Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Haai!

Zonde he Dahlia, die expired kaarten. Vandaag gaat bij mij de 4e expired, maar die was te verwachten.

Ik kreeg nog twee hurrays: een lege uit Rusland met gelukkig daarna een berichtje erachteraan. Vanmorgen had ik een bijna-lege "thank you" uit de USA. Ik doe dat zelf alleen bij lelijke kaarten die niet bij mijn profiel passen, dus ik krijg daar automatisch zo'n ontevreden indruk bij. Zelf heb ik nog een kaartje naar Duitsland gepost, de eerste van mijn zelfgemaakte winterkaarten. Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt.

Ik heb in het weekend eindelijk eens mijn kaarten-magneet-koordjes opgehangen in toilet en werkkamertje. Wel gezellig zo

ZO, ik ga nu weer een nieuw rondje kerstinkopen doen. Ik denk dat ik in januari meteen maar de kado's voor volgend jaar koop, dan is het tenminste rustig in de stad. Ik word echt helemaal gallisch van die drukte, maar ja planten en vers eten t/m volgende week kun je nu eenmaal niet zo lang vantevoren halen (de meeste houdbare kado's had ik gelukkig al eerder gekocht).
Ooh, ik moet de kerstkaarten nog ophangen..

Daar zeg je zowat. Ik ga vanmiddag naar m'n moeder, omdat mijn vader onverwachts in het ziekenhuis ligt.
Later is nu
Oh he wat naar, Dreamer! Hopelijk is het niets heel ernstigs. Het allerbeste voor jullie!

En voor iedereen goede feestdagen!
Nee, gelukkig niets ernstigs, wel lastig. Vooral omdat hij er niet uit mag voordat de pijn weg is, en dat kan een paar weken duren. Gelukkig wonen ze vlakbij het ziekenhuis, dus m'n moeder is er snel.

Ik kreeg een blije hurray uit Duitsland. Dat is wat er postcrossingstechnisch nog is gebeurd. Saai

Fijne dagen iedereen!!
Later is nu
Ach wat sneu. Hopelijk knapt je vader gauw op.

Mijn opa is afgelopen zondag overleden. Daar hebben we maandag crematie van.

Maar mijn opa was 92 en hij wilde zelf ook niet meer. Dus het is goed.

Gelukkig was 2014 niet alleen kommer en kwel. Ik heb bij Skyradio een verblijf in Disney gewonnen.

De kinderen vinden het helemaal geweldig.

Ik heb al een tijdje geen postcrossing kaarten verstuurd. Ik denk dat ik daar vandaag of morgen even voor ga zitten.

Ik wens jullie ook allemaal fijne dagen!
Gecondoleerd Winters. Hoewel het een mooie leeftijd is en hij eraan toe was, kun je nog steeds een gemis voelen.

Maar leuk, Disney!
Later is nu
Nadeel van de kerstdagen: zoveel dagen zonder post!
Later is nu
Ja dat is zo..

Mijn zoontje van 5 heeft zich aangewend elke keer als we weg zijn geweest om in de brievenbus te kijken.

Ook op zondag en nu met kerst. Als we meerdere keren weg zijn geweest wel een paar keer per dag.

Ik denk dat hij een potentiele postcrosser is
Als het goed is krijgen we morgen een hele stapel! En een hoop hurrays

Als het goed is dus..

Leuk dat je zoontje zo vaak kijkt, Winters.
Later is nu
Zo even afwezig geweest. Ik ben er weer. Gelijk met goed nieuws! Ik had een nieuwe poging gedaan en twee kaartjes op de post gedaan. Kreeg net een Hurray binnen uit Duitsland. Hele blije hurray. Had haar een kerstkaart gestuurd en was nog voor de kerst binnen. Super leuk :D Hopelijk komt die in Taiwan ook aan. Die andere twee zijn inderdaad expired gegaan :(
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Hallo allemaal!

Ik heb deze week 5 kaarten ontvangen: 3 uit Rusland, 2 uit Duitsland (ik heb her vakje meerdere kaarten uit/naar 1 land inderdaad nog aangevinkt staan )

Verder nog Hurrays uit Nederland, Taiwan. Ik vind mijn Hurrays ook een beetje karig eigenlijk. En ik doe zo mijn best.

Maar misschien ben ik de laatste tijd wel te veel verwend met über-blije Hurrays.

@Snorhaar: leuk dat je de kaarten hebt opgehangen! Ben wel nieuwsgierig naar hoe je dat hebt gedaan. Hangen ze aan de muur?

@Dreamer: en nog kaartjes gekregen vandaag? Of ben je ze nog aan het tellen? Sterkte met je vader.

@winters: sterkte met het verlies van je opa!

En toch fijn voor jullie dat er nog iets leuks is gebeurd en dat je een reisje naar Disneyland Parijs hebt gewonnen. Ik kan me voorstellen dat je kinderen daar ook erg blij mee zijn! Wat een fijne opsteker. Weet je al wanneer je er naartoe gaat?

@dahlia: hè hè, éindelijk een Hurray voor jou. Dat werd de hoogste tijd! Toch erg jammer van die twee expired kaarten. Maar het gaat nu wel weer de goede kant op!
Labellei, dat vinkje 'meerdere landen' geldt alleen voor verzenden he. Ik heb 'm niet aanstaan, maar ontvang continu uit dezelfde landen. Vandaag niet, slechts 1 kerstkaart. Wel van een (door mij) zeer gewaardeerde ex-forumster, die ik al vóór het forum kende en dankzij wie ik hier m'n tijd al sinds jaar en dag verdoe

Verder geen postcrossingsactiviteiten. Gelukkig wel bij jullie!
Later is nu
Ik verveelde me, mocht weer 3 adressen 'trekken' en heb dat gedaan. Keek bij één van de gelukkigen bij haar ontvangen kaartje en kon een glimlach niet onderdrukken toen ik zag dat 'fish' een kaart had ontvangen van 'sushi'

Er mag een kaart naar Maleisië, Polen en Taiwan

Ik ben trouwens benieuwd naar het volgende goede doel.
Later is nu
En na een 'quick scan' denk ik dat er een Nijntje naar Taiwan gaat, een bloem naar Polen en haring (<- was op) het museum naar Maleisië
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 28 december 2014 @ 14:20:

Ik verveelde me, mocht weer 3 adressen 'trekken' en heb dat gedaan. Keek bij één van de gelukkigen bij haar ontvangen kaartje en kon een glimlach niet onderdrukken toen ik zag dat 'fish' een kaart had ontvangen van 'sushi'

Er mag een kaart naar Maleisië, Polen en Taiwan

Ik ben trouwens benieuwd naar het volgende goede doel.Lol!
Yeah, in Duitsland wordt de post uitgedeeld! Ik kreeg zojuist een mooi kaartje uit Belarus en een lieve hurray uit het zuiden des lands. Ben blij weer eens een kaart te krijgen, want na alle hurrays van de laatste weken sta ik alweer 10 voor met verstuurd.

Straks gaan er ook weer kaarten op reis naar:

Rusland, bloemen

Rusland, tekening van een vissersboot

USA, mijn winterimpressies (na de eerste 0,5 cm sneeuw van vandaag valt ie niet meer zo uit de toon)
In Kazachstan is vandaag ook post bezorgd, een blije hurray

Dus snel nog een adres aangevraagd en er gaat een landschap naar Noord Duitsland. 't Zou z'n eigen landschap kunnen zijn, zeg maar
Later is nu
Winters, Dat je opa nu van zijn welverdiende rust mag genieten. Voor jullie hoop ik op vrolijker tijden. Wat leuk dat jullie dat reisje gewonnen hebben en er even tussen kunnen!

Dreamer, hoe gaat het met je vader? En die fish en sushi

Dahlia, leuk is dat als er weer wat loopt he! Expired kaarten, ze zouden verboden moeten worden

Labellei, ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van mijn kaartenkoordjes. Ze zien er in ieder geval vrolijk uit!
Mijn vader mag vandaag of morgen naar huis. Eigenlijk vindt mijn moeder het dan ook onzin dat ik vandaag nog naar ze toega en nog blijf slapen ook. Op weg naar de trein loop ik even door onze favoriete winkelstraat en kijk of dat boekje van 'Je had maar 1 taak' nog in die éne winkel ligt. Dan koop ik die voor m'n vader. Die kan de humor vast wel waarderen en heeft geen internet, dus ziet al die foto's voor het eerst
Later is nu
Dat is goed nieuws Dreamer!
Snorhaar; ja, dat is wel leuk ja. Alleen die 'verdwaalde' kaarten. Vind ik echt zo jammer. En hoe duurder die postzegels worden, hoe meer ik ervan baal...

Nog een paar dagen zijn de zegels "goedkoop". Gaan jullie er nog wat in slaan?

Dreamer: ik heb helemaal gemist wat er met je vader is, maar alsnog sterkte gewenst!
Mijn kaartenkoord:

Wat leuk Snorhaar!

Ik kreeg een blije hurray uit Zuid Afrika! Was een expired kaartje, heeft er precies 100 dagen over gedaan.
Later is nu
('grappige' is dat er dus 16 onderweg blijven en ik nog geen kaartjes meer kan versturen )
Later is nu
(verder zie ik net dat iemand anders uit Zuid Afrika ook een kaartje ontvangen heeft.. post aangekomen? )
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven