu dan dit weekend die date? Veel plezier dan!

Sybreed, ik herken mezelf wel een beetje als jij het hebt over je sociale fobie.... Ik ben sociaal ook niet sterk...althans, dat heb ik mezelf jarenlang ingeprent en daardoor mn ex veel sociale dingen op laten knappen... Nu ik alleen ben en wel moet, merk ik dat het me veel beter afgaat dan ik verwacht had. Blijkbaar ben ik socialer dan ik ooit had gedacht! Maar goed, ik heb geen fobie dus misschien praat ik wel grote onzin en denk jij nu: pfff...die sociale angst van haar stelt niks voor bij mijn fobie...vergeet het hele stukje dan maar hoor!
Hier is het nog steeds vrij rustig wat betreft daten. Tinder heb ik wel even gezien en ben ik momenteel wat minder actief. Bij okcupid had ik al wat langer een account maar vond de site wat onduidelijk dus daar deed ik niks mee. Nu heb ik de app gedownload en dat werkt een stuk prettiger! En sinds een paar dagen een heel leuk gesprek met een leuke man! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen maar ik ben wel enthousiast iig!

Anyway, vanavond eerst maar eens weer een keer ouderwets stappen met vriendinnen. Heb er zin in!
@ amy, ben het stiekem wel eens met famke.

@ coolpack, kerst is altijd een rare date tijd. Veel vrouwen (mannen?) stoppen dan ook even.

Normaal zou ik zeggen luister naar je gevoel. Mijn intuïtie is soms zo griezelig accuraat, dat het een serieus probleem is voor mijn ongeloof in bovennatuurlijk gezwets. Maar zodra ik een ingeving krijg over vrouwen klopt alleen het slechte voorgevoel.
@ ngs, je zwetst helemaal niet. Elke psychische diagnose is een containerbegrip die allerlei vergelijkbare ziektebeelden beschrijft. Vergelijk het met reuma. In die term zit een groot aantal verschillende ziektes en oorzaken aan pijn et de gewrichten besloten.

Mijn variant van de sociale fobie kent geen angst of paniekaanvallen, straatvrees, angst voor massa's enz. Ik kan prima omgaan met collega's, klasgenoten, vrienden, vrienden van vrienden en vreemden waar ik een gesprek mee heb. Ik durf zelfs alleen naar plekken te gaan waar iedereen in gezelschap is. Het valt dus niet eens op. Maar vragen om hulp vindt ik heel moeilijk en doe dus alles liever zelf. Verder heb ik altijd moeite gehad met de schillen van goede vrienden, vage vrienden, kennissen en wat ik wanneer moet doen. Dus zat ik zo lang te dubben of ik iemand wel kon bellen dat het wel erg lang duurde en ik echt niet meer hoefde te komen. Ik ben dus niet letterlijk bang maar schadelijk onzeker in sociale situaties.
@Famke & Sybreed; was ook een prima avond. Hij stuurde vandaag al een app, dus mocht hij een tweede date voorstellen moet ik het misschien gewoon maar eens doen. Soms ben ik ook wel eens te snel met nee zeggen.

Heel veel plezier met je date vanavond! Ben echt heul benieuwd!

@ngs; veel stap plezier, wie weet kom je er wel een in het wild tegen
Sybreed, lief dat je dat zegt! Daar zit dus jjuist mijn onzekerheid: het idee dat er toch niemand zot te wachten op een reactie/gesprek met mij... En ik dacht altijd dat ik niet zo goed was in small talk...een vreemde ouder op het schoolplein die een praatje maakte, daar kreeg ik het al spaans benauwd van! Toch een hele andere situatie dus

Bedankt Amy, komt vast goed! En ik hoop stiekem ook op een leuk exemplaar in het wild!
Heerlijke avond gehad, leuke muziek, lekker gedanst! En zowaar een leuk exemplaar in het wild tegengekomen! Zelfs gezoend, maar hij deed wat vaag over of hij nou een relatie heeft of niet dus ik geloof niet dat het verder gaat worden.... We hebben vannacht wel nog wat geappt, maar ik verwacht er niet veel van. Ach, het was leuk en hij zoende lekker!
Ngs: fijn dat je toch een leuke avond gehad hebt!
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Goedemorgen, heerlijke date gehad. Lekker gegeten bij romantisch tentje, hele avond zitten kletsen. Thuis veel zoenen en nog wat dingen haha. Het voelde alsof het de tiende date was zo gewoon, dus dat is goed denk ik. Wat ik heel typisch vind is dat het uiterlijk gezien totaal niet is waar ik normaal op val, maar op een of andere manier valt dat weg door het gevoel wat ik bij hem krijg en hoe het letterlijk aanvoelt. Ik zie het wel hoor en verbaas me er ook over dat de aantrekkingskracht er wel is. Contact is ook prima, geen hele dagen app, maar we laten regelmatig wat horen (verschilt wie er begint). Voor m'n gevoel gaat het goed en zijn we allebei geen types die heel snel gaan. Volgende week zaterdag zien we elkaar weer en gaan we een dagje naar een stad. Goed gevoel over tot zo ver. Mijn enige twijfelpunt is of ik hem kan blijven boeien. Heb een vrij saai leven en hij is nogal ondernemend en heeft een hoop al gezien en gedaan. Vraag me dan af of ik wel voldoende interessant zal zijn, maar is misschien ook mijn onzekerheid. Aan de andere kant weet ik nog niet of ik echt verliefd zal worden dus ik maak me daar nog maar niet al te druk om.

Waar ik trouwens echt van geniet is het feit hoe ongedwongen het is, samen en ook qua contact. Ik hoef niet te zeuren om aandacht en interesse, het is er gewoon. Evenals de manier van intiemer contact, je voelt het gevoel i.p.v. dat je het gevoel hebt dat het puur om de lust gaat zoals met de laatste. Hij geeft me gewoon een goed gevoel en ongeacht of het wat wordt of niet, dit is fijn om weer eens mee te maken.
Ngs wat heerlijk zo'n spontane actie!

Amy altijd fijn zo'n bericht. Ik denk dat de man heel veel aan zn hoofd heeft en dat ie zelf geeneens weet hoe en wat. En ook niet echt een besluit kan nemen. Ik heb datval zovaak gezien. Zegt niets over zn intenties. Laat je intuitie werken!

Sybreed, noem jij dat een sociale fobie? Je omschreef net mij. Incl dat met die intuitie. Maar ik ben me niet bewust dat van het feit datvik een sociale fobie heb!? . Ik dacht dat dat gewoon menselijke onzekerheid is...

At all en dan speciaal reske en famke: dank voor jullie woorden, ik zat hier met tranen in mn ogen dit te lezen want er zit veel waarheid in. Maar toch: elke keer als ik denk dit trek ik niet dan komt hij met iets liefs. Het is echt een hele goeie vent die mij alles gunt. Hij zit zelf financieel lastig maar als ie het zou hebben zou ie het me geven. Hij stuurt elke dag lieve appjes. Maar dat bord "ik heb steun nodig" voor mn kop... Daar lijkt het wel op ja. Maar hij is altijd eerlijk geweest over zn intenties en hij heeft maar een keer tegen me gelogen. Dat was toen hij het de tweede keer uitmaakte en zei dat ie niet meer van mij hield. Dat was gewoon niet waar, maar de eerste keer had ik hem verteld dat het uitmaken met mij omdat ie zelf ruimte nodig had zonder die aan mij te vragen niet fair was. Het is tenslotte aan mij om te bepalen tot hoever ik het trek. Maar hij vond zelf dat het niet fair was tov mij en dat ik beter verdiende, dus schopte ie me weg, met die leugen, zodat ik ook echt afstand nam. En toen ben ik dus gaan daten.

Dus ja, hij heeft n probleem, en ja het ligt volledig bij mij of en tot hoever ik dit trek. Gelukkig is hij zover gegroeid dat hij het dus ook bij mij legt. Hij legt zich neer bij de consequentie dat ik een ander ga zoeken en zonder hem verder ga, maar dat wil ik helemaal niet. Aan de andere kant denk ik ook dat hij dat wel weet. De man is razend intelligent, zijn intuitie werkt ook griezelig goed (hij slaat echt alles, zelfs over mensen die hij niet kent maar waar ik over vertel weet ie nog eruit te halen wat er gaat gebeuren). En hij is een einzelganger, heel erg extreem. Met een hechtingsprobleem. Maar toch blijft ie bij mij terugkomen... En ik bij hem. Het is worstelen en het zal altijd worstelen blijven. Ik wil eigenlijk meer van een man dan hij me ooit kan geven, maar als ik dan zie dat hij echt zn best doet op zijn manier... En therapie is geen optie. Hij weet waar zn probleem zit en hij zal het zelf op moeten en moeten willen lossen.

Over bovennatuurlijke mumbo jumbo gesproken.... Ik geloof daar dus ook niet in (rationeler dan ik zul je niet snel vinden) maar ik geloof nu ondertussen wel dat er meer is dan wij zien. Ik denk echter dat dat te maken heeft met energie, energie banen etc. de hele natuur werkt tenslotte op energie dus daar is niets bovennatuurlijks aan... en dat je dat dus kunt oppikken (intuitie). En ik denk dus dat op dit moment in tijd onze energie elkaar aantrekt en dat we daarom niet loskomen. Dus volg ik mn eigen advies: hoe moeilijk het ook is, I go with the flow. Mij intuitie zegt dat het goed is.

Maar ik hou het wel goed in de gaten. Rationeel weet ik dat het zou helpen om zelf afstand te nemen, zodat hij weer gaat hunkeren. Maar daar doe ik alleen maar mezelf pijn mee (want dan gaat ie ook met anderen en dat zou ik echt niet trekken, deze man is helemaal niet zo knap maar zo aantrekkelijk voor de andere sekse dat het niet leuk meer is, dus hij heeft binnen een dag een ander als ie wil). en daarnaast hou ik niet van spelletjes spelen. En wil ik geen knipperlicht relatie. Dus ondanks dat dit nu voor mij slecht uitkomt omdat ik nu wel wat steun kan gebruiken, ga ik nu eens heel goed kijken wat er gebeurt en hoe hij het oplost. Het is de testcase om te kijken of onze relatie op lange termijn toekomst heeft. En gelukkig heb ik jullie om tegen aan te spuien... thx!
Imo: Je moet doen wat voor jou goed voelt en als dat dit is, ( de testcase bedoel ik dan) dan is dat dit. Ik vind het voor jou rot dat je niet (altijd) krijgt waar je op hoopt want ik denk niet dat je teveel vraagt maar goed. Het is de keuze die jij maakt. En spuien mag altijd. Zou therapie echt geen optie zijn? Iemand kan hem / jullie toch ook helpen met het probleem? Ook al weet hij waar het aan ligt en natuurlijk moet bij hem de motivatie zijn. Misschien heeft ie een "zetje in de gedoe richting" nodig? Of staat hij daar niet voor open?

Famke: Echt fijn voor je dat het zo goed voelt. Ik zou me ( proberen, makkelijk gezegd natuurlijk ) niet al te druk proberen te maken over "of je hem wel lang genoeg kan blijven boeien." Dat hij een ondernemend type is wil niet per se zeggen dat hij ook een hele ondernemende vrouw zoekt. Blijkbaar voelt hij zich goed bij jou. En daar gaat het om toch?! Probeer gewoon te genieten!
@ ngs: wat leuk zeg, lekker ongedwongen gezoend op een stapavond. Ongeacht dat het niet echt serieus lijkt, is het toch wel weer goed voor je ego, toch?

@ Re_ske: Shit he, als het niet loopt, zoals je wil! Misschien is het een idee om het loslaten.. volgens mij wil je misschien wel TE graag.. Gewoon ontspannen chatten en kijken hoe het loopt en niet bang zijn dat je weer zo'n 'niet leukerd' chat.. Ik weet het.. makkelijk gezegd hoor, maar het lijkt of je er nu te veel bovenop zit misschien..

@ Famke: wat klinkt dat heerlijk! Lekker genieten, mocht hij je leven saai vinden, dan is dat aan hem en niet aan jou om te denken/zeggen. Je bent leuk zoals je bent, anders had hij niet zo'n klik met je!

@ Imogen: ik heb je verhaal niet helemaal mee gekregen, maar je gevoel volgen, is nooit verkeerd! Even een dikke .

Ik heb gister ook weer date gehad met kennis van vriendin... Ondanks de vorige date-afspraak die minder was, was het gister wel weer leuk! Bij hem thuis geweest.. Eerst wel ongemakkelijk en wist ik het allemaal niet, kletsen ging wel leuk. Gelukkig nam hij op den duur initiatief en was het gewoon fijn. Veel gezoend en tegen elkaar aangehangen. Het voelde goed, hij is lief.. ik wil sowieso weer afspraken en hij denk ik ook wel.. weet nog niet hoe het verder wordt, hij is wel wat softer als mij, heb ik het idee.. maar dat moet nog maar gewoon zien.. Ik heb trouwens vrijdagavond nog wel schaamteloos gezoend in de kroeg met iemand anders.. dat was echt al heel lang geleden, just for fun.. Ik ging ook met wat lagere verwachtingen in de date van gister, dus stond er schijnbaar vrijdag gewoon voor open..
@ imo,

Lastig!

Hoorde laatst opnieuw dat veel vrouwen vallen op hoe ze denken dat een man zou kunnen zijn, in plaats van hoe hij nú is. Zo klinkt het bij jou ook. Keer op keer ontdekken dat t in werkelijkheid niet werkt..
@famkje: wat heerlijk, mmm:)!

@voor wie het vroeg, ik heb gister afgesproken met de man waar ik eerder over had geschreven. Degene die zich niet wil binden. Wilde jullie verder niet met het dubbele daarin vermoeien. Snap zelf ook niet.

Hij zei gisteren trouwens dat ie geen andere afspraakjes meer had gehad.
Qian: als hij inderdaad geen andere afspraakjes heeft gehad is dat ook wel positief, toch? (Als het de waarheid is...)
@ Re_ske: Ik bedoelde het zeker niet verkeerd. Ik kan mij natuurlijk ook niet in jouw situatie indenken.. Ik ervaar de laatste tijd dat ik meer 'krijg', als ik het wat loslaat, vandaar mijn tip... Je was toch ook bezig wat op te pakken qua sociaals.. ik kom er zo niet meer op wat.. maar misschien pakt dat beter uit dan internetcontacten.. De liefde is gewoon soms zwaar frustrerend!
@Systeemkast, goed teken dat ze haar nummer heeft gegeven. Als ze wilde stoppen dan had ze na je opmerking heel makkelijk kunnen afkappen, maar nee ze geeft je haar nummer. Hebben jullie nu veel contact over WA? Hoop dat ze binnenkort met dat seintje komt!

@Qian, is dat man die met meerdere vrouwen date? Lijkt me ook verwarrend voor je, omdat je hem zo leuk vindt en hij de ruimte wil om dingen te ontdekken maar vervolgens wel aangeeft dat hij geen afspraakjes meer gehad heeft. Zegt hij nog iets over jullie?

@Bessie, niet verkeerd bedoeld hoor, maar ik vind dat 'laat het los' en 'te graag willen' zo'n dooddoener. Feit is dat we allemaal daten om die ene te treffen (uitzonderingen die naar seks en spanning zoeken daargelaten). Ik denk ook dat Renske's situatie anders is dan de onze, omdat zij door haar handicap wellicht andere mannen aantrekt. Ik kan me namelijk wel iets voorstellen bij wat ze schrijft: mannen die zelf iets hebben, mannen die een rolstoel opwindend vinden of andere rariteiten en ik denk dat zij, net als wij, een gewone normale leuke kerel wil treffen die haar om haar leuk vindt en niet omdat hij een of andere rare obsessie heeft.

Leuk dat je 3e date leuk was en softer, ach zolang het geen jankende man bij All You Need is . Niemand is hetzelfde toch? En schaamteloos zoenen? Je bent niemand nog iets verplicht dus leuke avond gehad = prima toch?!

@Renske, wat een kinderachtige kerel met z'n opmerkingen als het te lang duurt. Ik heb dat ook weleens gehad en ik zou gewoon zeggen dat je het niet ziet zitten of makkelijker, gewoon blokkeren. Of tussenweg: iets zeggen in de trant van 'ik voel de klik niet en ik ga het hierbij laten', dat versturen en dan direct blokkeren. Kun je ook geen onaardige of rare reactie meer krijgen. V.w.b. dat loslaten/graag willen zie mijn opmerking hierboven. Ik denk dat jij een extra uitdaging hebt, want naast de rotopmerkingen die je krijgt als je het wilt afkappen (boos, te langzaam reageren etc.) die we allemaal krijgen, heb jij ook nog dat er rare mannen reageren. Ik snap heel goed dat je daar niet op zit te wachten en je een enorm Dillema hebt v.w.b. je profiel. Plaats je geen foto met rolstoel dan moet je het ergens gaan melden, doe je het wel dan trek je ook dit soort types aan. Ik vind het wel stoer dat je zo positief blijft en je zoektocht gewoon doorzet! Ooit komen we echt wel iemand tegen die ons zien voor wat we zijn en niet om hoe we eruit zien! Overigens vond ik Lexa ook wat minder. Het niveau ligt daar voor mijn gevoel lager, dus misschien eens van site wisselen? Heb je andere sites geprobeerd in het verleden?

@Imogen, ik volg je, echt, maar je spreekt jezelf in je laatste post wel tegen. Je zegt dat deze man over enorme intuïtie beschikt en je de wereld zou willen geven, maar hij ziet/voelt niet dat jij nu steun nodig hebt? Of misschien weet hij dat wel, maar kan hij je dat niet bieden? Ik snap wel wat je zegt, maar als therapie niet werkt en hij is op de hoogte van zijn 'zwaktes', dat los je niet 123 op. Je geeft zelf aan dat het altijd worstelen zal blijven. Meis, wat doe je jezelf aan? Ik snap je gevoel, jullie houden van elkaar, go with the flow, er is meer dan ratio, maar steeds terug gezogen worden naar elkaar hoeft niet te betekenen dat je voor elkaar bestemd bent he?! Afstand nemen zodat hij gaat hunkeren moet je sowieso niet doen, dan wordt het een spelletje en daar ga je kapot aan. Ik oordeel niet hoor, maar ik voel je worsteling en heb gewoon met je te doen

@Ngs, dat klinkt als een heerlijke avond. En dat het geen relatiemateriaal is so what, je hebt genoten en dat is goed toch?!

@Sybreed, ik lees je worsteling en is het echt een sociale fobie of gewoon onzekerheid m.b.t. sociale contacten en rekenen op steun van anderen? Lijkt me best wel lastig, want als een relatie (vriendschap of romantisch) zich verdiept komt dit dus meer naar voren dan daarvoor? of is dat een foute conclusie?

@Amy, nog contact gehad met je date? En hoe voel je je nu de date met buitenland man wat langer geleden is?
@Renske: Vervelend dat je dat soort mannen aantrekt. Kan me er iets bij voorstellen... Famkej zegt kan ik me in vinden.quote:famkej schreef op 21 december 2014 @ 17:24:

@Qian, is dat man die met meerdere vrouwen date? Lijkt me ook verwarrend voor je, omdat je hem zo leuk vindt en hij de ruimte wil om dingen te ontdekken maar vervolgens wel aangeeft dat hij geen afspraakjes meer gehad heeft. Zegt hij nog iets over jullie?

Ja, dat is die man.

En inderdaad positief dat hij geen anderen heeft gezien (in mijn hoofd stelde ik me vaak voor dat hij met anderen was namelijk )

Over ons zegt hij dat het bijzonder is. Maar dat hij niet verliefd is. Kan dat groeien bij een man?

Ik zie inmiddels gelukkig ook wel zijn onzekerheden, dat ie ook niet perfect is.

Als we elkaar blijven zien, dan blijven we erover praten. We hebben er ook goede gesprekken over. Wat zoek je eigenlijk in een relatie, in een ander? Wat heb je voor ideeen meegekregen etc. En ik mag hem vragen.

We hadden het er opnieuw over dat er 2 dingen zijn: a) verlangen naar ontdekken b) relatie/toekomst van samenzijn.

En dat bij hem nu dat eerste sterker is, terwijl hij ook wel b wilt. Ik heb wel aangegeven dat er bij mij grenzen liggen. Ook seks en geen relatie wrs niet samengaan (moet voor mij een bepaalde binding zijn).
@Qian, of liefde kan groeien daar lopen de meningen op dit forum over uiteen. Mijn persoonlijke mening is dat het aan het type mens ligt. De een is snel verliefd, de ander niet. Overigens geloof ik dat liefde op het eerste gezicht voornamelijk lust is, want je weet nog helemaal niet of iemand bij je past. Ik denk niet dat liefde nog komt/groeit als je met iemand 10x op date geweest bent, er moet na een aantal dates wel iets zijn wat de ander meer bijzonder maakt dan een ander persoon. Uit vriendschap kan liefde wel groeien denk ik, maar niet uit vriendschap met de insteek 'relatie' wat bij internetdaten het geval is (of het moet echt veel later komen, dat het eerst een echte vriendschap is geworden). Bij mij werkt het zo: Ik leer iemand kennen en weet direct als het een 'nee' is. Het verschil tussen misschien en ja is bij mij minder duidelijk. De 'ja' moet komen na een aantal dates, doordat het klikt en goed voelt, kunt lachen en je aangetrokken voelt. Maar ik heb het ook weleens tegen beter weten in geprobeerd hoor, dat ik dacht 'hij is zo leuk en op papier past het zo goed, het moet toch kunnen', maar helaas is dat 'ene gevoel' niet uit te leggen. Kortom, geen idee of dat bij hem kan komen. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat hij zich nu focust op dat verlangen naar ontdekken en misschien het gevoel daardoor onderdrukt, volg je? Ik zou, als je dat kunt, het contact gewoon behouden en inderdaad niet het bed induiken en dan zien wat er volgt.
k ga wat proeflessen doen, maar is pas in januari.

Imogen: ik ben het eigenlijk eens met Famke dat je jezelf tegenspreekt in je post en dat je, ook in mijn ogen, beter verdiend dan altijd en eeuwig maar in een worsteling. Maar ik wilde ook niet oordelen, wij kennen Latter niet en reageren slechts op wat jij hier schrijft en vullen onze gedachtes daarbij in. Daarom heb ik toen straks niet alles geschreven wat ik dacht. Famke doet dat wel. En daar sluit ik me bij aan.

Ik denk dat waar Sybreed last van heeft toch niet zomaar onzekerheid is. Hij geeft ook aan dat hij in het verleden bepaalde contacten heeft dood laten bloeden, niet omdat hij dat wilde, maar omdat hij niet wist hoe nu verder. Bij de meeste mensen gaat dat gewoon heel "natuurlijk." Volgens mij gaat het bij Sybreed ook al beter, maar is het in het verleden wel moeilijk geweest. Zo begrijp ik het tenminste.
@ngs; wat leuk! Het bestaat dus nog

@Bessie; klinkt wel goed, komt er nog een date?

@Reske; ik snap het wel, zou het ook proberen zonder rolstoelfoto. Wellicht ben je heel benaderbaar voor mannen met een beperking. Misschien denken ze zelfs dat je het juist daarom moeilijk hebt in de dating scene, en daarom open staat voor hun, als een soort pity-date zeg maar. Snap heel goed dat je daar geen zin in hebt. Wat betreft de mannen met rare bedoelingen; mijn God. Misschien doorverwijzen naar gespecialiseerde prostituees

@Qian; wat een lastige situatie, nog steeds. Ik weet niet goed of verliefdheid bij mannen kan groeien. Vast wel, net als bij ons, maar ik zou toch bang zijn teveel van mezelf te geven met het risico dat het 'voor niks' gaat zijn. Inderdaad positief dat hij geen andere dates heeft, maar is dat omdat hij jou toch heel leuk vindt, of omdat het simpelweg even niet op zijn pad komt? Je kunt er lang en kort over praten met hem, maar dat rekken en uitstellen moet wel ergens op uit gaan lopen, zo niet wordt het extra pijnlijk.

@Famke; wat fijn dat je date zo leuk was! Lijkt me heel rustgevend, als alles zo fijn vanzelf gaat eigenlijk.

@Imogen; ik heb eigenlijk weinig meer toe te voegen aan wat Famke zegt. Ben het er helemaal mee eens. Begrijp jou ook, maar man wat kan dat pijn gaan doen. Ik ben een grote aanhanger in het volgen van je hart, maar de lijn wordt wel steeds vager.

De date van vanavond is uitgesteld. Hij had een kater, moest nu nog eten en doucher, maar als het later wat beter ging kon ik wel komen. Ik heb helemaal geen zin om om 10 uur nog richting A'dam te gaan terwijl ik morgen gewoon moet werken. Had hij eerder moeten bedenken. Hij vond het jammer, maar snapte het wel. Als hij nog met wat komt prima, maar ik zal er niet mee komen.

@Famke; de tijd maakt alles makkelijker he Nu er gister weer contact met buitenland man is geweest denk ik af en toe weer aan onze dates, maar ben er wel wat nuchterder over. Ik zou het nog steeds erg leuk vinden als er wat zou gebeuren, maar ben er wel realistisch in.

Vandaar dat ik dus ook gewoon door date. En misschien was het wel gewoon een eye-opener, een reality check dat dat is wat ik wil in een man. Compleet van m'n sokken geblazen, en weet ik beter wat ik niet wil. Of zo.
Qian: Het klinkt ingewikkeld tussen jou en je date. Het enige advies wat ik je wil geven is: kijk uit dat je niet verliefd wordt / bent, want dan wordt je misschien pijn gedaan. Ik durf niet te zeggen of liefde kan groeien ( bij een man). Mijn eigen ervaring: soms wel, soms niet. Luister naar Famke, die zegt wijze dingen.
Had een heel verhaal getypt, jullie reacties zetten me wel goed aan het denken. (Tnx!)

Maar ik snap er steeds minder van Nu te moe denk ik, morgen even met wat frissere blik kijken.
Ik wilde met mijn post niet zeggen dat ik twijfel aan de diagnose van Sybreed hoor, ik vraag me af of het ook onzekerheid kan zijn wat zich uit in het sociale zeg maar. Het lijkt me ontzettend lastig en waarschijnlijk verwachten mensen dat ook niet van jou? Tenminste hier ben je zeer welbespraakt vind ik.

@renske, haha die zegt wijze dingen..... ik heb een andere afwijking, ik zie dingen voor anderen vaak heel duidelijk omdat ik een enorme analyticus ben. Zelf maak ik er ook een puinhoop van hoor! Iets met beste stuurlui en een wal

@Amy, die date van vanavond was een andere man dan die van vrijdag toch? Of zou het een vervolg op vrijdag zijn? Als het dat laatste is vind ik het maar stom. Heeft buitenlandman zelf contact gezocht en had hij iets zinnigs te melden? En ja met elke date/relatie weet je weer even net iets beter wat je wel en niet wilt. Al doende leert men, laten we het daar maar op houden

En ja het gaat heel gemoedelijk en vanzelf en dat is weleens lekker. Maar ook ik heb m'n dingen hoor. Ben best wel onzeker en gevoelig en ben snel bang niet goed genoeg te zijn (jeugd dingetje). Ik heb later in het traject bevestiging van hem nodig om mijn gevoel echt bloot te geven, dat weet ik van mezelf. En eigenlijk zou dat niet nodig moeten zijn, want risico lopen we allemaal in de liefde. Voor nu zie ik het wel hoe het loopt. Wat ik heb geleerd dat alleen gedrag bevestigt wat iemand voelt. Woorden zijn maar woorden. Ik let dus vooral op hoe het is als we samen zijn en van daaruit ga ik verder of niet.

@Imogen, nog heel even terug naar jou want ik wil niet dat het 'hard' overkomt. Ik weet als geen ander hoe zo'n situatie voelt en dat het achteraf praten heel makkelijk is. Ik gun je gewoon meer dan dit, juist omdat ik weet hoe het voelt. Hoop dat dat overkomt in mijn post.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven