Uitgerekend eind augustus 2015 !!

21-12-2014 22:10 1195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera: zwanger! En uitgerekend eind augustus 2015!

Schrijf hier mee over alles wat je bezig houdt. Helaas sluiten we in verband met de overzichtelijkheid de tabel, neemt niet weg dat iedereen welkom is om mee te lezen en te schrijven.

NaamLeeftijd#kindjeuitgerekendbijzonderhedenBlonde83311e kindje27 augustus Jongen kartonnendoos281e kindje28 augustus meisjeRose2010281e kindje27 augustus verrassingLiefhebber1977371e kindje28 augustus verrassing82roosje323e kindje14 augustus pudding123241e kindje30 augustus Jongen Teacup351e kindje19 augustus Jongen voorem_301e kindjeuitgerekend Jongenjolyne10261e kindje29 augustus Merel1981332e kindje29 augustus meisjeMel.nl281e kindje26 augustus Meisje MamavanDenM363e kindje21 augustus meisjeWaterspin302e kindje22 augustus Meisje Mmaas 27 1e kindje 10 augustus Verrassing Mtiks251e kindje24 augustus meisje
quote:Rose2010 schreef op 24 december 2014 @ 03:45:

@pudding123

Ah wat naar.. Was er iemand bij je?;

Jep mijn vriend was gelukkig bij me haha! Maar ik heb ook dat ik maar heel kort slaap. Voordat ik überhaupt slaap... pff! En daarna vroeg weer wakker.

vandaag nergens last van Tot nu toe
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Ik heb dat ook Dobber, als m'n tieten niet genoeg pijn doen voel ik nog een keer (wat harder, haha!) om maar te voelen
quote:Merel1981 schreef op 23 december 2014 @ 23:45:

Het klinkt allemaal steeds enthousiaster!

Wij zijn erge flapuiten dus kunnen het nieuws niet voor ons houden. Bij het eerste kind alle fam uit bed gebeld om 8 uur sochtends ( na de test). Bij deze gaan we de fam met kerst bellen...kunnen echt niet wachten tot de nieuwjaarswensen.

En als het niet goed gaat wil ik toch ook bij deze mensen uithuilen en dat is voor ons de reden om het gelijk openbaar te maken. Voor mijn gevoel hangt er een beetje een taboe op MK...klopt dat? Want waarom zou je wachten...voor het geheimpje?

Tuurlijk is het fijn om bij vrienden en familie steun te vinden indien het mis gaat, maar ik heb bij anderen in mijn omgeving ervaren dat het juist ook anders kan zijn:

"Hee ze drinkt niet, zal ze zwanger zijn?"

"Hee zie ik daar een buikje?"

"Hee is het al zover?"

En dit soort opmerkingen kunnen enorm vervelend worden (lijkt mij).

Daarom wachten we liever even af☺️

Maar.. Ik begrijp het wel van jouw kant. Er valt voor elke keuze iets te zeggen.

Liefs, Rose
Ik ben het er mee eens, over dat een taboe over de mk hangt. Ik ben persoonlijk ook van mening dat ik wil uitjanken bij iedereen als het mis gaat daarom weten ondertussen al een aantal dat ik zwanger ben!

Maar gelukkig doet iedereen dit op zijn eigen manier toch

En hoe vergaat jullie dag vandaag??
Ik heb het ww uit de openingspost gehaald.
Zo wat is het al druk hier haha,

Straks naar ouders toe om daar te eten en we vertellen het dan ook, spannend!

Voor de rest rustig dagje, wel wat last van kwaaltjes
Ik snap je Rosé, dat is bij mij ook de afweging ( ook mk weten maar een handjevol mensen). Ach ieder zo z'n eigen manier.

Heel veel plezier Jolyne vanavond. Laat je even weten wat de reacties waren? Altijd leuk omte horen.

Heb vandaag wat last van mijn buik. Maakt mij wat onzeker...
Dankjewel Blonde! Ik zal het laten weten
Pff, mijn buik is vandaag zo opgeblazen, alsof ik al 20 weken zwanger ben. Wij vertellen het nog niet omdat ik ook niet weet wie ik het allemaal wil vertellen als het toch niet goed is. Misschien is het dan wel fijner om het met z'n tweeën te verwerken in plaats van het verdriet van de grootouders er ook bij te hebben (want die zijn ook in blijde verwachting is mijn ervaring ).

Verder heb ik gisteren een positiebroek gekocht. Nog heel erg vroeg, ik weet het, maar bij mijn vorige zwangerschap had ik zoveel moeite een mooie spijkerbroek te vinden. En nu kwam ik er een tegen die mooi is ook nog lekker zit dus die heb ik alvast maar mee genomen.
Hi dames, ten eerste gefeliciteerd iedereen! Ik kon geen topic vinden voor uitgerekend september, dus ik sluit me hier maar even aan.

21 dec heb ik positief getest. Mijn huisarts is op vakantie en als ze terug is ben ik.tot eind januari op vakantie, dus ik hen nog geen bloedtest kunnen laten doen. De exacte datum is daardoor niet bekend, maar dit zal eind aug/begin september zijn. Zou nu dus 5 weken zwanger zijn gerekend vanaf de 1e dag van laatste menstruatie. Eind januari hebben we een afspraak bij de verloskundige en daarna bij het prenataal screeningcenter voor de echo, waar ze gaan bepalen hoe lang ik exact zwanger ben.

Wat meer over ons: ik ben 30, vriend 32 en dit is onze 1e zwangerschap.

We logeren nu een weekje bij familie, wat erg lastig is. Ik vermoed dat zij dus heus wel wat vermoeden. Maar goed, ze weten dat we een kinderwens hebben en ik ben gestopt met anticonceptie. Verder weten mijn broer en schoonzus van onze wens, maar niemand weet dat ik zwanger ben en dat houden we tot na de echo ook zo.

Ik heb behalve pijnlijke tepels totaal geen klachten. Hooguit af en toe wat steekjes in baarmoeder. Geen misselijkheid, hoop dat dat niet ineens opzet tijdens de vakantie :O
Kwaaltjes..nu al..dat is toch niet voo rte stellen met een grootte van een rijstkorrel. Ik ben strontchagerijnig en heb niet eens zin om erover te praten. Heb veel buikpijntjes, vooral als ik zit. Kan me dat van de vorige niet herinneren maar dat is bijna 5 jaar geleden dus...de onzekerheid vind ik ook nog erg lastigven dat draagt niet bij aan humeur...
@merel1981 wat herkenbaar. Heb nu ook meer kwaaltjes. Ben ook veel onzekerder, kan me niet herinneren dat dit bij mijn vorige zwangerschappen ook zo was.
@82roosje. Tnx! Hoe oud zijn je eerste twee?
Hoi allemaal, heb het idee dat de tabel al vol zit maar zou graag meekletsen- en lezen.

Ik ben 30 en uitgerekend op 25 augustus. Super spannend allemaal. Ga het morgen met kerst aan mijn ouders vertellen en tweede kerstdag aan schoonouders. Had liever even gewacht maar als ik ze zie denk ik niet dat ik het voor me kan houden. Op mijn vriend na weet nog niemand het. Groetjes
@merel ik heb al een zoon van 11 en een dochter van 7 jaar.
Nou, ik heb het etentje met ouders gehad vanavond en heb het voor me kunnen houden! We willen het met oud en nieuw vertellen, op naar een mooi 2015!

Wel even lastig met het vlees. We aten hertenbiefstuk... En die van mij moest doorbakken zijn. Gelukkig heb ik m'n vriend achter de kachel laten staan dus was die van mij ook echt goed doorbakken!

En toen het toetje, zelfgemaakte tiramisu, doordrenkt met drank, of ijs. Ik hou helemaal niet van ijs... Maar heb dus maar gedaan alsof ik caramelijs het einde vond en daar zo'n zin in had! Whahah... M'n moeder zei nog wel; Hmm, ik dacht dat je niet zo weg was van ijs? Overheen kunnen kletsen!

Gelukkig verder geen familiebezoeken. Morgen zijn schoonouders aan de beurt, maar ik heb dan slaapdienst dus ga, helaas, niet mee naar schoonouders. Verwacht dat vriendlief zijn mond wel kan houden dan... Zij horen het ook met oud en nieuw!

Dames die het al verteld hebben, enenenenen? Hoe ging het? Hoe was de reactie?

Ik ben hier een beetje bang voor de reactie van mijn moeder, die heeft de laatste tijd al vader door laten schemeren dat ze mij jong vind om zwanger te zijn, ze echt nog geen oma wil worden, ze niet wil oppassen... Mijn vader zou niets liever willen, denk ik... Maar toch! achja, we zien het volgende week wel!
Vandaag is de mooiste dag.
@ kartonnendoos, ik zie dat je 28 bent. dat is toch een hartstikke mooie leeftijd?! Hoe oud was je moeder zelf toen ze zwanger van je was?

Wij gaan dus straks naar mijn ouders maar ik twijfel om de paar uur of we het wel moeten vertellen. Ik houd er zelf rekening mee dat het nog wel eens fout kan gaan, weet niet waarom. Ik ben wel heel blij om te lezen dat die onzekerheid bij meerdere dames voorkomt.

Over kwaaltjes: beetje pijnlijke borsten en af en toe beetje last van buik. Qua eten staat yoghurt me ineens heel erg tegen. Ik hou daarnaast onwijs van koffie maar dat kan ik beperken tot 2 à 3 koppen per dag. Merk wel dat ook dat laatste twee dagen minder smaakt en dat ik na paar slokken koffie weggooi. Toch ga ik zo weer lekker bakkie zetten;)

Dit is trouwens mijn eerste zwangerschap.... Super spannend.
Ik dacht ook dat mijn schoonouders niet super zouden reageren.. Ze wou zelf eigenlijk ook geen kinderen, eindigde trouwens wel met 2 toen we ze vertelde dat ik gestopt was met de pil kregen we als reactie "ach jonge toch doe da toch nie!". Heel leuke reactie dus..

toch maar verteld zaterdag en ze waren boven verwachting super blij! mijnn ouders waren Door de dolle heen en mn moeder moest huilen haha, heel lief!

Dusja ik denk dat ze toch altijd wel erg blij voor je zijn ondanks het voor hun ook mega spannend is natuurlijk!
Fijne dagen allemaal!

En voor degene die het gaan vertellen: hoe doen jullie dit?(tips voor creatieve aankondigingen?)

Liefs, Rose
Ik heb een doosje gegeven met een speen der in. Toen ze het doosje opende wisten ze meteen genoeg hihi
Wij gaan zo alle fam bellen...de plannen met oud en nieuw zijn gewijzigd dus we 'moeten' haha. Stappen zit er eventjes niet in

@kartonnendoos goed van je zeg! Ik zie echt zo'n tweede scherm voor me als je op een dineetje zit en jij en vriendlief communiceren haha
Fijne feestdagen allemaal!

Gisteren verteld aan mijn ouders, wat waren ze blij! Allemaal in tranen haha!

Wij hadden sokjes met 'i opa' en 'i oma'

Vandaag aan schoonouders vertellen, ben benieuwd!
Nienie, klopt.. Ik ben 28, vind het zelf ook een mooie leeftijd! Mijn moeder kreeg de 1e op haar 30e, maar die is overleden. Ik, het enige kind in die zin, ben geboren toen ze 32 was..

Ik denk dat m'n moeder me vooral zo lang mogelijk wil behoeden voor het leed wat zij hebben meegemaakt...
Merel, het communiceren ging vooral op de momenten wanneer ouders niet in de buurt waren! 😁 zo lekker sneaky! Haha!
Wij gaan het vandaag aan mijn schoonouders vertellen en morgen aan mijn ouders. We hebben een foto gemaakt met onze schoenen erop plus babyschoentjes. Schoenen vriend+mijn schoenen= babyschoentjes. En een gedichtje erbij. We hebben groot nieuws, ook al is het nu nog maar klein. We willen laten weten dat we vanaf augustus met z'n drietjes zijn. Dat hebben we in een fotolijstje gedaan en ingepakt.

Ben heel benieuwd naar de reacties.

Fijne dagen iedereen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven