Zware Kitchenaid standmixer
vrijdag 26 december 2014 om 15:23
Wie kan even met me meedenken. Ik heb een Kitchenaid standmixer, heel handig en ik gebruik hem heel veel. Hij staat, buiten gebruik, mooi te wezen in het hoekje van mijn hoekkeuken. Als ik hem wil gebruiken moet ik hem naar voren halen zodat ik hem makkelijker kan gebruiken, maar hij glijdt niet zo makkelijk over het aanrechtblad en ik moet hem dan tillen. Hij weegt echter zo'n 10kg. dus dat is geen pretje. Ik ben dus op zoek naar iets waar ik hem op kan zetten zodat hij makkelijk(er) over mijn aanrecht glijdt wanneer ik hem wil gebruiken. Op het moment staat hij op karton om makkelijker te glijden. Dit is een lelijk gezicht. Heeft iemand een oplossing voor mij?
Op een andere plek zetten kan wel maar dan neemt hij zo veel plaats in dat ik weer ruimte tekort kom.
Op een andere plek zetten kan wel maar dan neemt hij zo veel plaats in dat ik weer ruimte tekort kom.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
vrijdag 26 december 2014 om 15:28
vrijdag 26 december 2014 om 15:29
Wij hebben er ook een. Super geweldig apparaat. Wat wij hebben gedaan is dit: Hij staat bij ons op een trolley, een verrijdbare tafel. Net groot genoeg om de mixer erop te zetten en ook tijdens het gebruik erop te laten staan. Af en toe tillen we hem op , meer kantelen eigenlijk om het goed schoon te maken. En als we klaar zijn met de mixer, rijden we hem weer naar de hoek in de keuken. Een perfecte oplossing vinden wij. Je hoeft hem nooit te tillen. Misschien een idee??
vrijdag 26 december 2014 om 15:34
Dat zou perfect zijn, maar helaas heb ik geen plaats voor een trolley in de keuken Wil er al jaren deze maar dat gaat hem helaas niet worden.
tbl1966 wijzigde dit bericht op 26-12-2014 15:44
Reden: verkeerd gequote
Reden: verkeerd gequote
% gewijzigd
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
vrijdag 26 december 2014 om 15:45
quote:jo-elise schreef op 26 december 2014 @ 15:40:
Wij hebben ook niet zoveel ruimte in de keuken voor zo'n grote als deze. Die van ons is echt veel kleiner. Zelf iets maken met wieltjes eronder? Of heb je daar ook de ruimte niet voor?Helaas echt de ruimte niet voor. Het is een open keuken, onze eettafel staat half in de keuken en half in de huiskamer. Nog verder de huiskamer in en hij staat tegen de kast aan. Het is maar een ieniemienie huiskamer in de lengte.
Wij hebben ook niet zoveel ruimte in de keuken voor zo'n grote als deze. Die van ons is echt veel kleiner. Zelf iets maken met wieltjes eronder? Of heb je daar ook de ruimte niet voor?Helaas echt de ruimte niet voor. Het is een open keuken, onze eettafel staat half in de keuken en half in de huiskamer. Nog verder de huiskamer in en hij staat tegen de kast aan. Het is maar een ieniemienie huiskamer in de lengte.
vrijdag 26 december 2014 om 15:53
quote:KessAgain schreef op 26 december 2014 @ 15:41:
Meubelviltjes onder het apparaat plakken?Heb ik ook al gehad, maar op een gegeven moment laten die los + de onderkant is niet massief maar open en dat plakt niet zo goed.
Meubelviltjes onder het apparaat plakken?Heb ik ook al gehad, maar op een gegeven moment laten die los + de onderkant is niet massief maar open en dat plakt niet zo goed.
vrijdag 26 december 2014 om 15:56
Ik heb m ook en heb geen problemen met m een stukje naar voren schuiven en als ik weer klaar ben naar achteren. En ik heb een grof betonnen aanrecht. Dat schuift dus echt voor geen meter.
Als viltjes niet werken kun je een groter stuk vilt gebruiken. Van dat mooie dikke. Knip het in de vorm van je mixer of laat het gewoon vierkant.
Als viltjes niet werken kun je een groter stuk vilt gebruiken. Van dat mooie dikke. Knip het in de vorm van je mixer of laat het gewoon vierkant.
vrijdag 26 december 2014 om 16:02
Ook een idee, vilt. Volgens mij heb ik dat nog tussen mijn hobbyspullen zitten, weet alleen niet of het dik vilt is. Ik zat ook te denken, een vriendin van mij heeft katoenen placemats (ondingen want ze schuiven altijd over de tafel), misschien is dat wat?
vrijdag 26 december 2014 om 20:35
vrijdag 26 december 2014 om 20:37
quote:lolly-pop schreef op 26 december 2014 @ 19:17:
Ik heb 'm ook en schuif 'm altijd heel makkelijk naar voren, maar heb een glad aanrecht. Ik zou gaan voor de meubelviltjes. Dat is het minst zichtbaar en lijkt me de beste oplossing.Ik heb ook een redelijk glad aanrecht, maar hij gaat echt wel stroef heen en weer. Ik heb er net een katoenen theedoek onder gelegd en dat schuift ook makkelijk, alleen rimpelt dat makkelijk ook. Morgen ga ik even kijken voor een katoenen placemat, die zijn wat dikker. In de vorm knippen en dan kijken hoe dat gaat.
Ik heb 'm ook en schuif 'm altijd heel makkelijk naar voren, maar heb een glad aanrecht. Ik zou gaan voor de meubelviltjes. Dat is het minst zichtbaar en lijkt me de beste oplossing.Ik heb ook een redelijk glad aanrecht, maar hij gaat echt wel stroef heen en weer. Ik heb er net een katoenen theedoek onder gelegd en dat schuift ook makkelijk, alleen rimpelt dat makkelijk ook. Morgen ga ik even kijken voor een katoenen placemat, die zijn wat dikker. In de vorm knippen en dan kijken hoe dat gaat.
zaterdag 27 december 2014 om 11:02
quote:tbl1966 schreef op 26 december 2014 @ 20:37:
[...]
Ik heb ook een redelijk glad aanrecht, maar hij gaat echt wel stroef heen en weer. Ik heb er net een katoenen theedoek onder gelegd en dat schuift ook makkelijk, alleen rimpelt dat makkelijk ook. Morgen ga ik even kijken voor een katoenen placemat, die zijn wat dikker. In de vorm knippen en dan kijken hoe dat gaat.Stukje uit laten steken aan de voorkant en dan aan de theedoek trekken in plaats van aan het apparaat. Dan zou de theedoek toch niet op moeten krullen...
[...]
Ik heb ook een redelijk glad aanrecht, maar hij gaat echt wel stroef heen en weer. Ik heb er net een katoenen theedoek onder gelegd en dat schuift ook makkelijk, alleen rimpelt dat makkelijk ook. Morgen ga ik even kijken voor een katoenen placemat, die zijn wat dikker. In de vorm knippen en dan kijken hoe dat gaat.Stukje uit laten steken aan de voorkant en dan aan de theedoek trekken in plaats van aan het apparaat. Dan zou de theedoek toch niet op moeten krullen...