Geen kerstplannen

24-12-2014 18:16 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus geen plannen voor de feestdagen. Echt niks! Ik zit nu met een pizzaatje in de bank zonder enige kerststress.

Ben ik nu de enige die geen kerstplannen heeft? Iedereen lijkt helemaal volgepland en ik zit alleen thuis en heb daar geen problemen mee. Meerdere mensen zonder kerstplannen? Wat doen jullie zoal?

Ik ga zometeen een film kijken en wellicht later op de avond nog even de stad in.
Plannen, afspraken maar geen stress
Je bent zelf een theepot
quote:nlies schreef op 24 december 2014 @ 19:11:

[...]

En vond hij dat zelf ook? Of hebben jullie dat voor hem ingevuld, en durft hij niet te weigeren uit beleefdheid, zodat jullie nu alle drie niet de avond hebt die je wilt hebben?Hier moest ik wel even om grinniken Inderdaad trekken sommige mensen het niet als je zegt dat je met kerst of oud en nieuw alleen zit, zelfs niet als dat je eigen keuze is.
Ik zit hier heeeeerlijk alleen met serious request op. Heb net een lekker bordje eten gehad met ijs als toetje. Zaaaalig! Morgen gelukkig ook nog alleen, overmorgen naar familie.
Net de playmobil op zolder gezet.

En speelgoed dat voor kleine kinderen is , in een doos gegooid.

Morgen de Lego uitsorteren.

Nu op de bank , tv aan , koffiebroodje knagend
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Vandaag heb ik een vriendin helpen schilderen, vanavond lekker op de bank. Morgen ga ik bij mijn ouders eten en overmorgen heb ik lekker voor mezelf en de kat.

Heerlijk, 0 stress.
Morgen ga ik het raamkozijn schilderen en de deurkozijn. Als vriendlief rond half 3 's middags uit bed komt (hij heeft nachtdienst), dan gaan we een muurtje behangen. Vriend gaat om vijf uur de deur uit en ik ga met mijn opgewarmde prak voor de tv hangen.

Tweede kerstdag ga ik de muren schilderen. Gelukkig is vriendlief dan vrij en gaan we lekker hapjes maken.

Enige stress die ik nu ervaar, is de verbouwingstress.
Er ligt een lieverd naast me in bed nu. Morgen voor mezelf, de tv en de was. Beetje klussen.

2e kerstdag is zoonlief er weer en dan gaan we bij oma savonds gourmetten.

Mis het zo ontzettend niet om de hele kerstdag bij mijn ex-schoonouders te zitten.
Hier geen kerststress, nog nooit gehad ook. We gaan zoals elk jaar lekker skiën morgen en dan uit eten. Tweede kerstdag weer skiën en als het lukt met inkopen gaan we gourmetten, anders eten we pannenkoeken.
Ik ga beide Kerstdagen naar mijn moeder en stiefvader. Dit jaar is het lekker rustig, want de aanhang van stiefvader is er niet bij. Morgen doen we wat bladerdeeghapjes als amuse en aardappelgarnituur met stukje vlees als hoofdgerecht. Lekker en simpel. We houden alle 3 niet van een groot diner.

Tweede Kerst is mijn oom erbij en gaan we gourmetten. Mijn lievelingseten. Na afloop kijken we film en doen een spelletje.

Kerstavond doe ik niks. Beetje tv kijken en achter de pc.
Ik zit in dubio: wel of niet gaan stappen....
quote:mick87 schreef op 24 december 2014 @ 22:20:

Ik zit in dubio: wel of niet gaan stappen....

Waarom twijfel je?

Lekker gaan hoor, als je morgen kan bankhangen
wij zijn thuis met z'n drietjes. Ik heb daar ontzettend van gebaald, ik vind kerst een familie ding maar mijn ouders hadden andere plannen. Ik heb 1 zus maar die zien we nooit eigenlijk,alleen sporadisch bij mijn ouders maar daar heeft ze nu ruzie mee.

Op zich heb ik niks te klagen hoor. Met man en kind is het gezellig hoor daar niet van maar ik vind ons kringetje veel te klein en daar baal ik van. Ik verveel me dood in mijn leven eigenlijk momenteel en dat er nu op kerst ook niks gebeurt vind ik echt niet leuk.

en ik moet het loslaten anders verpest ik het ook nog voor man en kind. zonet lukte het even maar het is er weer. pppfffff.
Maar Rinkje, kan je niet morgen iets buiten jullie comfortabel doen?

Hoe oud is je kind?
Rrinkje:

Ik begrijp wat je bedoelt. Mijn kring is ook minuscuul. 'Moeder' vindt andere dingen belangrijker met de kerst (al drie jaar op rij dus dat hoeft voor mij ook nooit meer). Mijn lieve vader is al 7 jaar dood. Vader van mijn dochter is niet meer in beeld, dus zijn familie ook niet. Tja dan houdt het op.

Mijn dochter zal niet die kinder herinneringen hebben met een gezin. Broertje zusje vader om de boom. Dat vond ik even klote. Nu maak ik de herinneringen voor haar op een andere manier. Filmpjes, met bord op schoot (heb me kapot gelachen, gaat dus echt niet, ze vergeet te eten), kersttstal knutselen. Het hele jaar sparen we wc rollen voor een knutsel kerstboom. Met een vriendin koopt ze cadeautjes voor mij etc.......

Doe het met de dingen die je hebt en probeer er blij mee te zijn. Dan geef je dat ook door: tevreden zijn met de kleine dingen.
jippie ik snap niet wat je bedoelt. Kind is 7.

ondertussen hebben we het heel gezellig gelukkig dus ik ben al lang weer happy.
Onze plannen van deze dag zijn ook opeens gewijzigd.

De broer van mijn man zou eigenlijk langskomen, maar helaas is hij ziek geworden en ging het hem niet lukken.

Dus waren we gewoon met z’n drietjes, ook leuk!
Ik ben vandaag gaan schaatsen. Leuk, dat was echt al jaren geleden

Nu filmpjes op de bank :-)
Ik heb drie keer een diner deze dagen. Maar ik ervaar geen stress en geniet van de drukte en het eten.
Mijn kerstplannnen voor vanavond: zometeen de kroeg in om een tindermatch te ontmoeten die ook geen kerstplannen heeft. haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven